Skocz do zawartości

E61 535D Problem z temperatura


sebek1992

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam problem z temperatura. Mam dwa nowe termostaty i dodatkowy założony na wężu od wymiennika ciepła. Po przejechaniu ok 35 km przy temperaturze 0 stopni auto dochodzi mniej więcej 78-83. Przy tej temperaturze waż idący od głównego termostatu do chłodnicy jest zimny. Postanowiłem ba postoju podgrzać jej temperaturę i udało się osiągnąć 88-90 przy trzymaniu auta na 3tys obrotów. Myślałem ze się udało, wsiadłem przyjechałem się kawałek i temperatura na komputerze 85.... wróciłem na ogród i waż od głównego termostatu znowu zimny/letni. Dodam tylko ze mając np temperaturę ok 85 i gwałtownie przyspieszając temperatura potrafi spaść do 78 i znowu wróci do 85.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe ze tak ma być u mnie trzyma 90 cały czas od nagrzaniu. Nagrzewa się gdzies do 14km max , może być na polu -20 i jadąc autostrada mam 90. Więc coś jest nie tak anie tak ma być. Ma trzymać temperaturę 90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak dołożyłeś th5 80 zamist oryginalnego termostatu wbudowanego w wymiennik ASB to tak bedzie on otwiera sie przy 80'c podobnie jak termostat egr wiec przy 80'c robi sie juz spory obieg przez chłodnicę (oryginalny wbudowany w wymiennik oywiera sie przy 85'c jak mnie pamięć nie myli)

Nie ma sie czym przejmować powyzej 75'c auto jeździ już po najoszczedniejszych mapach a w najnowszym sofcie wypalanie dpf rozpoczyna po osiągnięciu zaledwie 60'c!

Jack_Strong-
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Witam.

Mam problem z temperatura. Mam dwa nowe termostaty i dodatkowy założony na wężu od wymiennika ciepła. Po przejechaniu ok 35 km przy temperaturze 0 stopni auto dochodzi mniej więcej 78-83. Przy tej temperaturze waż idący od głównego termostatu do chłodnicy jest zimny. Postanowiłem ba postoju podgrzać jej temperaturę i udało się osiągnąć 88-90 przy trzymaniu auta na 3tys obrotów. Myślałem ze się udało, wsiadłem przyjechałem się kawałek i temperatura na komputerze 85.... wróciłem na ogród i waż od głównego termostatu znowu zimny/letni. Dodam tylko ze mając np temperaturę ok 85 i gwałtownie przyspieszając temperatura potrafi spaść do 78 i znowu wróci do 85.

 

A jaki termostat założyłeś na wężu do wymiennika?? Domyślam się ze chodzi o przepływowy z grupy VW ....tylko ze robią dwa identyczne. Jeden do diesli i do benzyny , od benzyny ma niższą temperaturę pełnego przepływu. ...cos o 10C.

Najlepszy sposób na sprawdzenie , zacisk na wężu do wymiennika. Najlepiej zeby był lekko rozgrzany by ci nie pękł. Ja tak sprawdzam i zawsze pewna diagnoza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.