Skocz do zawartości

Całoroczne opony , czy po staremu ?


Krakus3

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 143
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Albo u takiego który dodatkowo robi renowację felg, bo przynajmniej wiedzą jak się obchodzić z felgą.

 

:cool2:

Chociaż w przypadku RSC podobno trzeba się też umieć z oponą obchodzić. Ja ostatnio naprawiałem dziurę i gość mi zdjął i założył na "normalnej" maszynie (choć widziałem, że łatwo mu nie było).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powoli robie rozeznanie w temacie opon na zime - celuje w całoroczne. Auto jezdzi głównie po mieście + drogi szybkiego ruchu.

Pierwotnie planowałem zakup całego kompletu kół R18, ale ostatecznie stwierdzilem że felgi 776 R17 pasują do auta.


W rozmiarze 225/50/R17 98 Wybór jest ograniczony do:

Michelin Crossclimate 2 / plus

Continental AllSeasonContact

Goodyear VECTOR 4SEASONS GEN-3

Z RFT:

Bridgestone Weather Control A005 EVO

Pirelli Cinturato All Season SF2


O Pirelli była mowa na ostatnich dwóch stronach, wiec nie jestem przekonany.

Micheliny są często podawane jako wzór all-seasona, ale oceny w testach są poprostu OK, lepiej wypada za to Continental.

Ogólnie wolałbym RFT bo ostatnie przygody z oponami zawsze miałem za granicą ale ratowało mnie koło zapasowe - niestety wybór opon z RFT w tym rozmiarze jest mocno ograniczony.

Mieliscie moze doswiadczenie z w/w oponami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powoli robie rozeznanie w temacie opon na zime - celuje w całoroczne. Auto jezdzi głównie po mieście + drogi szybkiego ruchu.

Pierwotnie planowałem zakup całego kompletu kół R18, ale ostatecznie stwierdzilem że felgi 776 R17 pasują do auta.


W rozmiarze 225/50/R17 98 Wybór jest ograniczony do:

Michelin Crossclimate 2 / plus

Continental AllSeasonContact

Goodyear VECTOR 4SEASONS GEN-3

Z RFT:

Bridgestone Weather Control A005 EVO

Pirelli Cinturato All Season SF2


O Pirelli była mowa na ostatnich dwóch stronach, wiec nie jestem przekonany.

Micheliny są często podawane jako wzór all-seasona, ale oceny w testach są poprostu OK, lepiej wypada za to Continental.

Ogólnie wolałbym RFT bo ostatnie przygody z oponami zawsze miałem za granicą ale ratowało mnie koło zapasowe - niestety wybór opon z RFT w tym rozmiarze jest mocno ograniczony.

Mieliscie moze doswiadczenie z w/w oponami?

 

mam zeszłoroczne continentale ale na fwd, sa naprawde ok - nawet w zimie nie było żadnego problemu, a troche śniegu spadło. Dlatego chętnie założę je ponownie ale do 3...

.. ale homologacja! Temat na forum poruszany kilkukrotnie ale bez jednoznacznej odpowiedzi. Całorocznych nie dostaniesz homologowanych. Dalej nie wiem jak wygląda temat ewentualnych gwarancji i walki z ubezpieczycielem w przypadku kolizji na oponach bez gwiazdki. Jedni piszą, że jeśli parametry opony zgadzają się z tym, co podaje fabryka to jest ok, inni że nie wypłacą odszkodowania w pryzpadku kolizji. Jeśli ktoś temat przerabiał albo wie na pewno jak to sie odbywa bardzo proszę o informacje.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dalej nie wiem jak wygląda temat ewentualnych gwarancji i walki z ubezpieczycielem w przypadku kolizji na oponach bez gwiazdki. Jedni piszą, że jeśli parametry opony zgadzają się z tym, co podaje fabryka to jest ok, inni że nie wypłacą odszkodowania w pryzpadku kolizji. Jeśli ktoś temat przerabiał albo wie na pewno jak to sie odbywa bardzo proszę o informacje.

Pozdrawiam

 

Na tabliczce informacyjnej są rozmiary opon, a nie informacja o ich przeznaczeniu (zimowe, letnie, wielosezonowe, RFT itd). Jeżeli te parametry się zgadzają, to ubezpieczyciel miałby ciężką drogę, żeby udowodnić jakieś zaniedbania użytkownika.

Żeby ubezpieczyciel odmówił wypłaty musiałby powiązać kwestię ogumienia z daną sytuacją (np. wystrzał opony). Sama kolizja, czy wypadek to zazwyczaj błąd jednego z kierowców. Natomiast, jeżeli ktoś dojdzie do wniosku, że kolizję spowodowało wadliwe ogumienie (raport policji?), to wtedy sprawa byłaby na pewno zbadana pod kątem doboru ogumienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Zdecydował się ktoś na opony całoroczne w tym sezonie?

Ja ostatecznie kupiłem roczny zestaw kół bmw 778 + bridgestone blizzak LM005 ale ciągle jestem ciekaw opon całorocznych, ktore z roku na rok wypadają coraz lepiej.

 

Ja śmigam na cc2. Opinia stronnicza ale polecam:) Jak dotąd nie zawiodły mnie ani razu, a przerabiałem jazdę w śniegu, deszczu i upale. W porównaniu z fabrycznymi letnimi - chyba bridgestonami - okazały się głośniejsze, mniej "lekkie" Zima podróżowałem bardzo stabilnie. Drogi wiejskie nieodśnieżone a także autostrada. Zasp nie przerabiałem ale był to świeży śnieg, ruszanie spod świateł na rozjeżdżonym sniegu, sniegodeszcz oraz mróz do -10. Oceniam je bardzo pozytywnie. Deszcz? Bardziej ulewa, było bardzo głośno, bardziej niż na całorocznych conti, ale prowadzenie pewne w dopuszczalnym zakresie prędkości, bez odczuwalnego pływania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydował się ktoś na opony całoroczne w tym sezonie?

Ja ostatecznie kupiłem roczny zestaw kół bmw 778 + bridgestone blizzak LM005 ale ciągle jestem ciekaw opon całorocznych, ktore z roku na rok wypadają coraz lepiej.

 

I jak oceniasz te blizzaki? Ja założyłem je również u siebie 225/45 R17 91H i lądują na reklamacji - są lekkimi "jajkami" i denerwujące wibracje występują na kierownicy. Sprawdzone na hunterze w ASO i niezależnym warsztacie.

Szukam na szybko zestawu kół OEM u dealerów by zrobić to "jak należy" i mieć już spokój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://allegro.pl/oferta/podkladka-stopka-guma-lewarek-podnosnik-do-bmw-9932196841?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_czesci_czesci-samochodowe_pla_ss&ev_adgr=Czesci_samochodowe&ev_campaign_id=14491971570&gclid=Cj0KCQiA2sqOBhCGARIsAPuPK0jL2v_X1xZ6VFKtOhxBPSTabbGRajC0TAaGuIRXsUO1NdrU74cCd_4aAim-EALw_wcB


Czy ktos uzywa takiej podkladki do lewarka w serii G i zdaje to egzamin? Wiem ze jest dedykowana do innych modeli ale plastik pod lewarek w serii G i F wyglada niemal identycznie.


Ewentualnie doradzi ktos jaki kupic lewarek? Nie chcialbym nic uszkodzic przy przekladaniu kol. Wczesniej w innych autach mialemem dedykowany, niestety Bmw z tego co widze takiego nie oferuje.

Sprawdź wartość katalizatora w swoim BMW.


https://www.autokat-katalizatory.pl/cennik-skupu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta guma pod ciężarem auta dość mocno się ugina, więc nie wiem, czy przy lewarku mimo wszystko nie uszkodzisz sobie plastiku. Tylko czy lewarek nie ma jakichś specjalnych miejsc do podstawiania? Ja używam tej gumy przy podnośniku typu "żaba" i jest OK. Plastiki mam trochę pouszkadzane jak wcześniej podnosiłem na zwykłej podkładce gumowej - ale to też można łatwo wymienić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Jeśli zmieniasz tylko opony, a felga zostaje ta sama to jedyne na co musi uważać osoba zmieniająca to, żeby nie uszkodzić czujników przy zdejmowaniu opony. Czasami może być konieczna nowa "kalibracja" czujników, ale samochód sam Cię o takiej konieczności poinformuje, trzeba przejechać kilka kilometrów i tyle.

Jeśli zmieniasz całe koła i masz nowe czujniki to muszą być przede wszystkim prawidłowo zakodowane. Jeśli wszystko gra to auto wykryje nowe czujniki i też poinformuje o konieczności dokonania "kalibracji".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.