Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, nie daje mi spokoju jeden temat ponieważ mam rożne informacje od różnych mechaników a mianowicie:

Wyczytałem gdzieś że cytuję : 143 konne i słabsze wersje N47 posiadają wtryskiwacze elektromagnetyczne. 163 konne i mocniejsze posiadają wtryskiwacze piezoelektryczne. Jest to dość mocny argument przemawiający za zakupem 318d zamiast 320d: w pierwszym przypadku wtryskiwacze możemy zregenerować za około połowę ceny nowych. W drugim przypadku jesteśmy skazani na wymianę wtrysków w razie ich awarii" - koniec cytatu.

Chciałbym wiedzieć czy powyższe zdanie jest prawdziwe, jeśli tak to czy warto regenerować wtryskiwacze elektromagnetyczne - jakie jest wasze zdanie na ten temat ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wydaje mi się że elektromagnetyczne były w m47 a piezoelektryczne w N47.

Silnik N47 poza awaryjnym rozrządem nie posiada innych istotnych wad. Użytkowałem ten silnik do 240tys. i wtryskiwacze ( wyniki korekt wtrysków ) były bez problemowe. Jak będziesz zwracał uwagą na to co lejesz do baku, profilaktycznie stosował preparaty to czyszczenia wtryskiwaczy to wtryskiwacze w tym silniku nie będą problemem. Zastanawiam się dlaczego trapi Cię problem wtryskiwaczy w N47 ?

Opublikowano
Chciałbym kupić żonie x1 z tym silnikiem i zbieram wszystkie informacje na temat tego silnika. O rozrządzie wiem juz wszystko:) po prostu go wymienię po zakupie, teraz studiuje układ wtryskowy i tak dalej :D lobię być świadomym użytkownikiem.
Opublikowano

No chyba jednak są elektromagnetyczne bo natknąłem się na kolejny artykuł, nie chce wklejać linków ale cytuje:


"W silniku 2.0 N47 występują dwie odmiany układu wtryskowego - w wersji o mocach od 116KM do 143KM występuje układ wtryskowy z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi o ciśnieniu 1600bar. Prostszy i tańszy w ewentualnych naprawach. Drugi w wersjach mocniejszych od 163KM w górę, układ wtryskowy z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi firmy Bosch o ciśnieniu 1800/2000 bar."


Skoro nie wiecie jakie macie wtryski to wnioskuje że się nie psują :D

Opublikowano
Dokładnie tak jak piszesz, wersje 116/8d mają wtryskiwacze elektromagnetyczne. Dodatkowo nie posiadają klap wirowych jak wersje 120d więc zakładam, że i to Cię ucieszy :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dokładnie tak jak piszesz, wersje 116/8d mają wtryskiwacze elektromagnetyczne. Dodatkowo nie posiadają klap wirowych jak wersje 120d więc zakładam, że i to Cię ucieszy :D

To nie jest takie proste niestety.

X3 E83 N47 1.8d EU5 to ten sam silnik co 2.0d EU5 w tej budzie, kwestia tylko programu(ETK podaje te same wtryski, te same turbo i dolot)


Najlepsze wyjście to sprawdzić w ETK po numerze VIN co tam siedzi

Opublikowano

Tak ogolnie, to ja bym sie nie przejmowal tak tymi wtryskami.

Raczej problem jest z lancuchami... Wtryski najlepiej chyba systematycznie traktowac "Diesel Spulung" z ASO i powinno byc git.

2 razy w roku zalac i powinno byc dobrze.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.