Skocz do zawartości

ABS - pulsujący pedał hamulca poniżej 30km/h


Swipess

Rekomendowane odpowiedzi

Części wszystkim.

Mam dziwny problem w moim E39. Podczas hamowania z większych prędkości żadnych niepokojących objawów - normalnie hamuje, przy mocnym depnięciu w hamulec ABS załącza się tak jak powinien. Problem występuje przy hamowaniu przy prędkościach poniżej 30km/h, wtedy na pedale czuc chrobotanie/efekt jak gdy załączy się ABS. Na desce nie pali się żadna kontrolka, komputer nie pokazuje żadnych błędów z czujników itd. Niestety przy próbie połączenia się ze sterownikiem pokazuje brak możliwości połączenia się z nim. Drugą niepokojącą rzeczą jest to ze podczas postoju komputer pokazuje prędkość 2km/h ma KAŻDYM KOLE. Czy ktoś miał może podobną sytuacje u siebie? Moje przypuszczenie pada na uszkodzony sterownik, szczególnie ze widzę ze u mnie pompa wraz ze sterownikiem była już zmieniana, a ponoć jest to częsta przypadłość w tej wersji pompy. Mam wersje pompy jak na zdjęciu poniżej. 686x484

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jeżeli dobrze rozumię to piszesz że ze sterownikiem asc nie idzie się połączyć, a prędkości na poszczególnych kołach odczytałeś? Jak?
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ja tylko mogę powiedzieć, że to nie czujniki, bo wszystkie wymieniałem, czyściłem wacikami w otworach, a w końcu z takim defektem sprzedałem.


Więc sterownik albo koronka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Kolego jak jesteś w stanie odczytać prędkość każdego koła, to wsiadać do auta jechać z różną prędkością i porównać odczyty, w momencie gdy pedał hamulca pulsuje któryś czujnik gubi sygnał, i przy tym czujniku należy szukać, albo uszkodzony czujnik (wątpliwe) albo rozmagnesowanie łożysko, ewentualnie dużo syfu między czujnikiem a łożyskiem, to że czujniki na postoju pokazują 2km to nic dziwnego. Jak w sterowniku silnika nie ma błędu komunikacji ze sterownikiem ABS, asc to musi być możliwość podłączenia się kompem, łączysz się wewnątrz auta czy pod maską? Który rocznik auta?
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
To żeby zaciemnić obraz :lol: dodam, że miałem taki objaw, że załączał się ABS przy minimalnych prędkościach, a powodem były wybite gumy (miękkie) na wahaczach. Koła nie trzymały się dobrze nawierzchni.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód z roku 1998, gniazdo diagnostyczne pod maską. Podczas jazdy było sprawdzane, na żadnym czujniki nic nie wariowało. Sprawdzane było przez iste i przez impe, żadnych błędów ze sterownika, czujników. Nie wiem xzemu nie mozna się połączyć ze sterownikiem mimo ze pokazuje mi z niego dane o prędkościach na kołach, gdy chcieliśmy wejsc w konkretny sterownik i zczytac z niego błędy/dane pokazuje komunikat o braku możliwości połączenia z nim.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.