Skocz do zawartości

Ładowanie indukcyjne grzeje telefon i przestaje działać


CrocodileReggae

Rekomendowane odpowiedzi

Pytanie czy działa Wam poprawnie w dłuższej trasie?

Chodzi o kilkugodzinną jazdę.

Używając AA po wifi poziom baterii mi spada.

Telefon robi się bardzo ciepły, po czym pojawia się pomarańczowa dioda... po kilku minutach gaśnie całkiem.

Nie wznawia się ładowanie.

Wyczerpują się w trakcie jazdy do zera.


Telefony które sprawdzałem: note 8 oraz note 20 ultra 5g.

Ten 2 ledwo wchodzi z cienkim casem.

Czy z case czy bez objaw ten sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 73
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Pytanie czy działa Wam poprawnie w dłuższej trasie?

Chodzi o kilkugodzinną jazdę.

Używając AA po wifi poziom baterii mi spada.

Telefon robi się bardzo ciepły, po czym pojawia się pomarańczowa dioda... po kilku minutach gaśnie całkiem.

Nie wznawia się ładowanie.

Wyczerpują się w trakcie jazdy do zera.


Telefony które sprawdzałem: note 8 oraz note 20 ultra 5g.

Ten 2 ledwo wchodzi z cienkim casem.

Czy z case czy bez objaw ten sam.

 

Niestety tak to działa. Jak w zeszłym roku konfigurowałem samochód to świadomie z tego zrezygnowałem bo kilka osób potwierdziło, że ładowarka nie daje rady, grzeje telefon i jest słaba.

Pozdrawiam


Maciek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem jakimś szczęśliwcem, bo u mnie potrafi powoli ładować Samsunga S10e podczas jazdy i używania Android Auto.


Telefon grzeje się od samego Android Auto (szczególnie jak zostawię telefon w kieszeni spodni).

Wcześniej ładowałem telefon bez używania Android Auto i nie grzał się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dotyczy wszystkich telefonów, nie tylko z Androidem. Ładowanie indukcyjne generalnie nagrzewa telefon, a w połączeniu z AA czy CarPlay, na którym najpewniej chodzi np. Google Maps czy Apple Maps powoduje dodatkowe nagrzewanie. W większości telefonów jest zabezpieczenie przed przegrzaniem (software'owe)- jeżeli temperature przekroczy jakąś wartość to ładowanie indukcyjne przestaje działać. Mi ładowanie indukcyjne sprawdza się w mieście, w trasie (szczególnie dłuższej) warto mieć kabel :-)


Ps. Jak mi iPhone się nagrzał i wyświetliło się powiadomienie to włożyłem go w kratkę nawiewu - mój iPhone SE z coverem idealnie się wpasował i przez włączoną klimatyzację szybko się schłodził ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie iPhone też się grzeje i wyłącza. Reklamowałem w salonie -przekazali mi, że w Monachium im powiedzieli, że tak działa indukcja :duh: Co dziwne w x3 ani razu mi się telefon na indukcji nie wyłączył. Nie wiem, czy tam jest inna ładowarka?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Imho to nie jest problem ładowania w BMW, tylko samej technologii ładowania indukcyjnego (fizyka) i... dużego obciążenia urządzenia przez AA i CarPlay gdy działają mapy (bo zapewne wtedy się wszystkim tak nagrzewa). Zresztą, płyty indukcyjne (te w kuchni) służą właśnie do grzania, a przecież to takie duże ładowarki indukcyjne ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Owszem telefon się grzeje ale w wakacje zrobiłem 1100 km trasę, telefon był cały czas na ładowarce i w CarPlay, ani razu się nie wyłączył ani nic z tych rzeczy :shock:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samsung do flagowców po 6kzl wsadza exynosa który się nagrzewa dużo bardziej niż snapdragon.


Pewnie to się dodatkowo przyczynia.


Exynos plus AA plus gooMaps i indukcja to kiepskie połączenie... na to wygląda.


Jakie telefony z obecnych modeli ładują się Wam w trakcie długiej podróży z użyciem AA prawidłowo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samsung do flagowców po 6kzl wsadza exynosa który się nagrzewa dużo bardziej niż snapdragon.


Pewnie to się dodatkowo przyczynia.


Exynos plus AA plus gooMaps i indukcja to kiepskie połączenie... na to wygląda.


Jakie telefony z obecnych modeli ładują się Wam w trakcie długiej podróży z użyciem AA prawidłowo?

Raczej Samsung wrzuca Exynosy na dystrybucję europejską, a Snapdragony daje do USA. Ma to się zmienić dopiero od następnej generacji. Zakładam, że większość z nas ma Exynosy. W tym ja z moim S10e, który na szczęście dobrze mi działa z BMW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Czy poza s10e istnieje jakiś samsung który na indukcji w trakcie pracy na Android Auto ładuje się bez problemów w kilkugodzinnej podróży?


Biorąc pod uwagę dodatkowe perypetie z brakiem obsługi digital key w ostatnich samsungach zastanawiam się już nawet nad zmianą na ajfona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj trasa 2 x 180 km i miałem już kłopoty z ładowaniem. Dioda z niebieskiej robiła się pomarańczowa, telefon coś wyświetlał (nie czytałem), przestawało ładować. Miałem włączone Android Auto, bez Spotify. Ten sam Samsung S10e co wcześniej zachwalałem.


Zainstalowałem sobie aplikację Ampere, która pokazuje natężenie i napięcie ładowania. Przy kolejnej jeździe sprawdzę z jaką mocą BMW ładuje mi telefon. Zobaczę też czy zmienia coś wyłączenie "Fast wireless charging" w telefonie. W tym miesiącu kupięc też "stacjonarną" ładowarkę indukcyjną do porównania.

Edytowane przez KombiFan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Pytanie czy działa Wam poprawnie w dłuższej trasie?

Chodzi o kilkugodzinną jazdę.

Używając AA po wifi poziom baterii mi spada.

Telefon robi się bardzo ciepły, po czym pojawia się pomarańczowa dioda... po kilku minutach gaśnie całkiem.

Nie wznawia się ładowanie.

Wyczerpują się w trakcie jazdy do zera.


Telefony które sprawdzałem: note 8 oraz note 20 ultra 5g.

Ten 2 ledwo wchodzi z cienkim casem.

Czy z case czy bez objaw ten sam.

 

ładowarka nie grzeje telefonu, to telefon sam się grzeje... przy ładowaniu kablem też się grzeje.

Polecam zdjąć etui - to one są winne przede wszystkim szybkiemu nagrzewaniu się telefonów. Mi wszystko działa sprawnie... bez problemu S8, a w note 8 jest to samo...

 

Jestem jakimś szczęśliwcem, bo u mnie potrafi powoli ładować Samsunga S10e podczas jazdy i używania Android Auto.


Telefon grzeje się od samego Android Auto (szczególnie jak zostawię telefon w kieszeni spodni).

Wcześniej ładowałem telefon bez używania Android Auto i nie grzał się.

 

Grzeje się bo procesor pobiera sporo energii...

 

To dotyczy wszystkich telefonów, nie tylko z Androidem. Ładowanie indukcyjne generalnie nagrzewa telefon, a w połączeniu z AA czy CarPlay, na którym najpewniej chodzi np. Google Maps czy Apple Maps powoduje dodatkowe nagrzewanie. W większości telefonów jest zabezpieczenie przed przegrzaniem (software'owe)- jeżeli temperature przekroczy jakąś wartość to ładowanie indukcyjne przestaje działać. Mi ładowanie indukcyjne sprawdza się w mieście, w trasie (szczególnie dłuższej) warto mieć kabel :-)


Ps. Jak mi iPhone się nagrzał i wyświetliło się powiadomienie to włożyłem go w kratkę nawiewu - mój iPhone SE z coverem idealnie się wpasował i przez włączoną klimatyzację szybko się schłodził ;-)

 

Iphone ma najniższą temperature zabezpieczenia temperaturowego, wszystkie tel koło 40st celc. przestają ładować...

Niech się grzeje do czerwoności... byle się ładował.

A tu nawet nie jest w stanie podtrzymać stanu baterii.


Może moc tej ładowarki jest zbyt wysoka?

Z drugiej strony wyłączenie opcji szybkiego ładowania bezprzewodowego nic nie zmienia.


Fajans!

 

te ładowarki montowane od paru lat, są w standardzie Qi 5W, to oznacza że mogą do ok 7-8W max. ładować... więcej nie pójdzie.

mowa o mocy jaką otrzymuje telefon. a to oznacza że moc wysyłana przez ładowarkę jest wyższa, a to zależy od telefonu, etui, położenia...


Wszystkie samsungi, iPhony potrafią się naładować od 0 do pełna bez problemu, ale gdy temp pokojowa, nie ma energożernego procesu w tle, bez etui.

 

Wczoraj trasa 2 x 180 km i miałem już kłopoty z ładowaniem. Dioda z niebieskiej robiła się pomarańczowa, telefon coś wyświetlał (nie czytałem), przestawało ładować. Miałem włączone Android Auto, bez Spotify. Ten sam Samsung S10e co wcześniej zachwalałem.


Zainstalowałem sobie aplikację Ampere, która pokazuje natężenie i napięcie ładowania. Przy kolejnej jeździe sprawdzę z jaką mocą BMW ładuje mi telefon. Zobaczę też czy zmienia coś wyłączenie "Fast wireless charging" w telefonie. W tym miesiącu kupięc też "stacjonarną" ładowarkę indukcyjną do porównania.

 

pomarańczowa dioda oznacza błąd - zapewne temperatura, ale może być też detekcja obcego obiektu...


o co chodzi z tym CarKey?

Edytowane przez kicaj
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie przy ip 11 pro max, i nawigacji google maps + yt music grzeje się ostro, ze 2 razy już zdarzyło mi się tak, że zaczęło zacinać muzykę, a w pewnym momencie następuje reset carplaya. Ale nie wiem czy to wynika z temperatury telefonu, czy z błędów carplaya.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie podobnie. iPhone X. jeszcze ze 3-4 miesiące temu bez szału, grzał, ale jakoś ładował. Później tylko grzanie, aż do spowolnienia działania i wyłączenia telefonu. Praktycznie bez doładowania, albo na jakimś minimalnym poziomie. Oczywiście telefon bez etui i zapalona niebieska dioda. Czy to wina upgrade oprogramowania samochodu czy poprawka IOS-a w telefonie, ale fakt jest taki że z tą ładowarką i iPhonem to lipa jakaś od samego początku.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

nie spotkałem się z taką sytuacją... na pewno nie ma od tyłu jakiejś blaszki, niczego? albo coś na powierzchni ładowania? np folia po gumie do żucia?

Druga sprawa - czy jakieś procesy są włączone w komórce?

Poza tym że nie lubie iPhona to mogę powiedzieć że system zarządzania baterią, ładowaniem jest bardzo fajnie zrobiony...

ew. update ładowarki nie ma wpływu na grzanie się komórki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No chyba jednak ma. Przecież parametry ładowania (W i A) są dedykowane dla różnych typów telefonów. Tu jest ładowarka uniwersalna i stąd może być problem. Np. ładowarka Belkin dedykowana dla iPhona od X w górę ma 7,5W i 2,4A. Nie wiem jakie są parametry indukcji w G20. Co do oprogramowania to oczywiście CarPlay. Być może problemem jest Yanosik i Google Maps bo tu bardzo zmieniła się ostatnio funkcjonalność a moduł GPS w telefonie jest mocno eksploatowany. Tekst o blaszce i papierku od gumy przemilczę. :D :D :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Wszystko zelezy od temp, w moim obecnym samochodzie w lecie jak jest goraco iphone laduje sie bardzo slabo, przy rozmowie ledwo utrzymuje obecne naladowanie, w zimie czy jak jest chlodno laduje sie szybko. Niestety tel zeby nie uszkodzic baterii zmiejsza prad ladowania , ladwanie w samochodzie pod wzgledem temperatury jest malo optymalne...to nie tylko przypadlosc bmw...pewnie jakies aktywne chlodzenie tacy na telefon zalatwiloby sprawe...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Odkładam prosto.

Poza tym testowane na wielu telefonach.

To nie kwestia ułożenia.

Słabizna i tyle.


A ładowarka jest w standardzie Qi

 

co znaczy słabizna?

Nie tylko jest w standardzie Qi ale przede wszystkim certyfikowana przez WPC w standardzie Qi, wiem o tym dobrze...

Ułożenie ma znaczenie, nawet większe niż ci się wydaje. I wypraszam sobie, ładowarka jest dobra - może ładować spokojnie więcej niż dedykowane 5W bez problemu. Testowane z praktycznie z większością obecnych na rynku telefonów parę lat temu...

 

Wszystko zelezy od temp, w moim obecnym samochodzie w lecie jak jest goraco iphone laduje sie bardzo slabo, przy rozmowie ledwo utrzymuje obecne naladowanie, w zimie czy jak jest chlodno laduje sie szybko. Niestety tel zeby nie uszkodzic baterii zmiejsza prad ladowania , ladwanie w samochodzie pod wzgledem temperatury jest malo optymalne...to nie tylko przypadlosc bmw...pewnie jakies aktywne chlodzenie tacy na telefon zalatwiloby sprawe...

 

ładuje się słabo bo telefon ma zabezpieczenie temperaturowe. To też zależy od poziomu naładowania baterii. Urządzenie też ma zabezpieczenia m.in. temperaturowe.

W ładowaniu "5W" nie jest potrzebne chłodzenie, dopiero przy "15W" jest... ale te urządzenia dopiero wejdą do samochodów w najbliższym czasie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.