Skocz do zawartości

opóźnienie w odbiorze.


pawel629

Rekomendowane odpowiedzi

A kto z was, tak szczerze, przeczytał wszystkie zapisy umowy wraz z Ogólnymi Warunkami Sprzedaży (tak, to te dodatkowe paragrafy drobnym makiem)? Bo założę się, że tak jak i u mnie, jest w nich zapis który jasno opisuje sytuację kiedy dealer może wypowiedzieć umowę bez żadnych konsekwencji. Np. niemożliwość dostarczenia zamówionego auta w takiej konfiguracji jaką chcieliśmy, bo producent zaprzestał oferowania konkretnego wyposażenia (np. lasery).


Jednak czym innym jest inne wyposażenie, a czym innym nagła chęć zwiększonego zysku. Pytanie jeszcze brzmi, czy twój dealer podpisał z tobą aneks do umowy na wersję LCI, czy opiera się na zamówieniu na model pre-LCI. Jeżeli nie miałeś aneksu, to może się wycofać z umowy bo nie jest w stanie dostarczyć ci zamówionego produktu z nie swojej winy. I to w każdym sądzie na spokojnie udowodni, bo to producent a nie on zakończył sprzedaż. Zaś pojazd LCI jest jednak innym pojazdem, z innym wyposażeniem. Natomiast jeżeli miałeś aneks na LCI i konkretną cenę i wyposażenie, zaś auto jest wyprodukowane, to ciężko będzie im się obronić.


Gdy ja zamawiałem swoją G21 w kwietniu, jeszcze na konfigu pre-LCI, ale ze świadomością że dostarczona będzie wersja LCI, w umowie był jasny o tym zapis, oraz o tym, że konfiguracja może ulec lekkim zmianom. Finalnie oczywiście umowę rozwiązałem i zamówiłem G26 :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A kto z was, tak szczerze, przeczytał wszystkie zapisy umowy wraz z Ogólnymi Warunkami Sprzedaży (tak, to te dodatkowe paragrafy drobnym makiem)?

 

Ja również przeczytałem i oddałem do analizy prawnikowi. Zaopiniował kilka klauzul jako potencjalnie abuzywne (kilka lat temu banki popularnie nadużywały pewnych zapisów, które w końcu zostały zabronione i w jego mniemaniu to samo powinno się wydarzyć tutaj). Dodatkowo stwierdził, że umowa nie traktuje stron tak samo nakładając na kupującego sporo odpowiedzialności i otwierając sprzedającemu furtki by kręcić podczas problemów z realizacją. M.in. dlatego udało się kilka rzeczy doprecyzować na mój wniosek.


Wracając do anulowania zamówienia, mój kolega - prawnik, do którego mam bardzo duże zaufanie, stwierdził, że to nie jest do końca tak jak sugeruje Spotter. Tzn. jak w serwisie internetowym ktoś złoży zamówienie (które jest przyjmowane z automatu) i okaże się, że nie można go zrealizować, to sklep ma prawo je anulować. Natomiast w tej sytuacji mamy konsumenta i tzw. stronę profesjonalną, która na podstawie specyfikacji definiuje cenę oraz datę wydania pojazdu oraz składa zamówienie u importera czy producenta. Ktoś więc świadomie bierze na siebie pewną odpowiedzialność. Zatem to nie jest tak, że jak po kilku latach nie dostarczą samochodów, to ludzie odzyskają tylko zaliczki. Można spokojnie w sądzie dochodzić swoich praw i odzyskać wszystkie koszty, które wygenerowane zostały ze względu na niedotrzymanie umowy. Jako, że kolega prowadzi kancelarię, która zajmuje się odszkodowaniami, to myślę, że wie co mówi, zwłaszcza że w ostatnim czasie seryjnie wygrywa w sądzie z bankami. Natomiast znów oddalamy się od meritum. Ja doskonale wiem z czym się wiąże dochodzenie swoich praw w sądzie, natomiast będę tym zainteresowany tylko w ostateczności. Jak na razie dealer zachowuje się niepoważnie, bo gdyby przejrzyście informował o tym, co się może wydarzyć, to może zrezygnowałbym wcześniej lub byłbym przygotowany. Cynicznie kontynuowali swoje zapewnienia przez blisko rok by na końcu, tuż przed odbiorem (i w ostatnim możliwym momencie przed wydaniem pojazdu), zastosować szantaż i zarobić więcej. Bo jak tylko się nie zgodzę, to auto za 2-3 tygodnie trafi do salonu i zostanie sprzedane za jeszcze wyższą kwotę komuś, kto nie będzie chciał czekać i będzie skłonny zrezygnować z jakiegokolwiek rabatu. Co więcej, nie każdy dealer przerzucił te koszty na klienta, więc albo część z nich szuka dodatkowego zarobku albo po prostu nie ma ochoty ponosić konsekwencji decyzji, które zostały podjęte wcześniej i były nastawione tylko na sprzedaż. Niektórzy może są skłonni to zaakceptować, ja jestem z tych, którzy mogą się zgodzić na jakiś kompromis, ale nie tak niepoważne traktowanie klienta. Dotychczas nie spotkałem się z takim traktowaniem, a też nie zawsze kupowałem samochody, które pozycjonuje się jako marki premium, więc tym bardziej od dealerów marki BMW oczekuję profesjonalizmu. Być może w stosunku, do tego którego wybrałem, to zbyt wiele ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z tobą i z twoim prawnikiem. Tylko problem polega na tym, że u nas sądy działają jak działają i ludzie unikają ich jak ognia i dealerzy o tym wiedzą, poza tym ich stać na grono dobrych prawników. Więc działają tak, aby klienci mieli odczucie, że sąd to jedyna droga. A wielu się nie chce, bo wszyscy wiemy jak działają nasze sądy i z jakimi kosztami to się wiąże. Ale jak już pisałem wcześniej, im bardziej będziesz na nich napierać, tym bardziej skłonni będą do ugody, bo sami też nie chcą iść do sądu. Kwestia wypracowania odpowiedniej ugody.


Gdyby u nas sądy działały trochę inaczej, np. jak w USA, gdzie się sądzą o byle badziewie, to by u nas umowy były też rzetelniej i zgodnie z prawem przygotowywane. Ale niestety ten dziki zachód póki co jest u nas i trzeba umieć sobie radzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z tobą i z twoim prawnikiem. Tylko problem polega na tym, że u nas sądy działają jak działają i ludzie unikają ich jak ognia i dealerzy o tym wiedzą, poza tym ich stać na grono dobrych prawników. Więc działają tak, aby klienci mieli odczucie, że sąd to jedyna droga. A wielu się nie chce, bo wszyscy wiemy jak działają nasze sądy i z jakimi kosztami to się wiąże. Ale jak już pisałem wcześniej, im bardziej będziesz na nich napierać, tym bardziej skłonni będą do ugody, bo sami też nie chcą iść do sądu. Kwestia wypracowania odpowiedniej ugody.

 

W tym aspekcie w pełni się zgadzamy. Kłopot na razie polega na tym, że dealer gra nieczysto i tak jakby już miał kupca na moje auto. Zamiast rzetelnie informować od samego początku czy chociażby teraz spróbować znaleźć kompromis, to w pasywno-agresywny sposób komunikują wciąż, że albo zrobimy jak oni chcą, albo będą zmuszeni anulować zamówienie - co jak wiemy jest im jeszcze bardziej na rękę. To nie negocjacje a szantaż i próba wywierania wpływu z pozycji siły. Nie mam pojęcia jakie są dokładnie relacje między Grupą BMW i dealerami, ale skoro to dealerzy reprezentują firmę przed klientem, to wątpię żeby takie zachowania były akceptowane. Z tego tytułu pytałem o namiary na kogoś, kto mógłby doprowadzić do pionu dealera i przypomnieć mu, że wartości korporacyjne to nie tylko winny wisieć na ścianie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a też nie zawsze kupowałem samochody, które pozycjonuje się jako marki premium, więc tym bardziej od dealerów marki BMW oczekuję profesjonalizmu

 

W Polsce premium rzadko kiedy znaczy "premium obsługa", raczej tylko cena jest "premium".

Customer service jest o niebo lepsze niż kiedyś ale dalej 50 lat za rozwiniętymi krajami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a też nie zawsze kupowałem samochody, które pozycjonuje się jako marki premium, więc tym bardziej od dealerów marki BMW oczekuję profesjonalizmu

 

W Polsce premium rzadko kiedy znaczy "premium obsługa", raczej tylko cena jest "premium".

Customer service jest o niebo lepsze niż kiedyś ale dalej 50 lat za rozwiniętymi krajami.

 

Też mam wrażenie, że na niemieckim rynku takie coś by nie przeszło. Sporo osób mówi też, że prawdziwe premium to dopiero marki luksusowe jak RR czy Bugatti, ale tego prędko nie przyjdzie mi zweryfikować ;) Jedyne co można zrobić, to albo sobie pobiadolić albo przynajmniej nie pozwalać na to, żeby takie zachowania były akceptowane. Jestem przekonany, że gdyby więcej klientów walczyło o swoje, to i dealerzy musieliby zmienić podejście.


Swoją drogą, ciekawi mnie czy importerem BMW na polskim rynku jest firma prywatna czy jakiś podmiot zależny od grupy BMW, bo zdaje się, że oni traktują dealerów nie lepiej niż dealerzy klientów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Ciekawe czy bmw ma jakieś priorytety dla poszczególnych rynków (państw) czy wszędzie tak długo czekają ? I czy tańsze wersje mają dłuższy czy krótszy czas oczekiwania od tych droższych ? Podejrzewam, że jak jakiś element ma słabą dostępność, tj. jest jego niedobór, to pewnie wolą go dać do droższego zamówienia, bo więcej na tym zarabiają a i klient teoretycznie bardziej potencjałowy z ich punktu widzenia... Ale może się mylę.

 

W Stanach w duzych dealershipach mozesz kupic M3/4 od reki. Wchodzisz do salonu, placisz marze, lekko sie targujesz i wyjezdzasz. Nie czekaja tyle co my.

Jakoś, w ogóle nie jestem tym zdziwiony, ...niestety.

 

Widziałem w wątkach, że na M3 Xdrive czekałeś 8 miesięcy. Mialeś w niej lasery, HK, kamety 360 że tak długo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

W Stanach w duzych dealershipach mozesz kupic M3/4 od reki. Wchodzisz do salonu, placisz marze, lekko sie targujesz i wyjezdzasz. Nie czekaja tyle co my.

Jakoś, w ogóle nie jestem tym zdziwiony, ...niestety.

Widziałem w wątkach, że na M3 Xdrive czekałeś 8 miesięcy. Mialeś w niej lasery, HK, kamety 360 że tak długo?

 

W stanach są od ręki ale powyżej MSRP czyli powyzej ceny katalogowej na naklejce i to często nawet 10000$.

U nas też jest zawsze kilka sztuk od ręki u różnych dealerów i to nawet z leciutkim rabatem przeważnie około 5%.

Co do oczekiwania 8 miesięcy to mega krótko zazwyczaj tylko z kolorami individual. Ja czekałem równe 12 miesięcy, kolega który zamówił dwie sztuki miesiąc później czeka już 13 miesięcy i żadnej daty nie ma.

Brat zamówił w styczniu i też żadnej daty zamówienie wisi w kolejce. Ostatnio gdzieś na fb czytałem że ktoś chciał zamówić w Bawarii i usłyszał że obecnie trzeba czekać około 20 miesięcy na M3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

G20 konwertowane na LCI w sierpniu 2022, pierwotne zamówienie z września 2021, czas oczekiwania to już 13 miesięcy, nadal brak zmiany statusu...

Zastanawiam się czy nie wziąć jakiegoś kałdi ze stocku, bo dają całkiem sensowne rabaty jak na obecny czas 18,0-18,5% na A6 lub Q5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

G20 konwertowane na LCI w sierpniu 2022, pierwotne zamówienie z września 2021, czas oczekiwania to już 13 miesięcy, nadal brak zmiany statusu...

Zastanawiam się czy nie wziąć jakiegoś kałdi ze stocku, bo dają całkiem sensowne rabaty jak na obecny czas 18,0-18,5% na A6 lub Q5.

 

U mnie identyczna sytuacja, m340i zamówione wrzesień 2021 i do tej pory brak slota. Czy jest tutaj ktoś kto dostał sloty na wrzesień, październik lub listopad? W lipcu kilka aut się pojawiło, a od jakiegoś czasu cisza.

Przy przejściu na LCI było mówione ze fabryka traktuje zamówienia przedliftowe priorytetowo, co teoretycznie powinno oznaczać, że zanim dostanę moje auto to nikt nigdzie nie odbierze ani jednego LCI zamawianego w lipcu. A tymczasem na zagranicznych forach widzę wpisy jak ktoś po katorżniczym, dwumiesięcznym oczekiwaniu odbiera m340i w Stanach. Dajcie znać jak tam sytuacja z oczekiwaniem/odbiorem u was.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie identyczna sytuacja, m340i zamówione wrzesień 2021 i do tej pory brak slota. Czy jest tutaj ktoś kto dostał sloty na wrzesień, październik lub listopad? W lipcu kilka aut się pojawiło, a od jakiegoś czasu cisza.

 

318i zamówione w grudniu 2021, dostałem VIN na początku września z "Act. Prod. Date" 22/09/2022. Tylko teraz jeszcze transport z Meksyku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zamowienie z lutego 2022, na pre-lci (miało zostać dostarczone na koniec maja) anulowane w czerwcu - z nieznanych mi przyczyn szczerze mówiąc, mogłem rozpocząć od 0 / z nowym zamówieniem, zakończyłem wtedy współpracę.


pochodziłem, podzwoniłem po salonach na przełomie lipca z sierpniem. znalazłem opcje na "szybsze" realizacje, przykładowo 320i/420i gc wchodzące na produkcje, lub z alokacją na produkcję - odbiór wrzesień/październik, można było zmieniać konfiguracje, i zdecydowałem się na jedną z tych opcji, samochód się wyprodukował i jest przygotowywany do odbioru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Stanach w duzych dealershipach mozesz kupic M3/4 od reki. Wchodzisz do salonu, placisz marze, lekko sie targujesz i wyjezdzasz. Nie czekaja tyle co my.

Jakoś, w ogóle nie jestem tym zdziwiony, ...niestety.

W stanach są od ręki ale powyżej MSRP czyli powyzej ceny katalogowej na naklejce i to często nawet 10000$.

U nas też jest zawsze kilka sztuk od ręki u różnych dealerów i to nawet z leciutkim rabatem przeważnie około 5%.

Co do oczekiwania 8 miesięcy to mega krótko zazwyczaj tylko z kolorami individual. Ja czekałem równe 12 miesięcy, kolega który zamówił dwie sztuki miesiąc później czeka już 13 miesięcy i żadnej daty nie ma.

Brat zamówił w styczniu i też żadnej daty zamówienie wisi w kolejce. Ostatnio gdzieś na fb czytałem że ktoś chciał zamówić w Bawarii i usłyszał że obecnie trzeba czekać około 20 miesięcy na M3.

 


To jest jakaś paranoja... Widziałem na tym forum, że ludzie zamawiający zwykłe 330 i 340 odbierali po paru miesiącach z dodatkami typu 360, HK. M3 M4 niby miały mieć jakiś priorytet. Znalazienie na placu odpowiedniej sztuki to pewnie mission impossible. Zapewne będą opcje, których nie chce podwyższające cenę i brak tych które chce plus nie ta tapicerka kubły, których nie chce i kolor inny niż San Paulo Yellow no i cena...plus 30%


PS

Kiedy zamawiałeś z tym odbiorem po 12 miesiącach? Brałeś M3 z xdrive czy RWD? i miałeś w opcjach 360 HK dotykowy wyświetlacz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


To jest jakaś paranoja... Widziałem na tym forum, że ludzie zamawiający zwykłe 330 i 340 odbierali po paru miesiącach z dodatkami typu 360, HK. M3 M4 niby miały mieć jakiś priorytet. Znalazienie na placu odpowiedniej sztuki to pewnie mission impossible. Zapewne będą opcje, których nie chce podwyższające cenę i brak tych które chce plus nie ta tapicerka kubły, których nie chce i kolor inny niż San Paulo Yellow no i cena...plus 30%


PS

Kiedy zamawiałeś z tym odbiorem po 12 miesiącach? Brałeś M3 z xdrive czy RWD? i miałeś w opcjach 360 HK dotykowy wyświetlacz?

 

Cześć,

Wątek śledzę od paru tygodni i tutaj mogę coś napisać, M3 (xdrive,HK,laser,360, lakier ind. Bez kubłów) zamówienie w na koniec roku (ostatni tydzień grudnia), Vin dostałem w tamtym tygodniu, dzisiaj widzę że wyprodukowany w ostatnią niedzielę.


Oczywiście nie obyło się o lekkie starcie z dealerem o zwiększenie ceny, spuszczony został na drzewo - umowa stanowi że cena pojazdu jest ostateczna. Dealer odpuścił, jednakże od wtorku leci kara umowna, której też nie odpuszczę.


Tak czy inaczej obecnie mamy 10 miesiąc oczekiwania, auto wyprodukowane więc może przed świętem zmarłych będzie do odbioru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze


To jest jakaś paranoja... Widziałem na tym forum, że ludzie zamawiający zwykłe 330 i 340 odbierali po paru miesiącach z dodatkami typu 360, HK. M3 M4 niby miały mieć jakiś priorytet. Znalazienie na placu odpowiedniej sztuki to pewnie mission impossible. Zapewne będą opcje, których nie chce podwyższające cenę i brak tych które chce plus nie ta tapicerka kubły, których nie chce i kolor inny niż San Paulo Yellow no i cena...plus 30%


PS

Kiedy zamawiałeś z tym odbiorem po 12 miesiącach? Brałeś M3 z xdrive czy RWD? i miałeś w opcjach 360 HK dotykowy wyświetlacz?

 

Cześć,

Wątek śledzę od paru tygodni i tutaj mogę coś napisać, M3 (xdrive,HK,laser,360, lakier ind. Bez kubłów) zamówienie w na koniec roku (ostatni tydzień grudnia), Vin dostałem w tamtym tygodniu, dzisiaj widzę że wyprodukowany w ostatnią niedzielę.


Oczywiście nie obyło się o lekkie starcie z dealerem o zwiększenie ceny, spuszczony został na drzewo - umowa stanowi że cena pojazdu jest ostateczna. Dealer odpuścił, jednakże od wtorku leci kara umowna, której też nie odpuszczę.


Tak czy inaczej obecnie mamy 10 miesiąc oczekiwania, auto wyprodukowane więc może przed świętem zmarłych będzie do odbioru.

 

Cabs gratuluje bardzo szybko jak na obecne czasy ale każdy twierdzi że individual to szybciej bo inna taśma.

Adamsky ja mam xdrive, hk, lasery, pełna skóra, asystęci prof. Itd Kamerę mam tylko tył. 360 nie brałem bo nie lubię czujniki robią tak naprawdę to samo tylko obrazu nie ma. Z braków to brak sterowania gestem, brak otwierania bagażnika nogą i w trakcie miał być brak dotykowego ekranu ale że przyszedł LCI to ekran jest dotykowy. Cena zgodna z zamówieniem i rabat dodatkowy 2000zł za braki mimo że jest LCI, i mimo dwóch podwyżek w trakcie na 10tyś w sumie. Zamówienie koniec sierpnia 2021 produkcja sierpień 2022.


P.s. W październiku 2022 też była podwyżka ok +7tys.

W sumie od mojego zamówienia już ok 17tyś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


To jest jakaś paranoja... Widziałem na tym forum, że ludzie zamawiający zwykłe 330 i 340 odbierali po paru miesiącach z dodatkami typu 360, HK. M3 M4 niby miały mieć jakiś priorytet. Znalazienie na placu odpowiedniej sztuki to pewnie mission impossible. Zapewne będą opcje, których nie chce podwyższające cenę i brak tych które chce plus nie ta tapicerka kubły, których nie chce i kolor inny niż San Paulo Yellow no i cena...plus 30%


PS

Kiedy zamawiałeś z tym odbiorem po 12 miesiącach? Brałeś M3 z xdrive czy RWD? i miałeś w opcjach 360 HK dotykowy wyświetlacz?

 

Cześć,

Wątek śledzę od paru tygodni i tutaj mogę coś napisać, M3 (xdrive,HK,laser,360, lakier ind. Bez kubłów) zamówienie w na koniec roku (ostatni tydzień grudnia), Vin dostałem w tamtym tygodniu, dzisiaj widzę że wyprodukowany w ostatnią niedzielę.


Oczywiście nie obyło się o lekkie starcie z dealerem o zwiększenie ceny, spuszczony został na drzewo - umowa stanowi że cena pojazdu jest ostateczna. Dealer odpuścił, jednakże od wtorku leci kara umowna, której też nie odpuszczę.


Tak czy inaczej obecnie mamy 10 miesiąc oczekiwania, auto wyprodukowane więc może przed świętem zmarłych będzie do odbioru.

 

Cabs gratuluje bardzo szybko jak na obecne czasy ale każdy twierdzi że individual to szybciej bo inna taśma.

Adamsky ja mam xdrive, hk, lasery, pełna skóra, asystęci prof. Itd Kamerę mam tylko tył. 360 nie brałem bo nie lubię czujniki robią tak naprawdę to samo tylko obrazu nie ma. Z braków to brak sterowania gestem, brak otwierania bagażnika nogą i w trakcie miał być brak dotykowego ekranu ale że przyszedł LCI to ekran jest dotykowy. Cena zgodna z zamówieniem i rabat dodatkowy 2000zł za braki mimo że jest LCI, i mimo dwóch podwyżek w trakcie na 10tyś w sumie. Zamówienie koniec sierpnia 2021 produkcja sierpień 2022.


P.s. W październiku 2022 też była podwyżka ok +7tys.

W sumie od mojego zamówienia już ok 17tyś.

 

No właśnie ja chcę bez asystentów, ale z 360, HK, bez laserów, bez kubłów, z pełną skóra i carbonem wewnątrz i kolor ten żółty za darmo i co za tym idzie jako , że nie individual to pewnie też 12 miesięcy czekania. Nie mam na tyle cierpliwości. To jest jakiś dramat te terminy. Tesla 3 w 2021 przyszła po 2 miesiącach!!! To LCI na zdjęciach wygląda paskudnie. Nawet gorzej niż w CLA 35... Taki postawiony tablet jakbyś kupił na Aliexpress i domowymi sposobami przymocował. Na żywo to wygląda tak samo źle jak na zdjęciach? Kurde a seria 3 i 4 miała tak fajnie zrobiony klasyczny kokpit z fajnie wpasowanymi ekranami... Żal.

Edytowane przez adamsky23
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


To jest jakaś paranoja... Widziałem na tym forum, że ludzie zamawiający zwykłe 330 i 340 odbierali po paru miesiącach z dodatkami typu 360, HK. M3 M4 niby miały mieć jakiś priorytet. Znalazienie na placu odpowiedniej sztuki to pewnie mission impossible. Zapewne będą opcje, których nie chce podwyższające cenę i brak tych które chce plus nie ta tapicerka kubły, których nie chce i kolor inny niż San Paulo Yellow no i cena...plus 30%


PS

Kiedy zamawiałeś z tym odbiorem po 12 miesiącach? Brałeś M3 z xdrive czy RWD? i miałeś w opcjach 360 HK dotykowy wyświetlacz?

 

Cześć,

Wątek śledzę od paru tygodni i tutaj mogę coś napisać, M3 (xdrive,HK,laser,360, lakier ind. Bez kubłów) zamówienie w na koniec roku (ostatni tydzień grudnia), Vin dostałem w tamtym tygodniu, dzisiaj widzę że wyprodukowany w ostatnią niedzielę.


Oczywiście nie obyło się o lekkie starcie z dealerem o zwiększenie ceny, spuszczony został na drzewo - umowa stanowi że cena pojazdu jest ostateczna. Dealer odpuścił, jednakże od wtorku leci kara umowna, której też nie odpuszczę.


Tak czy inaczej obecnie mamy 10 miesiąc oczekiwania, auto wyprodukowane więc może przed świętem zmarłych będzie do odbioru.

 

Jaki wziąłeś kolor?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

318i zamówione w grudniu 2021, dostałem VIN na początku września z "Act. Prod. Date" 22/09/2022. Tylko teraz jeszcze transport z Meksyku.

Ja zamawialem na poczatku pazdziernika, auto wyprodukowane 19.08.2022 w meksyku, po 2 miesiacach nawet nie dotarło do bremerhaven. Jak auto doplynie do niemiec to jeszcze lekko 10 dni czekania na oclenie/transport do polski. Takze pewnie trzeba liczyc 3 miesiace na transport z meksyku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

318i zamówione w grudniu 2021, dostałem VIN na początku września z "Act. Prod. Date" 22/09/2022. Tylko teraz jeszcze transport z Meksyku.

Ja zamawialem na poczatku pazdziernika, auto wyprodukowane 19.08.2022 w meksyku, po 2 miesiacach nawet nie dotarło do bremerhaven. Jak auto doplynie do niemiec to jeszcze lekko 10 dni czekania na oclenie/transport do polski. Takze pewnie trzeba liczyc 3 miesiace na transport z meksyku

 

3 LCi jest robione w Meksyku ? :O

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

318i zamówione w grudniu 2021, dostałem VIN na początku września z "Act. Prod. Date" 22/09/2022. Tylko teraz jeszcze transport z Meksyku.

Ja zamawialem na poczatku pazdziernika, auto wyprodukowane 19.08.2022 w meksyku, po 2 miesiacach nawet nie dotarło do bremerhaven. Jak auto doplynie do niemiec to jeszcze lekko 10 dni czekania na oclenie/transport do polski. Takze pewnie trzeba liczyc 3 miesiace na transport z meksyku

 

3 LCi jest robione w Meksyku ? :O

 

Niektore w Meksyku, niektore w DE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Co do tabletka w srodku, to idzie przełknąć. Do przeżycia

Mam go od miesiąca i zdecydowanie wolę stary środek.

Jakbym mógł zamienić auto na identyczne ze starym środkiem nawet chwilę bym się nie zastanawiał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.