Skocz do zawartości

E39 przed lift TCU retrofit potrzebna pomoc techniczna


szumrak

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Znalazłem taki oto film



W skrócie - E53 z modułem EVEREST I-BUS, w podłokietniku zamontowana mydelniczka z przyciskiem parowania i gość opisuje procedurę parowania telefonu. Abstrahując od modelu aparatu z jakim ma się toto łączyć, z tego co on tam mówi, moduł będzie rozgłaszał sieć o nazwie z ostatnimi cyframi VIN'u i wtedy należy podać PIN z naklejki BT. Idąc dalej tym tropem, na jakimś forum z USA znalazłem, że przycisk na kierownicy z tą samą ikonką NIE WYZWALA funkcji parowania ani w autach na rynek USA ani EU tylko podłokietnik. Z tego wynika, że jednak jest możliwość uruchomienia parowania modułu EVEREST bez Pasofta tylko trzeba mieć klawisz, który zapewne jest podłączony do pinu 32 w złączu 54-pin. Kwestia tego czy w tej półeczce na telefon z przyciskiem jest on bezpośrednio podłączony, a jeśli tak czy zwiera do plusa czy minusa (?), czy może w inny sposób.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 159
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Próbowałem to robić, ale bez rezultatów. Przy ULFie działa ale z TCU nie chciało. Może w ostatnich wypustach to działa on ma na filmiku TCU 19.16.2006. szkoda że nie pokazał jak się paruje a tylko nagadał.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
A jak to podłączałeś ? Masz taką skrzynkę w podłokietniku z klawiszem ? Na powyższym filmie ewidentnie gość ma everesta i opisuje jak to robić. Nie twierdzę, że z każdym telefonem się połączy, ale powinno chociaż być widoczne w sieci.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tutaj https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=4&t=170122 również kolega pisze, że u znajomego w E53 przycisk w podłokietniku paruje telefon z TCU. One są jakieś wyjątkowe te E53 ???


Ja mam wersję z 03.2005.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
... w złączu TCU pin 32 do masy.

U mnie też to nie działa :(


Jak przełożę do auta inny EVEREST to muszę go jakoś od nowa kodować ? Oczywiście nie będę miał sparowanego telefonu, ale poza tym ? Będzie widoczny P&P ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Widoczny będzie ale ncs trzeba go i tak ustawić, najpierw pustym plikiem a później reszta.


Parowanie robiłeś tak jak mówił na filmiku?

Pin 32 do masy na 5 sekund, zapłon na pozycję 2 i rozłączyć pin 32.

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tak właśnie robiłem, ale nie działa. Przekopałem różne fora angielskojęzyczne i zdarza się, że ludzie mają takie przypadki, z tym, że ja to robiłem przez złącze 18-pin w podłokietniku zwierając pin 1 do masy 17. Tutaj w temacie https://www.e46fanatics.com/threads/construct-your-own-bluetooth-ulf-pairing-button.494183/ jest wygląd oryginalnej wtyczki z zestawu, który posiada przycisk parowania oraz "cradle on" czyli domyślam się, że info o zatrzaśniętej słuchawce lub wanience bez słuchawki. Ten typ parowania klawiszem na 99% będzie działać z wszystkimi modułami ULF natomiast z TCU... to zależy :) Według mnie wynika to z tego, że modułów EVEREST było kilka typów zależnie od wyposażenia w dedykowany telefon lub jego brak (pusta wanienka w podłokietniku, ale z przyciskiem parowania), a niektóre zestawy w ogóle nie posiadały tego przycisku. Domyślam się, że był wtedy fabrycznie sparowany dedykowany telefon i tyle choć z drugiej strony TCU ma wydrukowany PK na obudowie więc czemuś służy ten PIN. W przypadku zestawu z pustą wanienką też jest przycisk "cradle on" do wyplucia wanienki, być może to też ma znaczenie dla tego konkretnego modułu podczas funkcji parowania.


Tutaj rozpiska pinów w złączu radiowym BM54 oraz 18-pin dla "eject box" ze strony https://forums.m3cutters.co.uk/threads/custom-diy-oem-bluetooth-install-for-thoses-who-dont-want-to-donate-a-kidney.2218/?__cf_chl_captcha_tk__=b52b6a9b9df6e9cadd0330edb75d0acd0b5129f6-1616968778-0-AYPFXpZnn5wC4-6wXYvGLaBhX8hM3znM7DxKT8vWeG9NmfriEDOzoRpkdoCCXnG9ebq22xGgRizRBhWXiFVmdot4IPaMkgy_95iBO3H0Ci3meo0aqORDlmXTSO0CDl0B4Eoqa1wJzbIHyHDJHMyZ3f0Z550_zwRTRvfeFbg01ze8V0SJz04pv13RqaGA_c1pVxxxQo_d3Qk3RdGfEnzQKlhZBBVzr7LEsxYQdLY5XphzO4YtzjDFDXmOAR69bw9PMSiCS2cPl0u20LelqDuSNCRVVVVjVqfpai_5A3w2mOjo48D7hObjuLW_YLqaPb7mayerrcOdFmX-c5lolrppVRp9IWjODmJEB_azwFvJwXRhKDIKSENOlkAIwoBgBxG1FdAjiQ1jkEipUkkIl9eQm3qPmcu3gTm9fZBp7fuqEjJ8369z0rPeRu0QzJ1C1WB8GdEacdzI6Xfw593ft9urRdlS2eTZfPBO7QlFpdgzsYblx8hSIxACO4RUhdhaUiqzK4NCwSEIf0OnURs9vG_aLYNEvV9qP0s-ZUnnuP__l3n-1tNfX7HZTDRINkCaQ7ebK2fBhKwwHUH9UmIQ7UKfqYQV-KsO2FDGcPnRGTLXUH1gFvm8t-QOPu_dCi0GvpF_8crl-KatLmoDGD8xDkrwj6U


Pinouts

=====================================

BM54 - Main, 16 Pin Quadlock Connector


X13646-10----------------------- MUTE -----------------------PIN 51 ULF

X13646-12----------------------- GND ------------------------PIN 36 ULF

X13646-15----------------------- +12 V Perm----------------PIN 17 ULF

X13646-16----------------------- +12 V Switched------------PIN 35 ULF


X13646-9------------------------ I-BUS -----------------------PIN 15 ULF

X13646-11----------------------- TEL ON ---------------------PIN 33 ULF


BM54 - Small, 12 pin connector (C Btm right)

X13649-6---------------------- Tel Audio Out + --------------PIN 37 ULF

X13649-12--------------------- Tel Audio Out - --------------PIN 38 ULF


Extras, MIC:


MIC + ----------------------------------------------------------PIN 1 ULF

MIC - ----------------------------------------------------------PIN 19 ULF

MIC Shield-----------------------------------------------------PIN 21 ULF


Eject box, 18 Pin elo connector

=====================================


GND-----------------------(Pairing switch)--/ ----------------PIN 32 ULF

Cradle_On--------------------------------------------------------PIN 11 ULF


Pin 1 = Green (PAIRING)

Pin 2 = Brown (GROUND)

Pin 5 = Red (ign or direct 12v +)

Pin 13 = White (Cradle_On) Pin 11 of ULF.


Or


Pin-7 Pairing Button------------PIN 32

Pin-8 Cradle_On

Pin-10 12v+

Pin-17 Ground.



Wracając do modeli TCU mamy następujące wersje (data końca produkcji):


Jan-05 84116946991

Mar-05 84106965055

Sep-05 84106964113

Jul-06 84106963758

Nov-06 84109129850

Mar-07 84109127894

??? 84116946011

remanufactured 84106978533

Jul-06 84106963758

Nov-06 84109129850


niestety nigdzie nie znalazłem, która jest do jakiego modelu telefonu. Generalnie EVEREST były stworzone pod BMW ASSIST, a funkcja BT była dodatkiem, podobno...


Kolejna rzecz - książka się nie ładuje najprawdopodobniej dlatego, że:


Since installing this TCU (software version 29, hardware 50) in my E38 last January, I have encountered occassional phonebook pairing problems and slow-to-pair behavior with my old Andriod phone. Address book pairing is a known problem with some older TCU's....The newer unit (software version 37, hardware 50) provides noticable improvements. Phone and address book pairing are immediate, and nav screens respond quickly. So far, I'm very pleased. I now recommend SW/HW versions above 29/50 (see your TCU label)

http://www.frankies-bmw.com/7series/diy/bluetooth/bmw_7series_bluetooth.php


Wersja mojego TCU jest z końcówką ...5055 oraz SW 30 i HW 35 więc dość stara. Ciekawi mnie czy przy pomocy Pasofta można zgrać firmware z nowszego i wgrać do starszej wersji. Tam jest jakaś funkcja odczytu i zapisu softu (?) do pliku. Nie mam teraz pod ręką, żeby sprawdzić dokładnie co to za funkcja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Widzę że trochę się naszukałeś. Najwięcej znajdziesz na amerykańskich forach bo to na ten rynek zostało o głównie opracowane TCU. Jeżeli chodzi o zmianę software to największymi ograniczeniami jest oczywiście hardware. Hardware musi być zgodne. Więc jeżeli HW jest 35 to softy tylko pod tą wersję.

Przeglądając jeszcze raz zdjęcia które wrzuciłeś zauważyłem że nie masz opcji SMS która u mnie występuje (oczywiście nie działa z nowymi telefonami). No i niespodzianka u mnie siedzi SW29 HW35

IMG-20210331-072857.jpg

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

I do danego HW trzeba by też uwzględnić inny model urządzenia (part number) chyba, że konkretnemu PN odpowiada jeden i konkretny HW.


Podłączyłem drugi EVEREST o numerach ...7894 (SW38 HW50) czyli identycznie jak na filmie gdzie pokazane jest parowanie przyciskiem E53

, choć u tego gościa nie ma na module znaczka BT. Dziwne. Moduł nie posiada slotu na kartę SIM, ale ma swój IMEI. Ma również w sumie trzy wyjścia antenowe. Z tym modułem też nie udało mi się sparować symulując przycisk zworką (będę jeszcze z tym walczyć), natomiast zaobserwowałem taką oto ciekawostkę:


Oczywiście moduł zresetowany pustym plikiem i ustawiony z ręki na parametry jakie były w tym poprzednim. W Pasofcie klikamy parowanie po czym w telefonie wpisujemy PIN z naklejki. W tym momencie mrugają trzy lampki i na monitorze wyświetla się informacja, że następuje parowanie :shock: Oczywiście nic to nie daje oprócz efektów wizualnych, bo ten PIN w telefonie wywala jako błędny i trzeba wpisać standardowy jak podaje PASOFT, ale obcięty do 1234. W poprzednim module wpisywałem cały 123...90. Wpisując od razu prawidłowy PIN (1234) nie ma sygnalizacji parowania na monitorze. Sprawdź u siebie czy wpisując PIN z modułu również pojawia się informacja o parowaniu na ekranie i mrugają lampki.


Książka tel. nie ładuje się czyli tak jak poprzednio nie można wejść w tę opcję na monitorze w ogóle. Może to ma związek z softem w navi ? Przy okazji wgram soft oryginalny dla sprawdzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
U mnie po kliknięciu na początku w książkę też nic się nie działo ale jak odczekalem jakieś 10-15 min to się załadowała. Nr. HW to hardware czyli rodzaj zastosowanej płyty i jej osprzętu. Jak nie masz slotu na kartę to prawdopodobnie jest ona wlutowane na stałe. Postaram się w weekend sprawdzić co będzie po wpisaniu pinu z naklejki. Zastanawia mnie czy czasem przycisk parowania TCU nie ma np. jakiegoś rezystora w sobie. Dodatkowo tak jak poprzednio pisałem gościu na filmie mówi jak sparować ale fizycznie tego nie wykonuje. Na innym pokazuje jak połączyć z ULFem w E46 i tam fizycznie to robi. Pewnie ma ostatni wypust który ponoć działa z nowymi telefonami. Ja mam na półce 3 generację która łączy się z tel ale przy próbie wykonania połączenia rozłącza.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ostatnio jechałem z godzinę i nic się nie zaimportowało. Zostawię na koniec ten problem skoro na dwóch modułach jest tak samo.


Takie wnętrze mam modułu. Nie przypuszczałem, że jest taka możliwość, żeby karta SIM była wlutowana :o Domyślam się, że jest i tak nieaktywna. Tego Ericssona już nie prułem.


IMG-20210329-122050.jpg


Też myślałem, że może być jakiś rezystor, ale tutaj koleś robi to spinaczem

niestety też ma ULF'a. Bardziej wydaje mi się, że musi być sygnał Craddle_On aktywny, żeby działał przycisk parowania. Zamówiłem za parę złotych jakąś sfatygowaną mydelniczkę od E46 z wtyczką 18-pin. Zobaczę co tam jest w środku, podepnę do kostki pod podłokietnikiem i będę testował :D Poza tym udzielałeś się w temacie z E53 https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=83&t=376203 gdzie też był EVEREST i ta procedura była stosowana, a mój jest jeszcze nowszy. Po prostu to musi działać ! Łaski nie robi :twisted:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki, od siebie coś podpowiem....... jak macie zakodowany telefon, pod S633 czy S638 Profesional ? Bo z reguły wiec że ten drugi wariant sprawia mniej kłopotu przy tego typu przeróbkach, może to byłby dobry trop by to zaczęło działać jak trzeba.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

BMW - Bardzo Mądry Wybór ;-)

http://forum-lines.ru/rez/ab278744.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, tylko ja wymieniałem moduł na ULF, miałem..... chyba Everest-a. wszystko pług & play, bez kodowania. Działa bez zastrzeżeń, pobiera kontakty itd.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

BMW - Bardzo Mądry Wybór ;-)

http://forum-lines.ru/rez/ab278744.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

A jak miałeś EVEREST'a to parowałeś przyciskiem w podłokietniku ? A po co zmieniałeś na ULF'a ? Myślałem, że ULF jest starszej generacji niż TCU.

 

...wszystko pług & play, bez kodowania...

Fizycznie będzie działać P&P jeśli jest dobrze ustawiony, ale jakbyś chciał zmienić jakieś opcje NCS'em to nic nie zrobisz, bo nadal w kodach ZCS jest widoczny TCU, a ULF'a nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co mi wiadomo to TCU jest starszy, po nim jest ULF a potem ULF 2. W moim przypadku nie mam przycisku w podłokietniku, parowalem przez INPA. A wymieniałem na ULF-a bo na poprzednim module działał mi tylko ori telefon, żaden zewn. nie dało rady sparować



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

BMW - Bardzo Mądry Wybór ;-)

http://forum-lines.ru/rez/ab278744.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dało tylko trzeba było odblokować taką opcję NCSem. Kolego można wiedzieć jaki telefon sparowałeś w ULFem? Raczej nie zgodzę się że ULF jest nowszy od TCU.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś go mam, ale dziś na pewno nie znajdę, a na kodowaniu za bardzo się nie znam.

Oczywiście, mogę się mylić który moduł jest nowszy...... Ja akurat używam iPhone



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

BMW - Bardzo Mądry Wybór ;-)

http://forum-lines.ru/rez/ab278744.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tak myślałem iPhona połączyłem z 3gen ULFa. Ale niestety Android z tym nie chce współpracować, ponoć działa dopiero z ostatnią 13gen., która jest raz nieosiągalna a jak już się trafi to za 700zł +
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Oto elektronika z kasety na telefon:


p-ytka-uchwytu-tel.jpg


Parowanie to przewód brązowy i zielony. Po lewej stronie wtyczka z kabelkami do przycisku parowania. W szereg wstawiony jest rezystor 1k, który zwiera do masy pin 32 z wtyczki 54-pin TCU. Pozostała elektronika dotyczy telefonu zakładanego w uchwyt. Założenie zamiast telefonu wanienki/schowka nie jest sygnalizowane żadnym stykiem więc to był błędny trop. Na razie nic nie wykombinowałem, brak reakcji na przycisk. Dobrze byłoby jakby ktoś komu to działa, np. w E53 podzielił się ustawieniami z NCS'a. Kojarzę jeszcze, że jak podpinałem ten drugi moduł zanim zresetowałem pustym plikiem to żadna z trzech lampek się nie świeciła i wyświetlał się komunikat SEARCHING tak jak z tego tematu https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=83&t=376203


P-20201212-131657.jpg


Może ma znaczenie, że tam jest kod wyposażenia 0644 ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie wydaje mi się żeby kod wyposażenia miał z tym coś wspólnego, ale mogę być w błędzie może przycisk parowania jest do TCU 1.5 (napewno z ULFem działa).
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
...może przycisk parowania jest do TCU 1.5 (napewno z ULFem działa).

Ale, który ? Ten mój, czy z tamtego wątku E53 ? Tam na pewno było zdjęcie, że jest zainstalowany EVEREST IBUS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze

Taka ciekawostka.

Po połączeniu się telefonu z samochodem zapaliła się pomarańczowa lampka obok słuchawki. Podobno oznacza to połączenie telefonu z inną siecią czyli roaming.

http://bimmerboard.com/forums/posts/465965

Faktycznie mogło tak być, bo telefon mam z PLAY.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.