Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
24 minuty temu, Kingu napisał(a):

A co to jest Tempo100?

A to taka opcja głownie na DE i kraje pokrewne. Jak przyczepa i holownik spełnia wymagania (niewygórowane typu ABS, opony nie starsze niż 6 lat, stabilizacja zaczepu itp) to można jechać zestawem na legalu 100 zamiast 80. U nas Dekra to ogarniała. Nie wiem czy dalej robią.

Większość przyczep kempingowych na niemieckich blachach będzie miało taką naklejkę z tyłu jak zwrócisz kiedyś uwagę. Dostają przy rejestracji z automatu bo większość nowych przyczep to spełnia z fabryki.

  • Lubię to 1
Opublikowano
W dniu 17.02.2025 o 20:11, bw81 napisał(a):

Odkopuje temat. Wiecie może dlaczego po podpięciu przyczepy moja G07 wyłącza większość systemów? Nie działają adaptacyjny tempomat, jazda w liniach ( niezamierzone przekroczenie linii), a nawigacja i czytanie znaków nie zmienia danych do jazdy z przyczepa. Tak ma być? To jest normalne? Przyznam się, że jestem skołowany. Przesiadłem się z Audi Q7, w którym wszystko etę systemy współpracowały z przyczepa kempingowa idealnie. Rozpoznawanie znaków informowało na danym odcinku ile mogę jechać ciągnąc przyczepę, nawigacja wyliczała czas dojazdu z ograniczeniami prędkości dla przyczepy a nie solo. 

I co jak masz platformę na rowery wpięta to myśli że to przyczepa i musisz wolniej jechać???

Opublikowano
W dniu 21.02.2025 o 10:08, czesiek25 napisał(a):

A to taka opcja głownie na DE i kraje pokrewne. Jak przyczepa i holownik spełnia wymagania (niewygórowane typu ABS, opony nie starsze niż 6 lat, stabilizacja zaczepu itp) to można jechać zestawem na legalu 100 zamiast 80. U nas Dekra to ogarniała. Nie wiem czy dalej robią.

Większość przyczep kempingowych na niemieckich blachach będzie miało taką naklejkę z tyłu jak zwrócisz kiedyś uwagę. Dostają przy rejestracji z automatu bo większość nowych przyczep to spełnia z fabryki.

dzięki, a czy to się łapie też na inne przyczepy, np. kiedy jadę ze skuterem wodnym?

Opublikowano
W dniu 22.02.2025 o 18:37, Kingu napisał(a):

dzięki, a czy to się łapie też na inne przyczepy, np. kiedy jadę ze skuterem wodnym?

Inne przyczepy też się łapią, ale jest to per przyczepa, nie per samochód. Samochód musi tylko spełniać wymagania. Więc musiałbyś sprawdzić czy w dokumentach homologacji przyczepy masz wpisane że jest przystosowana do 100km/h. I dalej ogarniać temat.

Więc to się opłaca tylko jak dużo się jeździ... 

Tutaj masz dla przykładu producenta co:

- tłumaczy trochę co i jak = https://www.ta-no.com.pl/pl/tempo_100.html

- ma w ofercie podłodziowe i podaje max 100km/h. Więc jak podłodziowe ogarnęli to skutery tym bardziej - https://www.ta-no.com.pl/pl/przyczepy/przyczepy-podlodziowe.html (obawiałem się że 100 wymusza stabilizator na zaczepie, a on wody nie lubi).

Niestety to jest obszar nieuregulowany odgórnie w EU, więc każdy kraj to osobna bajka. DE wydaje się najlepiej rozpoznanym, bo duży kraj przelotowy. Jest na YT trochę relacji jak ludzie to załatwiają "z partyzanta" w ichniejszych wydziałach komunikacji. Ale to wiedza plemienna. Norwegia jasno to tłumaczy tutaj: https://www.vegvesen.no/en/vehicles/own-and-maintain/trailer/tempo100/requirements-applying-to-towing-vehicles-and-trailers-to-be-approved-for-tempo-100/

  • Lubię to 1
Opublikowano

No cóż, moja przyczepa jest przystosowana do 150km/h tylko oprócz praktyki nie mam na to papierów 🙂 🙂 🙂 

Dużo z tym zachodu, chyba taniej od czasu do czasu zapłacić.

  • Lubię to 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.