Skocz do zawartości

2021 BMW M3 G80


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Nie wiecie może jaki rabat można liczyć czy M3? Sprawdzałem u brokera na M340i i dostałem 22%. Pytanie czy to jest też realne przy M3.

ja uzyskałem prawie 15% od ceny po konfiguracji. Ale czas oczekiwania dobija...

To jest max. Dealer ma 16% ale zawsze coś sobie musi zostawić. Na m3 nie ma rabatów flotowych z tego co mi wiadomo. Jaki masz termin odbioru?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiecie może jaki rabat można liczyć czy M3? Sprawdzałem u brokera na M340i i dostałem 22%. Pytanie czy to jest też realne przy M3.

ja uzyskałem prawie 15% od ceny po konfiguracji. Ale czas oczekiwania dobija...

To jest max. Dealer ma 16% ale zawsze coś sobie musi zostawić. Na m3 nie ma rabatów flotowych z tego co mi wiadomo. Jaki masz termin odbioru?

28 luty 2022. Pomijając problemy z komponentami, podobno competition xDrive cieszy się dużym zainteresowaniem w Europie i dlatego tak długi termin oczekiwania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiecie może jaki rabat można liczyć czy M3? Sprawdzałem u brokera na M340i i dostałem 22%. Pytanie czy to jest też realne przy M3.

ja uzyskałem prawie 15% od ceny po konfiguracji. Ale czas oczekiwania dobija...

To jest max. Dealer ma 16% ale zawsze coś sobie musi zostawić. Na m3 nie ma rabatów flotowych z tego co mi wiadomo. Jaki masz termin odbioru?

 

Mały, zamówiłeś coś, czy dalej kulasz się F80? :)


Pamiętam, że przymierzałeś się do 340.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze


Mały, zamówiłeś coś, czy dalej kulasz się F80? :)


Pamiętam, że przymierzałeś się do 340.

 

Była zamówiona M340i potem zmiana na M440i ale miesiąc temu dostałem info że trzeba czekać 12mcy i wybór albo odbieram wcześniej zamowione M340i które nie zostały wycofane odbiór wrzesień albo zmiana na coś innego. Póki co zamówione M3X ale żałuje trochę że nie wziąłem najpierw M340i bo chciałem wygodniejszego auta od F80 a obawiam się że G80 nie spełni tych oczekiwań i nadal będzie taczką. Powinienem najpierw sprobować M340i bo to bardzo kompletne auto ale jest jak jest najwyżej będzie szybka cesja i g20 LCI ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Mały, zamówiłeś coś, czy dalej kulasz się F80? :)


Pamiętam, że przymierzałeś się do 340.

 

Była zamówiona M340i potem zmiana na M440i ale miesiąc temu dostałem info że trzeba czekać 12mcy i wybór albo odbieram wcześniej zamowione M340i które nie zostały wycofane odbiór wrzesień albo zmiana na coś innego. Póki co zamówione M3X ale żałuje trochę że nie wziąłem najpierw M340i bo chciałem wygodniejszego auta od F80 a obawiam się że G80 nie spełni tych oczekiwań i nadal będzie taczką. Powinienem najpierw sprobować M340i bo to bardzo kompletne auto ale jest jak jest najwyżej będzie szybka cesja i g20 LCI ;)

Co masz na myśli pisząc że "nadal będzie taczką" ? Przejechałem się M340 i uważam to auto jako super do codziennego jeżdżenia i po mieście i na trasy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze


Mały, zamówiłeś coś, czy dalej kulasz się F80? :)


Pamiętam, że przymierzałeś się do 340.

 

Była zamówiona M340i potem zmiana na M440i ale miesiąc temu dostałem info że trzeba czekać 12mcy i wybór albo odbieram wcześniej zamowione M340i które nie zostały wycofane odbiór wrzesień albo zmiana na coś innego. Póki co zamówione M3X ale żałuje trochę że nie wziąłem najpierw M340i bo chciałem wygodniejszego auta od F80 a obawiam się że G80 nie spełni tych oczekiwań i nadal będzie taczką. Powinienem najpierw sprobować M340i bo to bardzo kompletne auto ale jest jak jest najwyżej będzie szybka cesja i g20 LCI ;)

Co masz na myśli pisząc że "nadal będzie taczką" ? Przejechałem się M340 i uważam to auto jako super do codziennego jeżdżenia i po mieście i na trasy.

Przeczytaj ze zrozumieniem miałem na myśli M3. M340i to świetne auto codzienne a M3 zawsze było taczką to całkiem inne auta od zwyklej trójki dlatego uważam że chyba popełniłem błąd zwłaszcza że M340i mogłem mieć "już" ale będę wiedział jak pojeżdżę teraz już nie ma odwrotu.

Dealer nie chce dać auta na kilka godzin a jazda z doradcą przez 1h po dobrych drogach nic nie obrazuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ok, za szybko przeleciałem tekst (...smartfon)

M3 G80 też można podobno bez problemu poustawiać na codzienną jazdę (zawieszenie, układ kierowniczy, skrzynia biegów, a nawet hamowanie).

Nigdy nie będzie tam takiego komfortu jak w M340i.

F80 vs F30 340i to przepaść. W M3 jest bardzo głośno, zawieszenie trzęsie nawet na comfort, fotele bardzo twarde, skrzynia szarpie a wygłuszenie jest dużo gorsze, kierownica chodzi ciężko itd itd na każdym kroku to auto jest inne i mniej komfortowe.

W G80 jest lepiej ale nadal różnica między M3 a M340 jest wyraźna. Na pewno zawieszenie jest dużo sztywniejsze w G80 to czuć od razu a co dalej będę mógł powiedzieć jak odbiorę G80, wcześniej brat będzie miał M340i więc będzie porównanie. Chyba że M340i okaże sie tak zaje%%# że zmienię zamówienie na M340i 2022 ;)

Kwestia ile kto jeździ i gdzie ja robię średnio ok 30tyś km rocznie. Mając F80 kombinuje i zamieniam auto jak musze zrobić 200 czy 300km jednego dnia bo ten samochód męczy w kilkugodzinnej jeździe, jest głośny i twardy a M340i w takich warunkach sprawuje się świetnie mam nadzieje że G80 też da radę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozważałem M340i i jeździłem nim po Krakowie - po przychylnych opiniach, chciałem sam sprawdzić. Wtedy miałem F10 535d + F13* 650i i muszę przyznać, że rozczarowałem się pod każdym względem:

- wygody tam nie było za wiele, taka taczka trochę na nierównościach Krakowa, na dobrej drodze mega przyjemna jazda bo faktycznie auto jest fajnie zestrojone i dobrze "czuć drogę",

- wydajnościowo mnie mega rozczarowało, spodziewałem się po przesiadce z "krowy" 6stki (nawet z motorem zrobionym na 600KM), że bedzie dynamicznie i przyjemnie, a silnik chodził ospale i żeby "czuc fun", musiałbym go deptać non stop: tutaj szczyt zadowolenia osiągnąłem w G11 z 530KM V8 aktualnie, co prawda jest to znowu kawał auta, ale silnik jest tak przyjemnie dynamiczny w każdym zakresie obrotów, że radość z jazdy faktycznie czuć non-stop ;)


Osobiście brałbym M3, bo design robi swoje, jest trochę mniej wygodnie, ale za to juz ten silnik daje 100% radości i jeśli nie szukałbym auta wygodnego w trasę i "dla rodziny", to brałbym własnie M3. Plus te osiągi z xDrive zbliżone do M5 (okolice 3s do setki), piękne auto na codzień, aż zazdroszcze posiadaczom :D

Edytowane przez Zodiac
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Zodiac jak lubisz duże auta to zrozumiałe że nie będziesz zadowolony z komfortu bmw 3. Ja znowu odwrotnie nie lubię dużych aut. Bmw F13 to najgorsze bmw pod względem przyjemności z jazdy jakie miałem. Mimo m pakietu i felg 20" czulem się jak na łajbie a o szybszej, przyjemnej jeździe po zakrętach można zapomnieć. To samo z F10 535i m pak po jednej trasie do zakopanego i po górach auto od razu wylądowało na allegro bo to nie dla mnie nie czuje takich aut.

M3 nie nalezy traktować jako szybsze M340i czy 340i bo to jak pisałem całkiem inny samochód tam wszystko działa inaczej i mi osobiście zaczyna to przeszkadzać z wiekiem. Mam nadzieje że z G80 wytrzymam.

M340i jak na 6cyl jest bardzo mocne z dołu zwlaszcza z mild hybrid a M3 F80 czy G80 nie jedzie w ogóle do 2000-2500obr/min co też w codziennym życiu często przeszkadza.

Edytowane przez --==maly==--
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, zgadzam się w 100%, 6stka dobrze wygląda, ale jeździ średnio, jest ciasna i średnio komfortowa jak na bycie krążownikiem, jakim faktycznie jest (rozmiar zewnętrzny+waga).


Dla mnie M3 jest za mało i również za mało komfortowe, ale Mki tak już mają z komforem - jest to ich skutek uboczny, a nie atrybut ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie tam 3er i komfort. Ja po przejściu do G12 nie widzę sensu najbliższe 10lat zmieniać tego auta na inne w trasy i wygodne wożenie się i w końcu mogę skupić się na zakupie zabawek. A 3.7s do setki styka.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie tam 3er i komfort. Ja po przejściu do G12 nie widzę sensu najbliższe 10lat zmieniać tego auta na inne w trasy i wygodne wożenie się i w końcu mogę skupić się na zakupie zabawek. A 3.7s do setki styka.

 

Dokładnie tak, niestety u mnie w wersji dla plebsu z obciętymi cylindrami trzeba sie 4.0s zadowolić :( Co zrobić, jak żyć.


PS. Design nowej 7 mega mi się spodobał, dostałem parę fotek, wymiata, nie spodziewałem sie po renderach że będzie aż tak dobrze. Myślałem o dłuższym użytkowaniu G11, ale coś czuje, że będzie kusić ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dokładnie tak, niestety u mnie w wersji dla plebsu z obciętymi cylindrami trzeba sie 4.0s zadowolić :( Co zrobić, jak żyć.

 

To jest N63, ten sam co w X7 M50i?

Wczoraj ogladalem "duzy w maluchu", wlasciciel marudzil, ze po 60k km (pol roku uzytkowania) kleknela turbina a z turbina silnik :shock:

Albo BMW ma pecha do V8 albo glupi zbieg okolicznosci.

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj ogladalem "duzy w maluchu", wlasciciel marudzil, ze po 60k km (pol roku uzytkowania) kleknela turbina a z turbina silnik :shock:

Albo BMW ma pecha do V8 albo glupi zbieg okolicznosci.

 

To niestety motor nie dla troglodytów, przez charakterystykę pracy (wysoka temp) dość wrażliwy na męczenie go na zimnym. Zmiana oleju co 30k km też nie pomaga.


Z V12 jest (według rodziny pracującej w BMW) podobnie, z tym że mniej się o tym słyszy, bo montowany jest tylko w jednym modelu i jak się pojawią problemy, to BMW zazwyczaj załatwia to polubownie, nawet po gwarancji ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbaczamy z tematu. Dla mnie 7er jest nudne i kompletnie mi się nie podoba jazda tym choć by miało 2.5s do 100 bo jest po prostu nudne i nie ma nic wspólnego z prowadzeniem auta.

Czasami chcesz, aby np. 1000km po autostradzie było nudne i wygodne. Czasami Twoi pasażerowie chcą, żeby było nudno, a nie rzucało nimi jak workiem kartofli. Czasem chcesz np. posłuchać radia kiedy dziury na drodze nie wybijają Ci zębów w międzyczasie.


A czasami chcesz pojeździć na torze, a nie bawić się w 100 modyfikacji seryjnego M3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zbaczamy z tematu. Dla mnie 7er jest nudne i kompletnie mi się nie podoba jazda tym choć by miało 2.5s do 100 bo jest po prostu nudne i nie ma nic wspólnego z prowadzeniem auta.

Czasami chcesz, aby np. 1000km po autostradzie było nudne i wygodne. Czasami Twoi pasażerowie chcą, żeby było nudno, a nie rzucało nimi jak workiem kartofli. Czasem chcesz np. posłuchać radia kiedy dziury na drodze nie wybijają Ci zębów w międzyczasie.


A czasami chcesz pojeździć na torze, a nie bawić się w 100 modyfikacji seryjnego M3.

Dokładnie tak ale mi się w takich autach nudzi a z rodziną nad morze czy w góry jeżdżę F80 dlatego chciał bym żeby G80 było bardziej komfortowe ale nie przesadnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
To niestety motor nie dla troglodytów, przez charakterystykę pracy (wysoka temp) dość wrażliwy na męczenie go na zimnym. Zmiana oleju co 30k km też nie pomaga.

Kurcze, jezeli to byloby tak proste to rozwiazanie problemu po tylu latach wydawalo by sie banalne - jakis limiter na obroty do czasu osiagniecia pozadanej temp. roboczej silnika czy czestsze przeglady olejowe w instrukcji.

Chyba taniej niz wymieniac silniki na gwarancji, no chyba ze to sa naprawde jednostkowe przypadki.


Co do nowej M3 - tutaj fajny filmik, szybkie to bydle :shock:

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze, jezeli to byloby tak proste to rozwiazanie problemu po tylu latach wydawalo by sie banalne - jakis limiter na obroty do czasu osiagniecia pozadanej temp. roboczej silnika czy czestsze przeglady olejowe w instrukcji.

Chyba taniej niz wymieniac silniki na gwarancji, no chyba ze to sa naprawde jednostkowe przypadki.

 

Czytałem dokumentacje techniczną, generalnie nie bardzo mam czas wymieniać przyczyny (już to kiedys na tym forum opisywałem), zapomniałem wspomnieć o start-stop (u mnie wykodowany od 1szego dnia użytkowania samochodu). Teoretycznie twierdzą, że nowa generacja jest pozbawiona wad:

1. Specjalnie powlekane cylindry.

2. Potrójny obieg chłodzenia.

3. Poprawione kanały odpływu oleju z cylindrów podczas "coastingu"

itp, jest tego trochę ;)


Niemniej ja raczej za rok-dwa będe robił cesje i przeskakiwał na kolejny model, więc się nie przywiązuje do tego auta ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Mały, zamówiłeś coś, czy dalej kulasz się F80? :)


Pamiętam, że przymierzałeś się do 340.

 

Była zamówiona M340i potem zmiana na M440i ale miesiąc temu dostałem info że trzeba czekać 12mcy i wybór albo odbieram wcześniej zamowione M340i które nie zostały wycofane odbiór wrzesień albo zmiana na coś innego. Póki co zamówione M3X ale żałuje trochę że nie wziąłem najpierw M340i bo chciałem wygodniejszego auta od F80 a obawiam się że G80 nie spełni tych oczekiwań i nadal będzie taczką. Powinienem najpierw sprobować M340i bo to bardzo kompletne auto ale jest jak jest najwyżej będzie szybka cesja i g20 LCI ;)

 

Też myślę nad G80, ale zamawiałbym w okolicach listopada-grudnia.


Możesz się podzielić swoim konfigiem i uzyskanym rabatem + warunkami finansowania na priv?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witajcie

planowałem zakup m4 f82 z co najmniej 2017r, początkowo do 250k brutto, ale po przeglądnięciu ogłoszeń doszedłem do wniosku że w tej kwocie nie znajdę nic bezwypadkowego. Pojawila sie jedna z 2018r z przebiegiem 16k u autoryzowanego dealera za 350k. Nie byłoby problemu gdyby nie to, ze skonfigurowalem sobie nową m3 na kwotę 430k. Nie pytalem jeszcze w salonie, natomiast po lekturze tego tematu widzę ze mozna liczyc na 15% rabatu. To wszystko sprawia, ze roznica miedzy f82 a nowa m3 robi się smiesznie niska. Dodam ze wizualnie duzo bardziej podoba mi sie starsza generacja, ale chyba ciezko byloby mi zyc z faktem ze wystarcztlo dolozyc 20k i miec nowe auto. Czy cena 350k za auto z 2018 nie jest cena przesadzona?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zamówiłem m3 04.08.21 odbiór mam mieć w tym roku ALE średnio w to wierze.

Dostałem 15% rabatu

 

Przed zamówieniem dostałeś samochód do dyspozycji na weekend, czy decyzja była po jeździe testowej ze sprzedawcą na prawym?

 

Witajcie

planowałem zakup m4 f82 z co najmniej 2017r, początkowo do 250k brutto, ale po przeglądnięciu ogłoszeń doszedłem do wniosku że w tej kwocie nie znajdę nic bezwypadkowego. Pojawila sie jedna z 2018r z przebiegiem 16k u autoryzowanego dealera za 350k. Nie byłoby problemu gdyby nie to, ze skonfigurowalem sobie nową m3 na kwotę 430k. Nie pytalem jeszcze w salonie, natomiast po lekturze tego tematu widzę ze mozna liczyc na 15% rabatu. To wszystko sprawia, ze roznica miedzy f82 a nowa m3 robi się smiesznie niska. Dodam ze wizualnie duzo bardziej podoba mi sie starsza generacja, ale chyba ciezko byloby mi zyc z faktem ze wystarcztlo dolozyc 20k i miec nowe auto. Czy cena 350k za auto z 2018 nie jest cena przesadzona?

 

W okolicach maja za 275k brutto poszła M4 CS San Marino z przebiegiem poniżej 20k, cała w PPF, bezwypadkowa, PL salon. To była niezła okazja - nawet na handel - ale przeważnie w takich momentach kasa się kręci gdzieś indziej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jak nie brałeś wczesniej nowych aut u danego dealera to 15 procent raczej nie do uzyskania. Bardziej bym celował w 11-12 i to pod warunkiem ze cie podciągnie pod jakaś grupę zawodowa lub masz auto Premium nie starsze jak 3 lata. Nie patrz tez tylko na cenę końcowa bo często leasing/kredytowanie na auta nowe jest tańszy plus są jakieś promo na ubezpieczenia wiec policz cenę całkowita. Mnie się to jakos nigdy nie spinalo kupowanie 1-2 letnich używek bo co z tego ze zapłacisz wiecej za nowe jak zaoszczędzisz na finansowaniu a do tego jak będziesz chciał sprzedać to auto będzie więcej warte bo młodsze, mniejszy przebieg i pierwszy właściciel. O takich rzeczach jak nowe klocki, tarcze, opony które starcza na dluzej tez należy pamiętać. Z zamówieniem jest tez problem z dostępnością aut. Niestety z tym jest dramat a na niektóre auta trzeba czekać nawet rok i to bez gwarancji odbioru w terminie :duh: :duh:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.