Skocz do zawartości

Zmiana jednostki CIC na NBT.


suprnowa

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Kupiłem dziś w okazyjnej cenie jednostkę NBT Business.U siebie w F31 posiadam CIC Business z mapami MOVE.

Znajomy dopisał mi nr VIN do mojej nawi,wszystko działa oprócz nawigacji.Podobno są dwie metody:

1.Zakup kluczy fsc które są dość drogie

2.Instalacja emulatora.


Tańsza jest na pewno druga ale która jest lepsza?

Model radia 6 840 408


Mam jeszcze jedno pytanie odnośnie złączy z tylu.Ma ktoś może rozpiskę które złącze jest od czego?U siebie miałem wtyczkę USB która nie pasuje do tego radia.Czy muszę zmienić sam kabel?

EB1274C9-17D0-4291-8000-F559FCB80EAD.jpg


C51CF8F7-CED6-4A98-9307-89685BB442B1.jpg


Dokładniej interesuje mnie gdzie podłączyć kabel USB,od czego jest wtyczka biała,zielona i niebieska.

A najlepiej jakby ktoś miał rysunek dokładnie od czego jest kazde złącze.

Mini Cooper S R53 '06 @220 KM

BMW E87 118d '06 @ 163 KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Brakuje Ci końcówek


678cda95ae65bcd2.png



Lecąc od lewej:

- niebieski - antena GPS

- beżowy - Bluetooth

- bordowy - wyświetlacz

- biały - USB w podłokietniku

- zielony - USB w schowku pasażera

- niebieski - podłączenie mocowania telefonu

- biały - antena radia AM

- czarny - antena radia FM


Masz tylko zmieniony VIN, nic nie było kodowane?

Jak dokładałem navi w F20 (w ogóle nie było) musiałem dorzucić emulator. Skoro u Ciebie navi jest fabrycznie, to nie wiem czy emulator jest potrzebny. Trzeba zgłębić temat w internetach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Mapa zawsze aktywowana jest przy pomocy kodu FSC.

Tyle, że w przypadku małych nawigacji nie zawsze jest możliwe klasyczne aktywowanie mapy.

Często jedyna droga to emulator i pozostanie przy aktywowanych mapach pod numer VIN dawcy radia. Z tego co wiem to nie każdy emulator działa poprawnie z navi business

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem taki emulator. Działał bez jakichkolwiek problemów z jednostką entrynav, czyli taką, jaką masz.

https://pl.aliexpress.com/item/32613024875.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27425c0f8nEVJe

 

Posiadając taki emulator mogę normalnie wgrywać aktualizacje map?

Mini Cooper S R53 '06 @220 KM

BMW E87 118d '06 @ 163 KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, tylko musisz mieć VIN dawcy, bo na jego podstawie jest generowany FSC.

 

Skoro kolega zmienil VIN w navi to mozna generowac kody map pod ten nowy VIN.


Co do samej aktywacji, lepsza opcja sa jednak kody fsc. Niekoniecznie z ASO. Wykorzystujac emulator, korzystasz tylko z funkcji uruchomionych pod VIN navi dawcy. Nie uruchomisz innych funkcji. (Chociaz jak kolega Ci zmienil numer ViN bez generowania kodow FSC, to nie wiem czy bedzie Ci cokolwiek dzialac), nie rozumiem takiego zabiegu, bo to nic nie wnosi, ale pomijam to.


Przemysl temat, bo emulator tez troche kosztuje i moze jednak skorzystac z innych metod, ktore daja opcje na przyszlosc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do kodowania to dziś próbowałem BimmerCode i NBT się zresetowało do stanu jakby wogule nie była dopisana do auta.A wiec znowu muszę Ja dopisać Esys-em.

Emulatora jeszcze nie kupiłem.Niech mi ktoś konkretnie wyjaśni co taki emulator daje?Czyżby on symulował VIN z którego pochodzi nawigacja?VINu ze starego na pewno nie Uzyskam wiec pewnie aktualizacja map odpada.

Ma ktoś może dostęp do kodów FSC?Ile za takie trzeba zapłacić?

Mini Cooper S R53 '06 @220 KM

BMW E87 118d '06 @ 163 KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze inaczej, emulator symuluje ze te dwa VINy sa zgodne.


A skoro sa zgodne to wszystkie opcje, ktore sa dopisane w jednostce NBT sa uruchomione. Ale tylko te. Innych, ktore wymagaja kodu FSC nie dopiszesz, chyba ze zrobisz to pod zgodny VIN z navi, ale to tez jest mozliwe dopiero gdy zastosujesz odpowiednie srodowisko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Zainstalowałem u siebie jednostkę ale mam dwa problemy.


1.Pierwszy to taki że w starym radiu Alpine CIC miałem jedno wspólne wejście na antenę FM/AM.W EntryNav są dwa osobne wejścia FM i AM.Po podłączeniu do wejścia FM odbiór radia jest bardzo słaby,to samo na AM.Czyżbym musiał dołożyć druga antenę AM?


2.Drugi to wejście USB.Na starym radiu wtyk kabla miał kolor beżowy.Na entryNav wejścia USB maja inne kolory (biały i zielony) no i wtyczka ze starego radia nie pasuje.nie pasuje.Mam rozumieć że mam kupić nowy kabel USB z takim samym kolorem wtyczki?



To zdjęcie wejść mojego starego radia CIC

F6658FDF-B3D7-4896-AD39-D7C3C0066FD3.jpg


Tu nowe entryNav

678cda95ae65bcd2.png

Mini Cooper S R53 '06 @220 KM

BMW E87 118d '06 @ 163 KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Zetnij ząbek we wtyku usb i będzie pasować ;)



Co do anteny to zapewne w starym radiu mialeś jedną antenę, nowe obsługuje Diversity.

Z tego co kojarzę to powinna być opcja kodowania, aby zmienić obsługę na jedną antenę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

CIC ma usb podłączone bezpośrednio. To w schowku, do aktualizacji mapy i zgrywania muzyki na dysk

USB w podłokietniku podłączone jest do MULF lub Combox.


NBT ma tylko USB w podłokietniku i służy do wszystkiego. Jest ono podłączone bezpośrednio do jednostki.



Zielona wtyczka w NBT jest bodajże do stacji dokującej do telefonu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CIC ma usb podłączone bezpośrednio. To w schowku, do aktualizacji mapy i zgrywania muzyki na dysk

USB w podłokietniku podłączone jest do MULF lub Combox.


NBT ma tylko USB w podłokietniku i służy do wszystkiego. Jest ono podłączone bezpośrednio do jednostki.



Zielona wtyczka w NBT jest bodajże do stacji dokującej do telefonu

 


Robiłem kiedyś retrofit CIC w e90, i tam był problem z usb.

Gniazdo (wyjście) w jednostce było jedno, jeśli podłączyłem gniazdo, to mogłem nim tylko aktualizować mapy, zaś jak podłączyłem hub, czy w późniejszym czasie Combox to działało mp3 na jednym z wyjść.

Może jestem w błędzie, ale ja bym podłączył samo gniazdo bez pośrednio do Jednostki.

Jestem przekonany, że kolega ma po drodze inny odbiornil typu Combox.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jakim cudem ale obróciłem kabel w radiu o 180 stopni i USB Działa.

Został problem tylko z radiem I jego słabym odbiorem.

Czy wzmacniacz antenowy o nr 9231514 posiadający dwa wyjścia antenowe w kooorze szarym i czarnym będzie pasował?Czarne wyjście to pewnie FM a szare to AM?Dobrze kojarzę?

Jeżeli wymienię wzmacniacz i poprawcze kabel do radia sygnał będzie ok?

7B5C22D9-C7F0-4BD4-ABEE-4ABA11FD8429.jpg

U siebie w klapie bagażnika posiadam wzmacniacz antenowy tylko z jednym czarnym wyjściem.

Są jeszcze z trzema wyjściami (czarne,szare i żółte) to pewnie jest FM/AM i DAB z wtyczka żółta.

Mini Cooper S R53 '06 @220 KM

BMW E87 118d '06 @ 163 KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, znalazłem fajną jedynkę, ale posiada te nieszczesne zegary z malutkim ekranem wielkości 5cmx5cm oraz navi business, ta mała. Orientujecie się jaki koszt byłby dołożenia liczników bodajże 6WA, oraz nawigacji NBT EVO ID 4/5 ?

Może znacie kogoś kto by mi to ogarnął ? Za wszelkie rady z góry dzięki.

PS. samochód w mpaku, zawieszenie adaptacyjne, ledy adaptacyjne a zegary i navi taka lipa :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.