Skocz do zawartości

BMW e60 530d 2003r Chłodniczka EGR delete i naprawa gwintu


plwaw

Rekomendowane odpowiedzi

Przedstawiam swoje auto które kupiłem w 2014r ale nie miałem czasu i kiedy wstawić zdjęć

Poniżej zdekodowany VIN

Vehicle Information


Prod. Date 2003-06-13

Service History !! CHECK HISTORY !!

Type 530D (EUR)

Series E60 (5 Series)

Body Type LIM

Steering Left Hand Drive

Engine M57TU

Displacement 3.00

Power 160kw / 218hp

Drive HECK

Transmission Automatic

Colour BLACK SAPPHIRE METALLIC (475)

Upholstery LEDER DAKOTABEIGE 3 (LCBA)


Editions And Packages

S785A White Direction Indicator Lights


Comfort And Interior Equipment

S423A Floor Mats Velours

S430A Interioroutside Mirror With Auto Dip

S431A Interior Mirror With Automaticdip

S438A Fine Wood Trim

S441A Smoker Package

S442A Cup Holder

S459A Seat Adjuster Electric With Memory

S465A Throughloading System


Multimedia

S606A Navigation System Business

S638A Car Telephone Professional

S672A CD Changer For 6 CDs

S676A HiFi Speaker System


Driver Assistance And Lightning

S502A Headlight Cleaning System

S508A Park Distance Control PDC

S522A Xenon Light

S524A Adaptive Headlights

S534A Automatic Air Conditioning

S540A Cruise Control

S563A Light Package

S589A BMW LA Wheel Star Spoke 122

S548A Kilometercalibrated Speedometer


Wheels And Drive

S205A Automatic Transmission

S217A Active Steering

S229A Dynamic Drive


Environment And Safety

S302A Alarm System

S818A Battery Master Switch

S854A Language Version French

S863A Retailer Directory Europe

S877A Delete Crosspattern Operation

S881A Onboard Vehicle Literature French


Other Equipment

S169A EU3 Exhaust Emissions Standard

S915A AUSSENHAUTSCHUTZ ENTFALL

S999A Job Order Management HEA


Tak prezentowała się po zakupie (jeszcze w zimę):

45df7c532a1e6.jpg


A tutaj już na wiosnę w setapie letnim po umyciu

3d133fe81b57c.jpg


W niedługim czasie wleciały nowe opony pirelli cinturato p7

d478be3585fff.jpg

9a1199145835f.jpg

45a633876a6b2.jpg


Auto miało mały serwis skrzyni:

96bbdf75a848e.jpg

6c8a6afd6924d.jpg

e9aac6c38b53a.jpg

ec8c3c0276e46.jpg

635d3a51117ef.jpg

53f4ae45ad461.jpg


Wnętrze prezentowało się mizernie:

5c2c531365b4f.jpg

12c41bca75de1.jpg


I w niedługim czasie przeszło totalną metamorfozę

Na pierwszy plan poszły fotele, dekory, boczki z LCI oraz tylne zagłówki komfortowe (miałem montować mechanizm podnoszenia i chowania jak w 7er ale jakoś brak mi chęci do działania cały czas w tym temacie)

Auto po zakupie miało już przyciemniane szyby, ale udało mi się dostać klejone podwójne szyby climacomfort i wszystkie szyby poszły na wymianę oprócz tylnej. Nowe szyby są bardzo delikatnie przyciemnione przez to, że są klejone a w przypadku zasłoniętych rolet jest tak samo jak z przyciemnionymi folią.

bcb1723dba1af.jpg

0ad2d9dc495ab.jpg

4f6c177681132.jpg

de94cea8c156c.jpg

288afb56a0750.jpg


Te zdjęcia akurat robiłem niedawno w ubiegłym roku plus doszedł montaż tylnej rolety elektrycznej i bocznych rolet ( ale niestety boczne rolety i boczki przyszły w innym jaśniejszym odcieniu creambeige zamiast beige

152c75b88a0f7.jpg

f07f0d54a65e3.jpg

Ale dla chcącego nic trudnego, po zamontowaniu ich jednak nie bardzo pasowały plus dekory były czarne, więc przełożyłem skórę, i dekory na swoje stare


d927e2cbc1483.jpg

427698c508332.jpg

Edytowane przez plwaw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj jeszcze jedno takie zdjęcie z kadru z filmu Chłopaki nie płaczą

6fd5db5b07819.jpg


A tutaj jedno zdjęcie z jakiejś tam zimy nie pamiętam nawet roku

Plus kolejne nowe 4 opony ale zimowe na większe felgi bo 16tki poszły na sprzedaż zaraz po zakupie auta

4c786dc554435.jpg

abd025df94e98.jpg


Któregoś lata równiesz przyszły do zmiany tarcze i klocki przód i tył oraz odmalowałem zaciski plus byłem zmuszony do zmiany żarników bo jeden zaczął zmieniać barwę na fiolet

29fdd7518a233.jpg

4507a204f117d.jpg

f71262085e17e.jpg


A tutaj porównanie świateł ringów po lewej oryginalne żarówki w starej e60 a po prawej w kolejnym nabytku tez kiedyś już kupionym parę lat temu led markery

86c52c08db087.jpg

A i przy okazji przedni zderzak został wymieniony na ten z modelu LCI bo mój stary był już tyle razy malowany, że przy kolejnej szkodzie nie chciałem trzymać ulepa, więc kupiłem używany w oryginalnym lakierze ale musiałem przerobić wtyki od halogenów oraz kupić nowe ślizgi zderzaka, reszta poszła p&p

4f1e97b8e5d6a.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też znalazłem jakieś zdjęcia z wymiany oringów pompy vacum

c34c23ba52034.jpg

1b6e642bd94a3.jpg

023743239beca.jpg


Tutaj mała pamiątka jak auto kiedyś wybiło cyfrę 3 w przebiegu oraz mój rekord najniższego spalania na trasie

93a24939408e1.jpg

5d8acf9050044.jpg


Auto oczywiście jest po programie ale nie zmieniałem w silniku prawie nix (IC jeszcze seryjny) jedynie kiedyś montowałem kolektor żeliwny ale wywaliłem go, przerobiłem trochę kolektor stalowy ori i go ponownie zamontowałem

Z auta wywaliłem EGR i jest przelotka totalna EGR oraz zamontowałem dodatkowo klape gaszącą bo jej fabrycznie nie było

d692cc6064b47.jpg



A z ostatniego czasu do wymiany poszedł króciec wody oraz uszczelka przy głowicy no i mechanizm wycieraczek plus ramie wycieraczki (zatarł się jeden trzpień i wyrobił mi ramie wycieraczki..) taki minus używania niewidzialnej wycieraczki, zbyt rzadko używałem wycieraczek aż stanęły na zawsze

b8f8b5e0e222c.jpg

ef8b73a29a934.jpg

695cbfe693e53.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w międzyczasie kompletuje wszystko do wymiany od dołu czyli, zwrotnice, tuleje, wahacze, łączniki, łożyska wraz z piastami, przewody hamulcowe, amortyzatory, odboje i osłony tarcz zaciski i tarcze plus klocki, czujniki ABS, polosie i szczęki i linki ręcznego, kilka kilo nowych śrub i nakrętek od wahaczy, część już powkładana w swoje miejsca tymczasowo aby się w tym nie pogubił.


(W przypadku hamulców to akurat wlatuje zestaw od 535d) wszystko idzie na przód i tył.

Wahacze montuje oryginał BMW przód i tył, jedynie dolne wahacze H kupiłem używki i poszły na wymianę tulei bo nowy wahacz H to cena z kosmosu. A tak cena używki, plus cena nowych tulei plus wypchanie starych i włożenie nowych. (zwrotnice tył też używane ale poszły na wymianę tulei pływających)

ee94a4a8063ae.jpg

01e3bdc6a1549.jpg

874e04d5609cf.jpg

6c570c0148bb3.jpg

5427068e3c004.jpg

a3d8153bae2b0.jpg

7f14678938aa3.jpg

785b665bedb94.jpg

85ec3810b9627.jpg

2f1e8036fdb4c.jpg

Edytowane przez plwaw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ze względu na zmianę hamulców, które będę montował w niedalekiej przyszłości wleciały też większe koła 18 cali, które oddałem do kompletnej renowacji i udało się dorwać nowe opony Bridgestone w rozmiarze 255/40/18

Obecnie na dzisiaj auto prezentuje się tak (zdjęcia takie sobie bo na szybko robione i nigdy od x lat nie mam czasu zrobić jakichś lepszych dla tego auta bo ciągle nim jeżdżę)

648975c3169e1.jpg

63ad35a15aa87.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nieźle idziesz z tematami :) Sam wymieniasz, czy ktoś Ci robi, a Ty tylko części dowozisz?

Z pompą vacuum dużo roboty? Możesz jakiś zestaw naprawczy oringów polecić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieźle idziesz z tematami :) Sam wymieniasz, czy ktoś Ci robi, a Ty tylko części dowozisz?

Z pompą vacuum dużo roboty? Możesz jakiś zestaw naprawczy oringów polecić?

 

Niestety wszystko prawie sam, tylko konwerter byl robiony w warsztacie ze wzgledow gabarytowych i wagowych skrzyni, oringi pompą vacuum komplet kupowalem kiedys na allegro, sprzedaja zestawy dwoch oringow (jakies no name) ale oringi to nie wszystko, jezeli jest ze dokrecona lapa polkolista to bedzie sie zawsze pocic ale nie radze jej dokrecac bo u siebie urwalem srube i jeszvze za to sie nie zabralem a srube nie da sie kupic nowej, trzeba szukac uzywki i do wymiany jej trzeba demontowac klawiature..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

w ostatni weekend mając chwilę czasu zdemontowałem tylne nadkola i umyłem je dokładnie oraz wnęki

Po umyciu wszystkie newralgiczne punkty jak mocowania belki i ranty zostały pokryte dodatkowo masą natryskową sikafleks 529 chyba ten sam co stosują do nakładania na łączenia na łączenia i zgrzewy w podwoziu przy produkcji karoserii do aut ( osobiście nie znam nic lepszego do zabezpieczenia blach od spodu) i na koniec całe nadkola tylne zabezpieczone woskiem do profili zamkniętych no i profile te do których było dojście a samo nadkole plastikowe po umyciu przetarte preparatem aby nie przylegał tak szybko bród i aby było łatwe w umyciu później.


30acad15604c6.jpg

2a568a207210d.jpg

915949729e65d.jpg


W przerwach gdy masa schła lub wosk już przygotowałem na gotowo całe strony na przód i tył na wymianę p&p


d696a3f2a031b.jpg


Dodatkowo wszystkie piasty wraz z łożyskami zostały zabezpieczone cienką warstwą wosku do profili zamkniętych od wewnętrznej strony tam gdzie nie dochodzi światło, aby korozja nie uszkodziła powierzchni tak szybko jak to miałby miejsce z gołym metalem.

Tylne półosie są już wsadzone i zakręcone i zostały owinięte streczem i taśma malarską aby się nie porysowały przy montażu

bc8a402776497.jpg


Po dokładnym obejrzeniu podwozia doszedłem do wniosku, że cała kołyska będzie demontowana z auta bo szykuje się również wymiana tulei w tylnej belce, belki nie kupuje bo po pierwsze na nową to szkoda kasy a używki nie wiadomo jaki stan, czy proste.

Przy okazji demontażu tylnej belki wymienię przewody hamulcowe sztywne bo w obecnych łuszczy się zabezpieczenie antykorozyjne i nie wiadomo ile wytrzyma a potem demontować belkę dla wymiany przewodów to bez sensu i przejrzę całą hydraulikę do tylnego stabilizatora i ją wyczyszczę, nasmaruje i skręcę ponownie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też się przymierzam do wymiany tarcz, klocków, do tego nowe piasty FAG, jednak nie ryzykowalem z jednoczęściowymi, bo znajomy w 3,0D wymienił tez na zimmermany jednoczęściowe i po 2 miesiącach mial bicia, bo sie tarcze pokrzywily :?

Piątki są ciężki i zalecają dwuczęściowe tarcze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też się przymierzam do wymiany tarcz, klocków, do tego nowe piasty FAG, jednak nie ryzykowalem z jednoczęściowymi, bo znajomy w 3,0D wymienił tez na zimmermany jednoczęściowe i po 2 miesiącach mial bicia, bo sie tarcze pokrzywily :?

Piątki są ciężki i zalecają dwuczęściowe tarcze

 

Hola hola 2 części są w 535d i wyżej zwykłe 530d czy lift czy nie ma dziadowski hebel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylne zawieszenie kompletne udało się zdemontować w czwartek

8118d84ad7795.jpg

a196c786f71c4.jpg

ad6a6e7230ae4.jpg

Niestety przewody hamulcowe i hydrauliczne były słabe, więc wyleciały z auta ( przewody hamulcowe będą miedziane, a przewody hydrauliczne do dynamic drive stalowe oraz stalowe w oplocie gumowym giętkie jak orginał )


a26f636c8a844.jpg


Belka po rozebraniu pojechała na wymianę wszystkich tulei w piątek i dzisiaj została już odebrana i jest gotowa do składania z nowym zawieszeniem


8dd93be328bc4.jpg


Tutaj dla porównania zgnita guma drążka dynamic vs nowa


f0a88baf4cf1f.jpg


Oraz stare tuleje belki

040c4e82d9a8d.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylne zawieszenie już w komplecie złożone i skręcone, przewody hydrauliczne dokupione i założone do hydraulicznego stabilizatora.

Dyfer został odrestaurowany (rozebrany, oczyszczony i pomalowany i złożony) nie robiłem zdjęć z rozbierania dyfra bo nie było czasu)

7e3a3703d18ad.jpg

b552d915d460f.jpg

30af036f24768.jpg

23594f1c9ad32.jpg

Półosie mimo zabezpieczenia taśmą i streczem niestety się trochę porysowały gdzie nigdzie przy montażu.

Obecnie całe nowe zawieszenie wraz z amortyzatorami i hamulcami od 535d siedzi na aucie skręcone

niedługo wstawię coś z wymiany całego przodu bo już jest na ukończeniu


Z etapu wymiany kompletnych mc personów na nowe

a94dcb2c746ed.jpg

14e1e22c8ea80.jpg



Oraz tarcze i zaciski tył


aa80da537e9e6.jpg

f97ba9051c09e.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ni mistrz, myślałem że ja nie jestem normalny pompując hajs w auto. Widzę tutaj nie ma kompromisów. Liczysz całość wydatków?

ciężko zliczyć mam cały segregator rachunków, ale od 2018r przestałem już prawie zbierać to, bo szkoda mi miejsca, więc nie zagłębiałem się w to. Z powodzeniem przekroczyłem już kiedyś wartość rynkową zakupu drugiej e60

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Grubo idziesz z tematem. I to mi się podoba. Bez kompromisów.

Dzięki temu masz kawał odnowionej piątki, która jeszcze długo będzie bezawaryjnie służyła. :cool2:

Benzyna zamiast krwi...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piekna sprawa tak odnowic piateczke :norty:

Tez bym tak chciał zrobić, ale brak czasu mi na to nie pozwala, robie to co najwazniejsze, a upiekszanie zostawiam na czasowo lepsze czasy :D

Powodzenia w dalszym modzeniu :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W końcu po 3 latach zabrałem się za wymianę zębatek trybów od wysuwania podudzia w obu fotelach

Niestety zdjęcia bardzo kiepskie bo robione w garażu podziemnym

9e4a851497b69.jpg

Zębatki pęknięte były w fotelu kierowcy i fotelu pasażera

Co dziwne, zębatka w fotelu kierowcy pękła mi kiedyś jak było -20 na dworze a ja pierwsze co po wejściu do auta, które stało w nocy na mrozie właśnie uruchomiłem wysuwanie podudzia i poszła zębatka ale za to fotel pasażera praktycznie był nieruszany i zębatka przestała działać sama z siebie i też tryb był pęknięty

Problem zębatek mają wszystkie e60 LCI oraz nowsze modele piątek (dokładnie ten sam mechanizm montowali w e60 lci i f10 i x5) Co dziwne e60 przedlift jak i e65 mają inny mechanizm i jest on potężniejszy z 4x większą zębatką.


Kupiłem same tryby które nasadziłem na ślimaka (ślimak musiał być mocno przeszlifowany aby można było wcisnąć tryb, a dodatkowo tryb został wciśnięty na klej w razie (odpukać problemów)

b4ace9bfc7a3b.jpg

df45e63f1e580.jpg


A wymiana tego banalnie prosta (i ważne aby wyjmować i wkładać mechanizm maksymalnie wysunięty, bo częściowo schowany, lub całkowicie schowany nie wyjdzie nam z ramy siedziska)

15d5f48e5f9d5.jpg

A to już po montażu i teście działania

05ad722868718.jpg

d57de9d83ba45.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Hahaha, ja podobnie, półtorej roku manualnie wysuwam podudzie :mrgreen:

Ale mam przedlifta, niby mocniejsza a jednak podziałały przed tydzień od zakupu, obstawiam, że wcześniej samochód był używany przez jedną osobę, ale jak jak z żoną na przemian zacząłem mieszać fotelem to się posypało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Niestety ostatnio zostałem uderzony przez inne auto i cała praca związana z lakierem jak polerowanie i nałożenie powłoki poszła z dymem. Pomijam fakt, że cały bok tzn drzwi oraz nadkole i próg miało oryginalny lakier...

Uszkodzone mam drzwi przednie i tylne lewe, nadkole tylne, zderzak tylny, felgę oraz nakładkę progu i ślizg zderzaka bo połamało uchwyt i poleciały spinki

7d8ace9d57751.jpg

4f93bc7bf9a0d.jpg

cbd3585523e75.jpg

2e334ce1a0406.jpg

8d5dbf29dd6a2.jpg

f6bedb0f740fe.jpg


Zastanawiam się co teraz zrobić z tą sytuacją, już zgłosiłem sprawę to TU ale co dalej.. Obawiam się strasznie warsztatów i partaczy.. też obawiam się wyceny i kosztorysu..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czekasz na wycenę mówisz że chcesz bez gotówko. Raczej tragedii nie ma jeśli chodzi o koszta. Także atakuj ASO czy najbliższe czy takie na drugim końcu Polski to Ci auto laweta podrzuca i oddadzą. Takie masz prawo ważne aby wartość naprawy nie przekroczyła wartości pojazdu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wahacze i tylną belkę piaskowałeś, czy na nowo malowałeś ? Zaciski były regenerowane ? Jak z odszkodowaniem ? Nie ukrywam, że temat mi się podoba, bo w swojej trochę podobnych rzeczy zrealizowałem. Wymieniłem konwerter na nowy Sachsa profilaktycznie, wraz miską i olejem. Nowe hamulce, przewody hamulcowe metalowe BMW OE i elastyczne ATE, tarcze i klocki ATE. Koło pasowe, sterownik świec i świece żarowe, termostaty i wszystkie płyny. W zawieszeniu prace ograniczone, w sumie na siłę łączniki, poduszki stabilizatorów, tuleje wahacza H, tuleje w progach, chociaż do wymiany był tylko jeden łącznik stabilizatora. Wszystko jest jeszcze fabryczne BMW OE. I z "rarytasów" oryginalne lampy tył Hella Black Line, rzadkość w E60. :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.