Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
chce zalozyc ksenonowe zarowki z przetwornicami do e36 kompact.klopot w tym iz nie mam oryginalnych lamp(bez soczewek byly w kompakcie)a angel eyes z ringami....czy skoro cieplota swiatla w xenonie jest wyzsza to czy jest mozliwosc ze przytopi mi klosz ktory jest plastikowy(fabrycznie w bmw szklany)????pod nim oczywiscie soczewka....ktos mnie nastraszyl ze jest to mozliwie...chce by ktos mi to potwierdzil lub w 100% zaprzeczyllll...chce by ktos mi jeszcze doradzil jakie zarowki mam kupic(ile Kelvinow).....
Opublikowano
Ktoś Ci nagadał głupot, bo w Xenonie jest niższa temperatura, bo i moc żarówki jest mniejsza.
http://www.dami.pl/~wiktorc/BMW/tuning.jpg
Opublikowano
Ktoś Ci nagadał głupot, bo w Xenonie jest niższa temperatura, bo i moc żarówki jest mniejsza.

 

...no i owa moc idzie w natezenie swiatla a nie, jak w zwyklych zarowkach - w cieplo :8)

Opublikowano

Moc xenonowej lampy D2S to 35W ale i tak grzeje się ona mniej niż klasyczna żarówka 35W bo jak poprzednik napisał moc jest w większym stopniu zamieniana w światło niż w zwykłej żarówce. W ksenonie nie ma włókna które się grzeje tylko następuje wyładowanie elektryczne i w praktyce rozgrzany ksenon można wziąść do ręki.

Poza tym jak chcesz się więcej dowiedzieć to wpisz sobie "xenon" w wyszukiwarce bo po co pisać to samo kolejny raz.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Myślę, że warto jednak koledze napisać dwa zdania na temat temperatury, bo chyba pomylił pojęcia.

 

Temperatura w klasycznym pojęciu określa "ciepło". Temperatura rozgrzanego włókna żarówki to ponad 1000 stopni Celsjusza. Gdyby nie próżnia (teoretycznie) lub halogen (gaz nie wchodzący w reakcje z metalem włókna, pozwalający na pracę w wyższej temperaturze, czyli jaśniejsze świecenie i oddanie większej mocy), to włókno utleniłoby się prawie momentalnie i przepaliło się.

 

Temperatura światła, to pojęcie teoretyczne. Nie chodzi o "ciepło" w klasycznym pojęciu. Chodzi tu o porównanie odcienia światła "produkowanego" przez źródło światła ze światłem emitowanym przez pewien materiał (nie pamiętam w tej chwili co to było) podgrzany do danej temperatury. Im wyższa temperatura, tym światło przechodzi "wyżej" pasma (dół to podczerwień, w samochodach światła pożółkłe, góra to ultrafiolet, w autach to xenony świecące niebieski i fioletowo).

 

To, o czym piszesz, to emisja ciepła. W żarówkach sprawność wynosi w porywach paręnaście procent, reszta idzie na ciepło. Sprawność palników xenonowych jest o wiele wyższa. Stąd przy identycznej mocy żarówka grzeje się jak pogięta i świeci nie za bardzo, a palnik ma temperaturę "pokojową" i daje spory strumień światła.

 

Myślę, że dość jasno i w miarę krótko to napisałem :)

Kai
  • 3 lata później...
Opublikowano
No jeśli chcesz założyć xenony to chyba dobrze że nie masz oryginalnych lamp z compakta gdzie jak sam mówisz nie było soczewek, bez nich lepiej HIDów nie montować. Fakt że niektóre angel eyes nie wyglądają ślicznie ale mogą się bardziej do xenonów nadawać. Wkładaj śmiało, tak jak wyżej powiedziane-ciepło jest o wiele mniejsze od tradycyjnych żarówek także niema strachu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.