Skocz do zawartości

[E60 535D] Falowanie obrotów/wibracje samochodu


mxmx

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Posiadam BMW E60 535D przed liftem i od jakiegoś czasu mam problem z falującymi obrotami. Podczas jazdy ze stałą prędkością na niskich obrotach (80-120), przy wjeżdżaniu pod górkę pojawiają się również wibracje całego samochodu.

Wygląda to tak:


Dźwięk w 0:30-0:34 to właśnie wibracje samochodu.


Czasami obroty falują słabiej, czasami mocniej. Gdy obroty spadają to czuć lekkie szarpnięcie. Mam wrażenie, że gdy nie jeżdżę samochodem przez kilka dni, to po odpaleniu go jest trochę lepiej przez pierwsze kilka kilometrów.


Wymieniłem już całą skrzynię biegów, co prawda na używaną, ale żadnej zmiany nie było. Wymieniłem również sam konwerter i również bez zmian. Odłączałem EGR, wymieniłem podporę wału, regenerowałem turbiny ale to też nie pomogło. Sprawdzałem na komputerze wtryski i wszystkie parametry są w normie. Jedyny błąd jaki daje komputer to sterownika świec żarowych, ale samochód odpala normalnie.


Jaka może być przyczyna tego problemu?

Edytowane przez mxmx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie czuć żadnego spadku mocy przy przyśpieszaniu. Po mocnym wciśnięciu gazu obroty przestają falować. Myślę, że to nie skrzynia, bo po wymianie skrzyni falowanie i wibracje nie zmniejszyły się ani nie zwiększyły. W oleju w skrzyni nie było opiłków z konwertera, sama skrzynia też nigdy nie dała żadnego błędu. Zmienia biegi normalnie, bez szarpnięć. Dosyć długo już z tym jeżdżę i problem się nie pogłębia, ale chciałbym to już naprawić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym sie podzielić moimi pomysłami, ponieważ borykam sie z tym samym problemem. Jeżdżę tą samą trasą do pracy i zawsze problem występuje w konkretnym miejscu Myślę ze uwarunkowane jest to temperaturą silnika, bądź nagrzaniem innego elementu. U mnie wygląda to tak, że jadąc ok 80 czy 90 obroty zaczynają falowac i czuć pod stopą opartą o podnożek lekkie mrowienie i słychac buczenie. Przepływomierza nie wymieniłem , ale przyszło mi do głowy ze moze to byc cos z wałem albo kołem pasowym Postaram sie to w weekend sprawdzić i zrobic diagnostykę przepływki. O wynikach poinformuje Chyba ze to zły trop, to podpowiedzcie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PrzemekE61 i mxmx


To nie żaden przepływomierz ani koło pasowe tylko problemy ze skrzynią biegów, sprzęgło lockup w konwerterze nie spina się z powodu albo braku odpowiedniego ciśnienia lub po prostu sprzęgło jest rozwalone

Sama wymiana sprzęgła nie rozwiąże problemu bo należy znaleźć przyczynę tego a przyczyn może być masa.. od elektrozaworu, po mechatronik, tłok, pompę oleju w skrzyni czy jakiś oring..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogolnie przyczyn moze byc wiele, chociaż po filmiku jedyne co mi przychodzi do głowy związane z falowaniem obrotów + wibracje to tylko konwerter daje takie objawy. Regenerowałeś go czy kupiłeś używke? Napisałbym że egr też może powodować takie rzeczy ale skoro go odłączałeś to nie to. Raczej bez oddania auta w jakies dobre ręce sie nie obejdzie, na odległość wiele się nie zdziała. Przydałoby się aby ktoś sprawdził live data podczas jazdy i obserwował parametry przepływu powietrza, doładowania, cisnienia na listwie wtryskowej itp. podczas tych zachowań a tak to kicha
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a skąd miałeś tą skrzynię ? jeździłeś autem który miał zamontowaną tą skrzynie czy kupiłeś w ciemno coś nie wiedząc co w środku jest ?

Konwerter to również co to za konwerter i skąd pochodzi ?


W najlepszym wypadku mogłeś zmienić na to samo co miałeś albo i potem się pogorszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem używaną skrzynię z konwerterem, a następnie sam używany konwerter. Niestety nie było możliwości przejechania się samochodem z którego została wyjęta skrzynia.

Jeździliśmy z komputerem i patrzyliśmy parametry podczas jazdy, ale wszystkie są w normie.


Ciężko w woj. podlaskim znaleźć jakiś dobry warsztat który zajmuje się takimi problemami.


A czy skrzynia z 530D pasowałaby do 535D? Teraz mam skrzynię 6HP-26 o numerach 1068 0101082: https://imgur.com/hnBzd0A


PS. Jestem autorem tematu, przypomniało mi się hasło do starego konta ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skrzynia z 535 i 530 to to samo, różni się tylko mocniejszym konwerterem. Ogólnie jak skrzynie można kupić uzywaną bo one są raczej bezproblemowe chociaż tak jak wszystko ma prawo się zepsuć to niestety mogłeś trafić na uszkodzone sprzęgło. Często padają z racji dużych przebiegów więc wcale bym się nie zdziwił jak trafiłeś na takie samo jak twoje stare, takich rzeczy nie kupuje się używanych, nie ma sensu oszczędzać tym bardziej ze regenerowane nie jest drogie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie gdyby trafił mi się warsztat który dałby gwarancję, że regeneracja skrzyni pomoże na te problemy i dał normalną cenę, to bym to zrobił. Natomiast ciężko w podlaskim trafić na dobry warsztat który przeprowadzi konkretna diagnostykę. Jak dotąd w warsztatach słyszałem tylko, że "to może być" konwerter i że zwykła regeneracja konwertera nie musi pomóc. Ostatnia wycena jaką usłyszałem to 8 tys. zł :?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Panowie jak wygląda sprawa wpływu przewodów podciśnienia na prace skrzyni w 535d? Bo widzę że moje są od nowości, wężyki w takich mundurkach, jeden nawet chyba się przerwał i poprzedni właściciel przejściówkę tam dał żeby złączyć dwa. Ciężko dopuścić do myśli konwerter gdy auto ani 1cm nie stoczy się do tyłu, skrzynia nie ślizga, dobrze zmienia biegi przy spokojnej jeździe jak i przy agresywnej, tylko to przeklęte "odjeżdżanie","puszczanie żabki" samochodu przy 70,80, jakby dostawał jakieś lewe powietrze.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podciśnienia nie mają wpływu na automat bo się nie łączą ze skrzynią. Podciśnienia to tylko turbiny. Warto wymienić ja kupiłem 8m przewodów sylikonowych 3.5 mm i działa moje rozleciały się w palcach. Do tego warto kupić trójnik przy gruszce turbo bo też Ci się rozleci przy wyciąganiu.


Co do falowania moje 535d faluje tak samo, też miałem zrobioną skrzynię i konwerter przed było falowanie ale wyglądało inaczej. U mnie lecą wtryski na stół bo korekty czasem są ok czasem nie. Jednak same korekty nie dają Ci w 100% pewności że wszystko z nimi ok. Wtryski na stół i wtedy wiesz czy działa.


U mnie obstawiam wtryski bo przy wypalaniu DPF faluje mocniej, a często falowanie pojawia się przy bardzo delikatnym dodaniu gazu bez obciążenia tzn zjeżdżam z długiej górki położę nogę na gazie bardzo delikatnie i pojawia się takie falowania a przy wypalaniu jest mocniej widoczne. Ja wnioskuje że brakuje wtedy odpowiedniej dawki paliwa i stąd taka praca. Jednak przepływka też może się tutaj pojawić jako potencjalna przyczyna, ale ja obstawiam wtryski. Zwłaszcza że w innym aucie miałem podobny problem po regeneracji wtrysków które zostały odesłane na gwarancję i potem problemu nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też słyszałem że gdy się ustawi tempomat w tym newralgicznym punkcie, czyli auto ma obroty żeby wrzucić wyższy bieg, ale jednak za niskie żeby na tym wyższym jechać i skrzynia się waha, czy dac wyższy czy zostawić i rzekomo tak odjezdza puszcza taka zabke. Może tak sobie tłumaczą ludzie którzy nie chcą dopuścić do myśli jakiejś grubszej awarii, ale też kilku posiadaczy e60 powiedziało mi ze to jest normalne.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam ja skolei posiadam 525i E61 mam na biegu jałowym czasem mocne czasem słabe falowania przeczyscilem sprężonym powietrzem przepływomierz ale na razie mam krótki filmik na którym ledwo widać falowanie. Komputer nie pokazuję na błędach. Od czego zacząć od wymian nowych części sam nie wiem czytam ale włosy jeżą mi się na głowie. Czy przepływomierz można czymś innym przeczyscic tak by wiedząc że to już wszystko co można było zrobić.??? Proszę o jakąś podpowiedź.


https://youtu.be/Gvt1yk9BXZQ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam podpinam się jestem tutaj nowy mam problem z moim e60 530d 2004r jakiś czas temu miałem do wymiany przeplywke wymieniłem obroty falowy po jakimś czasie na komputerze pokazało ze mam do wymiany świece 2 3 4 dodam ze obroty falują na postoju i jak dodam gazu 1500 obrotów i trzymam gaz to faluje wyżej już nie ma falowania teraz z jakieś dwa miesiące temu przy szybszym ruszeniu zostawi czarna chmurę co może być przyczyna kopcenie bo falowanie to będę sprawdzał świece ale kopcenie czy to będzie wina któregoś wtrysku czy może wymienić filtr paliwa na sam początek ???? :roll:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z racji, iż podpiąłem się pod ten temat pociągnę utaj mój przypadek.

Byłem u mechanika, podpiął komputer, posprawdzał błędy. Było kilka niezwiązanych z wibracjami i falowaniem, min. błędy foteli (były wyciągane i odpinane wtyczki) akumulatora ( wymieniony) i modułów w bagażniku - podobno od możliwego zalania w przeszłości. Generalnie błędy nie miały wpływu na folowanie.

Konwenter podobno ok. Jeździliśmy z podpiętym kompem i mechanik stwierdził, że nie ma sie do czego przyczepić. Jedynie co to korekty wtrysków, bo 4 wtryski są na +, a dwa na - , wszystkie korekty w granicach normy, ciśnienie na listwie wzorowe. Wtryski były regenerowane 2 miesiące temu.

Falowanie obrotów zdarza się, ale zdecydowanie rzadziej. Natomiast wibracje/mrowienie pozostało i wydaje się być mocniejsze, (czasami przy ruszaniu towarzyszy głuchy metaliczny kilkukrotny stukot gdzieś z okolicy silnika/przodu auta). Nie są to bardzo mocne wibracje, a raczej mrowienie wyczuwalne na kierownicy i pod lewą stopą, przy obrotach ok 1300, 1400 podczas jazdy, a na postoju po wrzuceniu na N lub P przy ok 1500, 1600. Czyli napęd i skrzynię raczej można wykluczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Witam podpinam sie do mojego posta w ktorym pytalem dlaczego kopci przy szybszym ruszeniu okazalo sie ze EGR byl tak zawalony sadza ze masakra i tak samo kolektor byl caly zawalony i falowanie obrotów okazalo sie ze swiece ale jeszcze jeden problem sie pojawił ale to chyba wina alternatora zaczeły mi mrugać swiatła jak jade na dlugich i przygasac oswietlenie w srodku jezeli ktos mial tak samo prosze o odpowiedz do mojego posta czy to wina byla alternatora pozdrawiam :D :D :D :D :D :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.