Skocz do zawartości

F31 ściąga w prawo!


marcinx

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie

Mam problem. Moje f31 mocno ściąga w prawo. Jak trzymam kierownice prosto to jedzie prosto, ale jak tylko ja puszczę to sama jakby przekręca się lekko w prawo i auto jedzie w prawo.

- Geometria 3 razy, w tym raz w serwisie BMW NA HUNTERZE 3D - ponoć idealnie

- zawieszenie sprawdzone, sztywne bez luzów, nic nie puk itd

- nowe amory, wahacze i sprężyny

- diagnostyka komputerowa zero błędów w EPS

- kalibracja czujnika kąta skrętu zrobiona 3 razy

- koła podmienione na inne - ściąga na innym zestawie kół tak samo

- hamulce sprawdzone - nie trzymają

Auto bezwypadkowe, nawet nie miało obcierki na zderzaku.


Ma ktoś jakiś pomysł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

To samo ma kolega z F10.

Wszystko po wymianie zawieszenia. Może nowe części nie mają tych samych wymiarów co oryginalne...???


https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=103&t=367177

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam to samo w f30 na zawieszeniu sportowym samochód w moim posiadaniu od nowości , panowie w ASO twierdzą że to wina tego że mamy krzywe drogi które są pochylone w prawo baha, geometria ustawiana w ASO wsyztsko sprawdzane 2x, jedyne co w miarę pomogło to ustawienie kierownicy prosto w innym warsztacie niż ASO, jest lepiej niż było na początku ale nadal nieco ciągnie w prawo niezależnie od opon itd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znam firmę w Warszawie która lubi rozwiązywać takie zagadki. Nazywają się PMCAR. Jak masz daleko to myślę że warto zadzwonić i moze dadzą jakąś wskazówkę przez telefon.

Sprawdź wartość katalizatora w swoim BMW.


https://www.autokat-katalizatory.pl/cennik-skupu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Mam to samo w f30 na zawieszeniu sportowym samochód w moim posiadaniu od nowości , panowie w ASO twierdzą że to wina tego że mamy krzywe drogi które są pochylone w prawo baha, geometria ustawiana w ASO wsyztsko sprawdzane 2x, jedyne co w miarę pomogło to ustawienie kierownicy prosto w innym warsztacie niż ASO, jest lepiej niż było na początku ale nadal nieco ciągnie w prawo niezależnie od opon itd

 

Nic w tym smiesznego co mowi serwis (poza tym ze drogi nie sa krzywe bo je ktos zle zbudowal a wrecz przeciwnie tak ma byc). Zwykle drogi asfaltowe maja 2% pochylenia poprzecznego. To oznacza ze przy pasie ruchu o szerokosci 3m masz 6cm roznicy w wysokosci. Czy to duzo? Dla zawieszenia wystarczajaco zeby auto ''sciagalo w prawo'' Oczywiscie sciaganie spowodowane takim pochyleniem jest minimalne. Jesli auto po puszczeniu kierownicy przy 100kmh leci do rowu to raczej nie to.

Takie pochylenie robi sie zeby woda odplywala na zewnatrz jezdni.

Czy sa drogi idealnie rowne? Wlasciwie nie. Bo na luku w prawo pochylenie jest jeszcze wieksze a na luku w lewo zeruje sie i przechyla w przeciwna strone. Wydaje mi sie ze autostrady z powierzchnia porowata (chyba nie ma takiej w polsce) sa rowne na gorze i tam moza by sprawdzic.

Od razu dodam ze nie pracuje w bmw i nie probuje tlumaczyc firmy. Po prostu uczylem sie takich rzeczy w szkole.

I jeszcze raz dodam. Sciaganie w PRAWO na prostej drodze spowodowane pochyleniem przekroju jezdni na zewnatrz jest MINIMALNE ale jest rzecza normalna !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja 5 razy ustawialem geo, odpuscilem :| pojechalem do experta od bmw i zostawilem juz tak jak on zrobil, dla mnie kk

i faktycznie drogi krzywe..

Wykonuje darmową fotografię samochodów - PROFESJONALNA.

Dla forumowiczów na terenie Wrocławia. Portfolio. +



http://i.epvpimg.com/guXaeab.png


Zlecę import samochodów z USA/JAPONIA


Kupię:

- Boczek tylnych prawych drzwi F30 wersja Harman/Kardon

- Listwy hexagon wnętrza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ludzie popelniają zasadniczy błąd i gdy auto im ściąga w którąś stronę, to lecą robić zbieżność i geometrię, co jest bezsensowne. Nie wiem jak mocno musiałyby być rozjechane parametry żeby auto ściągało z tej przyczyny. Najczęściej, w 95% przypadków, wina leży po stronie koła, czyli opona, łożysko, hamulce itd. Oczywiście nie twierdzę, że nie ma wyjątków i innych przyczyn, ale ustawianie geometrii po 5 razy jest wywalaniem kasy w błoto.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja również ustawiałem 3x geometrie, sprawdzane zawieszenie itp. auto ciagle ściąga w prawo.

Zauważyłem ze jak auto mocniej załadowane to jest gorzej. Puszczam kiere i sama skreca w prawo, czuje jak bapiera w prawo. Przełoże jeszcze koła lewo/prawo.

Ma ktoś jeszcze jakieś doświadczenia z tym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja również ustawiałem 3x geometrie, sprawdzane zawieszenie itp. auto ciagle ściąga w prawo.

Zauważyłem ze jak auto mocniej załadowane to jest gorzej. Puszczam kiere i sama skreca w prawo, czuje jak bapiera w prawo. Przełoże jeszcze koła lewo/prawo.

Ma ktoś jeszcze jakieś doświadczenia z tym?

 


Kolego poszukaj na stronach UK czy USA tego tematu. Ja kiedyś znalazłem podobny wątek i jeden z forumowiczów wkleił zdjęcie swojej faktury , na której wypisane były czynności , wykonane przy aucie. Po nich auto przestało znosić na prawo.



https://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=549373&highlight=right#/topics/549373

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponowal bym sprawdzic jeszcze raz auto na drodze. Ja znalazlem nowiusienka droge dwugierunkowa bez zakretow i zaczelem jechac tak jakbym wyprzedzal czyli lewym pasem (pod prad) Moje BMW tez bedzo delikatnie sciaga w prawo. Co sie okazalo na przeciwleglym pasie ? Ze sciaga w lewo. Wszystkiemu winne pochylenie drogi. Polecam sprobowawc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
Poradnik dla upośledzonych. :)

 

Nie jeden polski mechanik z tego korzysta :mrgreen:

Wykonuje darmową fotografię samochodów - PROFESJONALNA.

Dla forumowiczów na terenie Wrocławia. Portfolio. +



http://i.epvpimg.com/guXaeab.png


Zlecę import samochodów z USA/JAPONIA


Kupię:

- Boczek tylnych prawych drzwi F30 wersja Harman/Kardon

- Listwy hexagon wnętrza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Czołem Panowie, 

Czy komukolwiek udało się rozwiązać ten problem? Chciałbym podzielić się moją historią z BMW Dobrzański i problemem opisywanym w tym wątku. 

Zakupiliśmy w Dobrzańskim 2 BMW Serii 3 do firmy. Pojazdy zakupione jako używane z BMW Premium Selection. Po odbiorze samochodów, zauważyłem że w jednym z nich przy prędkości 40 km/h prawe koło się tłucze i samochód mocno ściąga na prawą stronę.

Wysłałem zgłoszenie do działu reklamacji, przyjęli samochód na serwis, potwierdono występowanie tego problemu. Następnie doszło do całej "Sagi" karygodnych wydarzeń z serwisem Dobrzański w roli głównej. Zasugerowano że przyczyną są opony które należy wymienić oraz krzywa prawa przednia felga którą zobowiązali się naprawić (nie wiem czy jest naprawiona, nie miałem okazji przetestować, samochód jest obecnie na zimowym zestawie kół). Zgodnie z sugestią zakupiłem opony homologowane przez BMW które obecnie są założone na zimowym zestawie kół. Problem nadal występował. Poniżej zamieszczam historię wizyt mojego samochodu w tym salonie:

"Szanowny Panie,

W tytułowym pojeździe wykonaliśmy następujące czynności:

-27.11.2023 / 107205 km - kontrola zawieszenia, opon – zakwalifikowano opony do wymiany,

-11.12.2023 / 107929 km - kontrola zawieszenia i ustawienie geometrii kół,

-8.01.2024 / 11807 km - kontrola zawieszenia - stwierdzono przestawioną tuleje wahacza rozprężnego z prawej strony – poprawiono, wykonano ustawienie geometrii kół,

-25.01.2024 / 111921 km - kontrola zawieszenia - brak uwag - zaleciliśmy kontrolę gniazd amortyzatorów przód i przełożenie kół z drugiego pojazdu, który Państwo posiadają – uzyskałem odmowę na zamianę kół pomiędzy samochodami,

-5.02.2024 / 112398 km - kontrola zawieszenia i demontaż/montaż gniazd amortyzatorów przód - brak uwag.

Serwis w dniu 7.02.2024 nie potwierdza występowania usterki."

Usterka nadal występuje i samochód mocno sciąga na prawo.  Pracownik z działu serwisu podczas jazdy testowej która odbyła się dookoła salonu, w czasie korków, cały czas trzymając kierownicę stwierdził że problem nie wystepuje. Zamieniliśmy się miejscami, puściłem kierownicę i samochód rzecz jasna zmienił pas na prawy. Na pytanie czy Doradca serwisu to zauważył uzyskałem komentarz że on prowadząc tego nie widział więc usterki nie ma.

Poniżej link do filmu z jazdy testowej zanim na pokład wsiadł doradca serwisu.

 

Czy rozwiązaliście ten problem? Wiecie z czego może on wynikać? 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.