Skocz do zawartości

Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc


adamjttk

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
2 godziny temu, Borsuczek napisał(a):

Samochód elektryczny jest lepszy od spalinowego pod każdym względem poza czasem ładowania. Odpadają czynności serwisowe w rodzaju wymiany płynów i filtrów. Są znacznie mniejsze straty mocy, ponieważ nie potrzeba wału napędowego i skrzyni rozdzielczej przy napędzie na cztery koła. Załatwia to elektronika. Nie trzeba skomplikowanych części układu rozrządu i głowicy. Odzysk energii przy hamowaniu załatwia odwrócone działanie samego silnika i obecność dużej baterii. Bez skomplikowanego sterowania alternatorem i akumulatorem. Nie trzeba importować takiej ilości ropy naftowej, ani dowozić paliwa regularnie na stację ciężarówkami, które też spalają paliwo. Jeśli technologia pozwoli funkcjonować gospodarce w oparciu o elektromobilność i z czasem pojawią się tanie regenerowane akumulatory albo ich zamienniki to samochód spalinowy będzie kompletnym skansenem jak lokomotywa parowa 🙂

podoba mi się to co napisałeś 🙂 z jednym wyjątkiem, bardzo lubię parowozy 🙂 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Cytat

O tym, że Volkswagen przyjmuje standard Tesli to nie czytałem wcześniej 

 USA przespało zmianę standardu opartego o ładowanie jednofazowe (ccs1) na trzy fazowe ccs2. Ponieważ gniazda tesli obsługują ładowanie trójfazowe to łatwiej było dogadać się z tesla która udostępni swoją sieć ładowania niż po prostu zmienić standard i zostawić klienta z gniazdkiem którego nie obsługuje żadna publiczna ładowarka. Dla nas Europejczyków to bez znaczenia bo i tak przy imporcie aut z USA trzeba będzie zmieniać gniazda a w Europie wszystkie marki włącznie z tesla używają ccs2. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
21 godzin temu, Borsuczek napisał(a):

Samochód elektryczny jest lepszy od spalinowego pod każdym względem poza czasem ładowania. Odpadają czynności serwisowe w rodzaju wymiany płynów i filtrów. Są znacznie mniejsze straty mocy, ponieważ nie potrzeba wału napędowego i skrzyni rozdzielczej przy napędzie na cztery koła. Załatwia to elektronika. Nie trzeba skomplikowanych części układu rozrządu i głowicy. Odzysk energii przy hamowaniu załatwia odwrócone działanie samego silnika i obecność dużej baterii. Bez skomplikowanego sterowania alternatorem i akumulatorem. Nie trzeba importować takiej ilości ropy naftowej, ani dowozić paliwa regularnie na stację ciężarówkami, które też spalają paliwo. Jeśli technologia pozwoli funkcjonować gospodarce w oparciu o elektromobilność i z czasem pojawią się tanie regenerowane akumulatory albo ich zamienniki to samochód spalinowy będzie kompletnym skansenem jak lokomotywa parowa 🙂

serio wierzysz w to że wielkie koncerny porzucą gigantyczne zyski z z części zamiennych na totalne niezarabianie i obejście się ze smakiem że nawet nie będą sprzedawać baterii , no to chyba się zdziwisz mocno, z resztą tego co napisałeś oczywiście się zgodzę w 100%

Edytowane przez gorik79
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

@Kriss33obejrzalem ten test Mercedesa i oto taka refleksja mi się nasuwa. W 2018 roku kiedy kupowałem serię 5, patrzałem też na Mercedesa. 220d wtedy w cenniku startował około 200k, natomiast za około 300k był już wyposażonly praktycznie we wszystko co tylko dało się do tego auta włożyć. Mniej więcej w tym samym czasie debiutowała tesla model 3 z cenami 220-270k (nie licząc fsd). Jest rok 2023, e klasa w 2 litrowym dieslu cenowo podchodzi pod 500k, tesla kosztuje tyle co kosztowało a jako alternatywa dla e220d można postawić w podobnej cenie 470km eqe 43 amg które 1000km challenge zrobi w podobnym czasie do tesli model s. Tak się zmieniła rzeczywistość w PL przez 5 lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Moje zdanie jest takie.  Kiedyś była wielka trójca: BMW, AUDI, MERCEDES. Te czasy minęły. Ciekaw jestem ilu jest zagorzałych fanów takiego Mercedesa, którzy wyłożą prawie pół bańki na 220d

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
7 godzin temu, słonik40 napisał(a):

Jest rok 2023, e klasa w 2 litrowym dieslu cenowo podchodzi pod 500k

Chyba tylko po to zeby dawac upusty po 30% zeby sie klient cieszyl ile "zaoszczedzil"

https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/mercedes-benz-klasa-e-220-d-4matic-business-edition-mb-motors-janki-ID6FI6RA.html

sprzedaz sedanow/kombi pikuje, sprzedaz diesli pikuje, rownie dobrze moga zadac 700k za te dinozaury z 8s do setki i kle kle

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
53 minuty temu, adamjttk napisał(a):

Chyba tylko po to zeby dawac upusty po 30% zeby sie klient cieszyl ile "zaoszczedzil"

https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/mercedes-benz-klasa-e-220-d-4matic-business-edition-mb-motors-janki-ID6FI6RA.html

sprzedaz sedanow/kombi pikuje, sprzedaz diesli pikuje, rownie dobrze moga zadac 700k za te dinozaury z 8s do setki i kle kle

CENA KATALOGOWA: 331 999,00 PLN brutto
CENA SPECJALNA: 312 000,00 PLN brutto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Godzinę temu, słonik40 napisał(a):

W ogłoszeniu jest stary model. Przed faće liftingiem…

Tak z ciekawosci zapytam (nawet nie wiedzialem o jakims liftingu).

Oprocz standardowego pier... producenta typu:

- "przemodelowane wloty powietrza"

- "nowy design swiatel dziennych"

- "ulepszone nastawy zawieszenia" (typu bardziej miekki o 10% czy bardziej twardy o 7%)

- nowy kolor "premium zielen oazy Sahary"

- 6mm dluzszy i 2 kg lzejszy

etc etc

Sa jakies realne roznice pomiedzy wersjami przed/po liftingu?

Mowie o osiagach, spalaniu, jakichs nowych funkcjach etc etc

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, słonik40 napisał(a):

W ogłoszeniu jest stary model. Przed faće liftingiem…

W ogłoszeniu jest model nie sprzed liftingu, a poprzednia generacja czyli w213. Nowa E klasa nosi oznaczenie w214. 

Edytowane przez boohmacher
  • Lubię to 1

Sprawdź wartość katalizatora w swoim BMW.


https://www.autokat-katalizatory.pl/cennik-skupu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
11 godzin temu, boohmacher napisał(a):

W ogłoszeniu jest model nie sprzed liftingu, a poprzednia generacja czyli w213. Nowa E klasa nosi oznaczenie w214. 

Wszystko jasne, myslalem ze jak auto jest z biezacego roku (2023) to najnowsze, moja pomylka

 

W takim razie, jezeli najnowszy model z cherlawym 2l dieslem potrafi bez problemu przebic 400-450k PLN to w obliczu takich premier BEV:

Nawet Chińczycy mówią, że to absurd. Ceny Zeekr 007 od 209 900 yuanów, równowartości 115 000 złotych | SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

nadejdzie imho chwila prawdy dla niemieckiej motoryzacji bardzo szybko jak Europa pozostanie dalej bierna. 

Tzn klienci beda decydowac portfelem czy obecne ceny maja wciaz uzasadnienie/value na tle tego co oferuje konkurencja.

 

Z tego co widze Niemcy uciekaja jeszcze bardziej w "premium" windujac ceny, tyle ze z mojego punktu widzenia nie idzie za tym jakosc (wnetrze, oszczednosci) ani technologia/osiagi (2l silnik wysokoprezny z 7-8s/100km to w tym segmencie to na dzis kpina z klienta)

Popcorn w rece i obserwujemy, patrzac na kapitalizacje gieldowa takiego MB ktora 15 lat temu wynosila tyle co dzis, a inflacja od tego czasu zezarla 40-50% wartosci pieniadza - wyglada to slabo po prostu.

--------------------

Bylo o cenach energii elektrycznej to mamy newsy ze swiata benzyny/oleju napedowego

Opłata paliwowa w górę. Minister infrastruktury podwyższa stawki - Bankier.pl

 

ABLVV84_cHsUdMTNC8UKO1cm65hv1Pr9b1n2x4pr

 

Edytowane przez adamjttk

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tymczasem tesla coraz bardziej cenowo równa do skody

1. tesla 3 po lifcie/y rwd za 170k po doplacie

2. tesla 3/y long range za niecałe 200k po doplacie

3. tesla y performance za 260k

Kolejny akt desperacji?

IMG_0191.png

IMG_0190.png

IMG_0189.png

IMG_0187.png

IMG_0188.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Taki, że Elon wypełnia swój plan i pozycjonuje swój produkt w segmencie aut popularnych z całymi tego konsekwencjami. Niska cena zawsze będzie związana z oszczędnościami w produkcji chociażby takimi jak brak czujników czy też centralnego ekranu. Takich miejsc często niewidocznych na pierwszy rzut oka jest wiele. Jak na moje organoleptyczne testy produktów na T teraz produkt jest wart swojej ceny. Ostatnio miałem okazję obejrzeć nową skodę octavię  w dieslu i jak dla mnie kierownica np w dotyku jest sporo przyjemniejsza od tej w tesli. To są właśnie te oszczędności ubrane w papę marketingową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.