Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
2 godziny temu, Borsuczek napisał(a):

Samochód elektryczny jest lepszy od spalinowego pod każdym względem poza czasem ładowania. Odpadają czynności serwisowe w rodzaju wymiany płynów i filtrów. Są znacznie mniejsze straty mocy, ponieważ nie potrzeba wału napędowego i skrzyni rozdzielczej przy napędzie na cztery koła. Załatwia to elektronika. Nie trzeba skomplikowanych części układu rozrządu i głowicy. Odzysk energii przy hamowaniu załatwia odwrócone działanie samego silnika i obecność dużej baterii. Bez skomplikowanego sterowania alternatorem i akumulatorem. Nie trzeba importować takiej ilości ropy naftowej, ani dowozić paliwa regularnie na stację ciężarówkami, które też spalają paliwo. Jeśli technologia pozwoli funkcjonować gospodarce w oparciu o elektromobilność i z czasem pojawią się tanie regenerowane akumulatory albo ich zamienniki to samochód spalinowy będzie kompletnym skansenem jak lokomotywa parowa 🙂

podoba mi się to co napisałeś 🙂 z jednym wyjątkiem, bardzo lubię parowozy 🙂 

  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@Kriss33 nty już post o tym samym. Temat dotyczy rynku USA a Tymczasem tesla w europie grzecznie adoptuje standard europejski a w Chinach chiński…

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

O tym, że Volkswagen przyjmuje standard Tesli to nie czytałem wcześniej 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Cytat

O tym, że Volkswagen przyjmuje standard Tesli to nie czytałem wcześniej 

 USA przespało zmianę standardu opartego o ładowanie jednofazowe (ccs1) na trzy fazowe ccs2. Ponieważ gniazda tesli obsługują ładowanie trójfazowe to łatwiej było dogadać się z tesla która udostępni swoją sieć ładowania niż po prostu zmienić standard i zostawić klienta z gniazdkiem którego nie obsługuje żadna publiczna ładowarka. Dla nas Europejczyków to bez znaczenia bo i tak przy imporcie aut z USA trzeba będzie zmieniać gniazda a w Europie wszystkie marki włącznie z tesla używają ccs2. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
21 godzin temu, Borsuczek napisał(a):

Samochód elektryczny jest lepszy od spalinowego pod każdym względem poza czasem ładowania. Odpadają czynności serwisowe w rodzaju wymiany płynów i filtrów. Są znacznie mniejsze straty mocy, ponieważ nie potrzeba wału napędowego i skrzyni rozdzielczej przy napędzie na cztery koła. Załatwia to elektronika. Nie trzeba skomplikowanych części układu rozrządu i głowicy. Odzysk energii przy hamowaniu załatwia odwrócone działanie samego silnika i obecność dużej baterii. Bez skomplikowanego sterowania alternatorem i akumulatorem. Nie trzeba importować takiej ilości ropy naftowej, ani dowozić paliwa regularnie na stację ciężarówkami, które też spalają paliwo. Jeśli technologia pozwoli funkcjonować gospodarce w oparciu o elektromobilność i z czasem pojawią się tanie regenerowane akumulatory albo ich zamienniki to samochód spalinowy będzie kompletnym skansenem jak lokomotywa parowa 🙂

serio wierzysz w to że wielkie koncerny porzucą gigantyczne zyski z z części zamiennych na totalne niezarabianie i obejście się ze smakiem że nawet nie będą sprzedawać baterii , no to chyba się zdziwisz mocno, z resztą tego co napisałeś oczywiście się zgodzę w 100%

Edytowane przez gorik79
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@Kriss33obejrzalem ten test Mercedesa i oto taka refleksja mi się nasuwa. W 2018 roku kiedy kupowałem serię 5, patrzałem też na Mercedesa. 220d wtedy w cenniku startował około 200k, natomiast za około 300k był już wyposażonly praktycznie we wszystko co tylko dało się do tego auta włożyć. Mniej więcej w tym samym czasie debiutowała tesla model 3 z cenami 220-270k (nie licząc fsd). Jest rok 2023, e klasa w 2 litrowym dieslu cenowo podchodzi pod 500k, tesla kosztuje tyle co kosztowało a jako alternatywa dla e220d można postawić w podobnej cenie 470km eqe 43 amg które 1000km challenge zrobi w podobnym czasie do tesli model s. Tak się zmieniła rzeczywistość w PL przez 5 lat.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Moje zdanie jest takie.  Kiedyś była wielka trójca: BMW, AUDI, MERCEDES. Te czasy minęły. Ciekaw jestem ilu jest zagorzałych fanów takiego Mercedesa, którzy wyłożą prawie pół bańki na 220d

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
7 godzin temu, słonik40 napisał(a):

Jest rok 2023, e klasa w 2 litrowym dieslu cenowo podchodzi pod 500k

Chyba tylko po to zeby dawac upusty po 30% zeby sie klient cieszyl ile "zaoszczedzil"

https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/mercedes-benz-klasa-e-220-d-4matic-business-edition-mb-motors-janki-ID6FI6RA.html

sprzedaz sedanow/kombi pikuje, sprzedaz diesli pikuje, rownie dobrze moga zadac 700k za te dinozaury z 8s do setki i kle kle

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
53 minuty temu, adamjttk napisał(a):

Chyba tylko po to zeby dawac upusty po 30% zeby sie klient cieszyl ile "zaoszczedzil"

https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/mercedes-benz-klasa-e-220-d-4matic-business-edition-mb-motors-janki-ID6FI6RA.html

sprzedaz sedanow/kombi pikuje, sprzedaz diesli pikuje, rownie dobrze moga zadac 700k za te dinozaury z 8s do setki i kle kle

CENA KATALOGOWA: 331 999,00 PLN brutto
CENA SPECJALNA: 312 000,00 PLN brutto

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Godzinę temu, słonik40 napisał(a):

W ogłoszeniu jest stary model. Przed faće liftingiem…

Tak z ciekawosci zapytam (nawet nie wiedzialem o jakims liftingu).

Oprocz standardowego pier... producenta typu:

- "przemodelowane wloty powietrza"

- "nowy design swiatel dziennych"

- "ulepszone nastawy zawieszenia" (typu bardziej miekki o 10% czy bardziej twardy o 7%)

- nowy kolor "premium zielen oazy Sahary"

- 6mm dluzszy i 2 kg lzejszy

etc etc

Sa jakies realne roznice pomiedzy wersjami przed/po liftingu?

Mowie o osiagach, spalaniu, jakichs nowych funkcjach etc etc

.

Opublikowano (edytowane)
4 godziny temu, słonik40 napisał(a):

W ogłoszeniu jest stary model. Przed faće liftingiem…

W ogłoszeniu jest model nie sprzed liftingu, a poprzednia generacja czyli w213. Nowa E klasa nosi oznaczenie w214. 

Edytowane przez boohmacher
  • Lubię to 1

Sprawdź wartość katalizatora w swoim BMW.


https://www.autokat-katalizatory.pl/cennik-skupu

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
11 godzin temu, boohmacher napisał(a):

W ogłoszeniu jest model nie sprzed liftingu, a poprzednia generacja czyli w213. Nowa E klasa nosi oznaczenie w214. 

Wszystko jasne, myslalem ze jak auto jest z biezacego roku (2023) to najnowsze, moja pomylka

 

W takim razie, jezeli najnowszy model z cherlawym 2l dieslem potrafi bez problemu przebic 400-450k PLN to w obliczu takich premier BEV:

Nawet Chińczycy mówią, że to absurd. Ceny Zeekr 007 od 209 900 yuanów, równowartości 115 000 złotych | SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

nadejdzie imho chwila prawdy dla niemieckiej motoryzacji bardzo szybko jak Europa pozostanie dalej bierna. 

Tzn klienci beda decydowac portfelem czy obecne ceny maja wciaz uzasadnienie/value na tle tego co oferuje konkurencja.

 

Z tego co widze Niemcy uciekaja jeszcze bardziej w "premium" windujac ceny, tyle ze z mojego punktu widzenia nie idzie za tym jakosc (wnetrze, oszczednosci) ani technologia/osiagi (2l silnik wysokoprezny z 7-8s/100km to w tym segmencie to na dzis kpina z klienta)

Popcorn w rece i obserwujemy, patrzac na kapitalizacje gieldowa takiego MB ktora 15 lat temu wynosila tyle co dzis, a inflacja od tego czasu zezarla 40-50% wartosci pieniadza - wyglada to slabo po prostu.

--------------------

Bylo o cenach energii elektrycznej to mamy newsy ze swiata benzyny/oleju napedowego

Opłata paliwowa w górę. Minister infrastruktury podwyższa stawki - Bankier.pl

 

ABLVV84_cHsUdMTNC8UKO1cm65hv1Pr9b1n2x4pr

 

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tymczasem tesla coraz bardziej cenowo równa do skody

1. tesla 3 po lifcie/y rwd za 170k po doplacie

2. tesla 3/y long range za niecałe 200k po doplacie

3. tesla y performance za 260k

Kolejny akt desperacji?

IMG_0191.png

IMG_0190.png

IMG_0189.png

IMG_0187.png

IMG_0188.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolega poluje na nową trójkę po rabacie, ale są tylko demonstacyjne. Na nie chyba nie ma dofinansowania?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Słonik a jaki z tego jest wniosek, że Tesla równa cenami do Skody?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Taki, że Elon wypełnia swój plan i pozycjonuje swój produkt w segmencie aut popularnych z całymi tego konsekwencjami. Niska cena zawsze będzie związana z oszczędnościami w produkcji chociażby takimi jak brak czujników czy też centralnego ekranu. Takich miejsc często niewidocznych na pierwszy rzut oka jest wiele. Jak na moje organoleptyczne testy produktów na T teraz produkt jest wart swojej ceny. Ostatnio miałem okazję obejrzeć nową skodę octavię  w dieslu i jak dla mnie kierownica np w dotyku jest sporo przyjemniejsza od tej w tesli. To są właśnie te oszczędności ubrane w papę marketingową.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wszystko zależy co dla kogo ma znaczenie.  Jak ktoś chce dotykać kierownice z nappy to Tesli nie kupi itd

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.