Skocz do zawartości

Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc


adamjttk

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Jak tam Tesla Roadster 2020? Albo milion robotaksówek do końca 2020? To pewnie Tesla Semi w 2019? A może chociaż full self driving? Ale Cybertruck to już na pewno będzie w 2021!

Ktoś jeszcze wierzy w te zapewnienia i prognozy Elona?

Masz sporo racji :cool2:

Natomiast trzeba dodac, ze ostatnie 2 lata to byl koszmar dla wszystkich producentow motoryzacyjnych - najpierw covid, pozniej polprzewodniki, teraz Ukraina.

Zaprezentowac nowe auto jest relatywnie latwo (pokazuje to np grupa VW), produkowac je w duzych ilosciach to troche inna para kaloszy.

Poki co dynamika rozwoju Tesli jest wg mnie imponujaca biorac pod uwage gdzie ta firma byla jeszcze kilka lat temu i co tu sie o niej mowilo jeszcze 2 lata temu ^^


Proponuje dobrze przyjrzec sie wynikom Toyoty - za kilka lat bedzie fantastyczna analiza "co poszlo nie tak".


52060830908_0c02ece9f0_o.png

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ale zdajesz sobie sprawe ze ta analiza jest z dupy bo toyota na dzien dzisiejszy nie ma ani jednego elektryka w ofercie, za to kilkanascie elektrykow w drodze? Dodaj do tego, ze jest to firma kojarzona ze swietnym i bezawaryjnym napedem hybrydowym, daje na dzien dzisiejszy najlepsza gwarancje na baterie (nie wiem ile w tym prawdy ale dopuszcza spadek 10% przez dziesiec lat). Popatrz sobie na tym wykresie na wyniki vw, rosnie wcale nie gorzej od teli a tak naprawde dopiero zaczynaja przygode z elektrykami, podobnie bedzie z toyota.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słonik a zdajesz sobie sprawę z tego, że za chwilę Rivian, Rimac, Fisker, Lotus czy Lucid Air przebiją Toyotę ilością elektryków? W końcu to żaden problem postawić nową fabrykę i ją uruchomić, wystarczy pójść do sklepu z fabrykami i załatwić leasing.


A nie moment, to tak wszyscy tylko pie*****, podczas gdy Tesla już produkuje milion elektryków rocznie i to bez właśnie otwieranych fabryk w Berlinie i Teksasie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ale co Ty sugerujesz, ze firma ktora produkuje 10 razy wiecej samochodow niz tesla, posiada w ofercie 10 razy wiece modeli, tlucze napedy hybrydowe od wielu lat nie ma miejsca na produkcje nowego modelu?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słonik a zdajesz sobie sprawę z tego, że za chwilę Rivian, Rimac, Fisker, Lotus czy Lucid Air przebiją Toyotę ilością elektryków? W końcu to żaden problem postawić nową fabrykę i ją uruchomić, wystarczy pójść do sklepu z fabrykami i załatwić leasing.


A nie moment, to tak wszyscy tylko pie*****, podczas gdy Tesla już produkuje milion elektryków rocznie i to bez właśnie otwieranych fabryk w Berlinie i Teksasie...

 

Porównanie możliwości produkcyjnych firm wydmuszek (vide:

) z jednym z największych producentów samochodów na świecie jest średnio trafione ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porównanie możliwości produkcyjnych firm wydmuszek (vide:
) z jednym z największych producentów samochodów na świecie jest średnio trafione ;)

Jedni i drudzy wróżą z fusów i opowiadają o tym co by chcieli, a nie co zrobią. I skuteczność tych wielkich pokazuje, że wcale wielkiego potencjału nie mają.


Popatrzmy na to: https://www.electricclassiccars.co.uk/

Warsztat z UK, pewnie mają tam 5 ludzi, robi auta na poziomie koncernu z Monachium, który bierze SPALINOWE auto i wkłada do niego baterie. Ja nie widzę różnicy, poza tym, że skala większa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
@Slawomir ale to co wkleiles tylko pokazuje jak ta niby magiczna\tajna technologia jest prosta i osiagalna dla wszystkich. Chyba ciezko odmowic toyocie wiedzy i umiejetnosci projektowania\produkcji samochodow na bardzo duza skale? To czym Elon sie tak zachwyca (skalowanie produkcji) potentaci samochodowi maja opanowane w paluszku. Co roku praktycznie nowy model albo nawet kilka idacych w swiat w duzych ilosciach.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czego najlepszym dowodem jest brak możliwości zakupu elektrycznego VW z produkcją na ten rok.

VW to taki mały niemiecki warsztat, który nie radzi sobie z produkcją aut w skali.

W końcu skoro ma się fabryki i 100lat doświadczenia, to przecież to żaden problem MÓWIĆ, że będzie się produkować miliony aut.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Bardzo ciekawe rzecz opowiadasz bo taycan ma najkrotszy czas oczekiwania z calej oferty, q4 etron przyjedzie do jesieni podczas gdy podobno na a3 trzeba czekac rok. Dlugi czas oczekiwania to nie jest problem aut elektrycznych ale roznych komponentow i zerwanych lancuchow dostaw na skutek pandemii a teraz wojnyn. To sie z czasem odbuduje i wroci wszystko do normy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ale zdajesz sobie sprawe ze ta analiza jest z dupy bo toyota na dzien dzisiejszy nie ma ani jednego elektryka w ofercie, za to kilkanascie elektrykow w drodze?

Wyniki sprzedazy EV sa "z dupy" bo jeden producent sprzedaje milion elektrykow rocznie a najwiekszy producent motoryzacyjny ma dopiero EV "w drodze"? seems legit :norty:

Moze trzeba by napisac do Muska zeby sie wstrzymal ze sprzedaza Tesli do czasu az Toyota sie ogarnie? ;)

 

daje na dzien dzisiejszy najlepsza gwarancje na baterie (nie wiem ile w tym prawdy ale dopuszcza spadek 10% przez dziesiec lat).

Bylem zafascynowany ta wiadomoscia - juz sie wyjasnilo, elektrycznymi Toyotami/Lexusami bedzie sie dalo jezdzic tylko po miescie - zeby degradacja byla minimalna a gwarancja respektowana -> ladowanie na ladowarkach DC bedzie ekstremalnie wolne i nieefektywne.

https://elektrowoz.pl/auta/ekstremalnie-wolne-ladowanie-do-pelna-toyoty-bz4x-awd-na-szczescie-_chyba_-dotyczy-to-tylko-usa-wideo/

 

Popatrz sobie na tym wykresie na wyniki vw, rosnie wcale nie gorzej od teli a tak naprawde dopiero zaczynaja przygode z elektrykami, podobnie bedzie z toyota.

Dopiero zaczynaja? :norty:

Nie wiem czy zauwazyles, ale e-Golfy to sa w sprzedazy od 8 lat juz :norty:

A co do wynikow grupy VW - tak tylko niesmialo zauwaze, ze grupa VW (to co pokazuje ta tabelka) - to sa wszystkie elektryczne Audi, VW, Skody, Seaty oraz Porsche - lacznie pewnie ze ~30-40 roznych modeli ^^ I nadal sprzedaz polowe tego co "startup" z 4 modelami w sprzedazy (w praktyce 2)


Diess dzisiaj juz rakiem wycofywal sie z zapewnien jak to grupa VW dogoni Tesle przed 2025r :duh:

Szczerze wyznal - nie docenili przygotowania i tempa rozwoju Tesli i zeby w ogole myslec o konkurowaniu potrzeba im na gwalt zarowno nowej fabryki aut w USA jak i nowej fabryki baterii.

https://www.reuters.com/business/autos-transportation/volkswagen-ceo-sees-tight-race-with-tesla-e-car-crown-by-2025-2022-05-09/


Tymczasem backlog zamowien u VW rosnie z tygodnia na tydzien, wszystkie auta na 2022r wyprzedane - w pierwszym kwartale tego roku Tesla sprzedala juz 3x wiecej elektrykow od CALEJ grupy VW

https://www.ft.com/content/96b7acaf-7984-4eab-83d7-940aa4ca20d4

 

Bardzo ciekawe rzecz opowiadasz bo taycan ma najkrotszy czas oczekiwania z calej oferty, q4 etron przyjedzie do jesieni podczas gdy podobno na a3 trzeba czekac rok.

Mam takie dziwne skojarzenia, ze dostepnosc elektrykow jest wprost proporcjonalna do marzy producenta na danym modelu ^^

Taycany za banke - prosze bardzo, za kilka mies do odebrania.

gole ID3 czy inny UP? ups, za 2 lata dostarczymy.

W Norwegii to ladnie widac - na kazde sprzedane i4 przypada ~6 sztuk iX

 

VW to taki mały niemiecki warsztat, który nie radzi sobie z produkcją aut w skali.

W końcu skoro ma się fabryki i 100lat doświadczenia, to przecież to żaden problem MÓWIĆ, że będzie się produkować miliony aut.

Bo widzisz, kolega slonik nie rozumie jednej prostej rzeczy.

Pokazac nowy model elektryka to jest dzisiaj ZADEN problem, kazdy producent ma na dzisiaj 10-20 zapowiedzianych modeli EV.

Ale wyprodukowac setki tysiecy EV i zrobic to w OPLACALNY sposob (zapewniajac sobie akumulatory w konkurencyjnej cenie) --> to zupelnie inna para kaloszy.

Juz widze ta Toyote, ktora po 10 latach plucia na EV i promowania swoich samoladujacych sie hybryd nagle dzwoni do LG czy innego CATL i mowi - "dajcie nam kilka milionow baterii 100kWh dla naszych elektrykow, tylko poprosimy o dobry rabat zebysmy mogli na nich porzadnie zarobic" ^^

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Primo taycana Można kupic za 450-500k, secundo nie odbiega on znacznie cenowo od audi etrona podobnie nie ma przepaści cenowej między q4 etron jak i id4 czy tez skoda. Toyota już od wielu lat kupuje baterie wiec nie jest to jakis fisker, lotus, rivian czy inny krzak. Nie zapominaj ze cały czas to do roku sprzedaje około 10 milionów samochodów i wcale nie musi się aż tak spieszyć bo poki co poza Norwegia udział procentowy samochód elektrycznych jest niewielki a Norwegia to światowa wioska motoryzacji


Gadamy tu już dwa lata a tymczasem

Nonetheless, we must remember that Tesla's results are uneven, and the Q1 result was 58,614 (up 89%) - 18th among brands.

 

18 miejsce wśród Marek szału chyba nie robi co nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Gadamy tu już dwa lata a tymczasem
Nonetheless, we must remember that Tesla's results are uneven, and the Q1 result was 58,614 (up 89%) - 18th among brands.

18 miejsce wśród Marek szału chyba nie robi co nie?

Tuz za rogiem czaja sie te miliony elektrykow konkurencji, czas sprzedawac akcje Tesli :norty:


20211214-bev-45-s.jpg


bmw-roadmap-at-least-25-electrified-models-by-2025-including-at-least-12-fully-electric-cars.jpg


A tymczasem w realnym swiecie:


52060830908_0c02ece9f0_o.png

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

W realnym świecie tesla w q1 tego roku uplasowała się na 18 miejscu pod względem liczby sprzedaży samochodów osobowych w Europie. Realny świat to tez 10 milionów sprzedanych samochodów przez toyote vs 1 milion przez tesle. Dlaczego te 10 milionów nie wybrało tesli tylko kupiło toyote? Tu masz opisane jak w kilka lat stopniała przewaga tesli w Europie https://www.best-selling-cars.com/electric/2021-full-year-europe-best-selling-electric-car-models-and-brands/amp/ inne kontynenty ciężko rozpatrywać bo europejscy producenci maja tam skaba ofertę aut elektrycznych na dziś dzień. Tu fajnie widać jak stękania i vw zgniótł przewagę tesli w Europie

BEV-sales-by-OEM.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dla mnie oczywistym jest, że Tesla przy tak małej ilości modeli i rosnącej lawinowo ilości modeli pozostałych producentów zacznie tracić rynek. I co z tych wszystkich statystyk wynika dla nas, wg mnie totalnie nic, poza tematem do pisania na forum :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Psy szczekają, karawana jedzie dalej.


Ja ostatnio słyszałem, że 100% ludzi którzy zachorowali na Covid wyzdrowiało, nie licząc tych co umarli.


Tesli nie da się już zatrzymać globalnie, w EU to może jeszcze dzięki pomocy niemieckiego rządu będą odpowiednie zachęty skierowane przeciw Tesli i to jedyny ratunek dla opóźnionych technologicznie molochów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Co za stek bzdur. Na pewno Niemcy beda dopłacać do samochodów zeby dokopać tej niedobrej tesli. Na wykresie widać jak na dłoni jak konkurencja zgniotła udział tesli w rynku o ponad polowe pomimo ze wielu producentów w tym największy toyota jeszcze nie zaprezentował swoich modeli. Na pewno toyota nic nie sprzeda bo elon wykupił wszystkie baterie świata i dla toyoty nic nie zostało.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zasadzie mój poprzedni post jest również dobrą odpowiedzią, na Twój kolejny :D


Tesla w 2021 prawie podwoiła sprzedaż. W 2020 też mieli spory wzrost. Zostali zgnieceni przez VW, które w tym czasie zanotowało 2 lata spadków pod rząd. Sukces VW :lol: :lol: :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słonik

Oczywiście że będą dopłacać tylko nie tak na żywca bo to niezgodne z prawem EU, tu się opóźni fabrykę o rok, tam się przyzna licencje na jazdę autonomiczna poziomu 3 swojemu, potem się da jakieś ulgi podatkowe najpierw firmom, a w firmach patriotyzm gospodarczy trzyma się jeszcze mocniej niż wśród prywatnych ludzi.

Strasznie słaba ta twoja wiara w słynny niemiecki protekcjonizm :)

Marzę o tym byśmy się w PL go pilnie uczyli zamiast wyśmiewać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

@slawomir w obszarze w ktorym dziala tesla, czyli samochody elektryczne vw tez podwoil sprzedaz: https://insideevs.com/news/560278/volkswagen-group-sales-2021/ Popularnosc BEV przewaznie przez doplaty i lepsza dostepnosc rosnie wiec wszystkim producentom rosnie sprzedaz.


@bambaryla to jest pewne ze patriotyzm sie wlaczy jednak Niemcy to nie cala Unia. Na razie samoochody elektryczne jada na ogromnych doplatach i wyzszej dostepnosci od spalinowych. Jak szybko milosc kupujacych sie moze skonczyc to mozna spojrzec na sprzedaz toytoty rav 4 phev w Norwegii. Do zeszlego roku byla na 2 miejscu, po zabraniu doplat ludzie przestali ja kupowac :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Psy szczekają, karawana jedzie dalej.

Tesli nie da się już zatrzymać globalnie, w EU to może jeszcze dzięki pomocy niemieckiego rządu będą odpowiednie zachęty skierowane przeciw Tesli i to jedyny ratunek dla opóźnionych technologicznie molochów.

A tymczasem pierwsze modele Y Perf. z fabryki z Berlina zostaly dostarczone polskim klientom w Warszawie.

Zdjecia za elektrowozem.


Docelowo fabryka Tesli pod Berlinem ma klepac 500.000 szt. modelu Y (!), auta juz teraz produkowane sa na >25% marzy dzieki nowoczesnej, zoptymalizowanej fabryce i 8x gigaprasom.

Pole do cisniecia konkurencji (obnizki, promocje etc) w razie potrzeby jest wiec ogromne (chociaz z tego co widac nie ma absolutnie takiej potrzeby).

Auta niby drogie (330k PLN) ale z drugiej strony juz w pelni wyposazone, do tego z makabrycznymi osiagami (<4s do setki).


Powtorze jeszcze raz - to juz nie tylko BMW, cala niemiecka/europejska motoryzacja okrutnie zaspala elektromobilnosc, koszty tego zaspania beda liczone w Europie w utraconych setkach miliardow $.


Tesla-Model-Y-MiG-2022.jpg


Tesla-Model-Y-MiG-przekazanie.jpg

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@slawomir w obszarze w ktorym dziala tesla, czyli samochody elektryczne vw tez podwoil sprzedaz: https://insideevs.com/news/560278/volkswagen-group-sales-2021/ Popularnosc BEV przewaznie przez doplaty i lepsza dostepnosc rosnie wiec wszystkim producentom rosnie sprzedaz.

Ry2NLqR.jpg


Mógłbyś się bardziej postarać z tym trollowaniem :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
To chyba ty trolujesz. Wkleiłem ci zrodlo gdzie masz czarno na białym ze vw podwoił sprzedaż samochodów elektrycznych w zeszłym roku. Czego jeszcze nie rozumiesz? Martwisz się o toyota? To poczytaj może trochę np. Tutaj https://www.agrinews-pubs.com/news/farm-equipment/2021/12/27/toyota-to-build-13b-electric-vehicle-battery-plant/ toyota to nie elon ze w zależności w która stronę wiatr zawieje takie bzdury wygaduje….
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.