Skocz do zawartości

Malowanie felg, a zwichrowane tarcze


kubuus

Rekomendowane odpowiedzi

Właśnie to chciałem pisać, napisz do PZMotu zapytanie o wpływ malowania na odprowadzenie ciepła z tarcz i o ile nie napiszą że faktycznie ma to wpływ i mogło pokrzywić tarcze (co nie sądzę) to przedstaw to pismo w ASO i niech się do tego ustosunkują. A swoją drogą ja bym uderzył do innego ASO i zobaczył co tam ci odpowiedzą.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro pokrzywiły się 4 tarcze na raz, co jest niespotykane przy normalnym użytkowaniu, to coś musiało być nie halo z montażem.

O procedurach obsługi produktu decyduje producent tegoż, a nie ktoś tam. We współczesnych pojazdach tolerancja dopuszczalnego "błędu" jest coraz mniejsza.

Trudno żeby gwarant brał każdy reklamowany pojazd do laboratorium i robił doświadczenia co mogło być przyczyną takich, a nie innych usterek po modyfikacjach użytkownika.

Pokrzywiły się 4 tarcze w jednym samochodzie na 100.000 pewnie i trudno, żeby producent tematem się zajmował wiedząc, że "coś" było grzebane.

Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Debata bez konkretów ...

Wszyscy piszą o "malowaniu felg", ja zrozumiałem z wypowiedzi autora wątku, że jest problem z "odprowadzaniem ciepła z tarcz hamulcowych na felgi" chodzi więc o to czy pomalowana jest powierzchnia styku z tarczą.

Kolega kubuus nie doprecyzował, a teraz każdy pisze co ma "malowanie felg do ...".

Jeżeli zakupione felgi są pomalowane "w całości" to będą pewnie schody z reklamacją.

Wszystko w nowych autach jest liczone "na styk" (np: rozrządy) Więc tarcze też grzeją się do granic możliwości, co widać na filmie. Felga na pewno nie pozostaje bez znaczenia, jeśli chodzi o odprowadzanie ciepła.

Oczywiście jeżeli felga jest pomalowana a styk z tarczą jest czysty to wymówki ASO to zwykła chęć do wykręcenia się od odpowiedzialności.

Tego jak pomalowane są felgi jednak nie wiemy ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście nie jest pomalowany fragment, który styka się z piastą. Gniazda otworów natomiast tak.


Czy wartości, które pomierzyli mi w salonie, a które przedstawiam poniżej są na tyle duże, żeby w tym konkretnym modelu, w przypadku tarczy, zacisków M-Performance powodowały naprawdę spore drgania auta?


tarcze przednie: 0,12 i 0,07 mm

tarcze tylne: 0,05 i 0,04 mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko jest w Internecie, sam z ciekawości zajrzałem np.

https://www.ate-hamulce.pl/services/baza-wiedzy-ate/kiedy-tarcza-hamulcowa-nadaje-sie-bezwzglednie-do-wymiany/

Wynika z tego, że tylne masz na granicy dopuszczalności, przednie niestety powyżej.

A może pomyśl o przetoczeniu jeśli są jeszcze grube?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie masz kolego drugiego oryginalnego kompletu kół? Albo pożyczyć od kogoś? Zakładasz ori, jedziesz do innego aso i może się uda, chyba, że dopisali zgłoszenie do vinu.


Aso może mieć trochę racji. Sami tego nie wymyślili ale mogli dostać instrukcje z centrali.

Felga jest dla tarczy radiatorem. Jeśli ktoś nie wierzy to niech po ostrzejszej jeździe dotknie tylnej i przedniej felgi, o przednią można się poparzyć. Jeśli pomalujesz ten radiator np dwukrotnie to nałożysz na niego dodatkową warstwę izolacyjną która zapobiega odprowadzaniu ciepła (kolejny podkład, lakier, klar). To że powierzchnia styku z piastą nie była pomalowana nie ma tu nic do rzeczy, aso nie chodziło o przewodzenie ciepła tylko odprowadzanie.

Pomalowany 2-3 razy grzejnik grzeje gorzej (patrz murator dom, fora budowlane). Pomalowany radiator na procesorze może doprowadzić do spalenia procka. ocieplona rura nie traci ciepła itp itd.

Oczywiście tu musiała zajść sytuacja ekstremalna, ostra jazda, kałuża, być może i tak by się skrzywiły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Jak się ta historia zakończyła? Sam chcę felgi przemalować.


drobny edit bo przy innej okazji natknąłem się na wątek o ceramice. Tam jednak podjęto temat felg i temperatury. Zatem jednak może i ma znaczenie sposób malowania, warstw itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.