Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Jak sprawuje się zamiennik DPF?

Po wymianie nie czuć już spalin w kabinie, co do dopasowania do N47 to nie pokryły się górne otwory ze wspornikiem (od góry przykręcony jest na jedną śrubę), z dołem nie było problemu.

Z minusów to plecionka - jest bardzo krótka w stosunku do oryginalnej.

  • 2 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 90
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Emocje opadły, koniec roku był nerwowy, felgi dostałem przed świętami.


Felgi to Z-Performance ZP.06 8.5x19 ET35 i 9.5x19 ET35

 

PuOrKt6.jpg

 

Co do opon to zdecydowałem się na zwiększenie profilu z 225/35 na 225/40 i 255/30 na 255/35. Pierwotnie miały być opony Bridgestone Potenza Sport ale jak ujrzałem Continentale SportContact 7 (nowość z tamtego roku) to serducho mocniej zabiło - decyzja był szybka, rezygnacja z zamówionych opon i bierzemy do ładnej felgi ładną oponę, wzór na ściance opony jest obłędny :shock:

 

RWaOfOL.jpg

SVTvzot.jpg

 

Do całości brakowało tylko nowych śrub, padło na Japan Racing JB1-1215H27BK.

 

y36TT8j.jpg

 

Rok temu koła letnie założyłem w maju, a w tym roku w lutym :D

 

hQnJK2p.jpg

hRXAVNA.jpg

CMXgvZn.jpg

 


A ja mam pytanko odnośnie opony. Stoję teraz przed wyborem letnich 18. Zastanawiam sie właśnie między premiumcontact 7 a sportcontact 7. Czytałem ze sport to mega miękka opona nie tak trwala jak premium i okropnie się ściera, no ale z drugiej strony klei sie jak głupia ( wizualnie tez bez konkurencji haha) Jak to twoim okiem wygląda? :)

Opublikowano
A ja mam pytanko odnośnie opony. Stoję teraz przed wyborem letnich 18. Zastanawiam sie właśnie między premiumcontact 7 a sportcontact 7. Czytałem ze sport to mega miękka opona nie tak trwala jak premium i okropnie się ściera, no ale z drugiej strony klei sie jak głupia ( wizualnie tez bez konkurencji haha) Jak to twoim okiem wygląda? :)

Ciężko mi powiedzieć czy się ściera bo auto więcej stało niż jeździło, co do miękkości opony to faktycznie jest miękka - czuć to "klejenie" podczas pokonywania zakrętów :D

Opublikowano
A ja mam pytanko odnośnie opony. Stoję teraz przed wyborem letnich 18. Zastanawiam sie właśnie między premiumcontact 7 a sportcontact 7. Czytałem ze sport to mega miękka opona nie tak trwala jak premium i okropnie się ściera, no ale z drugiej strony klei sie jak głupia ( wizualnie tez bez konkurencji haha) Jak to twoim okiem wygląda? :)

Ciężko mi powiedzieć czy się ściera bo auto więcej stało niż jeździło, co do miękkości opony to faktycznie jest miękka - czuć to "klejenie" podczas pokonywania zakrętów :D

 

Dzięki za odpowiedź :) Zostaje po prostu przemyśleć zakup :)

Opublikowano
Dobrze słyszałeś. Miałem Continentale ContiSportContact 6 w poprzedniej E90 i pomimo śladowego przebiegu pokonywanego rocznie, tylna guma znikała w oczach :P

Moje galerie:

Jest 🙂BMW F36 440I // TOYOTA GR SUPRA

Była 😞 BMW F30 335XI 

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=167&t=397494

 

Była 😞 BMW E90 330D 

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=339724

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Mała rzecz a cieszy :D


przed

qZUOBhb.jpg

po

N8LOcw4.jpg

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Po dwóch tygodniach używania nowego “pedału gazu” mogę powiedzieć że auto stało się ”lżejsze” :D - lekkość pracy sprawia że jest to inne auto.

Fabryczny pedał gazu w porównaniu z tym jest “oporny”.

 

9XbbGN4.jpg

q0wGvIe.jpg

vCDvEy4.jpg

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Kolejne małe kroczki - wymiana szczotek w dodatkowej pompie wody (błąd:A6D1).

W moim przypadku musiałem ją wyjąć w całości i rozbierać na stole (nie chciała się otworzyć, jedna ze szczotek trzymała).

 

Hek8fuF.jpg

XvaBwiA.jpg

 


Po majówce w Toruniu postanowiłem podejść po raz drugi do zakupu kierunkowskazów bocznych - wcześniejszy zakup “ledowych” okazał się kichą.

Tym razem postanowiłem kupić zwykłe dymione - padło na DEPO (jakość jest OK)

 

u4a9MCG.jpg

 

przed

CqrJiUn.jpg

 

po

3IWKzNc.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W X3 E83 miałem takie DEPO. Wszystko z nimi było ok u mnie i teraz u kolegi już lata jest ok. W sensie, nie matowieją, nie pękają itp.

Oryginalne białe pożółkły, ściemniały w miarę szybko, a do koloru mystic blau idealnie pasowały przyciemnione. Tak, jak teraz pasują do twojego auta.

Benzyna zamiast krwi...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

M-Pakiet zewnętrzny - pierwszy etap (przedni zderzak)


W 2022 awaria pompy wysokiego ciśnienia pokrzyżowała mi plany z zewnętrznym m-pakietem co spowodowało odłożenie modyfikacji na kolejny rok.

Na początku kwietnia udało mi się kupić w dobrej cenie zderzak pod pdc i spryskiwacze reflektorów w komplecie z kratkami bocznymi i środkową, którą i tak wymieniłem na nową bo była popękana w kilku miejscach (wizualnie pęknięć nie było widać).


Poniżej lista elementów które musiałem dokupić:

  • osłona spryskiwacza, gruntowana lewa - OE 61677211209

  • osłona spryskiwacza, gruntowana prawa - OE 61677211210

  • zaślepka ucha holowniczego, gruntowana - OE 51117891391

  • kratka środkowa - OE 51118047365

  • Mocowanie lampy przeciwmgł. lewe - 51117892111

  • Mocowanie lampy przeciwmgł. prawe - 51117892112

  • reflektor przeciwmgłowy lewy MAGNETI 719000000001

  • reflektor przeciwmgłowy prawy MARELLI 719000000002

  • śruba Blachowkręt 10szt - OE 07119901299

  • spinka Nakrętka 10szt - OE 07129904150

  • obudowa gniazda szara 2szt - 61138364498

  • styk sprężynowy płaski JPT ELA z przewodem 4szt - OE 61130070584 (jak się okazało przewód jest z dwóch stron zarobiony, można kupić 2szt)

 

cNOj7ox.jpg


83IzqrS.jpg


R1Rlzmt.jpg

Postanowiłem spróbować nie ciąć oryginalnej wiązki, udało mi się wypiąć styki z oryginalnej kostki i wpiąć do nowej, przy okazji umyłem przód pod zderzakiem.


zqvLydx.jpg


4UkGsvB.jpg


Do szczęścia brakuje mi jeszcze:

  • adaptera ekranu pod pokr. siln. - OE 51117892935

  • osłony nadkola (dolna lewa) - OE 51717172499

  • osłony nadkola (dolna prawa) - OE 51717172500


Jeżeli coś jeszcze jest potrzebne do przedniego zderzaka do dajcie znać.

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Kolejne małe kroczki w pozbywaniu się błędów

Od czasu do czasu wywalało mi błąd: 00A36C (SOS) - dawno temu pozbyłem się z podłokietnika bazy pod telefon zastępując wkładką OE 51167118064. Postanowiłem wydobyć elektronikę z bazy i podłączyć ją z powrotem. Jak się okazało był to strzał w dziesiątkę - od tamtego czasu błąd już się nie pojawia.

spacer.png

spacer.png

spacer.png

 

Kolejny błąd: 0048B4 (Brake vacumm sensor) - zakupiłem nowy czujnik o nr 6875605 (zastępuje 6786746).

spacer.png

spacer.png

 

Wymiana czujnika to jakaś porażka - trzeba się trochę namęczyć.

spacer.png

spacer.png

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Do pozbycia się ostatniego błędu 004B1C (Fuel-filter heating) pomógł mi post

E91 Wymiana podgrzewacza filtra paliwa

spacer.png

W podgrzewaczu OE 13328572519 mamy dwie różnice w stosunku do oryginału: “języczek”, który trzeba obciąć aby można było wpiąć wtyczkę w podgrzewacz oraz krótszą tulejkę wchodzącą w filtr. 

spacer.pngspacer.png

Mając filtr Knecht/Mahle KL579D z ostatniej wymiany postanowiłem go rozciąć i zobaczyć jak to wygląda od drugiej strony.

spacer.png

podgrzewacz OE 13328572519


spacer.pngspacer.png

podgrzewacz OE 13327810134

Na pierwszy rzut oka widać że tulejka podgrzewacza OE 13328572519 nie uszczelnia się w oringu w filtrze ale po odpaleniu silnika połączenie jest szczelne.

W przyszłości będzie trzeba zakupić filtr o numerze KL169/4D przeznaczony do OE 13328572519

 

I na koniec coś co cieszy oko - brak błędów przy przebiegu 339 tys. km 😁

spacer.png

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Zaległa aktualizacja z początku listopada

Montaż brakujących elementów do przedniego zderzaka m-pakietowego

  • osłony nadkola (dolna prawa) OE 51717172500
  • osłony nadkola (dolna lewa) OE 51717172499 (poniżej różnica w nadkolach)

 

spacer.png

 

  • adapter osłony silnika OE 51117892935

spacer.png

Podczas montażu adaptera okazało się, że nie do końca pasuje do mojej płyty ale w końcu udało się poskręcać w jedną całość.

spacer.png

 

I na koniec coś co już od dawna zamierzałem zamontować: wspornik ProClip do E90 (853595) + adapter MultiMoveClip (215499). To rozwiązanie pozwala mi na używanie jednego uchwytu, który mogę sobie w każdej chwili przenieść do drugiego auta.

spacer.pngspacer.png

Opublikowano
9 godzin temu, 0okm napisał(a):

Nie chciałem nic w kratkę wentylacyjną, zależało mi na stabilnym mocowaniu.

Poniżej uchwyt Brodit w CLK (podobna konfiguracja co w E91 - w tym przypadku za podstawę posłużyła konsola firmy KUDA) 

spacer.pngspacer.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.