Skocz do zawartości

Wartość rezydualna i finansowanie G20


TomekGnomek

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Hahaha rozumiem rozterki, za darmo też nie ma co sprzedawać. Ciekawy jestem za ile sprzeda Randall to będzie dla mnie jakiś punkt odniesienia, na też niski przebieg zrobione na lci o mega zadbane.

Ps. Slepota jestem i nie zauważyłem linka, fajna czworeczka

male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 86
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze

No dobrze a wytłumaczcie mi co wam daje odpisywanie 50% vatu i 75% dochodu jak przy sprzedaży zapłacicie 100%? Przecież sprzedając auto po 3 latach wyjdzie się na zero nic nie zarobimy bo fv sprzedażowa zje cały odpisany podatek. Jedyny ratunek to wykup auta i sprzedaż prywatnie jak ktoś ma DG.

Najwięcej zyskuje ten co kupuje 2-3latka po prostu taniej bez FV prywatnie. Tak to skonstruowali że kupując nowe osobowe auto na 2-4lata na odpisach podatkowych nie zyskamy nic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@maly


po wykupie z leasingu na osobę prywatną czekasz 5 miesięcy i sprzedajesz na umowe ks - wtedy nic nie płacisz podatków. Ja tak robię teraz z drugim autem, a do kosztów kupuje G20

Pierwszy raz kupuje nowe, bo raczej wcześniej były 3 letnie na FVAT, sprzedaż po 2,5 roku bez FVAT i nawet się udało zarobić na tym :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrzylem na wyliczenia comfort lease ktore zrobili mojemu znajomemu na 330i z tzw. polskim konfigiem czyli mpakiet i jakies mniejsze opcje z darmowym kolorem, to pierwsze co rzucilo mi sie w oczy ze ta impreza sie nie oplaca, tzn. oplaca sie ale BMW FS. Nie pamietam ile wychodziło oprocentowanie bo calość jest tak prezentowana aby klient sie nie zorientoawł ile % płaci za leasing, w każdym razie rabat na auto był wirtualny. Widze to jako produkt dla kogos kto z checia zaplaci słono za przesiadania sie do nowego modelu co 3 lata bez zawracania sobie glowy wykupem/odsprzedaza, albo kogos kto nie umie liczyc.

Faktem jest że sprzedaż auta powyżej 100k pln jest problemem, do tego popularność leasingów powoduje że rynek jest zalewany falą aut w miare świeżych w dobrych cenach i wtedy 'prywatny, bezwypadkowy, garażowany' może nie być wystarczającym argumentem by żadać 20% premii ponad cene rynkową. Natomiast średnia cena auta idzie nieubłgalnie w góre przez ekonormy, i zaraz przy pułapie 100k pln będziemy rozmawiać o nowym Golfie 1.0 ze średnim wyposażeniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wzystko zalezy od poziomu rabatu, oprocentowania w ofercie stale czy zmienne oraz kilometrow jakie robisz. Ciezko te oferty porownac 1:1 bo wiele czynnikow wplywa na RV i tak np graty M performance mocno ja zanizaja, bo trzeba je splacic w calosci podczas okresu CL.


Na pewno zgodze sie z tym, ze FS zarabia bo to nie jest instytucja charytatywna a finansowa wiec zdziwiloby mnie gdyby nie zarabiali :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Przy CL żadnych gratów performance nie biorę pod uwagę bo to trochę bez sensu. Lepiej samemu kupić np koła performance a potem je sprzedać osobno, na takie rzeczy zawsze jest zbyt :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tylko BMW nie moglem nigdy sprzedać. Inne auta to max 2 tygodnie i nie było, a BMW zawsze po3-4 miesiące.

Co do tego "słonego przepłacania" to nie można się zgodzić.

Kupiłem 318d automat kombi ksenon autoklima za 42 tys. Po 24 miesiacach za 29 tys nie miałem telefonów. Brutto f-vat zarowno kupno jak i sprzedaz. Ostatecznie po 30 mcach sprzedałem za 18 tys i to szwagrowi bo telefonów nie było.

800 złotych miesięcznie utrata wartości, plus jakieś 300-400 miesiecznie na utrzymanie (wymienilem amorki, filtr olej w automacie, kpl tarcz, 2 kpl klockow, ale ogolnie bardzo bezawaryjnie jezdzilem).

Za 1000 netto w wynajmie jest nowa 118i, 320i sportline za 1700 netto. Sorry, ale jesli doplacam 500 zl na mies za to ze mam nowe auto na gwarancji, to z pewnością nie jest drożyzna. Plus kolejne 500 na mies za mpakiet i 330 zamiast 320.


Edit. No i mialem kapital 42 tys zaangażowany, a teraz sprzedałem za 18 i mogę sobie meble wymienić czy żone na Kube zabrać czy gdzie bedzie chciala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak samo tylko BMW miałem taki problem ze sprzedażą.

Wcześniej Volvo , Merc 2 -3 tygodnie i odjazd.

Sprzedaż BMW 318D M pakiet 130 tyś przebieg wszystko oryginał bez wypadek.

Masakra 3 miesiace

Mówić ze rynek jest trudny to bardzo delikatne ujęte.

Auto kupiłem za 85 tys i po 2 latach liczac ubezpieczenie serwisy naprawy itd straciłem ok 40 tyś.

Teraz mam w wynajmie na 2 lata AR Giulia 280 KM. Spoko auto a najwazniejsze ze koszty ok.Limit 20 tyś km na rok.

Auto nowe fajnie wyposażone tzn wszystko mające i koszt 1813 PLN netto przez 2 lata.

Gdzie sens kupowania auta na własność i mrożenia gotówki.

Jak pisał Randal dokupiłem koła jak chciałem potem sprzedam i spokój.

ok nie jest `bmw ale zdecydowały koszty. Zresztą powiem ze włosi naprawdę nie muszą mieć kompleksów przed BMW.

Auto jeździ super wyposażone max

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Podawanie raty netto to oszukiwanie samego siebie przecież nie odpiszesz 100% vat.

Wszyscy piszą o mrożeniu gotówki rozumiem że nie macie żadnych oszczędności i inwestujecie wszystko co do złotówki z dużym zyskiem :duh: ?

Dla mnie to życie na krawędzi wiem że popularne teraz ale ja tak nie potrafię to że mam zdolność nie znaczy że mam brać wszystko co dają i wykorzystać ją w 100% każdy leasing kredyt itd to tylko dodatkowy koszt nikt nie finansuje za darmo a nawet głupie AC/OC przy finansowaniu koszuje +30-50%. Zakup w ten sposób auta które nie zarobi tylko straci to bezsens i wyrzucona kasa zwłaszcza przy tak nie korzystnych przepisach podatkowych . Finansowanie ma sens o ile nie mamy gotówki ale na inwestycję która przyniesie więcej niż koszt finansowania a najlepiej jak będzie to inwestycja z pełnym odpisem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
a nawet głupie AC/OC przy finansowaniu koszuje +30-50%.

Bzdura.

Biorę ubezpieczenie leasingowe, wyszlo taniej niz u brokera.

Drugie auto ubezpieczenie zewnetrzne, ponosze dodatkową opłatę za administrowanie, umowa obca 200 zl netto rok.


Bzdura to zakup auta za. prywatnie przy dzialalnosci gosp., szczegolnie przy tak tanim pieniądzu.

Utrata wartosci auta tak nie boli. Bo jest w ok 30% naszym kosztem podatkowym, na resztę musimy zarobic.

Kupujemy auto za 200 tys brutto, z kosztem leasingu powiedzmy wyjdzie 210 tys.

3 latka sprzedajamy bez podatku prywatnie za 100 tys.

Ale odliczajac podatki kosztowal nas ok 140 tys.

Kupujac za gotowke prywatnie 200 tys wyciagamy z obrotu, (gdzie spokojnie obracajac tymi pieniędzmi zarobimy wiecej). No i 100 tys utraty wartosci placimy z kieszeni, jak kupimy prywatnie.

Dlatego utrata wartosci to kluczowy koszt, a nie 1 litr paliwa w jedną czy druga stronę.


Tak samo rozwijanie biznesu tylko na własnym pieniądzu to porażka. Gdy kredyt inwestycyjny jest na 3%, limit w rachunku na 6-7%.Na pozyczonym pieniądzu robie dużo wiekszy zysk.

Dlatego od 20 lat tylko leasingi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w tym wynajmie mam rrso w okolicach 4%, jak za darmo...

Poza tym masz racje nikt nie odpisuje 50% VAT, ale jak placisz podatki i policzysz KUP, dodasz koszt OC/AC to wyjdzie realny koszt w okolicach raty netto +/- 100 zł... ja mam netto 2700 a realny koszt 2500...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Nazwa leasingodawcy: Impuls Leasing grupa Raiffeisen

Leasing operacyjny/leasing finansowy: operacyjny

Wartość finansowania: 225 000 netto


Okres: 35 mies.


Rata 35 x 5 407, 35 zł netto


Opłata wstępna 20% tj 45 000 zł netto


Wartość wykupu 1% tj 2 250 zł netto


Koszt całkowity 105, 11%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Z ubezpieczeniem chodziło mi o fakt że za auto firmowe płacisz dużo więcej niż za auto prywatne. Np M3 e92 prywatnie ubezpieczyłem za 4000zł a przy leasingu minimum co znalazłem było 6900zł.

Co do podatkowego odliczenia. Jeżeli placisz 19% i przez 3 lata możesz odpisać z auta osobowego do limitu 185tyś (limit 150 netto) odpiszesz 21tyś podatku dochodowego i przy 50% 14.5 vatu razem ok 35tyś. Za ubezpieczenie w tym czasie zapłacisz min 10 do 15tyś więcej niż za auto prywatne doliczając koszty leasingu guzik z tego zostaje. Dodatkowo musimy trzymać auto jeszcze pół roku po wykupie i też ubezpieczeć i ponosić koszty o ile mamy DG .

Dla mnie leasing tylko tam gdzie jest pełny odpis i nie ma ubezpieczenia lub jest za jakieś groszę jak w przypadku maszyn czy nieruchomości. Jak ktoś ma spółkę i nie może wykupić auta prywatnie po leasingu to tylko na tym straci zamiast zyskać wykup tu nie ma sensu. A jak auto mocno przekracza 150tyś netto to już w ogóle bzdura.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Ta jakies dziwne te ubezpieczenia.

Najpierw płaciłem pakiety dealerskie na poziomie 3% wart. auta. Potem jak wykupilem z leasingu nie odczulem, zeby ubezpieczenie bylo tańsze.

Zresztą 6900 minus 19%=5600 realnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeden raz ubezpieczałem samochód w trakcie leasingu nie u dealera. Telefonicznie, w PZU, dostałem ofertę o ponad tysiąc złoty niższą, niż u dealera (ok 3200v4500).

Po wykupie cena wróciła do "normalnej". Był to "pakiet dealerski", konkurencyjny do ofert z salonu nie mającego umowy z PZU.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To się nie spina.

Gdzie jest haczyk?


Wartość katalogowa auta?


Poproszę namiar brokera. Chętnie skorzystam. Mam kilka sprzętów do leasingu w najbliższym czasie.

 

Wszystko się spina :lol: Pracuje w firmie leasingowej, jest to normalna oferta. Nie potrzebujesz brokerów, porządny handlowiec pracujący z dealerem zepnie Ci taki leasing z sytym rabatem. Obecnie na schodzące 118i można było wyrwać 35-38% rabatu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.