Skocz do zawartości

530e plug in


lukasz_ma

Rekomendowane odpowiedzi

Co do baku i bagażnika.

Jeżeli wcześniej jeździło się dieslem i potrafiło zrobić 1K km na 1 baku to można czuć się lekko zirytowanym, tym, że przy wyższych prędkościach na autostradzie trzeba myśleć o tankowaniu co jakieś 2-3 godziny. Prawda jednak jest taka - przerwy i tak trzeba robić więc da się z tym żyć.

Natomiast bagażnik - faktycznie to może być problem. O dłuższym wyjeździe w 4 osoby można raczej bez bagażnika na dach zapomnieć. 3 duże torby to jest maks co wejdzie do tego bagażnika (plus reszta luzem w powstałe przestrzenie). Jego największym problemem nawet nie jest pojemność (ok 420l) a ustawność. Jest głęboki i niski co tez utrudnia korzystanie z niego. Ciągle czekam na dedykowany zestaw toreb na wymiar to tego bagażnika - może to trochę by pomogło. Widać, że nowe 330e nadal ma takie samo rozwiązanie, więc pewnie dopiero w nowej generacji będzie można liczyć, że coś się zmieni w tej materii.

TKHolding Architecture BIM VR

http://www.tkholding.pl

http://www.facebook.com/TKholdingPL

http://www.youtube.com/c/TKHolding

Film "Dlaczego Polacy boją się elektryków?" =>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 67
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

[Ciach]

Co do mozliwości samohodów hybrydowcyh to też dobrze by było aby wypowiadający sie miał taki samochód dłużej niz przez weekend. A o małym bagazniku czy zbiorniku paliwa to widze ze już całe legendy krążą. Tak jakby to był wielki problem stanąc raz na stacji benzynowej w trasie Zakopane - Hel bo i tak trzeba będzie stanąć jeżeli nie w okolicy Łodzi to w okolicy Marlborka.

Niestety moje najdłuższe użycie hybrydy to był właśnie weekend. Mimo to postanowiłem zabrać głos i podzielić się (niewielkim) doświadczeniem i researchem, jako że poszukuje aktualnie pojazdu. Użytkujesz hybrydę - podziel się doświadczeniami. Zdrowiej niż padać trupem, zwłaszcza wielokrotnie :mrgreen:


Napisałem o moich (podkreślam - moich) oczekiwaniach do auta. Ma być klapa z tyłu, ma być sensowny bagażnik na urlop zimowy i letni (mam box, staram się nie używać), ma być zasięg. Kropka. Dlatego mogę rozważać 5 touring 530i lub 530d, ale nie hybrydę. Podobnież za chwilę wejdzie hybryda X3 - niestety SUV i bez foteli komfortowych. Dostępna X5 wydaje się za duża na co dzień, ale przede wszystkim jest poza budżetem.


Widzę 3 dodatnie ficzery hybrydy: cisza na prądzie, osiągi lepsze niż wersja tylko spalinowa (wiem, wiem, specyfikacja mówi że 530e = 530i, ale proponuję się przekonać osobiście) i ogrzewanie na parkingu. I tu chętnie się dowiem, jak działa to ostatnie?

I dodatkowe pytanie - co w sytuacji gdy nie mam garażu zimą? Co z bateriami? Planuję zewnętrzne gniazdo zasilane przewodem 5x4mm2, przed domem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedzmy sobie jasno - hybryda to nie jest jakieś super rozwiązanie zbawiające świat. Moim zdaniem, jest to przejściowa technologia w rozwoju samochodów EV, która na dzień dzisiejszy jest ciekawym rozwiązaniem. Jak dla mnie łączy zalety obu tych napędów, niwelując ich wady do minimum (oczywiście generując przy tym skutki uboczne). W prost trzeba powiedzieć, że hybryda BMW nie jest autem rodzinnym i na pewno nie sprawdzi się jako tani samochód dla osób robiących tysiące kilometrów na autostradach. Natomiast daje możliwość jazdy tylko na prądzie w warunkach miejskich. Jeżeli dziennie, nie robi się więcej niż 30km to taki plug-in w zupełności wystarczy i można czuć się wtedy jak użytkownik 100% elektryka z tą różnicą, że jak trzeba pojechać w trasę to nie trzeba mieć drugiego samochodu tylko jedzie się na "orlena" i wio jak normalną benzyną. Kolejną zaletą jest wspomniana dynamika i osiągi, które naprawdę są więcej nie zadowalające. Obecnie to jest jeszcze trochę jak z butami - można chodzić w traperach na co dzień po mieście w ciepłe dni, ale po co jak można mieć wygodne, lekkie tenisówki. Zanim się kupi hybrydę trzeba sobie po prostu odpowiedzieć na pytanie - jak korzystamy z auta i tyle.


Odnośnie baterii zimą - zasięg spada przy mrozach do jakiś 22km. Auto można ładować na zewnętrznym parkingu pod warunkiem osłonięcia oryginalne zasilacza (najlepiej gdzieś pod dachem). Samo gniazdo w aucie jest szczelne.

Ogrzewanie postojowe - jest dostępne na tyle ile jest naładowana bateria. Powiedzmy, że ok 1-2km zasięgu schodzi na godzinę. Niestety nie jest to nagrzewanie silnika. Można aktywować nagrzanie wnętrza co jest super opcją, szczególnie gdy auto jest podpięte do prądu (nie tracimy zasięgu) ale niestety silnik i same baterie są nadal zimne. Na samym początku, gdy odebrałem auto przy spadku temperatury poniżej 0 tryb elektryczny był niedostępny. Po aktualizacji oprogramowania już ten problem nie występuje i wszystko działa jak należy.

TKHolding Architecture BIM VR

http://www.tkholding.pl

http://www.facebook.com/TKholdingPL

http://www.youtube.com/c/TKHolding

Film "Dlaczego Polacy boją się elektryków?" =>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wszystkie komentarze i podpowiedzi. Kończąc temat kabla robię 4mm2 - to nie będzie długi przedłużacz więc spokojnie sobie poradzi. Elektryka w domu jest ok a prądu nie kradnę w taryfie II płacę całe 0,35 zł z 1kWh naładowanie auta to mniej niż parówka na Orlenie :) za to na stacji GrennWay wołają za tę samą kWh 2,09 zł :nienie: ale przynajmniej ładuje 3,9kW i tu uwaga: BMW wprowadziło ograniczenie i chyba szybciej auta nie naładujesz (chyba?!) a na ładowarce spod domu będzie to 2,4kW. Co do spalania 1536km średnie 7,8l/100 i jestem zaskoczony nastawiałem się na +10l/100km. A pamiętajcie, że auto ma 480Nm a 530i ma "tylko" 350Nm. A na prądzie start to jest coś trudnego do opisania, ale spróbuje: koń kopie w Twój fotel. Wiem, wiem zaraz ktoś napiszę ja dieslem 1k. Znam, znam mam 318d 2009 (kombi więc lodówki, pralki i betoniarki wożę tym - w temacie małego bagażnika) i tu z Wrocławia do Wenecji zabrakło mi 80km na jednym tankowaniu. 530e wziąłem z uwagi na osiągi i komfort. Bagażnik faktycznie może nie największy ale dwa wózki wchodzą (gondola i spacerówka Kekk i Cybex - dla zainteresowanych podam więcej szczegółów :twisted: ). Bardziej zależy mi na ilości miejsca w aucie niż w bagażniku. W głębokim poważaniu mam, jak się mają moje bagaże czy zakupy i jak bardzo walizki mają mało miejsca na swoje kółka. Spalanie też nie jest dla mnie jakoś super istotne. Jadąc w dłuższą trasę i tak się zatrzymuje w miarę często. Ogrzewanie auta ustawiam sobie przez aplikacje BMW Connected dwoma kliknięciami i pakuję się do ciepłego auta którego nie trzeba drapać. Trzeba natomiast pamiętać żeby zostawić trochę prądu na ten cel. Jeśli macie jakieś pytania to walcie śmiało. Odpowiem o ile będę potrafił.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogrzewanie/Klimatyzacja postojowa w 530e


Działa super o ile jest prąd, można włączyć zdalnie z komórki lub pilota lub zaprogramować w aucie lub z komputera przez portal connecteddrive.

W lecie klimatyzacja postojowa też dziala(zdalnie lub bezpośrednio) i nikt sie nie piekli ze zatruwasz srodowisko włączonym silnikiem.

Ogrzewania postojowe podobnie jak klimatyzacja. W ukłądzie jest grzałka elektryczna przwdopodobnie i po minucie leci gorące powietrze. W zimie skrobaczka do szyb to zbędny gadżet. Klik na komórce i zanim dojdzesz do auta to juz scieka woda a w srodku przyjemnie i ciepło.

Ładowanie na dworze, wydaje mi sie ze zasilacz jest wodoszczelny. Mój kilka razy sie mocno zmoczył lub ośnieżył i żyje.

W tęgi mróz można zaprogramować odjazd i baterie bedą dogrzane i tryb elektryczny od razu zaskoczy.

Jakbym miał wybierać znowu pomiędzy 530d/e/i to biore e . Jak masz G12 w domu i ładowanie w robocie za "firma zapłać" to w zasadzie na stacje benzynowa jeżdzisz po płyn do spryskiwacza i na myjnie.

Dla lubiących mocne wrażenia tuning za 1300PLN i 390KM i 550NM , taniej nie kupi auta z takimi osiagami :)

W trasie pali tyle jak standardowa 530i wiec nie ma tragedii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Ile Wam w miescie srednio zuzywa 530e ale bez doladowywania z gniazdka? Na razie nie mam jeszcze mozliwosci ladowania i pali mi 11,5L (nie stoje w korkach za duzo). To tyle co benzyna :/

No bo bez ładowania to jest przecież normalna benzyna 2l. Energia się z powietrza nie bierze. Jest oczywiście odzysk, ale nie zmniejszy Ci to spalania o połowę.


A tak z innej beczki:


Co prawda to 330e ale rozwiązanie to samo :D

TKHolding Architecture BIM VR

http://www.tkholding.pl

http://www.facebook.com/TKholdingPL

http://www.youtube.com/c/TKHolding

Film "Dlaczego Polacy boją się elektryków?" =>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znajomy kupił Corollę w sedanie. Hybryda w sumie 122KM (1,8L 4 cylindry) i w mieście pali mu po koło 5L (nie pamiętam dokładnie). Sprawdziłem że waga takiego jeździdła wg producenta to 1300kg. Więc to nie kwesta masy żeby osiągnąć takie spalanie, a zapewne świetny odzysk energii.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale zwróć uwagę, że np. F30 330e waży 1700-1800kg to jest duża różnica w masie.

tutaj kolega opisuje eksploatację takiej 330 e https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=163&t=321365&hilit=330e

Spalanie ok. 2L w mieście, na trasie załadowany wyszło mu 6,6L.

Moc i osiagi o wiele lepsze niż takiej corolli tak więc nie wiem gdzie jest jej przewaga, poza kosztem zakupu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

corolla hybrid 1.8 122 KM

Prędkość maksymalna -180 km/h

Przyspieszenie (od 0 do 100km/h) -11,0 s

masa - 1309 kg


bmw g20 330e 250KM

Prędkość maksymalna -230 km/h

Przyspieszenie (od 0 do 100km/h) -5,9 s

masa - 1815 kg


Prosze Cie, te auta dzieli przepasc pod kazdym wzgledem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
Ogrzewanie/Klimatyzacja postojowa w 530e


Działa super o ile jest prąd, można włączyć zdalnie z komórki lub pilota lub zaprogramować w aucie lub z komputera przez portal connecteddrive.

W lecie klimatyzacja postojowa też dziala(zdalnie lub bezpośrednio) i nikt sie nie piekli ze zatruwasz srodowisko włączonym silnikiem.

Ogrzewania postojowe podobnie jak klimatyzacja. W ukłądzie jest grzałka elektryczna przwdopodobnie i po minucie leci gorące powietrze. W zimie skrobaczka do szyb to zbędny gadżet. Klik na komórce i zanim dojdzesz do auta to juz scieka woda a w srodku przyjemnie i ciepło.

Ładowanie na dworze, wydaje mi sie ze zasilacz jest wodoszczelny. Mój kilka razy sie mocno zmoczył lub ośnieżył i żyje.

W tęgi mróz można zaprogramować odjazd i baterie bedą dogrzane i tryb elektryczny od razu zaskoczy.

Jakbym miał wybierać znowu pomiędzy 530d/e/i to biore e . Jak masz G12 w domu i ładowanie w robocie za "firma zapłać" to w zasadzie na stacje benzynowa jeżdzisz po płyn do spryskiwacza i na myjnie.

Dla lubiących mocne wrażenia tuning za 1300PLN i 390KM i 550NM , taniej nie kupi auta z takimi osiagami :)

W trasie pali tyle jak standardowa 530i wiec nie ma tragedii.

 


Czy może ktoś podpowiedzieć mi gdzie znaleźć w bimmercode funkcję załączania z pilota, funkcji ogrzewania/klimatyzacji w 330e ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znajomy kupił Corollę w sedanie. Hybryda w sumie 122KM (1,8L 4 cylindry) i w mieście pali mu po koło 5L (nie pamiętam dokładnie). Sprawdziłem że waga takiego jeździdła wg producenta to 1300kg. Więc to nie kwesta masy żeby osiągnąć takie spalanie, a zapewne świetny odzysk energii.

 

Porównywać BMW do Toyoty :duh: Rok temu szukałem auta dla Partnerki. Jeździłem Toyota RAV4 w hybrydzie plugin na testach ze skrzynią CVT. To auto to DRAMAT! Głośne, skrzypi a przyspiesza tak, jak by właśnie umierało. O gumowanych właściwościach jezdnych nie wspomnę. Do 530e to nawet nie ma podejścia. Gdy auto stało w salonie, to było ciekawe - nawet ładne, durze, nie najgorzej wyposażone. Praktycznie byliśmy zdecydowani - aż do jazdy próbnej. Wysiedliśmy po niej, spojrzeliśmy na siebie wymownie i grzecznie podziękowaliśmy. Skończyło się na X1.

TKHolding Architecture BIM VR

http://www.tkholding.pl

http://www.facebook.com/TKholdingPL

http://www.youtube.com/c/TKHolding

Film "Dlaczego Polacy boją się elektryków?" =>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Ogrzewanie/Klimatyzacja postojowa w 530e



Czy może ktoś podpowiedzieć mi gdzie znaleźć w bimmercode funkcję załączania z pilota, funkcji ogrzewania/klimatyzacji w 330e ?

 

W idrive musisz zaznaczyć którą opcje chcesz aktywować dodatkowym przyciskiem do wyboru zdaje się odprowadzanie światłami albo właśnie ogrzewanie/chłodzenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogrzewanie/Klimatyzacja postojowa w 530e



Czy może ktoś podpowiedzieć mi gdzie znaleźć w bimmercode funkcję załączania z pilota, funkcji ogrzewania/klimatyzacji w 330e ?

 

W idrive musisz zaznaczyć którą opcje chcesz aktywować dodatkowym przyciskiem do wyboru zdaje się odprowadzanie światłami albo właśnie ogrzewanie/chłodzenie

 


Możesz rozwinąć ponieważ w menu auta tego nie znalazłem. Mam Bimmercode, sam zrobiłem nim konwersję na EU i sądzę że tą funkcję znajdę jedynie w Expert Mode w FEM ale mam z tym problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.