Skocz do zawartości

Czułość układu kierowniczego czy problem z geometrią?


Luftkaiser

Rekomendowane odpowiedzi

  • 7 miesięcy temu...

Witam,

Od jakiegoś czasu mam problem ze zmiennym sportowym układem kierowniczym. 3ka G20 320i z 2019r, przebieg 50tkm. Mam wrażenie, że układ między prędkością 60 a 100km/h jest za bardzo utwardzony. Będąc w poz. 0 i skręcając delikatnie w lewo lub prawo czuć jakby coś przeskakiwało jest opór i ciężko utrzymać kierownicę na wprost. Problem ustępuje jak się zatrzymamy, ale powyżej 40km/h znowu wraca. Jeździłem bliźniaczym modelem w dieslu, wersja też za sportowym układem i tam jest wszystko ok. Utwardza się normalnie i nic nie przeskakuje kręcąc od poz. 0.

Miał ktoś może podobny problem?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie dzieje sie tak samo. Przy ok 30tkm zglosilem sie z tym problemem do ASO i zrobili adaptacje ukladu kierowniczego, dzieki ktorej na jakis czas pomoglo. Problem wrocil po ok roku/20tkm po adaptacji. Najbardziej mnie te “przeskakiwanie”irytuje w momencie jazdy po luku. Trzymajac “opor” na kierownicy jadac w zakrecie wystepuje nagle “przelamanie oporu” i auto zaczyna tanczyc po drodze. Jakies pomysly?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będę zgłaszał problem do Bawarii w Gdańsku, zobaczymy co powiedzą... Mam jeszcze przez rok serwis inclusive.

U mnie jest tak dziwnie, że problem występuje częściej przy wysokich temp. powietrza. Rano jadę 15-20km poza miastem i nic się nie dzieje. Powrót po 15tej i od razu od 1ego kilometra to samo. Twardość akceptuję absolutnie, bo to jest fajne, ale czemu coś tam przeskakuje...? Skoro adaptacja nie za bardzo pomaga, może winny jest silniczek, który odpowiada za utwardzanie układu? Wymieniał ktoś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O! O! U mnie ten sam problem i narasta wraz ze wzrostem przebiegu. Na krótki czas pomaga przełączenie na sport i powrót na komfort, ale Bawaria Motors Janki wypiera się i mówi "Panie, tak ma być. Ten samochód jeździ bardzo dobrze.", a ja jestem zdania, że moje stare E90 się lepiej prowadzi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też miałem E91 i układ kierowniczy oparty na klasycznej hydraulice był o niebo lepszy. Bardziej bezpośredni, czułem, że to ja prowadzę auto. Po nieudanym układzie w F30 nadeszła seria G i miało być lepiej, a dalej coś jest nie tak...Sztuczny wytwór, który próbuje być sportowy i bezpośredni. Niestety inżynierowie w BMW się nie popisali- kolejny raz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi u Zdunka przy 55kkm wymieniali przekładnię.

Terkotała podczas kręcenia kierownicą na postoju (było to słuchać dopiero w hali garażowej) i prawdopodobnie był to właśnie ten silnik elektryczny.

Jedyny objaw jaki zaobserwowałem podczas jazdy był taki, że kierownicę łatwiej "wyrywało" na dziurach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jakieś wieści u was?

Zaczęły mi się dziać dziwne rzeczy podczas jazdy których wcześniej nie było, mianowicie podczas jazdy powyżej 100km/h czuje zbyt duży luz na kierownicy podczas jazdy na wprost. Swiezutka przekładnia, czuje, że znowu trzeba ją wymienić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwróć uwagę, czy to zależy jedynie od prędkości, czy też od temperatury i czy to jest od razu po starcie. U mnie trzeba trochę przejechać, a luz zaczyna być odczuwalny od ~60km/h i jest tym większym im jest cieplej i samochód więcej przejechał. Tak jakby jakiś element się rozgrzewał i przez to źle działał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jeździłem dziś M440i w ramach poznawania zawieszenie adaptacyjnego M i silnika przed ewentualnym zakupem M340i.

Ogólnie - od prędkości 170 km/h (pojechaliśmy do Niemiec, na tamtejsza autostradę) auto delikatnie myszkowało na boki, jednak nie tak, żebym czuł jakieś zagrożenie. Jednak pojechałem później ten sam kawałek w C43 i to szło jak po szynach - nie musiałem robić żadnych korekt.

Ciekawa sprawa... może przez 30 minut zmieniły się warunki na drodze?

Jeśli jest ktoś z Wrocławia lub okolic chętny do porównania prowadzenia - to chętnie udostępnię swoje auto na jakimś odcinku testowym. Może mam jakieś "zwidy" i Mercedes też pływa, ale ja tego nie zauważam?

Teoretycznie M440i nie powinno mieć takich problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Nie dawaj właścicielowi BMW do jazdy C43, bo zobaczy co znaczy precyzja prowadzenia, przy wysokich prędkościach.

Jeszcze stare E92/E93 że wspomaganiem hydraulicznym jeździ równie dobrze jak C43.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Rufio napisał(a):

Nie dawaj właścicielowi BMW do jazdy C43, bo zobaczy co znaczy precyzja prowadzenia, przy wysokich prędkościach.

Weź nie strasz bo jeszcze zostanę przy C43 😁

Jeżdżę czasem wielką krową - M5 F90 i to prowadzi się przy dużych prędkościach lepiej niż C43. Więc jak - zamiast nowego M340 wejść w używane M5? 😅

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.10.2023 o 20:29, mariusz250wr napisał(a):

Witam, jestem po wymianie przekladni w ramach gwarancji.   Problem poki co zostal rozwiazany. Auto prowadzi sie jak po szynach i nie ma efektu luzu na kierownicy. 

Przy jakim przebiegu wymieniałeś przekładnię?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...

Po moich dosyć długich narzekaniach i jednoczesnym wmawianiu mi, że nie znam się i generalnie, to chyba nie umiem jeździć samochodem udało się w ramach gwarancji wymienić kolumnę kierowniczą. Okazało się, że BMW zaleca wymianę kolumny, jeśli samochód inaczej reaguje podczas skręcania w lewo i prawo. U mnie było tak, że skręcając w lewo nie było reakcji, a następnie była od razu większa. W prawo od razu reagowała. Nie było takiego dziwnego "luzu". Po wymianie jest tak samo w obie strony i jednocześnie samochód nie lata po drodze i nie wymaga tak częstych korekt kierunku jazdy. Do stabilności prowadzenia jak w E90 to mu nadal daleko, ale jest o niebo lepiej niż było. Szkoda, że musiałem 25kkm przejechać i 4x w serwisie o tym mówić żeby w końcu uwierzyli... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Od czasu niższych temperatur, które nie przekraczają 15 stopni, problem luzów w układzie kierowniczym zniknął. Ewidentnie coś się nagrzewa i powoduje nieprawidłową pracę, ale tylko przy temp. od 20 stopni na zewnątrz. Czy ktoś słyszał, który element przekładni jest za to odpowiedzialny? Raczej cała nie jest do wymiany, skoro teraz pracuje prawidłowo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.11.2022 o 00:05, boohmacher napisał(a):

Ja robilem pare razy w firmie Pmcar na Woli i wszystko było ok. W Fusie pewnie też sobie poradzą za 4x wyzsza cene.

W ramach gwarancji powinni ogarnąć w ASO Rawski. Poza też, ale wówczas pytanie za ile?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.