Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Pytanko ...


Jeżeli będę jechał do ASO ze swoim olejem na wymianę "po dotarciu" to najlepiej w 2021 zawieść im:

Olej BMW to wiadomo, ale jaki, aby było jak najmniej problemów z Gwarancją ewentualną ?


Rok produkcji 2021 modelowy 2021



ow20 FE 17

ow30 ll4

5w30 ll4


Co będzie najlepsze dla naszego klimatu i dla silnika ?

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Podbijam temat, pytanie do osoby ktora jest pewna w 100% co mowi i juz to robila i wszystko hula...


Konkret jaki olej producenta BMW w koncu lejemy do G20 330i

5w30 ll04, 0w30ll04, 0w3012FE, 0w2017 FE+???

Opublikowano
Podbijam temat, pytanie do osoby ktora jest pewna w 100% co mowi i juz to robila i wszystko hula...


Konkret jaki olej producenta BMW w koncu lejemy do G20 330i

5w30 ll04, 0w30ll04, 0w3012FE, 0w2017 FE+???

Serwis potwierdził mi ze do 330i 0w30ll04


Edit

Pytałem się do mojego, rok produkcji 2021

  • 4 lata później...
Opublikowano

Witam odświeżę temat kupiłem bmw g20 330i mam pytanie jaki olej lejecie do takiego silnika czy tak jak jest napisane 0w30 czy może 5w30, przebieg nie całe 50 tys. Pozdrawiam 

Opublikowano

Jak na moje to masz złą technikę doboru oleju.
Pierwszym czynnikiem to jest sprawdzenie jakie lepkości wchodzą do tej jednostki. Tutaj ciekawostka bo BMW, teraz dobrze nie pamiętam, ale chyba w 2022 roku zmieniła lepkości dla B48B20.
W mojej instrukcji obsługi z 2020 roku jest 0W20, 5W20, 0W30, 5W30, 0W40 oraz 5W40 (a wiem że w nowszych rocznikach 5W40 wyleciał ). Musisz też pamiętać że olej powinien spełniać normy BMW LL04, 12 FR albo 17 FE+.
Jeżeli chcesz dobry olej to szukaj pełnego syntetyka, a nie hydrocracku brandowanego jako full syntetyk ( w Niemczech zakazana prawnie metoda, w Polandii ma się dobrze ).

Ja na pomorzu mieszkając nie mam od paru lat zim mocnych i stosuje olej 5W (0W jak dla mnie ma zbyt niskie parametry lepkości w 100 stopniach ).
Mam raczej mieszany cykl jazdy gdzie dziennie pokonuje 40-50km z czego około 6km to miasto a reszta obwodnica Trójmiasta.
Jeżdżę wyłącznie w sporcie ale po rozgrzaniu oliwy nie koniecznie pałuje silnik w górnych partiach obrotów dlatego W30 a nie W40.

Jeżeli jesteś użytkownikiem auta w mieście, który jeździ w comforcie i przykładowo używa start/stop to szukał bym oliwy 0W30 ( 0W20 to dosłownie woda po parówkach )
Zwróciłbym uwagę by olej był API SP a nie SN.
Niestety spier***** nastawy shiftpointów w skrzyni biegów faworyzują szybkie zmiany biegów i jazdę na niskich obrotach a to idealne warunki dla LSPI ( stąd zaleca się oleje API SP, bo mają dodatki wapnia i molibdenu )

Oczywiście też kwestia ile chcesz na olej wydawać, jedni leją najtańszy syf i zmieniają jak producent nakazuje.
Inny bardziej świadomy użytkownik zrobi rozeznanie i zapewne zakupi coś lepszego.

Ale co do zasady najważniejsze to by olej wymieniać częściej aniżeli nakazuje interwał producenta, bo te 20 czy 25tysi jak tam BMW sobie sugeruje to jakaś abstrakcja.
 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pare bykow poprawie, parametr 0w nie ma nic wspolnego z lepkoscia przy 100°, nie w polandii tylko w calej eu (bez de) synthetic moze byc hydro, 0w20 to nie woda po parowkach, norma SP ma obnizone wapno a nie dodane, to wapno robi LSPI, a wlasciwy olej do b48 to 0w30, nie istotne w jakich warunkach jest uzytkowane (pasowania silnika, kanaly olejowe, skrzynia). 

  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)
7 godzin temu, kkx5 napisał(a):

Pare bykow poprawie, parametr 0w nie ma nic wspolnego z lepkoscia przy 100°, nie w polandii tylko w calej eu (bez de) synthetic moze byc hydro, 0w20 to nie woda po parowkach, norma SP ma obnizone wapno a nie dodane, to wapno robi LSPI, a wlasciwy olej do b48 to 0w30, nie istotne w jakich warunkach jest uzytkowane (pasowania silnika, kanaly olejowe, skrzynia). 

Hey!

Nie wiem jak w reszcie krajów EU, ale wiem że w DE polityka zakazana.
Rozumem klasyfikacje SAE, ale co do zasady oleje 0W mają niższy Index lepkości a co za tym idzie niższą lepkość kinematyczna w 100° - popraw mnie jeśli źle myślę.

Nie mogę się zgodzić z stwierdzeniem, że warunki użytkowania jednostki napędowej nie mają wpływu na dobór oleju.

Edytowane przez Karonball
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Od tego jest klasa ACEA, wybierajac odpowiedni, czyli C3, index musi byc w ramach tej klasy, wiec nie istotne co jest z przodu, 30,to 30, jest wiele 5w30 o nizszym indexie 100° od 0w30. 

Warunki nie maja wplywu, mowimy o aucie uzytkowym a nie driftowozie. Nowoczesne jednostki mozesz zajechac na 10w60. Olej tu nic nie zmieni. 

  • Lubię to 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.