Skocz do zawartości

Zawieszenie adaptacyjne G20


Gregonio

Rekomendowane odpowiedzi

miałem w f30 mam w g20

w mojej opinii w g20 jest gorzej :-(

i faktycznie, tak jak mówią wszystkie testy, jest głośno - słychać każdy uskok, każdą dziurę - ale nie mam pewności czy to wina zawieszenia czy słabego wyciszenia nadkoli


nie jeździłem na zwykłym, ale ponownie raczej wybrał bym adaptacyjne - cały czas jeżdżenie na takim jak w trybie sport to dla mnie męczarnia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za cenne informacje. To ciekawe co piszesz bo f30 ma bardzo slabo wyciszone nadkola :(. Jest nie poprawili tego w G20 to kiepsko :(.


Zakladam ze adaptacyjne w trybie Comfort jest bardziej komfortowe, a w trybie sport bardziej sportowe niz standard sportowy m.

Niestety jego glosna praca jest jak dla mnie nieakceptowalna :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być, albo po prostu to charakterystyka zawieszenia adaptacyjnego jest taka, że bardziej słychać jak pracuje :-(. Czekam na jazdę G20 z adaptacyjnym żeby wyrobić sobie własne zdanie... dla mnie to o tyle ważne, że to jest główny powód sprzedaży F30 (za głośne auto i za twarde na 18RF pakiet M)

Sam już nie wiem, czy nie kupić serii 5....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adaptacyjny zawias to marketingowy bubel. Dudniące i stukające amortyzatory, bujający tryb komfort i tryb sport gorszy niż w m zawiasie. Zdecydowanie najgorsze zawieszenie dostępne w serii 3.

 

Dzięki, no właśnie jak pytam u handlowców, to twierdzą, że nic nie stuka, że pracuje tak jak zwykłe, tylko jest bardziej komfortowe.


Jeżdziłem RS5 i tam adaptacyjne spisywało się bardzo dobrze. Chociaż w sport na co dzień nie pojeździmy bo za bardzo męczy...

Czytałem też wątek tu na forum i większość ludzi ma negatywne opinie...


A czy w m340i będzie takie samo zawieszenie jak w 330i mPakiet? (standardowe, nie adaptacyjne). Pamiętam że w m550i jest inne niż 530i mPakiet)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Żeby było jasne, ja pisze o swoich doświadczeniach z f30 - tam był dość prymitywny system, wiele osób na zagranicznych forach męczyło się z głuchymi, dudniącymi odgłosami pracy zawieszenia adaptacyjnego. Nawet ASO BMW traktowało to jako usterkę.

Najlepsze zawieszenia w trójce to m pakietowe.

Jechałem g20 może z 15 min i tam wydawało się ze zawieszenie adaptacyjne pracowało OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też skłaniam się do tego że te wszystkie odgłosy na dziurach to nie pochodzą z zawieszenia - raczej praca opon. Dopiero porządna dziura albo hopek daj solidne walnięcie amortyzatorów.

A że "buja" to niestety fakt. Dla mnie na razie adaptacyjne w G20 to krok w tył - nawet w stosunku do F30. Ale i tak wolę to, niż zbyt twarde zawieszenie na codzień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja też skłaniam się do tego że te wszystkie odgłosy na dziurach to nie pochodzą z zawieszenia - raczej praca opon. Dopiero porządna dziura albo hopek daj solidne walnięcie amortyzatorów.

A że "buja" to niestety fakt. Dla mnie na razie adaptacyjne w G20 to krok w tył - nawet w stosunku do F30. Ale i tak wolę to, niż zbyt twarde zawieszenie na codzień.

 

Tak się składa ze w swoim f31 miałem zawieszenie adaptacyjne seryjnie i wywaliłem to badziewie zastępując m pakietowym. Wcześniej dudniło i stukało a teraz cicho i szybko gasi nierówności, nie mówiąc o poprawie prowadzenia. Wiec wiem ze jest to ewidantnie wina pracy amortyzatorow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby było jasne, ja pisze o swoich doświadczeniach z f30 - tam był dość prymitywny system, wiele osób na zagranicznych forach męczyło się z głuchymi, dudniącymi odgłosami pracy zawieszenia adaptacyjnego. Nawet ASO BMW traktowało to jako usterkę.

Najlepsze zawieszenia w trójce to m pakietowe.

Jechałem g20 może z 15 min i tam wydawało się ze zawieszenie adaptacyjne pracowało OK.

 

Dzięki za doprecyzowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Cześć!

Pozwólcie, że odkopie wątek. Mam teraz F30 330i Xdrive z 2018r z pakietem M, z adaptacyjnym zawiasem M. Delikatnie rzecz ujmując jestem średnio zadowolony z tego zawieszenia - głośne cholernie, a tryb sport powoduje, że auto jest sztywne, ale nie wpływa to pozytywnie na ogólną zwinność czy pewność prowadzenia, wręcz przeciwnie, staje się bardziej nerwowy - mam wrażenie, że na kiepskich drogach w comforcie trzyma się dużo lepiej.

Niedługo kończe CL i zastanawiam się nad zmianą na G20 (planuje M340d) i jego konfiguracją. Największą niepewność mam właśnie odnośnie zawieszenia. I tutaj mam pytanie do aktualnych właścicieli G20:

- jakie macie porównanie M-sportowego zawiasu zwykłego z M-sportowym adaptacyjnym?

- jak się mają do siebie zawieszenie miedzy generacjami?


Aktualnie skłaniam się bardziej do nieregulowanego zawieszenia M.

Dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz od czasu do czasu przejechać się w miarę komfortowo to tylko adaptacyjne. Jeździłem demówką z klasycznym M-sportem i było po prostu twardo.

Oczywiście kwestia indywidualnych preferencji, ale w zestawieniu z 19" oponami RFT miałem wrażenie, że auto podskakuje na poprzecznych nierównościach.


Różnica w pracy zawieszenia pomiędzy sport i comfort jest bardzo wyczuwalna. Mi osobiście bardziej leży comfort, który też wcale taki miękki nie jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie widzę różnicę między Comfort a Sport. W tym drugie auto się usztywnia i dużo lepiej trzyma na zakrętach.


Ostatnio na autostradach zacząłem jeździć w trybie Adaptive. Jest na pewno sztywniej niż w Comfort, ale skrzynia i silnik nie zachowują się tak agresywnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Stałe m jest najlepszym rozwiązaniem jeśli lubi się czerpać przyjemność z prowadzenia. Nie doświadczyłem dobijania, choć faktycznie na poprzecznych nierównościach auto trochę podskakuje. W skali twardości stałe M jest najtwardsze, potem jest sport w adaptive. W adaptive brakowało mi tego ekstra poziomu, który jest w stałym m, stąd cały czas jeździłem na sporcie, a na comfort przełączałem jedynie na bardzo dużych nierównościach, choć większej różnicy nie zauważyłem pomiędzy tymi trybami. Jeśli dla kogoś ważniejszy jest komfort to trzeba brać albo zwykle zawieszenie albo adaptive.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Nie jeździłem adaptive ale mam stałe M i jest rewelacyjne. Jeśli ktoś chce troszkę więcej komfortu to polecam stałe zawieszenie M i opony bez runflat.

 

Na zimę masz runflat. Na lato też?

 

Lato 19” rft zima 18” rft

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.