Skocz do zawartości

Opony do F11 XDrive


Jaska

Rekomendowane odpowiedzi

Czesc . Musze dokupic 2 opony zimowe , czy w XDrive musza byc wszystkie opony takie same ( Marka ) ? Czy moga byc na przedniej osi inne niz na tylniej ? 2 ktore mam maja run flat czy wszystkie musza by z run flat lub tylko osiowo ??


Dzieki i Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej bedzie kupic 4 nowe zimowki .

 

Właśnie się zastanawiałem skąd zawsze takie zalecenie: "4 takie same i najlepiej nówki" - chyba zalecenie przemysłu oponiarskiego :mad2:

Oczywiście należy pamiętać o pewnych zasadach:

- takie same na jednej osi (typ, bieżnik, wszystko), :!:

- różnica w średnicy mniejsza niż zaleca producent, bo to źle wplynie na Xdrive, ABS - chyba gdzieś czytałem o max 2%

W zaleceniach co do zamienników (od strony oponiarzy) gdzieś widziałem 1,5% - 2%.


No więc usiadłem do excela i zacząłem liczyć.

BMW dopuszcza np. u mnie na tabliczce znamionowej inne opony na przód (245/40/19) a inne na tył ((275/35/19) daje to odpowiednio średnice w mm: 678,6 i 675,1. Jak każdy sobie może policzyć to jest różnica ok. 0,5%

"Zimówki" to raczej mniejsza felga (18) - ja mam z tabliczki BMW wszystkie takie same (245/45/18), które mają średnicę: 677,7mm. "Zimówka" od tych "letnich" różni się odpowiednio o 0,13% (przód) i 0,39% (tył).


A teraz najciekawsze - jak to wygląda na bieżniku, ktory nie jest już nowy :nienie:

Bywa przecież, że mamy jedną oponę do kosza, a 3 jeszcze są ok.

Wracając do excela to jeśli mamy dwie opony "zimowe", które się róźnią wysokością bieżnika o 1mm to daje tylko 0,295% różnicy !!! a proporcjonalnie przy różnicy 5mm (to bardzo dużo !) to jest 1,476% :!:


Więc bez przesady z tymi nówkami i od razu 4 sztuki :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Nie chodzi o średnicę tylko o obwód koła.

The tire circumference can fluctuate up to 1% or more as a result of mixed tires or wear. The tire tolerance logic decides depending on the driver's command and driving situation whether the slip is to occur in the transfer case clutch or at the contact area between tire and road.


If the slip is permitted in the transfer case clutch, the locking pressure set by the pre-con- trol is reduced in order to keep the work loss low. In the driving dynamic control situation, the clutch is locked slightly more than normal, the four wheel drive is always guaranteed when required.


For maximum xDrive performance, tires (and wheels) of the same diameter should be installed on the vehicle."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

........Bywa przecież, że mamy jedną oponę do kosza, a 3 jeszcze są ok............

Ale jak masz taką sytuację to ewidentnie coś masz nie tak z autem, coś z zawieszeniem itp. (pomijam kwestię uszkodzeń mechanicznych) i trzeba znaleźć i usunąć przyczynę zużycia tej opony a nie zastanawiać się czy po założeniu jednej sztuki nowej opony xdrive sie posypie czy nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

........Bywa przecież, że mamy jedną oponę do kosza, a 3 jeszcze są ok............

Ale jak masz taką sytuację to ewidentnie coś masz nie tak z autem, coś z zawieszeniem itp. (pomijam kwestię uszkodzeń mechanicznych) i trzeba znaleźć i usunąć przyczynę zużycia tej opony a nie zastanawiać się czy po założeniu jednej sztuki nowej opony xdrive sie posypie czy nie.

Chodziło mi oczywiście o "kapcie" ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chodzi o średnicę tylko o obwód koła.

The tire circumference can fluctuate up to 1% or more as a result of mixed tires or wear. The tire tolerance logic decides depending on the driver's command and driving situation whether the slip is to occur in the transfer case clutch or at the contact area between tire and road.


If the slip is permitted in the transfer case clutch, the locking pressure set by the pre-con- trol is reduced in order to keep the work loss low. In the driving dynamic control situation, the clutch is locked slightly more than normal, the four wheel drive is always guaranteed when required.


For maximum xDrive performance, tires (and wheels) of the same diameter should be installed on the vehicle."

Czy średnica, czy obwód to proporcje (%) zostają te same: wg wzoru na obwód (obw.= 2 * π * r)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chodzi o średnicę tylko o obwód koła.

The tire circumference can fluctuate up to 1% or more as a result of mixed tires or wear. The tire tolerance logic decides depending on the driver's command and driving situation whether the slip is to occur in the transfer case clutch or at the contact area between tire and road.


If the slip is permitted in the transfer case clutch, the locking pressure set by the pre-con- trol is reduced in order to keep the work loss low. In the driving dynamic control situation, the clutch is locked slightly more than normal, the four wheel drive is always guaranteed when required.


For maximum xDrive performance, tires (and wheels) of the same diameter should be installed on the vehicle."

Czy średnica, czy obwód to proporcje (%) zostają te same: wg wzoru na obwód (obw.= 2 * π * r)

 

Oczywiście matematycznie rzecz biorąc masz rację, ale tutaj dochodzi jeszcze ciśnienie w kołach, które jest zawsze inne z przodu i z tyłu więc drobne różnice i tak się wkradną.

Ale mniejsza o to bo:

- różnica w średnicy mniejsza niż zaleca producent, bo to źle wplynie na Xdrive, ABS - chyba gdzieś czytałem o max 2%

tu nie masz racji, BMW nie mówi o 2% tylko o 2mm różnicy w głębokości bieżnika.


Z e-tis 36 12

Additionally for all-wheel drive vehicles:


The tyre size, manufacturer and tyre tread must be identical on all wheels; different tyre sizes between front and rear axles are only permissible if mixed tyres are fitted.

The tyre tread difference between tyres in all wheel positions must not exceed 2 mm (normal quality of the wheel control systems and wheel alignment requirement)

 

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Additionally for all-wheel drive vehicles:

The tyre size, manufacturer and tyre tread must be identical on all wheels; different tyre sizes between front and rear axles are only permissible if mixed tyres are fitted.

The tyre tread difference between tyres in all wheel positions must not exceed 2 mm (normal quality of the wheel control systems and wheel alignment requirement)

Co do % czy mm to oczywiście nie wiedziałem dokładnie ;)


Patrząc jednak na te 2mm, wg BMW, to chyba ... jakaś przesada :mad2: to jest nierealne :mad2:

Z wyliczeń dla zalecanego rozmiaru BMW:

na przód (245/40/19) a inne na tył ((275/35/19) daje to odpowiednio średnice w mm: 678,6 i 675,1

już mamy 3,5mm na średnicy, czyli na bieżniku niecałe 2mm :!:

Jak dodamy leciutkie niedopasowanie ciśnienia albo z tyłu usiądą 2 osoby, a moż coś w bagażniku to ... przy czterech nówkach oponach wychodzimy poza zakres :mad2: a gdzie margines bezpieczeństwa na ciut nierówne zużycie bieżników tył/przód ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.