Skocz do zawartości

diagnosta rozwalił naped e60 xd


pawelzr160

Rekomendowane odpowiedzi

witam . w sobote byłem e60 3.0xd na sprawdzeniu zawieszenia , diagnosta mimo, ze został poinformowany, iz jest to xdrive, chyba to olał i sprawdzał standardowo . przy sprawdzaniu hamulcy było uderzdnie i rozwalilo cały reduktor atc300 wraz z obudowa . Co w takie sytuacji moge zrobic ?? Ewidentnie wina diagnosty, ale ten nie przyznaje sie do błędu ....Prosze o pomoc !!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

U mnie na jednej ze stacji była taka akcja. Rozwalili w nowym aucie kobiecie napęd /jakiś damski croscośtam/, SKP powinna mieć ubezpieczenie i z tego pokryć szkodę.


I nie daj się wkręcić w załatwianie sprawy z pracownikiem na własną rękę chyba, że on w obawie o utratę pracy wyłoży od ręki kasę. /ile 5-7 tyś?/

Usługa wykonywała SKP i ona odpowiada za szkodę, pracownik stacji co najwyżej odpowiada przed swoim szefem/pracodawcą.


Jak będziesz miał wątpliwości albo będą się migać wzywaj policje.


Co znaczy, że diagnosta nie przyznaje się do błędu albo włączył opcję xdrive na czas przeglądu albo nie? Obecnie SKP posiadają monitoring /chyba nawet muszą ale nie mam pewności/ może być widać na nagraniu o ile nie zostało skasowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I nie daj się wkręcić w załatwianie sprawy z pracownikiem na własną rękę chyba, że on w obawie o utratę pracy wyłoży od ręki kasę. /ile 5-7 tyś?/

Usługa wykonywała SKP i ona odpowiada za szkodę, pracownik stacji co najwyżej odpowiada przed swoim szefem/pracodawcą.


Jak będziesz miał wątpliwości albo będą się migać wzywaj policje.


Co znaczy, że diagnosta nie przyznaje się do błędu albo włączył opcję xdrive na czas przeglądu albo nie? Obecnie SKP posiadają monitoring /chyba nawet muszą ale nie mam pewności/ może być widać na nagraniu o ile nie zostało skasowane.

 

:cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat ze strony http://www.naprawxdrive.pl


Czy do uszkodzenia napędu może dojść na stacji kontroli pojazdów podczas przeglądu auta?


Po pierwsze napęd xDrive nie jest załączony na stałe. Jego spięcie następuje wyłącznie po spełnieniu kilku warunków a jednym z nich są odpowiednie obroty silnika.

Po drugie testy SKP trwają zbyt krótko aby zrobić wrażenie na Twoim napędzie (patrz info powyżej).Dlatego też naszym zdaniem absolutnie nie jest możliwe uszkodzenie napędu na stacji SKP.


Mam nadzieje,ze się mylą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Taka, że ścieżka diagnostyczna musi zostać ustawiona pod sprawdzanie aut z napędem na cztery koła. Jest w maszynie diagnostycznej odpowiednia opcja którą należy włączyć przed wjechaniem na rolki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to nie jest stały napęd 4x4,a jego spięcie następuje wyłącznie po spełnieniu kilku warunków a jednym z nich są odpowiednie obroty silnika.

Tak wynika z tej wypowiedzi

Jeśli tak jest to nie powinno nic się stać,bo napęd nie jest spięty.

Tylko ,że się jednak stało,może diagnosta wrzucił bieg.

Walcz o swoje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok a co w sytuacji kiedy chcemy wyjechać z zaspy ? ta sama sytuacja co na stacji diagnostycznej a to normalne warunki dla auta.

Moim zdanie miałeś rozwalone to już wcześniej ale wisiało na tak zwanym włosku, być może diagnosta chcąc wyjechać dał więcej obrotów i to coś co było zepsute po prostu rozwaliło się do końca. Ludzie tymi autami palą gumę, kręcą bączki na śniegu i wszystko działa.. a co by było gdyby krzyżak pękł albo skrzynia się rozleciała, też wina rolek ? więc to się nie trzyma kupy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
ok a co w sytuacji kiedy chcemy wyjechać z zaspy ? ta sama sytuacja co na stacji diagnostycznej a to normalne warunki dla auta.

 

Raczej wręcz odwrotna, stojąc w zaspie system hamuje koła z największym uślizgiem tak żeby moment przenieść na te z większą przyczepnością czyli dołącza drugą oś, przekładając to na rolki SKP system hamuje koło na rolce myśląc że to uślizg co wymusza obrót kół stojących na betonie. Dlatego po włączeniu w maszynie SKP opcji 'xdrive czy 4x4 ' koła na rolkach kręcą się w przeciwnych kierunkach i elektronika auta nie załączy drugiej osi. /w drogowych warunkach raczej koła jednej osi nie mają prawa kręcić się w przeciwnych kierunkach/

 

Ale to nie jest stały napęd 4x4,a jego spięcie następuje wyłącznie po spełnieniu kilku warunków a jednym z nich są odpowiednie obroty silnika.

 

Na BMW xdive day była taka platforma z rolkami gdzie auto ruszało z jednego koła /trzy były na rolkach/ , wystarczyło lekko dodać gazu żeby zobrazować jak działa system przenoszenia napędu pomiędzy osiami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diagnosta nie jest niczego winien. Napędu xdrive nie da sie rozwalić w ten sposób bo on nie jest spięty na stałe.


Możesz kombinować jak chcesz ale najprościej mówiąc zrobisz komuś na złość. Chyba ze dogadasz sie na spokojnie by stacja sprobowala to podciągnąć pod ubezpieczenie (o ile takie istnieje). Ale napewno nie żądał bym kasy na juz na teraz ;) Jak sie właściciel stacji wyprze to nic mu nie zrobisz choćby nawet z rzeczoznawcą (znajomy albo przekupiony albo niekompetentny ;) )

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak sam zainteresowany napisał,stało się to na rolkach w czasie hamowania.

A w tym czasie samochód jest na luzie lub "N" ,oraz na wolnych obrotach.

A na tym "biegu"ciężko by było zapiąć napęd


A i tak zapięcie napędu nie spowodowało by takich zniszczeń,tylko wyjazd z rolek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo założył zasadę działania xdrive jak kazdego "klasycznego" 4x4. Nie powiem bo np w jeepach czy subaru to napęd dostanie po tyłku ale i tak nie w takim stopniu żeby sie roleciał.


Moje na SKP na rolkach zachowuje sie jak zwykła ośka. Dopiero jak tylne koła są w rolkach i diagnosta próbuje wyjechać to napęd przód spina sie po dodaniu gazu i wyciąga auto. Czesto przy tym "zamieli" przednimi kołami.

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam e 60 530 xd 2008 rok pierwszy raz mam samochod z napedem na 4 kola i jezdze nim na stacje diagnostyczna o d 4 lat i nigdy nie powiedzialem diagnoscie o napedzie x draiv a w dowodzie widnieje 530 d


nic narazie nie uszkodzilo mi sie na stacji przegladów

moze mialem duzo szczescia :)

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.