Skocz do zawartości

[ m40 ] Zgięta rura dolotu; Filtr powietrza


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

SIlnik: m40 w e36, gaz 2 gen

 

1]

Z powodu klapki antywybuchowej zamontowanej na kroćcu przepływomierza gumowa rura ma w zgięciu, tuż za "harmonijką" zmniejszone pole przekroju (dwa zdjęciaponiżej):

 

http://free.of.pl/b/biapb/3.jpg

http://free.of.pl/b/biapb/4.jpg

 

Pytanie brzmi czy powoduje to "dławienie" silnika i wypadałoby coś z tym zrobić czy też nie ma to dużego wpływu na charakterystyke momentu obrotowego i można to tak zostawić.

 

2]

Czy filtr powietrza na zdjeciach ponizej (włożył go poprzedni właściciel) to oryginalny filtr do m40 czy tez jest to "sportowa" wkładka? Tak jak widac na drugim zdjeciu doscyc mocno przebija przez nią światło i na mój gust ten filtr niezbyt dobrze spełnia swoja role. Jesli jest to sportowa wkladka to lepiej bedzie ja ze wzgledu na silnik zmienic na oryginalną czy też może tak zostac? Z gory dzieki za feedback.

 

http://free.of.pl/b/biapb/1.jpg

http://free.of.pl/b/biapb/2.jpg

www.foto.gbart.pl
Opublikowano
Identycznie jest u mnie.I takze mnie dreczy to pytanie czy zagiecie dolotu wplywa negatywnie.Gazownicy mowili ze nie ma to zadnego wplywu,bo wieksza kaszane robi sam mikser i klapka przeciwwystrzalowa :(
Opublikowano

Tak jak piszesz, te elementy tez przyczyniaja sie do dławienia dolotu. Ja byćmoże troche niedokładnie przedstawiłem temat. Szczerze mówiąc to pytam czy te przewęzenie moze miec wplyw na osiagi i ekonomie jazdy na LPG, bo przeciez i tak na PB nie jeżdze, a wiadomo ze juz sam palnik przyczynia sie do spadku osiagow na PB, wiec jakby pytam o wplyw przewezenia na silnik pracujacy na LPG.

 

Prosze mnie nie besztac, bo w sumie pewnie powinienem byl zadac to pytanie w dziale poswieconym LPG, ale zasadniczo dotyczy motoru a nie gazu. No może... :doh:

www.foto.gbart.pl
Opublikowano

Co do gumy dolotu to w każdym M40 z LPG tak wygięta jest ,chyba że ktos bawił się w ręczne obcinanie końcówki tej gumy (ale chyba wtedy nie da rady jej normalnie założyć - ja próbowałem na starej gumie i kicha).

 

Niestety co jakiś czas trzeba tą gumę kupić bo pęka od tego wygięcia - a ze nie ma zamienników to trzebna kupić oryginał za jakies 140pln.

 

Jesli chodzi o osiągi to oczywiście jakiś niewielki tam wpływ ma ale nie przesadzałbym zbytnio ;)

Buch teściową w klatkę piersiową ;)
Opublikowano

Witam.

 

Na wygiętą gumę jest sposób następujący: należy przesunąć do przodu obudowę filtra powietrza. Jedyny problem jaki się pojawi to mocowanie gumy wlotu powietrza do filtra od strony reflektora, ale można go odpowiednio wygiąć.

 

Jak to zrobić?

 

Do oryginalnego wspornika dla obudowy filtra (na karoserii), przykręcamy odpowiednio wymierzony ,,pasek,, blachy z nawierconymi otworami. Otwory muszą być tak wykonane, aby przykręcić najpierw śrubkami pasek do wspornika, a następnie do paska przykręcić obudowę, a przesunięcie powinno kompensować całe wygięcie gumy od przepływomierza do przepustnicy.

 

Jak coś nie jasne to piszcie.

Pozdrawiam
Opublikowano

.... przekrój gumy się nie zmienił , jedynie wygięcie , guma peknie jak jest sparciała albo jak dostaniesz wystrzał .

 

ten filtr to jakiś zamiennik , ja bym to wymienił na normalny filt

 

McN pisał ostatnio o pękniętej gumie , tam na pierwszym foto jest zamontowany mikser - zobacz jakie tam jest przewężenie :

 

http://autobmwklub.triger.com.pl/forum/viewtopic.php?t=33460&highlight=p%EAk%B3a+obudowa&sid=45631ecbabc8ace2df55be94a9b950f1

 

do tego klapka wybuchowa ma drugie przewężenie - ale to wszystko jeździ - ważne jest aby było dobrze wyregulowane , częstrza wymiana świec i filtra i najważniejsze ! żeby paliwo było w baku bo pompa racuje cały czas - brak paliwa albo min. ilość może spowodować przegżanie i spalenie pompy ...

* - w zależności od typu i wyposażenia
Opublikowano

1]

Zrobilem tak jak napisaliscie, filtr wymienilem na "normalny". Kiedy bylem z silnikiem na przegladzie instalacji gazowej i pokazalem mu ten stary filtr to jak to on powiedzial "mozna przez niego siac make". Nie wiem czy to przez ten stary filtr do "mąki" ale kiedy czyscilem przepustnice to bylo na niej duzo czarnego osadu o konsystencji smoły. W postach o filtrach stozkowych czytalem ze one wlasnie ze wzgledu na mniejsze wlasciwosci filtrujace powoduja takiego rodzaju zanieczyszczenie. Czy u mnie tez tak moglo byc?

 

2]

W oryginale puszka filtra powietrza jest polaczona rura z przestrzenia tuz za "nerkami". U mnie ta rura zostala prawdopodobnie zdjeta przez instalatora instalacji gazowej bycmoze dlatego aby nie bylo wdmuchiwane powietrze do filtra i nie gasl silnik. W tym momencie do puszki dostaje sie cieple powietrze z komory silnika. Mam pytanie, czy warto sobie zawracac glowe z robieniem dolotu zimnego powietrza na przyklad zza zderzaka (zza tablicy rejestracyjnej)? Popatrzylem na to od dolu i moznaby tam wstawic rure o przekroju ok 15cm ktora powietrze zza zderzaka dostawaloby sie POD obudowe filtra powietrza. Pytam Was czy warto sobie tym zawracac glowe, czy moze to przyniesc chocby minimalne korzysci?

www.foto.gbart.pl
Opublikowano

Co do zagięcia rury to nie powoduje ona spadku mocy ale szybciej rura pęknie tak jak piszą koledzy. Jak chcesz to dam ci inny pomysł na zabezpieczenie przepływomierza: zdejmujesz klapkę z przepływomierza a na mocowaniu rury do przepustnicy zakładasz plastikową opaskę zaciskową zamiast metalowej. Używam tego patentu u siebie bardzo długo i przepływomierzowi przy wystrzałach które czasem miałem nic się nie stało bo rura zeskakiwała. Wariant drugi to możesz skrócić rurę i jeśli spryskasz króciec klapy silikonem w spraju albo jakimś WD40 to guma wejdzie na niego.

Filtr można przesunąć w stronę chłodnicy ale i tak będzie zagięcie a filtr będzie się ruszał bo nie będzie już siedział na oryginalnym gnieździe na podłużnicy, no chyba że je też przeniesiesz.

Ostatnia sprawa to dolot powietrza. Wystarczy że zdejmiesz oryginalny lejek z filtra idący do przedniego pasa ale koniecznie zostaw rurę wchodzącą do srodka obudowy filtra. Możesz się bawić w wyprowadzenie dolotu gdzieś przed chłodnicę, ale koniecznie musi być ustawiony w bok i nie może być zbyt nisko aby silnik nie ciągnął do filtra kurzu z drogi. Jednak powiem ci że różnicy nie odczujesz bo podczas jazdy przed filtrem jest mnóstwo zimnego powietrza.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.