Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Witam.

Rozglądam się za felgami do nowego nabytku f11 520xd 2015r. Znalazłem fajne koła ale przednie mają opony 245/45/18 a tylne 275/40/18. Rozmawiałem z dwoma wulkanizatorami i jeden mówi że do x-drive tylko takie same koła na przedniej i tylnej osi, drugi że w tych modelach nie ma to znaczenia. Jak to jest naprawdę? Czy taka konfiguracja kół w x-drive nie będzie powodowała kłopotów?

Drugie pytanie czy w felgach f11 lci są czujniki ciśnienia powietrza?

Z góry dzięki za odpowiedź.

Opublikowano
Z tego co kojarzę przy mpakiecie dają szersze kapcie z tylu ale osobiście jestem za 4 takimi samymi kołami- te same opory toczenia etc i minimalizowanie obciążenia dla skrzynki vtg.
Opublikowano

xDrive jest bardzo czuły na obwód kół, tam może być tylko jakieś 2% różnicy czy coś takiego (2x mniej niż w quattro niestety). Dlatego nawet opony różnych producentów sprawiają kłopot czasem. A do sedna: w instrukcji obsługi masz opisane, jakie koła do tego auta pasowały. Te podane są wyliczone, żeby nie było problemów i ja osobiście tego się po prostu trzymałem. Możesz samemu to liczyć, ale to musisz dokładnie zrobić, bo wystarczy czasem że zamiast 265 założysz 275 i auto nie pojedzie, tzn spalisz rozdzielkę xDrive.


Oponeo podaje dopuszczalne rozmiary takie:

Opcjonalna para 1:

Przód245/45 R18

Tył275/40 R18


Opcjonalna para 2:

Przód245/40 R19

Tył275/35 R19

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam.

Rozglądam się za felgami do nowego nabytku f11 520xd 2015r. Znalazłem fajne koła ale przednie mają opony 245/45/18 a tylne 275/40/18. Rozmawiałem z dwoma wulkanizatorami i jeden mówi że do x-drive tylko takie same koła na przedniej i tylnej osi, drugi że w tych modelach nie ma to znaczenia. Jak to jest naprawdę? Czy taka konfiguracja kół w x-drive nie będzie powodowała kłopotów?

Drugie pytanie czy w felgach f11 lci są czujniki ciśnienia powietrza?

Z góry dzięki za odpowiedź.

 

Te rozmiary które podałeś są fabryczne dla modeli z M-pakietem i różnica w średnicy między przodem a tyłem to 0,07% tak że nie będzie miało wypływu na x-drive. Czujniki powinieneś mieć, zobacz czy w i-drive wyświetlają się ciśnienia dla każdego koła osobno.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To są właśnie M-Pakietowe koła ale sprzedajacy też nie wie czy do x-drive będą ok.

Dzięki. Jutro sprawdzę czy mam czujniki czy nie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Rozmiar to jedno,

Ale model opon powinien być ten sam.


Gdyż nie wszystkie opony 225 mają 225 mm.

Są róźne profile ścianek bocznych, róźne ugięcia i róźne twardości.


Bieżnik niby też powinien być podobny. Nie wiem.


520d, nie ma co szaleć z oponami 275. Po co.


Ja mam wszędzie 245/45/18 i mam spokój bo mogę przód na tył założyć itp.

Oprócz tego jestem pewien że xdrive się nie zużywa.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Niestety ten komplet się sprzedał.

Znalazłem inne koła ale 19". Wszystkie cztery szerokość 8", opony 245/40/19 et 35. Czy et 35 będzie ok? Bo opony są zgodne z naklejką na słupku.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Oryginalne do twojego samochodu mają ET33 tak że 2mm różnicy nie powinno robić problemu.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Oryginalne do twojego samochodu mają ET33 tak że 2mm różnicy nie powinno robić problemu.

Et33? A nie 30?

Opublikowano (edytowane)
Ori w ma pakiecie na pewno jest przód ET30 (opona 245), a tył ET44 (opona 275). ET30 to miałem ori w F30 (bez m pakietu). Edytowane przez Yarwa
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Niestety ten komplet się sprzedał.

Znalazłem inne koła ale 19". Wszystkie cztery szerokość 8"

 

Ori w ma pakiecie na pewno jest przód ET33 (opona 245), a tył ET44 (opona 275). ET30 to miałem ori w F30 (bez m pakietu).

To masz/miałeś coś nie halo....



F10/11 8x17 et30

http://www.bmwstylewheels.com/bmw/236


F10/11 8x18 et30

http://www.bmwstylewheels.com/bmw/328


F10/11 8x18 et30 (M pak, mieszane)

http://www.bmwstylewheels.com/bmw/350


F30/31 8x18 et34

http://www.bmwstylewheels.com/bmw/397

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Oryginalne do twojego samochodu mają ET33 tak że 2mm różnicy nie powinno robić problemu.

Et33? A nie 30?

 

Ja patrzyłem na X-drive i do tego modelu R19 z tym że 8,5 cala ET jest 33 na wszystkich 4 felgach.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolega pyta o szerokość 8 cali
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak wiem, dlatego tym bardziej nie powinno być problemów, jedynie będą bardziej schowane w nadkolu o 8,5mm od zalecanych 8,5 calowych ET33 R19
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jakich zalecanych??

BMW ładuje fabrycznie 8 cali z et30, więc et35 będzie schowane 5mm głębiej.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak Ty to sprawdzasz ? Ja wybrałem F11 LCI z X-drive i tylko Styling 281 ma 8 cali szerokości i ET33 a reszta R19 ma 8,5 cala i też ET33. https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/grupa/36-kola/i56526/kL/sN/r2015/m03


Edit:


Oj chyba coś przeoczyłeś :wink:

 

Niestety ten komplet się sprzedał.

Znalazłem inne koła ale 19". Wszystkie cztery szerokość 8", opony 245/40/19 et 35. Czy et 35 będzie ok? Bo opony są zgodne z naklejką na słupku.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak przeoczyłem?!?

Przecież napisał, że pyta o felgi 8 cali z et35.

Dałem wyżej linki felg do f10

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ale cały czas piszesz o R18 a założyciel tematu chce kupić R19, linki które dałeś są dla R17 i R18.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dlatego, że ET jest zależne od szerokości felgi, a nie od jej średnicy...

Skoro on pyta o felgi 8x19 to szukając prawidłowego ET bierzemy pod uwagę 8, a nie 19.

Ori 8 cali występują w 17 i 18 calach.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dzięki za wszystkie odpowiedzi. Mam jeszcze pytanie dotyczące opon run flatt. Czy do x-drive muszą być opony z * czyli homologacją BMW?
  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Panowie szybkie pytanie. Od momentu zmiany opon na letnie (kupiłem auto na komplecie zimowym) boryka się z drganiem pedału hamulca podczas hamowania. Wszystko sprawdzone, układ napędowy, hamulcowy przód i tył, zawieszenie i nic. Chcę wykluczyć opony bo zmiana opon i klocków hamulcowych zbiegła się jednego dnia. Czy mogę do testów na dosłownie kilkanaście kilometrów założyć koła z e61 x-drive. Tylko takie mam dostępne na podmianę ale są one w rozmiarze 225/50/17 czyli troszkę innym niż w f11 (225/55/17). Nie będzie miało to negatywnego wpływu na x-drive?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Panowie szybkie pytanie. Od momentu zmiany opon na letnie (kupiłem auto na komplecie zimowym) boryka się z drganiem pedału hamulca podczas hamowania. Wszystko sprawdzone, układ napędowy, hamulcowy przód i tył, zawieszenie i nic. Chcę wykluczyć opony bo zmiana opon i klocków hamulcowych zbiegła się jednego dnia. Czy mogę do testów na dosłownie kilkanaście kilometrów założyć koła z e61 x-drive. Tylko takie mam dostępne na podmianę ale są one w rozmiarze 225/50/17 czyli troszkę innym niż w f11 (225/55/17). Nie będzie miało to negatywnego wpływu na x-drive?

Jak wszystkie cztery to nie będzie miało wpływu na xdrive.


Jedz do wulkanizacji bo to może być od opony.

Albo opona bije, ma jakis babel albo masz śrubę w oponie.

Same klocki nie,.ale tarcze mógł już ktoś się założyć, nie oczyścić piasty czy coś.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.