Skocz do zawartości

Prośba o pomoc w konfiguracji


acc007

Rekomendowane odpowiedzi

Prawie 5 lat śmigam F30 na 19" RFT, dodatkowo obniżoną Eibachem i to auto jest zadziwiająco komfortowe.

Albo G20 jest dużo twardsza albo przesadzacie trochę :)

 

Ja jeżdziłem G20 RWD 330i mPakiet, dyfer, 19RF zima i był bardzo mały skok zawieszenia, bardzo, bardzo sportowo.. dużo dużo twardsze zawieszenie niż F30 xDrive mPakiet. Nie wiem niestety jak wybiera nierówności bo jeździłem szybkimi i głównymi drogami...

Lada dzień mam dostać na testy m340i z adaptacyjnym sportowym zawiasem, to sobie odpowiem, czy da się tym jeździć na codzień...


I chyba już wiem z czego biorą się różnice pomiędzy opiniami różnych osób w podobnych samochodach....

Jak odwożę dzieci do szkoły, to drogi 1-2 pasmowe duży ruch prędkość do 80 km/h, ale zazwyczaj 40-50 km/h. Nowe drogi... tam to nawet jak pojadę M3 to będzie ok... cicho RF nie hałasują, zawieszenie dobrze pracuje...


Natomiast jak jadę od pracy kawałek S8, to słychać bardzo opony bo prędkość dużo większa... dojeżdżam do pracy i 2km starymi drogami miejskimi i tam zawieszenie czuć bardzo jego twardość....


Więc Panowie nie dość, że każdemu co innego odpowiada, to i jeździmy różnymi drogami... może zawieszenie adaptacyjne M będzie tym czego szukam ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 184
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Moderatorzy
Prawie 5 lat śmigam F30 na 19" RFT, dodatkowo obniżoną Eibachem i to auto jest zadziwiająco komfortowe.

Albo G20 jest dużo twardsza albo przesadzacie trochę :)

 

Ja jeżdziłem G20 RWD 330i mPakiet, dyfer, 19RF zima i był bardzo mały skok zawieszenia, bardzo, bardzo sportowo.. dużo dużo twardsze zawieszenie niż F30 xDrive mPakiet.

 

Miód na moje serce :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się, jak drogi są równe to nie ma problemu, jest pięknie, prowadzenie bajka. W ogóle uważam ze auto bardzo dobrze izoluje od zewnątrz i maskuje prędkość. Natomiast jak jadę gorsza droga żeby ominąć korki i zaoszczędzić to czuć twardość ale tez bez dramatu.

Jakbym miał wybrać jeszcE raz to i tak bym został przy tym sportowym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sportowa od zwykłej różni się tym, że sportowa ma łopatki przy kierownicy.

W Mpakiecie masz w standardzie. Do np. Luxury moim zdaniem nie warto doplacac, chyba, że kochasz manuale i sam chcesz sobie zmieniac, ale ja nie uzywam, automat w trybie sport czasem za szybko wbija wyzszy bieg (jezdzi w okolicach 2k rpm), w sport plus jest idealnie, raczej non-stop masz 95% mocy. W ogole jak tylko próbuję po drogach pojeździć na lopatkach to sie kończy tak, że wrzucam trójkę, na zegarach 130 i juz koniec zabawy, wachluję na ósemkę albo włączam sport individual (czyli silnik komfort, skrzynia i ukł. kier. sport).


Tylko na tor, a tak to niepotrzebny gadżet. Zawsze masz kickdown, lewarem w m/s itp. Poza tym jak w ruchu planujesz manewry to nie kest potrzebne. Prawie nie używam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie łopatki must have, szczególnie w 2019 roku kiedy nawet Kia j daje, u mnie typowe zastosowanie to jak turlam sie w trasie na comfort po naszych super szerokich dwu pasmowych drogach, dojeżdzam do ciężarówki która chce szybko wyprzedzić więc zamiast wbijać gaz do podłogi i posyłać silnik na 7k rpm robie szybkie zrzucenie biegu lekko gaz i wyprzedzam bez stresu. Potem prawa łopatka hold i powrót na automat, machanie tym drążkiem przesuniętym w lewo wydaje mi się mega nienaturalne, ale może to tylko ja.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wiadomo ze punkt widzenia się zmienia, natomiast w nowszym jest troche więcej jak w Twoim. Wydaje mi się ze 30i to i tak więcej niż wystarczająco. Aczkolwiek następne tez będę celował w 340 ale ze względu bardziej na pojemność, dźwięk niż same osiągi.

Ale jak wiadomo każdy ma swoje wymagania. Znam takich co 400 koni dla nich mało i takich co 150 to już szatan :mrgreen:

Edytowane przez rami
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
30i ma na tyle momentu ze nie mam stresu z wyprzedzaniem nawet na comforcie

W sport plusie idzie zawsze :D

 

No mi akurat odrobinę brakuje dlatego teraz biorę m340i ;-)

 

:cool2: daj znać jak zamówisz :mrgreen:

male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Hej,

jestem w trakcie konfiguracji G20 320i, w zasadzie zastanawiam się już tylko nad felgami (18" z M pakietu chyba nie do końca mi się podobają) i nad tempomatem. Jako, że spędzam trochę czasu w Warszawskich korkach to zastanawiam się czy "Aktywny regulator prędkości z funkcją Stop&Go" (ten za ~2000zł) działa też w korku i będzie ruszał z miejsca oraz zatrzymywał się? Czy dla takiej funkcji muszę kupić najdroższy pakiet systemów asystujących za prawie 9000zł? Nie potrzebuję asystentów pasa ruchu i tak dalej, a to jednak dość duży wydatek. Na jeździe testowej nie zapytałem jaki pakiet był w testowanym aucie, a tam była właśnie taka funkcja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głowy ani ręki sobie nie dam obciąć, ale według tego:

https://www.bmw.pl/content/dam/bmw/marketPL/bmw_pl/topics/pricelists-brochures/pricelists/Pricelist_new/Cennik_3_Limuzyna_07_2019.pdf.asset.1565719860054.pdf

Aktywny regulator prędkości (pozycja 5DF) nie wymaga żadnego innego doposażenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie też mam takie obawy, chociaż niby nazwa „Stop&Go” sugeruje że powinien zatrzymywać też auto i ruszać z miejsca. No nic, przekonam się jak będę miał auto, bo 9000zł na pełny pakiet bym i tak nie wydał, wole w to miejsce ładniejsze felgi no i wciąż mam wątpliwości czy nie dołożyć tych kilku stówek miesięcznie do 330i... :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam ten stop and go i działa. Ten za 9000 jest duzo bardziej rozszerzony bo działa

Do 40 s postoju. U mnie trzeba puknąć w gaz po 5s albo resume na kierownicy. Handlowcy czesto to myla.

A i co ważne działa do 160, bo wczoraj na autostradzie się zdziwiłem :wink: natomiast jako asystent jazdy w korku w sensie zatrzymania i ruszania bez kierowania działa. Proffesional jeszcze kieruje dodatkowo, wystarczy patrzeć w przód


Zależy do czego potrzeba 320i jest wystarczający moim zdaniem, choć sam mam 330i rzadko wykorzystuje się te moc np w mieście, ale w trasie już jest wykorzystywana i na prawdę zaskakuje elastycznością. Do tego spalanie jest mega, autostrada 180-210 spalanie średnie 12.3. Trasa zwykła wszędzie plus 30 i palił 9.2. I to w sport individual

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzę jutro dam znać, ale chyba w ogóle tempomat nie działa. Ogolnie to wziąłem ten pakiet asystentów ze względu na czytanie znaków, bo mam hud i by mi brakowało, martwe pole nie jest zle, ale utrzymanie na pasie ruchu w mojej wersji przynajmniej działa średnio. Pakiet wyżej działa na kamerze i to juz podobno duzo bardziej zaawansowane No ale się nie wypowiem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Ci wszyscy asystenci jazdy w BMW działają d0 210 km/h.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wciąż mam wątpliwości czy nie dołożyć tych kilku stówek miesięcznie do 330i... :D

Powiem tak - nie dołożysz, to później cały czas się będziesz zastanawiał czy dobrze zrobiłeś - a na koniec pożałujesz, że nie wziąłeś mocniejszego silnika i będziesz kombinował jak podnieść moc :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wciąż mam wątpliwości czy nie dołożyć tych kilku stówek miesięcznie do 330i... :D

Powiem tak - nie dołożysz, to później cały czas się będziesz zastanawiał czy dobrze zrobiłeś - a na koniec pożałujesz, że nie wziąłeś mocniejszego silnika i będziesz kombinował jak podnieść moc :wink:

Dokładnie z tego założenia wyszedłem, tym bardziej, że zamierzam auto potrzymać dłużej niż czas leasingu. Dokumenty już wysłane, autko praktycznie zamówione :D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ci wszyscy asystenci jazdy w BMW działają d0 210 km/h.

Wg tego co jest na stronie BMW, to do 210 działa tylko Professional, zwykły do 160 - jak koledzy piszą.

Osobiście natomiast powyżej 180 mam obawy przy korzystaniu z tego tempomatu, niedawno mimo ustawionej dużej odległości przy 180 właśnie zafundował mi dość ostre hamowanie, bo za późno zauważył auto na moim pasie. Jak dla mnie na pustych drogach i w korkach system jest świetny, przy średnim ruchu dobry, a przy dużym ruchu jest dobry tylko pod warunkiem że chce się jechać spokojnie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.