Skocz do zawartości

m54 - przesadne ZUŻYCIE OLEJU


bono20002

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 156
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Panie dxtr71 jak silnik (no zuzyty) m54b20 ma wypluc 190km

Skoro nominalnie ma ich 170km . A 1l na 3ty to rewelka jak dla mnie

Moje m54 przejechane 140 000mil, przepala po miescie (zakorkowanym)

lekko ponad 1l castrola

 

M54B20? Nie ma takiego silnika. M54B22 ma 170KM.

Chodzilo mi o M54B30 oczywiscie, nie doczytalem, ze kolega ma B22.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko panowie, widzicie, to, ze wam przepala litr na 1000km, czy 2000km, czy 3000km, wcale nie oznacza, ze jest to normalne.

Zdrowe M54 bierze krople. Oczywiscie bez problemu mozna wrocic do tego stanu z waszymi silnikami, robiac remont silnika. Innego wyjscia niestety nie ma.

Chcecie niezaleznej opinii? Spytajcie kogos, kto M54 robi/robil. Takiej informacji mozecie zasiegnac np od Leo z BMW-Expert (do znalezienia na fb chocby).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet po remoncie M54B30 weźmie między katalogowymi okresami czyli 25tysięcy km i po jeździ nom stop autostradowej z 500ml oleju przy prędkościach przelotowych powyżej 200km/h. Lecz w czasie "normalnej eksploatacji" z wymianą co 10tysięcy to kropelki oleju uciekną ale dosłownie kropelki i ten stan powinien trwać mniej więcej z 150 tysięcy potem będzie coraz gorzej.

 

Mi bierze litr między wymianami co 10tys i nie powiem ten typ ma tak tylko powiem co jest prawdą silnik jest zajechany i do remontu, jednak pomimo stanu wypluwa jeszcze 215KM ale pewnie za rok będzie ledwo 200 i za rok robię pełny remont silnika.

 

Jeśli ktoś twierdzi, że jak bierze litr na 3 tysiące "to ten typ ma tak" to czekajcie do stanu aż zacznie brać ponad litr na tysiąc bo to dopiero określa bmw jako silnik do remontu i sprawdźcie czy z 231 koni zostało chociaż 150.

 

Krótko i treściwie BMW robi ładne samochody ale cała rodzina silników M54 to złomy wytrzymujące max 200tysiecy najazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i prosze, trafil sie jeden trzezwo myslacy.

Polejcie mu wodki, bo dobrze gada. Silniki z serii M54, M57, M47 i odmiany z N na koncu to i tak cuda w porownaniu z N54 i pokrewnymi.

Tam sie dopiero zaczyna jednorazowa technologia. Te stare chociaz mozna bylo z sukcesem remontowac a nie tylko wymieniac na nowe.

Nie chce tym nikogo urazic, uwazam, ze nowe BMW sa piekne, ale nabycie ich nawet z salonu nie daje gwarancji bezawaryjnosci, zadnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samael ile masz lat? 16 jak w niku?

Po co to bicie piany?

Czy ktoś tu sie napala na M54? :shock:

Ja moje kupowałem ze świadomością ile ma lat, jakie ma wady i że może nie mieć wszystkich koni.

Do tego u mnie ubywa ~300ml na /1000km przy 308kkm z czego połowę pewnie przez oring na bagnecie, którego nie mam czasu wymienić bo pracuję od rana do wieczora.

Zejdz na ziemie, ten twój cud ma 15 lat (nie jest młody jak sam piszesz ) i ty bys chciał żeby był nówencja bez wad?

Mogłeś dołożyc u kupić sobie nową Pandę pewnie na początku nie żarła by oliwy ani stare BMW :lol:

Wciskaj więcej takich kitów ze powyżej 200kkm trzeba robić remont :shock: - przez takie genialne myślenie w PL mało które starsze auto jest bez cofki.

Poczytaj troche o tym M54 może sie dowiesz, ze nawet po remoncie (chociażby uszczelniaczy) spalanie oleju spada ale nieznacznie.

Względem M52 on jest luźniej "spasowany" czyż nie?

Po tym twoim złomie "M54", kolejne silniki benzynowe są tylko gorsze Am I right?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak mam 16 lat, a BMW widziałem jedynie w Szybcy i Wściekli 7.

Napala na M54 hmm połowa tutejszych użytkowników forum i zresztą nie tylko tego forum.

Powielasz jak zwykle mit, że jak spala 300ml na tysiąc to silnik igła, kłamstwo silnik jest w stanie agonalnym i klasyfikuje się do remontu a nie jazdy. Kutwa jak by to była honda to każdy by krzyczał, że do remontu a jak BMW "panie one tak mają ino jeździć i się nie przejmować" to normalne, że M54 bierze olej.

W przypadku pewnie większości silników M54B30 to tak powyżej 200tysiecy głównie nadają się do remontu a nie jazdy.

 

Co do brania oleju no cóż mama ma 2 Yariski 1,0 oba przebiegi ponad 200tysiecy oba samochody od nowości w rodzinie jak myślisz ile piją oleju?

 

Ty lepiej pojeździj świeżo wyremontowanym M54B30, wymiana uszczelniaczy ma być remontem no ja Cię proszę :mad2:

Zgadza się im wyższa generacja silników tym gorsze, niezależnie od marki zresztą, starsze konstrukcje da się jeszcze z efektem remontować, nowsze to tylko wymiana na nowe w okresie gwarancji i modlitwa aby nie padły. Zresztą nie trzeba być omnibusem wystarczy poczytać o akcjach serwisowych silników BMW, Mercedesa, Audi itp a to popsuli jakąś pompę olejową a to rozrząd, a to łąńcuch, a to jakiś pasek itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samael ile masz lat? 16 jak w niku?

Ja moje kupowałem ze świadomością ile ma lat, jakie ma wady i że może nie mieć wszystkich koni.

Do tego u mnie ubywa ~300ml na /1000km przy 308kkm z czego połowę pewnie przez oring na bagnecie, którego nie mam czasu wymienić bo pracuję od rana do wieczora.

 

Czyli prawie litr na 3000km, czyli kolo 3 litrow ci ubywa na 10000km a na 15000 schodzi ci wiekszosc oleju z silnika. Wlasciwie o tyle ekonomicznie, ze mozesz sam filtr zmieniac a olej i tak masz wymieniony od wymiany do wymiany. Uwazasz, ze to naprawde jest ok?

 

Wiesz kiedy zejdziesz na ziemie? Jak podjedziesz na hamownie i zobaczysz ile ci z 230KM zostalo. Ludzie przesiadaja sie na 330 z silnikow malej pojemnosci i wtedy uwazaja, ze dynamika urywa tylek.

Zaczynaja sie zastanawiac jak na jakims spocie/zlocie 320d po chipie objezdza 330i. Niestety wiem co mowie, bo w poszukwaniu zdrowej 330i paroma jezdzilem. Rekordowo dupohamownia pokazala mi nie wiecej niz 150KM. W sumie nawet nie wiem czy tyle to mialo. Samochod odpicowany (za cene ponad 30tys zl!) a w ogole sie nie odpychal. Silnik po przelocie ponad 350tys km, na liczniku troche powyzej 200tkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

w weekend sprawdzałem ciśnienie na wszystkich cylindrach i wyniki są 12 Barów na każdym cylindrze ( a sprawdzam bo borykam się z problemem wypadającego 5tego cylindra ).. czy możliwe że uszczelka przy zaworach poszła? nie czuć spalonego oleju, nie kopci z rury, sucho na i pod silnikiem.. jakieś sugestie?

przypomnę iż je mi około 1l na 3kkm.. jeżdżę powyżej 3,5 tys obrotów + autostrada ponad 4,5 tys obrotów codziennie. tylko proszę oszczędźcie sobie komentarzy na temat remontu silnika bo jeszcze nie zdążyłem się wcześniej wyśmiać z niektórych komentarzy z tego tematu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest sporo tematów na temat wypadania zapłonu na różnych cylindrach. Uogólniając wniosek jest taki, że wymiana pompy i filtra paliwa rozwiązuje temat.

Z własnego doświadczenia wiem, że u mnie też to zadziałało.

Przy przebiegu około 150kkm miałem wypadanie zapłonu na 5 cylindrze.

Nie diagnozowałem problemu, po prostu zbytnio się tym nie przejąłem bo auto jeździło dobrze.

Niestety pewnego dnia pompa się przytarła i nie byłem w stanie odpalić. Wymieniłem pompę i wypadanie zapłonów zniknęło.

Zbieg okoliczności, nie sądzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie ja bym chciał znać przyczynę a nie na ślepo wymienie pompe..

skąd pewność że to nie inna przyczyna? może u Ciebie była to właśnie pompa u mnie może być co innego.. bo co w przypadku jak zakupie i podmienie i okaże się że problem nie ustał?

a przypominam ze mi się to dzieje na 99% na gazie tylko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

musiałbym jechać do hamowni na śląsk bo w krakowie nie ma dobrych a tam mi się aż jechać nie chce

 

to wytłumacz mi dlaczego jak mam auto przełączone na GAZ i na jałowym sobie chodzi i po około 10-15 minut mi ( nie zawsze ) wywala check engine i ( też nie zawsze ) wywala piąty cylinder :) po resecie kluczykiem cylinder wraca do normy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Krakowie nie ma hamowni?

Masz GCS (nawet na forum naszym jest), VTECH i compsport (nie wiem czy compsport ma hamownie w Krakowie akurat).

Jeszcze Godula rzut beretem od Krakowa.

Tyle co potrzeba, czyli, zeby zobaczyc ile zostalo z fabrycznej mocy spokojnie zrobi kazda z wymienionych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wyszło mi to miał być sarkazm lub coś.

Na benzynie nie masz wypadu zapłonu?

Jakie świece?

Co to za gaz wrzuć foty jak to wygląda pod maską.

To zamień miejscami cewki i zobacz czy złapie wypad.

 

Ci bo zrobi i wyjdzie że pomimo kompresji nie ma 50 koni.

 

Robiłeś test olejowy czy tylko manometr w cylinder?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wyszło mi to miał być sarkazm lub coś.

Na benzynie nie masz wypadu zapłonu?

Jakie świece?

Co to za gaz wrzuć foty jak to wygląda pod maską.

To zamień miejscami cewki i zobacz czy złapie wypad.

 

Ci bo zrobi i wyjdzie że pomimo kompresji nie ma 50 koni.

 

Robiłeś test olejowy czy tylko manometr w cylinder?

 

na benzynie nie zauważyłem wypadania zapłonu ( ale nie zawsze on wypada więc ciężko tez być na 100% pewnym )

 

świece specjalnie pod gaz zmieniałem ( nie pamiętam firmy niestety )

 

cewki już zamieniałem miejscami kiedyś 4 z 5 i potem 5 z 6 i bez różnicy..

 

nie robiłem testu olejowego ( kurde :( - zapomniałem ) , mierzyłem tylkk manometr w cylindrach

 

gaz też nie pamiętam dokładnie jakie podzespoły bo papiery mam w domu od instalacji ale wieczorkiem jak trzeba to wrzuce.. aczkolwiek zdjęcia instalacji poniżej ( wtryski są schowane ale jak trzeba to odkręce zasłonkę i będzie jak na tacy ):

 

http://s13.postimg.org/qfwbavf5v/DSC_0148.jpg http://s13.postimg.org/p3em8zhqb/DSC_0149.jpg

 

http://s13.postimg.org/7oue0pklf/DSC_0150.jpg http://s13.postimg.org/dtlwe1coz/DSC_0151.jpg

 

http://s13.postimg.org/9vymompvn/DSC_0152.jpg http://s13.postimg.org/morslo7sz/DSC_0153.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wyglądają obroty na jałowym? Drgają na pb lub lpg?

Upewnij się czy na pb jest wszystko ok bo jeśli tak to jedź do gazownika bo może zdycha wtryskiwacz.

Instalacja z tego co widzę raczej dobrze zrobiona, schowana wtryski bezpośrednie pojedynczo. Nie wiem jakie wtryski ale skoro jest czerwony acr to raczej nie vtecki.

Hmm to ewentualnie jeszcze zamień miejscami świece.

Jakie świece? Jaka przerwa? Check tylko na jałowym czy też gdy szalejesz na lpg?

 

Świece dokręcamy momentem jak pamiętam albo 25 albo 30Nm i to jest malutka siła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie tutaj nie ma reguły kiedy to wypada ( chociaż przyznam szczerze że po sprawdzeniu ciśnienia na cylindrach to jakoś lepiej chodzi i nie wywaliło błędu ani raz )

wypaść mi może np jak jadę autostradą, 4-5 tysięcy obrotów i nagle wjeżdżam do krakowa i dojeżdżam do świateł. Stoje.. czekam.. i nagle buch -> check engine ( i raz wywali cylinder a raz tylko świeci się kontrolka ale praca silnika taka sama ).

ale to też nie zawsze bo nieraz jeżdżę autostradą godzine i auto zachowuje sie normalnie ;P

Tak jak widać, usterka nie jest prosta.. :( bo nie ma reguły kiedy ten zapłon wypada ..

świece tez podmieniałem 5 z 6 i na odwrót :(

 

nawet powiem ci że na włączonym silniku przy wypadniętym cylindrze 5 ( musiałem czekać na ten moment ), akurat pod garażem wywalił błąd to mogłem się ładnie zabrać za to.. na pracującym silniku wyciągnełem cewke, włożyłem do niej inną świece i przyłożyłem do karoserii i prąd przeskakiwał czyli cewka dobra.. włożyłem potem do starej świecy z myślą że może się odwiesi ale tak się nie stało :(

na impie błędy wyglądały tak :

http://s10.postimg.org/w6nl1oimw/IMG_20141220_174217.jpg

http://s10.postimg.org/vsm922yjc/IMG_20141220_174159.jpg

 

obroty mam około 700 na jałowym

tutaj fota z inpy kiedyś robiona

http://s10.postimg.org/pvidl9heg/IMG_20141220_175119.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałem bono2002 jesteś tępym idiotą

 

 

Chcesz porozmawiac o tym w 4 oczy ze mną ? Zapraszam, Warszawa ul Cyklamenów :) 604229145 jak będziesz to zadzwoń :)

 

 

A resztę ludzi przepraszam za brak odzewu, generalnie silnik jeszcze w aucie, nadal jeździ, pije teraz ok 3-4 litrów na 1000km , dojeżdżam dziada raz na tydzień, bo taką mam fanaberię uwalic korbę w końcu czy coś, ale nie chce się odwdzięczyc mi nic a nic :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

 

Uciekło ciśnienie z 3 cylindrów , jest jakoś tak 6,6,0,11,12,11 ale testujemy ile wytrzyma, raz na tydzień jadę na autostradę i walę mu odcinkę na 5tym biegu no i kuźwa nic.. Dymka ledwo co zaczął puszczac ale no na tyle silników co przeje..ałem w życiu ten jest jakiś inny :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzuć jeszcze raz zdjęcia.

Hmm biedna cewka, ja wiem że tak się sprawdzało czy jest iskra w komarkach i ogarkach ale w bmw to proszenie się o nową cewkę :mad2:

 

 

a po co mam wrzucać jeszcze raz? raz nie wystarczy?

 

cewkę sprawdzałem w ten sposób bo musiałem mieć pewność że działa tak jak ma działać. Nic się z cewką nie stało, działa nadal bez zarzutu.. nadmienię że nadal nie wywala mi błędu odkąd sprawdziłem ciśnienie.. zupełnie nie rozumiem o co już jej chodzi :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.