Skocz do zawartości

Remont silnika N47


ARTUR_ol

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie forumowiczów.


W moim BMW zerwał się rozrząd i mam kilka pytań odnośnie remontu silnika N47 z BMW E87.

Chce wyjąć cały silnik rozebrać i złożyć do kupy tak jak powinno być, ale nasuwają mi się pytania z tym związane.

1. O co dokładnie chodzi z kolorami panewek wału i korbowodów? Jak rozczytać numeracje na wale bo podobno z tych numerów można to "rozkodować"?

Jest to opisanne na tej stronie https://tis.bmwcats.com/doc1133320/ ale nie do końca to rozumiem. Jak ktoś posiada wiedzę na ten temat to prosiłbym o wyjaśnienie jak je dobrać.

2. Czy na kołach zębatych wałków wyważających jak i na kole zębatym wały korbowego, znajdują się jakieś znaki? Chodzi mi o ponowne ustawienie tych wałków tak jak się należy.

3. Przy składaniu silnika z tego co wiem trzeba ustawić GMP 1 tłoka. I mam co do tego pytanie, czy 1 tłok to jest ten od rozrządu ? i wystarczy że go po prostu ustawie w górnym położeniu czy są też jakieś znaki na wale i na bloku ? Przy zmianie łańcucha rozrządu są różne schematy które pokazują żeby na znaki ustawić wałki rozrządu i zablokować gdy sie ustawi własnie ten pierwszy tłok w GMP. No i własnie tutaj mam problem jak do tego dojść.

4. Po złożeniu wałków wywazających, wału korbowego tłoków itd. głowicę wraz z wałkami rozrządu trzeba zamontować tak jak jest opisane w linku https://tis.bmwcats.com/doc1133297/ czy trzeba jeszcze o czyms pamiętać ?

Wiadomo że cały blok i głowica pójdą na kontrole szczelności oraz planowanie.


Z góry serdecznie dziękuje za udzielone mi informacje.

Pozdrawiam. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Po pytaniach jakie zadajesz sugerował bym żebyś dał to do roboty komuś kto się na tym zna.

Ty raczej albo polegniesz albo stracisz bardzo dużo czasu i nerwów.


Jeśli będzie planowany blok to masz jeszcze więcej zagadek . Pomiary wystawania tłoków i odpowiedni dobór uszczelki.


Panewki to dobierasz po pomiarach czopów wału.

Jeśli pierścienie to pomiar cylindrów.


Ogólnie to dla laika to będzie spore wyzwanie.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widziałem właśnie ta blokadę ale jak się z niej korzysta żeby potem ustawić te walki jak się wszystko wybebeszy z bloku. Skladalem kiedyś silnik od wladimirca hehe :P to tam też jest taki wałek wywazajacy ale sprawa była prosta bo były znaki. Ciekawe jak tutaj.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po to żeby przez długie lata nie kombinować i co trochę coś naprawiać wymieniać.

Zorientowałem.sie ile będzie mnie wszystko kosztować i uważam że nie w błoto.

Jak rozbiórkę to będę widział co i jak ale jak już będę wyciągał silnik i to rozkręcal to już lepiej dorzucić parę tyś i mieć z głowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw rozbierz.... potem licz koszty. A wyjdzie spoooro więcej niż zakładasz.


Na dzień dobry masz głowicę... pewnie wałki rozrządu... tłoki do wymiany.


Do tego pierścienie... panewki... rozrząd... uszczelki.


Klucze dynamometryczne.. średnicówka... i inne przydatne narzędzia.


Worek pieniędzy.

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem ile będzie mnie to kosztować. Ale nie ważne, popytam na innych zagranicznych forach, bo widzę, że nikt nie zna odpowiedzi na moje pytania lub nie chce się podzielić. Trudno.

Temat uważam za zamknięty.

Ps.

Wszystkie klucze itd mam bo już kilka silników złożyłem, ale dużo starszych konstrukcyjnie więc jakaś tam wiedzę posiadam tylko chciałem dopytać kilka rzeczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego nie obrażaj się na cały świat....poprostu za dużo pisania żeby to wszystko dokładnie opisać, każdy Ci tylko doradza, pozatym przelicz dokładnie czy nie lepiej kupić używany motor i wymienić w nim rozrzad...moze wyjdzie taniej niż remont twojego...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ad1-idziesz do sklepu , podajesz nr vin i kupujesz to co ma byc , wiec po co chcesz sam to ustalac?

Ad2 - Nie ma znakow ale jak robiles inne silniki to powinienes wiedziec ze nic nie stoji na przeszkodzie zebys sobie sam je zrobil przed demontazem...

Ad3 - Na bloku i wale nie ma zadnych znakow ,sa tylko na walkach rozrzadu.Schemat ustawienia rozrzadu do tego silnika jest tylko jeden.Cylindry liczy sie od chlodnicy ale to i tak nie ma zadnego znaczenia w twoim przypadku...

Ad4 -nie znam tego jezyka...

Z kluczy bedziesz uzywal torxy i lepiej zeby byly dobrej jakosci...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Na tym forum zawsze otrzymasz pomoc, i jak widzisz kazdy chcial Cie uchronić przed kosztami które nie maja sensu i nie odwdzieczą się w dalszej eksploatacji...

Na tym etapie prac powinieneś pytac o demontaź , bo moźesz sie poslizgnąć na samym początku roboty...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak koszty nie stanowią problemu to kup sobie juz wyjety silnik na Allegro i z 2 złożysz jeden :mrgreen:

Koltin paparuchu żyjesz?

Dalej naprawiasz focusy i passaty w rajchu :shock:

MADE IN PRL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pisze na forum bo zajęty jestem.

Ja robię auta zgodnie z diagramem serwisowym a ty robisz po kosztach paparuchu.

Kupiłes juz brzeszczot do pasowania wału korbowego? :lol:

MADE IN PRL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Skoro juź sie pojawiłeś popaprańcu genetyczny to udziel koledze wskazówek na demontaź , a podczas motaźu tez kolega bedzie o pewne drobiazgi zapewne pytał ,wiec bedziesz mial okazje zabłysnąć wiedzą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.