Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie ma się co kłócić quattro mówię o torsenie i xdrive maja nieco inne założenia. Quattro stawia na najlepsze awd, założeniem xdrive jest zwiększenie bezpieczeństwa, funu z jazdy jednocześnie zachowujac charakterystykę samochodu napędzanego na tył. Jeśli komus zależy na naprawdę dobrym awd powinien kupić quattro lub subaru, jeśli chce poprawić swoje bezpieczeństwo oraz zwiększyć fun z jazdy zachowując charakterystykę tylnonapędowca powinie spojrzeć na xdrive lub 4 matic. Rwd tez ma swoje zalety. Mniej do zepsucia się, auto mniej pali No i można pozamiatać tyłkiem tylko kto to robi bo opony wtedy znikają w oczach :D :8) :D :D
  • Odpowiedzi 189
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Ostatnio uświadomiłem kilka osób u mnie w firmie, że jak wybrali BMW X3 z sDrive to maja napęd na tył... po zimie ich uświadomiłem... sami nic nie zauważyli.... o i tak to jest... .

 

Z całym szacunkiem do Twoich znajomych ale nie wiem jakim laikiem, tudzież niedouczonym ignorantem trzeba być żeby nie mieć pojęcia czym się jeździ, chociaż minimalnego/elementarnego, wiadomo tu na forum większość z nas zaglądających częściej to choć po trochu pasjonaci lubiący i znający motoryzację ale żeby nie znać podstaw, aż się boję pomyśleć co zrobi taki delikwent na pustkowiu gdy złapie kapcia, nie będzie zasięgu w tel,etc :duh:

 

Teraz rozpisze się nieco więcej na temat moich doświadczeń. W swoim życiu przerobiłem już około 20 samochodow. Samochodem jeżdżę praktycznie codziennie i tak ze 15 lat temu kiedy były wolnossaki napęd na jedna oske dawał radę moce były mniejsze a moce poprzez brak turbiny były rozwijane bardziej liniowo. Po czym pojawiły się turbiny, moce wzrosły i niestety oska przestaje być wydajna. Nawet 2 litrowy około 200 km diesel potrafi mieć kłopoty jak tylko popada troszkę deszczu. Problem jest nie tylko podczas ruszania ale często nawet przy jeździe 50-80 km na godzinę i wciśnięciu mocniejszym gazu. Sytuacja wyglada wtedy tak. Mamy sporo koni za które zapłaciliśmy ale nie możemy z nich korzystać ponieważ dławi je trakcja. Wracając do m2 którym miałem okazje jeździć kilka tygodni. Wspaniały fun car, szczególnie na tor, ale poranki lub w deszczowe dni ten samochód stawał bokiem po wciśnięciu mocniejszym gazu nawet przy 100 km/h. Znów ta sama sytuacja. Mam moc, chce emocji ale niestety czuć ze tył lekko wyjeżdża i kaganiec zaczyna dławić auto. Napęd awd to postęp, jak wszedł do rajdów to zainkasował konkurencje także jak ktoś chce jeździć szybko, w pełni wykorzystywać moc to dla mnie must have. W jeździe na codzień potrzebujemy przyspieszenia a nie zamiatania tyłkiem na placu pod biedronka. Ps. Jak komuś się nie chce czytać artukulumto w Polsce prawie połowa roku to dni deszczowe. Podsumowując tak rwę ok ale nie w naszym klimacie.

 

Kurde, jakbym to ja napisał, pełna zgoda, wręcz powiem więcej; do jazdy cywilnej w mocnym aucie powyżej 300 koni albo z dużym niutkiem to przede wszystkim 4x4 , no chyba że ktoś jeździ spokojnie i nie wykorzystuje nawet w 50% potencjału auta lub wykorzystuje je tylko na torze albo użytkuje w jakiejś Kalifornii, tudzież Andaluzji, tylko wtedy następuje pytanie po co mu tak mocne auto? Ale nawet w sprzyjającym klimacie może nie być idealnie, wystarczy trochę brudu na drodze, nie rozgrzane kapcie i w mocnej ośce nawet bez deszczu zerwiemy trakcję, napęd 4x4 jakikolwiek by nie był z wszystkimi swoimi wadami(bo takie oczywiście tez posiada), w cywilnym mocnym aucie jest jak najbardziej wskazany i wielokrotnie ratuje/uratował tyłek nie jednemu "mistrzowi kierownicy". I proszę nie mówcie mi że tak nie jest, bo swoje ok 30-sto letnie doświadczenie za kółkiem już mam, pasję do jazdy "sportowej" też, objechałem multum samochodów od"taczki" po ciężarówki, więc jakieś tam porównanie i doświadczenie mam, co oczywiście nie czyni mnie doskonałym kierowcą- pępkiem świata, tylko doświadczonym, mającym jakąś tam skalę porównawczą oraz zdającym sobie sprawę że różne są sytuacje na drogach publicznych. Przecież w ośce 400+ KM wystarczy na drodze moment nieuwagi, nie sprzyjające okoliczności i lecimy bokiem, w przeszłości wielu zawijało fajne banany na drzewach z takim napędem i dużą moc.ą Oczywiście że frajda jest większa i w wyższym zakresie prędkości takie auto rozwija prędkość dynamiczniej, ale z pewnością w większości przypadków nie zapewni takiego buforu bezpieczeństwa jak 4x4, tak droga hamowania jest w tym ostatnim dłuższa, tak spalanie jest wyższe ale bynajmniej w zakresie dozwolonych prędkości, trakcje mamy praktycznie cały czas, czego nie można powiedzieć o mocnej rwd... Oczywiście tor to już inna bajka, sam czasami wsiadam do Caterhama na torze i widzę ile mi to frajdy daje, takiej której nigdy w 4x4 czy też takiej m3 na drodze publicznej mieć nie będę. Reasumując każdy ma oczywiście swój rozum i preferencje ale dla mnie osobiście do jazdy cywilnej, na co dzień, przez cały rok "w mocnym" aucie cztery napęd to jest podstawa.

p44ahXld_o.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeszcze ciekawy test gdzie słabsze 2 litrowki s3 oraz a35 amg kopia tyłek m140i na 1/4 mili


z rolki oczywiście bawarka wygrywa No ale tutaj głównie 6 cylindrów imwieksza moc niż u konkurentów robią robotę. Nawierzchnia jest sucha. Na mokrym pewnie była by przepaść.

Opublikowano

najczęstszy argumentem za AWD widze jest to że na mokrym auto ma trakcje :)

Ciekaw jestem jak juz sie szybko rozpędzicie AWD na mokrym to jak hamujecie i skręcacie, dajcie znać jak tam zachowuje sie podsterowne auto (quattro) na mokrym albo kompletnie nieprzywidywalny napęd (X-drive) ktory robi sobie generalnie co chce na mokrym zakręcie.


Innym argumentem jest coś związanego z bezpieczeństwem, nie bardzo tu rozumiem ze niby AWD zapewnia bezpieczego? bezpiecznestwo to rozsądek w głowie.


Jesli chodzi o moje zdanie:

- RWD - duzo wiekszy fun z jazdy ;)

- AWD duzo bardziej komfortowe


i chyba tyle, jak ktos chce jedno auto do wszystkiego to niech sobie kupi cos z AWD, jak ktos moze miec dwa auta to jedno z nich musi byc RWD - dlatego fajnie ze nowe M5 ma mozliwosc wyłączenia AWD i to samo będzie w nowej M3. dzięki temu klient nie musi wybierać podczas konfiguracji czy ma na stałe AWD lub RWD.


Jeśli już ktoś raz jechał prawdziwym M (nie żadnej M podróba performance) to juz nigdy nie będzie chciał zwykłego bmw ;)

Opublikowano

Przecież M4 czy tam M3 (czy te seria 3 wypasiona) ładniej wygląda w środku od G20.

Mnie jakoś nie przekonuje duża świecąca listwa i ta spłaszczona deska z połączoną navi. Fujka

Może poliftowe g20 mnie przekona, na razie deska f30 mnie bardziej przekonuje.

Z drugiej strony na forum juz za bardzo nie ma sensu dyskutowac o kwestii gustu xD i o tym co bmw zrobiło źle.

Świeci? Dużo przycisków FAJNE BAJERY gut...

M4 nie wygląda staro, po prostu ty masz słabe wyposażenie ;)


340i ma napęd 4x4 + fabrycznie szpera. Cena będzie kosmiczna to na bank. Coś czuje, że to nie bedzie cywilne auto ;) Tylko po co M3 w takim razie? :D

Wykonuje darmową fotografię samochodów - PROFESJONALNA.

Dla forumowiczów na terenie Wrocławia. Portfolio. +



http://i.epvpimg.com/guXaeab.png


Zlecę import samochodów z USA/JAPONIA


Kupię:

- Boczek tylnych prawych drzwi F30 wersja Harman/Kardon

- Listwy hexagon wnętrza

Opublikowano

Nie rozumiem twojej wypowiedzi piszesz że g20 jest źle w środku a masz ten sam dylemat czy g20 340i lub M4 wybrać.


Swoją drogą Mercedes teraz jak już nie ma tego tableta na środku wyprzedził w środku bardzo Bmw

Opublikowano
Bo jak przesiadłem się do swojego 335i z G20 to nie poczułem, że czegoś mi brakuje.

Wykonuje darmową fotografię samochodów - PROFESJONALNA.

Dla forumowiczów na terenie Wrocławia. Portfolio. +



http://i.epvpimg.com/guXaeab.png


Zlecę import samochodów z USA/JAPONIA


Kupię:

- Boczek tylnych prawych drzwi F30 wersja Harman/Kardon

- Listwy hexagon wnętrza

Opublikowano
Dokładnie , mam takie same odczucie :cool2: :)
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Mam jeszcze jeden ciekawy samochody za prawdopodobnie mniejsze pieniądze a będzie dość ciekawy Mercedes CLA 45amg jeśli dane które teraz są pokazane będą prawdziwe to jeśli dobrze licząc można mieć nowy samochód z napędem na 4 który bije M4 a kosz myślę że nie przekroczy 300 tys.No i ten środek dużo dużo bardziej nowoczesny w porównaniu z BMW aktualnymi
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
Mi np. w ogóle nie przypadają te pozbawione smaku wnętrza w Mercedesie, z tabletem na środku deski.
Opublikowano
Tablet był ale w wcześniejszych wersja był mega ciulaty ale teraz to inna bajka. Jeden długi wielki wyświetlacz


https://www.google.com/amp/s/www.deccanchronicle.com/amp/business/autos/110119/mercedes-benz-cla-coupe-new-vs-old-major-differences.html

 

Przecież to nie będzie ładniejsze niż ten, co jest w E.

Dramat.

Mój 6S ma lepszy wyświetlacz.

Opublikowano
Wiem że o gustach się nie dyskutuje ale przecież E klasy wygląda przepięknie ? Swoją drogą co to jest 6S ?
Opublikowano
Tablet był ale w wcześniejszych wersja był mega ciulaty ale teraz to inna bajka. Jeden długi wielki wyświetlacz


https://www.google.com/amp/s/www.deccanchronicle.com/amp/business/autos/110119/mercedes-benz-cla-coupe-new-vs-old-major-differences.html

 

Masakra :duh: ....co to ma być wyświetlacz na pół deski

Odpust jak nic......wjeje tandeta z kilometra , wyświetlacz jak w promie kosmicznym, jak to może się podobać ....to już gruba przesada, zachwilke deska będzie całym wyświetlaczem, nie dajmy się zwariować tym swiatełkom ,diodom itp...lipa jak nic :mrgreen:

Opublikowano
Może się nie podoba rozumiem ale jeszcze mi nie powiesz że w E90 jest lepiej tam to dopiero było dziadostwo komuna zresztą tak samo jak w F.Bmw powoli staje się nudne jak Volvo
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
Zobacz wnętrze jakiejś e90 z przebiegiem do 50 tys. km na mobile.de. Bardzo dobrze zniosło próbę czasu, szczególnie deska z nawigacją.
Opublikowano
A które samochód nie wytrzyma 50 tys ? 350 chyba miałeś na myśli wtedy można mówić o jakieś próbie. Przecież 50 tys to nowy samochód ? Czy czegoś nie zrozumiałem? Miałem sam BMW E90 i uważam że materiały były super nawet niektóre lepsze niż w F36 ale mercedesa mailem na myśli bardzie "dizajn"
Opublikowano
Tablet był ale w wcześniejszych wersja był mega ciulaty ale teraz to inna bajka. Jeden długi wielki wyświetlacz


https://www.google.com/amp/s/www.deccanchronicle.com/amp/business/autos/110119/mercedes-benz-cla-coupe-new-vs-old-major-differences.html

 

Masakra :duh: ....co to ma być wyświetlacz na pół deski

Odpust jak nic......wjeje tandeta z kilometra , wyświetlacz jak w promie kosmicznym, jak to może się podobać ....to już gruba przesada, zachwilke deska będzie całym wyświetlaczem, nie dajmy się zwariować tym swiatełkom ,diodom itp...lipa jak nic :mrgreen:

Se Teslę zobacz. Praktiker po całości i Aldi.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Znak czasów...
Benzyna zamiast krwi...
Opublikowano
Swoją drogą co to jest 6S ?

iPhone.

:duh:

 


No tak jak mogłem nie pomyśleć że ktoś na forum BMW będzie mówił o swoim niesamowitym telefonie ! Jak mogłem się nie domyśleć;/

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tesla model 3 tez warty rozważenia moim zdaniem, No i w przyszłym roku ma trafić do sprzedaży polestar 2
Opublikowano
To jest temat o 340i/M4 czy okakanego mercedesa i sresli?

Wykonuje darmową fotografię samochodów - PROFESJONALNA.

Dla forumowiczów na terenie Wrocławia. Portfolio. +



http://i.epvpimg.com/guXaeab.png


Zlecę import samochodów z USA/JAPONIA


Kupię:

- Boczek tylnych prawych drzwi F30 wersja Harman/Kardon

- Listwy hexagon wnętrza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.