Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,


Na wstępie się przywitam. Jestem Tomek i od 6 miesięcy jestem posiadaczem Bmw e92 coupe 330xd. Pierwsze moje auto w xdrive i automacie. Autko zakupiłem z felgami ISPIRI ISR10 i oponami 4x 255/35/19 (opony w makabrycznym stanie do wymiany) Wszystko fajnie ze sobą współgrało do czasu aż nie porwałem się 2 dni temu na wymiane opon (większość pewnie teraz pomyśli hehe, ale głupek :D ) Felgi z tyłu posiadam 19x10J natomiast z przodu 19x9.5J.


Ponieważ przednie koło przy skręcie i oponie 255 ocierało ciut o nadkole pomyślałem, że na przód wrzucę 245/35/19 a tył zostawimy 255/35/19 skoro wszystko gra. Problem aktualnie jest następujący - wjechałem do mechanika i stwierdził, że skrzynia na małych obrotach wariuje i łapie poślizg ze względu na 4cm różnicy między osiami (chyba chodzi o średnice koła)? - pewnie niebawem będzie do regeneracji jak nie rozwiąże problemu. Nie bardzo ma mi kto doradzić w temacie dlatego szukam pomocy tutaj jak najprościej rozwiązać ten problem. Czy mogę kupić wszystkie opony 255/35/19 i będzie dobrze? Znajomy stwierdził, że lepiej będzie dać 245/35/19 na tył a przód wrzucić 255/35/19 i ew. regulować ciśnieniem różnice. Inna osoba zaś mówi, że regulacja ciśnieniem nie wchodzi w grę. Teoretycznie, na mój rozum skoro wcześniej były wszystkie opony 255/35 i było dobrze to chyba zostaje mi kupić dwie kolejne opony 255 a te 245 sprzedać z bólem serca chociaż zrobiły może ze 100km?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Do Xdrive średnice kół muszą być identyczne, szerokości najlepiej też. Poczytaj forum tematów o tym jest mnóstwo.
3A0jS9b.png
Opublikowano
Czyli reasumując jeżeli dobrze myślę z tego co wyczytałem w necie to w tej sytuacji mam wrzucone 661mm na tyle i 654mm na przodzie jeżeli chodzi o średnice. Najlepiej kupić przód 255/35 (aby nie wymieniać felg) lub szukać alternatywnej do 255/35 tj 225/40R19 lub 295/30R19 i powinno wyjść 661mm i 661mm. Pewnie naciąg opony na felge (10/9.5) trochę zmieni średnice ale to powinno być w granicach normy. Correct? :mad2:
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

Zacznijmy od tego, ze naciągi/negatywy/ supper BBSy 11J to nie w xDrive :D To tu nie przejdzie.

Do sedna, obwody kół muszą być te same i gwarancją tego są opony w rozmiarze przewidzianym przez producenta, felgi w szerokościach przewidizanych przez producenta i dodatkowo opony z homologacją BMW - gwiazdka na profilu opony.

Absolutnie nic nie regulujemy tu ciśnieniem, ma być takie jak w instrukcji obsługi.

9,5J na przodzie to nigdy nie przejdzie, opory przy skręcaniu oponą 255 na przodzie są zbyt duże. 8,5J w tym modelu to max.

Nie wymieniając felg ja nie wiem czy się pozbędziesz problemu, bo ja ci doradzę opony, które kupisz (tanie nie są w tych rozmiarach to 3k+) a problem nie ustanie, przez felgi, które swoimi szerokościami spowodują naciągi i obwody już się będą różnić.

Teraz najgorzej naprawiać problem, bo każdy krok i roszada kosztuje, nie taka opona to zmniejszę profil i tak do skutku będziesz szukał i zapłacisz za 5 kompletów opon.

Odpowiednie koła to masz:

8x19 front (może 8,5 przejdzie przy aftermarketach) 225/35

9x19 rear (tu moze 9,5 by przeszło) 255/30

Twoją matematyką nigdy nie dojdziesz do odpowiedniego rozmiaru, a może będzie pasować, a może nie. Bez xDrive to możesz robić roszady.

Opublikowano
Zobacz co dawała Alpina seryjnie.

Przód 245mm felga 8,5 tył 265mm felga 9,5.

 

Rufio i takie wymiary felg przejdą przy XDrive? Właśnie chciałbym wsadzić szersze felgi do swojej e92 i mam na oku zestaw:

przód:

235/35r19 szerokosc 8,5j et 37


tył:

265/35r19 szerokosc 9,5j et 30


Co sądzicie? Powinno śmigać?

Opublikowano

Zabieracie się za temat jak ślepy do krzyżówki. Nie ważna jest szerokość felgi (oczywiście w granicy rozsądku) tylko jej obwód oraz promień. Różnica nie może być większa niż 1% pomiędzy przodem a tyłem. Wsadziłeś opony niestandardowe przez co jest rożna prędkość obrotu koła. Dzięki temu przejedziesz tak kilkaset km i posypie Ci się całkowicie Xdrive. Po otwarciu drzwi kierowcy na słupku masz rozpiskę jakie są dopuszczalne rozmiary opon.


Wpisz sobie kalkulator opon w google i policz różnice, możesz mieć MAX +\- 1% pomiędzy przodem a tyłem!!!!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zabieracie się za temat jak ślepy do krzyżówki. Nie ważna jest szerokość felgi (oczywiście w granicy rozsądku) tylko jej obwód oraz promień. Różnica nie może być większa niż 1% pomiędzy przodem a tyłem. Wsadziłeś opony niestandardowe przez co jest rożna prędkość obrotu koła. Dzięki temu przejedziesz tak kilkaset km i posypie Ci się całkowicie Xdrive. Po otwarciu drzwi kierowcy na słupku masz rozpiskę jakie są dopuszczalne rozmiary opon.


Wpisz sobie kalkulator opon w google i policz różnice, możesz mieć MAX +\- 1% pomiędzy przodem a tyłem!!!!

 

Dzięki za info o 1% różnicy. Możesz podać źródło? W instrukcji nie mogę znaleźć.

Opublikowano
Znalazlem katalog PDF Alpiny e90-93

Przy xdrive są koła

245/35/19 8 cali przod,

255/35/19. 9 cali tyl

 

No i ma się to jak pieść do oka bo obwód koła wychodzi 205.5 i 207.7 (1.1%)

Opublikowano
Różnica 1% w obwodzie koła, nie prędkości.

obwód koła przenosi się na prędkość bezpośrednio

To trochę bardziej obrazowe niż procenty

Opublikowano

Panowie, sprawdziłem sobie dane i chciałbym kupić fele o wymiarach 8,5 i 9,5, opony 235/35r19 ET 35 lub 38, 265/30r19 ET33.

Różnice w obwodzie pokazuje 0,8% więc powinno być ok, co sądzicie? do e92 powinno chyba się zmieścić

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.