Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

pozdrawiam wszystkich !

koledzy zakupiłem ostatnio alufelgi 17-stki z oponami za przystepna cene

wczesniej jezdziłem na stalowkach 15-stkach i było wszystko :cool2:

po załozeniu tych alufelgi wystapił problem

po przekroczeniu predkosci 80km/h auto szcegolnie przod i kierownica wpada w wibracje!! :cry2:

trzesie niemiłosiernie powyzej tej predkosci jest znacznie lepiej tak samo ponizej...CO TO MOZE BYC???? :doh:

dziekuje z gory za rade!

(zaznaczam ze koła były wywazane,felgi ponoc tez proste,opony uzywki 6,5 mm)

http://yourdomain.com/images/broken_link.gif


Babcia z duszą nastolatki:)

Opublikowano
Ja bym stawial na felgi, jestes pewien ze sa proste ?? Ewentualnie oponki (mniej prawdopodobne). Jakie kupiles felgi ?? moze z e39 ?? a w takim ukladzie potrzebne sa pierscienie centrujace, poniewaz srednica otworu centralnego jest inna...
Opublikowano
Pierscienie centrujace kupisz w kazdym sklepie z felgami ewentualnie na allegro (kiedys kupowalem do e30 w DE - koszt 2 EUR sztuka). Jaki rozmiar to musisz juz zmierzyc, prawdopobnie bedziesz potrzebowal z e39 na e34.
Opublikowano
jezeli jak pisales na metalowych bylo wszystko ok i nagle po zalozeniu alusow zaczela ci kierownica glupiec to chyba o czym swiadczy? a po za ty wjedz na jakas stacje diagnostyczna to ci luzy sprawdza ;)
Opublikowano

Ja bym zaczął od najprostszego - od wyważenia nowo zanabytych felg z oponami. No niby napisałeś że były ale nie piszesz czy sam to zrobiłeś czy też "kupiłeś wyważone i podobno proste". Koszt nieduży a wibracje w niewielkim zakresie prędkości często świadczą o błędnym wyważeniu. :8)

Bo potencjalne usterki to możemy tu mnożyć do Wielkiej Nocy a może niepotrzebnie.

Co do stukania. Jeżeli słyszysz stuki a nie słyszałeś ich wcześniej to pomacaj sobie kolumnę kierowniczą czy nie masz na niej luzu. Jeśli jest to możesz spróbować wczołgać się pod deskę rozdzielczą i tam na kolumnie jest taki pierścień centrujący (nakrętka w kolorze mosiądzu -nr klucza nie pomnę ale duży). On czasem lubi się poluzować. Dokręca się go z wyczuciem żeby nie zlikwidować przypadkiem regulacji położenia kierownicy bo on właśnie trzyma w kupie elementy regulacyjne. Jeśli tam jest wsio OK to może oznaczać zużycie wahacza (-y), drążka centralnego lub którejś końcówki. Ale zacznij od podstaw :wink: czyli od wyważenia kół w dobrym warsztacie - być może ktoś odwalil wyważenie co w naszym krajiku śmiesznym często się zdarza.

Pozdrawiam

Peter

Opublikowano
To nie felgi , ja mam identycznie jak ty i felgi proste , wyważone i pasujące bez pierścieni a na stalowych 15 było ok a na 16 alu wali od 80 do 95 km/h . Poczytaj forum :search: jest tego od cholery i pewnie tuleja wachacza albo drążek środkowy :!: POWODZENIA :!: :!: :!:
Nie ma tego złego co by mi dobrze nie wyszło!
Opublikowano

Ja również myślę, że powinieneś zacząć od wyważenia kół. Po co gdybać, jak objawy ewidentnie wskazują na źle wyważone koła. 15gramów różnicy na obwodzie będzie Ci solidnie telepać kierownicą, a wpaść w dziurę albo zgubić ciężarek jest naprawdę dziecinnie łatwo.

 

Ja w firmówce wyważam koła co 20tys. km (czyli co 3 miesiące) i zawsze są one niedoważone, czasami różnica jest 5g, a czasami 20g. Nigdy nie zdażyło mi się, że podjechałem na wyważanie i okazało się, że koła są idealne.

 

Pzdr,

Opublikowano
Jeżeli masz opony używki to niech fachowiec od opon obejrzy je dokładnie. Miałem też bicie na kierownicy przy 80-90 km/h, zawieszenie było w porządku, koła wyważałem kilka razy, zawsze na innej wyważarce i nadal biło. W końcu jeden z fachowców stwierdził, że opony się już nie nadają, choć na oko wyglądały ok. Po wymianie opon jak ręką odjął. Także na początek proponuję przyjrzeć się dokładnie felgom i oponom.
Opublikowano
Zobacz co będzie się działo jak zamienisz przednie koła do tyłu i tylnie na przód-u mnie pomogło.Objawy miałem takie same jak u ciebie(80-90km/h wibracje na kierownicy).
Opublikowano
jak mialem jeszcze mersedesa to spotkał mnie podobny problem..przy 80km/h caly samochód zaczynał wibrować..powód-->krzywe fele..wymieniłem na nowe stalowe i spokój..do beemki tez kupilem aluski ale przed zalozeniem opom sprawdzilem w serwisie czy proste są..i kicha..nie miały bocznego bicia ale były jajowate heheh..niby milimetr tam i tam a na mnaszynie było wyrażnie widać ze jest bicie góra-dól..tego podobno nie da sie wyważyć..i szkoda zawieszenia na takie felgi.
tomeek
Opublikowano

Słuchajcie ludziska. Miałem tak jak kolega z tematu. Mam 17'' 235 szerokośc opon i też mi trzepało.

Opcja była ta felgi ale sie myliłem. Koła wyważyłem i nie pomogło. Co się okazało: Wspornik układu kierowniczegi miał niezły luz i górne wachacze były do wymiany . Teraz jest :cool2: :cool2:

Nie jeździj szybciej, niż lata twój anioł stróż

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.