Skocz do zawartości

Niedogrzewanie silnika - termostaty, czy dodatkowa pompa?


zboj.madej

Rekomendowane odpowiedzi

530D - przy niższych temperaturach tj. od 0 stopni i poniżej nie dochodzi mi wskazówka od temperatury, podczas dluzszej spokojnej jazdy waha sie od pierwszej kreski do środkowej. Przy zwiekszeniu obrotów (ostrzejszej jezdzie) staje do pionu. Z nawiewu również leci chłodne powietrze mimo ustawienia wyższej temperatury dopiero po przekreceniu pokrętła przy nawiewie na czerwone kropki wieje ciplejszym.

Przy plusowych temperaturach wszystko jest ok, chociaż nie wiem, czy za każdym razem. Po podlaczeniu pod komputer wyskakują dwa błędy:


- dodatkowa pompa wody;

- grzalka dodatkowa;


Jak zdiagnozować czy winę mają termostaty, czy elektrozawor z pompką wody?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompka przy webascie sprawdzana na krótko zalacza się za każdym razem. Webasto włącza sie po odpaleniu silnika, nie wiem czy za każdym razem - ostatnio tylko odpaliłem, zeby wprowadzić do garażu to po zgaszeniu słyszałem jak webasto powoli przestaje pracować.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodatkowa pompka wody to właśnie ta przy elektrozaworach jeśli Ją posiadasz i nie bądź zdziwiony,że gorące/ciepłe leci jak przestawisz "kropki" na czerwone :mrgreen: tak ma być. Przy uszkodzonej dodatkowej pompce ogrzewanie działa mniej wydajnie na obrotach jałowych, dopiero depnięcie w gaz powoduje lepszy obieg cieczy i poprawę grzania. Termostaty najlepiej wymienić na nowe, nie jest to aż tak wielki wydatek
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 530d nie ma dodatkowej pompki przy elektrozaworach, tę rolę spełnia pompka przy webasto. Są 2 błędy: 1. dodatkowe ogrzewanie czyli przy dieslu-webasto, 2. dodatkowa pompka czyli ta przy webasto, czyli wychodzi na to, że całe webasto jest uwalone?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o pokrętła, to zawsze jak dasz na niebieskie to będzie wiać zimnym niezależnie od temperatury silnika.


I tak przy okazji spytam... sprawdzałeś poziom płynu? ;)


Walnięta pompka przy webasto nie powinna robić problemów z nagrzewaniem płynu bo przelew i tak jest tylko troszkę słabszy (jak miałem kiedyś czasowo odłączone webasto (rurki spięte na krótko) to nie odczułem żadnej różnicy).


wg mnie jeśli poziom płynu jest ok i było zrobione odpowietrzanie jak trzeba (w otwartym grzaniem na max) to wina będzie w termostatach. W tym silniku i tak trzeba sporo rozebrać żeby wymienić termostat, więc sensownie jest wymienić oba na raz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompka od webasto na krótko może działać, ale pamiętaj że steruje nią sterownik od webasto i w nim najczęściej leży przyczyna. Drugi błąd może być od kodowania NCS'em, ktoś edytując moduł IHKA przerabiając na grzanie także kabiny włączył pompe pod zaworami, której u Ciebie nie ma stąd błąd.


Przerabiałem Twoje objawy i po wymianie głównego termostatu wszystko wróciło do normy. Jeśli jesteś w stanie sam wymienić pamiętaj o odpowietrzeniu zgodnym ze sztuką:


https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e39-530d-lim/repair-manuals/17-cooling/17-00-cooling-check/2TmKvbM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Termostat główny do wymiany, zdecydowanie polecam kupić oryginał, chyba, że ktoś ostatnio kupował behr i dalej to jest to samo co ori tylko ma sfrezowane logo bmw. Jak jest tak jak w przypadku m47n/m57n to zdecydowanie nie polecam, włoszczyzna i nie działa prawidłowo. Pamiętaj, że pion to nie koniecznie odpowiednia temperatura tylko zakres ok 75-115 stopni.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgodnie ze sztuką to znaczy? :


1.Otwarty zbiornik wyrównawczy.

2.Uruchom silnik (prędkość biegu jałowego),

ustawić temp. grzania na maksymalną temperaturę,

ustawić dmuchawę na niskie obroty.

3.Wlać płyn chłodzący do zbiornika wyrównawczego do max.

Pozwolić silnikowi pracować na obrotach jałowych, aż do momentu, gdy nie będzie konieczne dodawanie chłodziwa.

4.Przepłukać obwód płynu chłodzącego za pomocą dwóch naciśnięć pedału gazu (około 2500 obr / min).

5.Poluzować odpowietrznik od dodatkowej pompki webasto (ten pod lewym filtrem kabinowym).

6.Zamknąć odpowietrznik od dodatkowej pompki webasto, gdy pojawi się woda wolna od pęcherzyków powietrza.

7.Wyłączyć silnik, zostawiając włączony zapłon, ustawić temperaturę minimalną.

8.Zaczekać ok. 3 minuty do momentu, gdy pomocnicza pompa wody webasto przestanie działać.

9.Uruchomić ponownie silnik, wyłączyć nawiew.

10.Otworzyć zbiornik wyrównawczy (tylko w ktorym momencie wcześniej go zamknąć?) i uzupełnić lub odciągnąć płyn chłodzący.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.