Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Przesiadlem się z e46 318i na e90 325i 2011r automat 218km. I mam kilka pytań, jak serwisować to auto żeby unikać dużych wydatków?

Przebieg 140tys wymieniłem olej na valvoline synpower 5w30 auto jeździło na Castro Edge 5w30 i silnik delikatnie się pociłna uszczelcepokrywy zaworów.

Moje pytanie co ile mam wymieniać świece i co jeszcze mam kontrolować i pilnować?

Pozdrawiam

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano (edytowane)

Nie wiem po co zmieniałeś olej, BMW zaleca i samo stosuje Castrola. Są ludzie, którzy wymieniają filtr powietrza i kabinowy co roku :lol:

BMW wymienia świece przy Inspection II/160 tys. km co nastąpi pierwsze.

Inspection II ma miejsce po 8 latach.

Idzie to tak:

Oilservice (2 lata od daty produkcji/lub jakiś limit km w zależności od auta, co nastąpi pierwsze)

Inspection I (2 lata/xx.xxx km)

Oilservice (2 lata/xx.xxx km)

Inspection II (2 lata/xx.xxx km)


BMW ma całą listę, co sprawdzają i co wymieniają, w moim wozie jest np. tak:

Oilservice:

-wymiana oleju,

-wymiana filtra oleju,

-wymiana filtra przeciwpyłkowego,

-wymiana płynu hamulcowego.

Inspection I

-wymiana oleju,

-wymiana filtra oleju,

-wymiana płynu hamulcowego,

-kontrola ciśnienia w oponach, zbieżność jeżeli trzeba,

-kontrola płynu w chłodnicy, uzupełnić jeżeli trzeba,

-kontrola wycieraczek.

Inspection II:

-wymiana oleju,

-wymiana filtra oleju,

-wymiana filtra powietrza,

-wymiana płynu hamulcowego,

-wymiana świec zapłonowych,

-kontrola ciśnienia w oponach, zbieżność jeżeli trzeba,

-kontrola płynu w chłodnicy, uzupełnić jeżeli trzeba,

-kontrola wycieraczek.

Edytowane przez Ponta
Opublikowano
Ok dzięki za informacje o to mi chodziło, A jak jest z kontrolą stanu oleju bo mam możliwość tylko na komputerze sprawdzać olej to jest niezawodne? I jak jest z przepalaniem oleju przez ten silnik? Bo różnie piszą w necie co auto to inna historia.
Opublikowano
Bmw już nie zaleca Castrola a to co się dzieje z silnikiem po zalaniu gównowartego Castrola chyba nie trzeba tłumaczyć. A jeżeli trzeba to zapraszam do lektury na forum oraz badań które były przeprowadzane.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Moim zdaniem Castrol to syf i dobrze że go wylałeś. BMW zalecało też wymiane oleju co 30 000 km...

Dobry olej to podstawa w N52.

Opublikowano
Moim zdaniem Castrol to syf i dobrze że go wylałeś. BMW zalecało też wymiane oleju co 30 000 km...

Dobry olej to podstawa w N52.

 

To N53B30 nie wiem czy to jakaś większa różnica.

A jak z olejem w dyfrze i skrzyni i jaki najlepszy? Chyba lepiej to w serwisie bmw zrobić?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

N53 to zbliżona konstrukcja do N52.

Olej w skrzyni i w dyfrze można oczywiście samemu wymienić jeśli masz kanał i smykałkę do takich prac oraz potrafisz czytać serwisówki na newtis.info.

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
Według BMW one są lifetime. A że nic w życiu nie jest lifetime - w praktyce oznacza to 10 lat lub 100 tys. mil.
Opublikowano
Nie pomyliłeś tych interwałów w opisie serwisowania? W N52 które jest na pośrednim wtrysku świece zmienia się co 100kkm, a w bezpośrednim chyba powinno się częściej niż rzadziej. Płyn hamulcowy z tego co wiem BMW zaleca wymieniać co dwa lata, z twojego opisu wychodzi że co cztery.
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

Przeczytaj dokładnie. Oilservice - wymiana płynu hamulcowego, Inspection I - wymiana płynu hamulcowego. Co dwa lata wszystko się zgadza.

Co do świec to nie, 160 tys. km jest w service manual oficjalnym z sieci dilerskiej do tego silnika.

Natomiast można wymienić, kiedy uzna się za stosowne.

Cytat z bimmerpost:

+1.


And for the 328i, the recommended interval is the same as the E46 - every 100,000 miles. While I was a bit leery of this, my '99 328i was running very strongly on the original plugs when traded at 97,000 miles.


Tom

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ładne herezje... u mnie ori świece sypnęły się przy 85tys km.... objawiało się to tak, że przy 4biegu, 2000obrotów po wciśnięciu gazu w opór wystrzelały cylindry. Elektrody były ostro poprzepalane... po wymianie świec jak ręką odjął. Co do filtra kabinowego i silnika.. wymiana jak najbardziej co rok, masakra jakaś jak można oszczędzać te 150-200 zł i ryzykować jakiekolwiek problemy z samochodem i swoim zdrowiem (kabinowy)

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

Tam jest napisane, że w europejskich krajach jest zsynchronizowane z wymianą oleju, co jest prawdą, bo wg nich robić należy to co druga wymianę, nie co 30k km. A więc jest to prawdą, że są ze sobą sprzężone.

Nie mniej nie wiedziałem o tym.

Opublikowano
N53 to zbliżona konstrukcja do N52.

Olej w skrzyni i w dyfrze można oczywiście samemu wymienić jeśli masz kanał i smykałkę do takich prac oraz potrafisz czytać serwisówki na newtis.info.

 

n53 to zbliżona konstrukcja... ale do n43, a więc rewolucja (przez zawory leci tylko powietrze, wtryskiwacze są bezpośrednio w cylindrze, a nie w kolektorze itp). n52 to starsza o niemal dekadę konstrukcja. Oczywiście nie oceniam co lepsze. n43/53/63 wymaga dużo wyższej wiedzy użytkownika i większego trzymania ręki na pulsie, ponieważ to są nowocześniejsze silniki.


I tak np. na bezpośrednim wtrysku zmieniasz świece dużo częściej. Najlepiej co 60 kkm. To są grosze (nawet te najbardziej markowe świece), a wpływ na pracę silnika ogromny.


Użytkownik chyba ppatryk kiedyś ładnie opisał o co i jak dbać w bezpośrednim wtrysku. Aż zacytuję:


-jak w każdym benzyniaku czujnika wałka lub wału (200 zł siemens), ewentualnie elektrozawory vanos (czujniki oe tylko, 400 zł)

-nox, pada zawsze, trzeba wymienić po prostu (nowy 1600 zł, używka 200-300 zł)

-trzeba dbać o świece - regularnie wymieniać - jak w każdym benzyniaku (ngk 40 zł/szt, lub denso 9 zł/szt)

-wgrać nowy soft do samochodu (ten ostatni z 2011 roku, koszt 50-200 zł)

-cewki czasem padają, najlepsze dostępne do delphi (cena nie duża poniżej 100 zł za sztukę)

-wtryskiwacze podobno się psują, więc albo wymiana na nowe (po zmianach to duża kwota bo 900 zł/szt, ale jak padnie jeden to można tylko ten jeden wymienić) albo szukanie używanych i ryzyko

-co 80.000 wymiana napinacza rozrządu (poniżej 100 zł)

-olej co 10.000km (5W30)

-ran na jakiś czas trzeba mocno przegonić na autostradzie by wypalić siarkę z katalizatora

www.kancelariaturowski.pl
Opublikowano
Ok dzięki za informacje. A orientuje się ktoś może czy emblemat w drzwiach na temat ciśnienia w oponach jest taki sam dla opon run flat i normalnych? Muszę wymienić opony r18 i wolę kupić normalne ze względu na cenę.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.