Skocz do zawartości

po zmianie BMW na nowszy/większy model - pytania nurtujące


Yaro

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

właśnie nabylliśmy z moją drugą połową E39 z 1997r, 523 benzynka.

Wcześniej jeździłem E36 1,8 i byłem bardzo zadowolony ale pora była na coś nowszego. Ponieważ jest to dla mnie spora zmiana a mam kilka spraw które mnie nurtują które zauważyłem prowadząc betkę do domu.

1. Czy R6 nieco wolniej się wkręcają na obroty niż 4 cylindry?

Tak prawdę mówiąc to mam subiektywne pewnie odczucie że te 170 KM przyspiesza tylko niewiele lepiej niż moja poprzednia 318 z mocą 113 KM!!

2. Zadziwiła mnie plama wody (dziś i kilka dni wcześniej było powyżej 20 stopni celsj.!) na dywaniku tylnym prawym - podłoga - jest tam wywiercona mała dziurka w podłodze (!!!), nie wiem po jaką cholerę - czy tam może coś się skrapla i mój sprzedający mi o tym nie powiedział?

3. Czym czyścić zmatowiałe listwy chromowane dookoła szyb - sam nie wiem dlaczego zmatowiały :(

4. Czy jest możliwość nabycia i wymiany ramion wycieraczek? Mam trochę pordzewiałe a z tego co patrzyłem to nikt nie oferuje takich kompletów, czyli trzeba wymienić całe ramię aż do nasady na wielowypuście (chyba tak się to nazywa) :)

5. Czy ktoś może polecić jakąś firmę która na nowo obszyje kierownicę skórą (okolice Katowic)?

6. To co najbardziej mnie niepokoi - przy naprawdę wysokich obrotach (powyżej 4,5 tys obrotów) odzywa się jakiś dźwięk - jakby rezonans ale dziwnie a`la metaliczny. Kręci oczywiście aż do odcięcia i równo ale ten dźwięk jest niepokojący

 

Wiem że pytań jest wiele ale będę bardzo wdzięczny za wszystkie podpowiedzi

 

 

pozdrawiam

 

Yaro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. To chyba subiektywne odczucie, tak jak napisałeś. Trochę inny komfort niz w e34.

2. Gdzie ta plama wody? Pod samochodem, na dywaniku czy pod dywanikiem. Sprecyzuj.

3. http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=13172&highlight=chromy

4. http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=120100455

5. Nie jestem ze śląska :wink:

6. Obejrzyj dokładnie auto, skoro piszesz ze dźwięk jest metaliczny może się coś poluzowało (silnik, podwozie). A moze to dżwięk pochodzący z wydechu. Moze kat się skończył.

PZDR :)


GDYBY PRZEDNI NAPĘD BYŁ LEPSZY TO CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH :dance:


http://img171.imageshack.us/img171/9086/2fn2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2. Gdzie ta plama wody? Pod samochodem, na dywaniku czy pod dywanikiem. Sprecyzuj.

 

No więc woda była (nie wiem czy dalej jest) pod dywanikiem a od niej zaciągnął od spodu dywanik i przeszło na górę - tak sądzę - ale po co ktoś zrobił tą dziurkę w podłodze - nie wiem czy jest na wylot, może tam była jakaś zaślepka, ale skąd by woda w tylnej częśći BMW?

 

6. Obejrzyj dokładnie auto, skoro piszesz ze dźwięk jest metaliczny może się coś poluzowało (silnik, podwozie). A moze to dżwięk pochodzący z wydechu. Moze kat się skończył.

 

Dochodzi jakby spod maski, przypomina mi to grzechot blachy, może osłona kolektora, może jakiś inny dinks, pooglądam dzisiaj, ale na jakieś wytłuczenie silnika raczej Ci nie wygląda?

 

 

Jeszcze wczoraj zapomniałem - kierownica pomimo wyważenia kół bardzo lekko drga przy prędkości 90-110, potem jest OK, czyżby kwestia opon (zimówki Krisalpa)? Felgi zaznaczam proste. Czy te modele może mają różne przypadłośći związane z układem kier? Tyle co zauważyłem to gumki na łączeniu wahacza z chyba z amortyzatorem (laik jestem) są mocno zabrudzone, diagnosta mówi że zaniedługo do wymiany - możliwa przyczyna drgań??

 

I już tak naprawdę na koniec żeby nie zanudzać szan. kolegów :doh:

mam wrażenie przy wrzucaniu biegów (manual skrzynia) że sprzęgło niedokładnie rozłącza, tak jakby troszkę ruszyło samochodem przy wrzucaniu jedynki, dwójki, od trójki zjawisko ustępuje. Biegi wchodzą z lekkim oporem ale bez zgrzytów czy trudności z odnalezieniem położenia kolejnego biegu. Drążek zmiany trochę luźno chodzi ale w poprzedniej BMW miałem podobnie.

 

 

dziękuję bardzo za poprzednią odpowiedź, będę wdzięczny za kolejne, człowiek mądrzejszy może przekazać wiedzę dalej innym nieuświadomionym :D

 

Yaro

Katowice

 

E39 523

`98

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam!

odnosze wrażenie ze zrobiles nieprzemyslany zakup. zmatowione listwy wokół szyb??? zardzewoale ramiona wycieraczek??? woda i dziura w podlodze w celu ulatwienia jej splywu??? auto ma pewnie cofany licznik i jest po wypadku(stad ta woda , niessczelna kabina)

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Woda pod dywanikiem może pojawiać się wtedy gdy zatkane są odprowadzenia wody ze skraplacza klimy.Musisz wejść pod auto i tam gdzie jest skrzynia biegów po obu stronach powinny być gumowe wężyki zobacz czy nie są przytkane.

Pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziękuję wszystkim za cenne uwagi - dzisiaj idę wszystko posprawdzać i zadziałać zgodnie ze wskazówkami.

 

A czy w temacie skrzyni/sprzęgła i jakby nie do końca rozłączania podczas wrzucania biegu jest jakiś sposób na regulację?

 

 

P.S. Ericson - tłuczenie się vanosu to jakaś grubsza sprawa??

 

pozdrawiam

Yaro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Regulacji sprzęgła nie ma w E-39,ewentualnie możesz odpowietrzyć wysprzęglik.

A z wycieraczkami tak jak kolega napisał powyżej papier ścierny ,farba matowa i wycieraczki wyglądają jak nowe w e39 to normalka ,że po jakims czasie rdzewieją!

Pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze wczoraj zapomniałem - kierownica pomimo wyważenia kół bardzo lekko drga przy prędkości 90-110, potem jest OK

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=31739&highlight=drgania

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=24066&highlight=drgania

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=30254&highlight=drgania

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=31980&highlight=drgania

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=31932&highlight=drgania

 

A na przyszłość skorzystaj z funkcji :search: , bo coś takiego nie jest mile widziane przez forumowiczów :naughty:

 

No więc woda była (nie wiem czy dalej jest) pod dywanikiem a od niej zaciągnął od spodu dywanik i przeszło na górę - tak sądzę - ale po co ktoś zrobił tą dziurkę w podłodze - nie wiem czy jest na wylot, może tam była jakaś zaślepka, ale skąd by woda w tylnej częśći BMW?

 

Jeśli dziura w podłodze jest na wylot to woda może się dostawać nawet przez nią podczas jazdy w deszczu lub po mokrej nawierzchni (kałuże), a dywanik pełni wtedy rolę gąbki.

PZDR :)


GDYBY PRZEDNI NAPĘD BYŁ LEPSZY TO CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH :dance:


http://img171.imageshack.us/img171/9086/2fn2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[/b]Jeszcze wczoraj zapomniałem - kierownica pomimo wyważenia kół bardzo lekko drga przy prędkości 90-110, potem jest OK, czyżby kwestia opon (zimówki Krisalpa)? Felgi zaznaczam proste. Czy te modele może mają różne przypadłośći związane z układem kier? Tyle co zauważyłem to gumki na łączeniu wahacza z chyba z amortyzatorem (laik jestem) są mocno zabrudzone, diagnosta mówi że zaniedługo do wymiany - możliwa przyczyna drgań??

 

I już tak naprawdę na koniec żeby nie zanudzać szan. kolegów :doh:

mam wrażenie przy wrzucaniu biegów (manual skrzynia) że sprzęgło niedokładnie rozłącza, tak jakby troszkę ruszyło samochodem przy wrzucaniu jedynki, dwójki, od trójki zjawisko ustępuje. Biegi wchodzą z lekkim oporem ale bez zgrzytów czy trudności z odnalezieniem położenia kolejnego biegu. Drążek zmiany trochę luźno chodzi ale w poprzedniej BMW miałem podobnie.

 

 

dziękuję bardzo za poprzednią odpowiedź, będę wdzięczny za kolejne, człowiek mądrzejszy może przekazać wiedzę dalej innym nieuświadomionym :D

 

Yaro

Katowice

 

E39 523

`98

 

W kwestii drgań, to pierwsze co można zasugerować to wina opon - zimówki potrafią być dość "dziwne" przy temp. znacznie przekraczających ich "robocze". Jeśli podobne objawy będziesz miał na letnich, to na przyszłośc upewnij się, że na pewno dobrze wyważone są koła. Często "olewcza" metoda praktykowana przez co niektórych specjalistów nie jest wystarczająca (było już gdzieś o tym). Jak już będziesz miał 100% pewności i problem nadal się powtarza, przeprowadź następujący teścik; przyhamuj ciut gwałtowniej z prędkości rzędu 80 - 100 i obserwuj ster - jeśli lata delikatnie na boki, zrób to samo jeszcze pare razy z podobnych prędkości (by tarcze nabrały temp.). Jeśli zjawisko się nie nasila, to pojedź obejrzeć tuleje na wahaczach, być może niedługo będą dokonywały żywota. To może być jedną z możliwych przyczyn, choć wcale nie musi...

 

Jakiego pochodzenia jest ta M-ka (kraj, w którym nawijała asfalt do tej pory)? Zmieniane było oleum w skrzynce (pomimo tego, że jak sądzę jest to "lifetime"...)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam.dziura w podłodze jest po to aby przyczepic dywaniki.w oryginalnych dywanikach BMW (posiadam takie), wklada sie taki zatrzask i one przymocowują do podłogi.Zeby dywanik lezal stabilnie i nie latał po aucie.

 

drogi kolego nie w podlodze tylko w wykladzinie. :|

 

woda to kilka tematow. prawdopodobnie moze byc to nawet wina uszczelki - tak bylo u mnie. jest tez milion innych powodow. jesli nie uda Ci sie zlokalizowac przyczyny to postaram sie udzielic kilku wskazowek, ktore byc moze rozwiklaja zagadke, ale na pewno dziury w podlodze byc nie moze.

DIESEL POWER
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wsiądź do auta i obserwój , a druga osoba niech polewa auto wodą , wtedy będziesz mógł wykluczyć kilka elementów np. niedopasowana uszczelka , szpara w drzwiach itp.

 

PS A może masz zapchane otwory odpływowe na dole drzwi ? I woda zamiast wypływać z drzwi na ulice trafia innymi otworami do środka auta ?

Jeśli nie idzie na siłe , trzeba użyć jeszcze większej siły
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję wszystkim za wyjaśnienia.

Faktycznie, dziurka jest w wykładzinie a nie w podłodze, wsadziłem tam kawałek prostego drutu i wszedł tak na 0.5 cm więc jest to jak podpowiedział Pershing mocowanie dywanika (bałwan ze mnie - taka prozaiczna sprawa, hehe)

 

Sprawdzę drzwi ale wydaje mi się że woda pojawiła się podczas mycia dywaników, sprzedający przedobrzył z praniem i przesiąkło aż na wykładzinę podłogi :)

 

Lassie: auto było kupione w Polsce u Smorawińskiego, także cały przebieg zrobiło w Polsce, zawieszenie jest idealne ale zimówki są założone więc to może wina opon, miałem taki sam problem w E36 - po wymianie jak ręką odjął.

A olej w skrzyni (trochę nie wierzę w ten "lifetime" :) - nie wiem, myślicie że to może być przyczyną tego że przy zapinaniu biegu tak jakby minimalnie samochodem szarpnęło, drążek zmiany biegów daje wtedy b.lekki opór.

 

Jeszcze raz dziękuję za odpowiedzi

 

Yaro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

olej lifetime pojawia sie w wiekszosci nowszych automatow. nie slyszalem by w manualach byl stosowany. Warto wymienic i to szybko.

 

Co do drgania - wywazone opony - nie znacyz ze okragle. jesli auto stalo na tych zimowkach zluzej to moze sie odksztalcily i tyle.

pozdrawiam

t.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.