Skocz do zawartości

Pomiar kompresji silnika m57


Majkel120322

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Czy kompresję mierzy się na ciepłym czy zimnym silniku?Czytałem w necie,ale opinie są podzielone.I wystarczy odłączyć czujnik na listwie,żeby auto nie odpalilo tak?

W 535d stopień sprężania to 16,5:1 czyli 0,21x16,5=3,46mpa czyli ok 35bar

Co jest ważniejsze?aby cylindry miały równe wartości czy aby nie miały mniej niż np.30bar?

Nic nie wskazuje na zużycie silnika,ale chcę wysłać wtryski do naprawy i przy okazji zwalania kolektora chciałem sprawdzić w jakim stanie jest silnik.

Z góry dziękuję!Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Diesel na zimno.

Benzyna na ciepło.


Ważne są różnice pomiędzy cylindrami.

Powinny nie przekraczać 2 bary.


Sama wartość ciśnienia też jest ważna ale ze względu na różną klasę sprzętu pomiarowego może nie być miarodajna.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Świecę wymieniłem w zeszlym roku wiec powinno być ok.Ciekawi mnie temat czy robić na cieplym czy zimnym.Ksiazki i inne fora mówią,ze na ciepłym,ale i pojawiaja się opinie,ze na zimnym.Wedlug mnie silnik powinien mieć temperaturę roboczą.

I co najlepiej odłączyć?wtryski czy czujnik w listwie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem juz po pomiarach i sam nie wiem co myśleć,bo każdy cylinder nabił równo 26bar na zimnm silniku.

289d76ffb3838833med.jpg

Mam sie martwić czy poprostu taki "manometr"

Bo skoro silnik powienien miec 35bar a ma 26bar to kicha straszna..

Poza tym aby nabic 26bar musiałem krecic 3x10sek czyli bardzi slabo szło i nie wiem m czy to wina manometru czy silnika bo patrząc na film poniżej to powinno nabijać szybko?

https://youtu.be/OzWemfILpLw

Czy do pomiaru trzeba wykręcić wszystkie swiece czy tylko tą jedną,która sie sprawdza?

U mnie nabija tak:

https://youtu.be/Z7E5Nk8GW7I

Wina manometru czy silnik kaput?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wygląda marnie.

Trzeba wykręcić wszystkie świece.


Myślę , że ten manometr jest winny. Może adapter nie był w pełni szczelny?

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adapter jest szczelny na gwincie świecy bo sprawdzałem.Wydaje mi sie,ze zegar jest do kitu.Zamówię jeszcze jeden taki zestaw,albo spróbuje wynająć jakiś lepszy.Ogolnie jakby naprawde mial 26bar to jaki ma to wplyw ma silnik?no odpala od strzala czy zimny czy cieply.Korekty wtryskow max do 0.8.Dziwne tylko,ze tak ciezko nabic ciśnienie w ten zegar.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedno mnie tylko zastanawia.Na innych filmikach wskazówka wyskakuje od razu na np 20bar i dobija a u mnie muszę dlugo kręcić i nabija powoli.Jak zatkalem adapter palcem to mało mi palca nie urwało,takie cisnienie wali więc wątpię,żeby tak powoli nabijał..ostatnia próba,zamawiam jeszcze jeden zestaw i zobaczymy :/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyszedł drugi taki zestaw bo tamten rzeczywiscie był uszkodzony.Niestety gown iany manometr jest totalnie nie precyzyjny bo testowałem na skodzi octavii 1.6tdi z silnikiem o przebiegu 80tys km i powinna mieć ok 35bar,a ledwo wypluła 27bar.Jestem pewny silnika bo ponad rok temu kupilismy nowka sztuke silnik,(stary sie zatarł)sam go serwisuje wiec jestem pewny w 100%

W mojej 535d wypluł 25bar czyli ma spokojnie ok 30barów na zimnym silniku. Każdy cylinder wypluł 25barów bardzo równo.

Nie wiem czy zostawić temat czy wypożyczyć jakis dobry markowy tester?

Jeszcze na firmie mamy nowego transportera 2.0tdi ,dopiero co skladalismy silnik,nowe tloki itd. więc mogę sprawdzić ile on wypluje.. tylko nie wiem czy jest sens sie bawic..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem na kompresorze,który bije do 9bar i na jednym manometrze wyszlo 8 a na tym nowym wyszlo 5.wiec przeklamuje jakieś 3/4bary.Co u mnie daje wynik 29/30bar czyli ponad 400psi miedzy 420/430psi to chyba nie ma się czym martwić?czy zrobić też test na cieplym silniku?

Czytalem fora zagraniczne i tam piszą,że 530/535d jeśli jest miedzy 380/450psi to wszystko wporzo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tak i nie.Szukam przyczyny nieladniej dieslowskiej pracy silnika,szczególnie do 2000tys obr.W serwisie mowia,ze wtryski,wtryski dałem na stół i niby wszystkie trzymaja normy i sa jednakowo zużyte.Wiec zanim wydam kilka tys na wtryski chciałem byc pewny,ze to nie wina silnika.Poza tym jak jest zimniej to silnik lekko kuleje do momentu,az sie zagrzeje,bardzo lekko faluja obroty,czasem nawet na ciepłym czuć,ze nie pracuje idealnie równo.Dziwne bo wtryski maja korekty od 0,3 do 1. Myślę,że może któryś się może przycina.Tak czy inaczej zrobie wtryski i jak kultura wciąż nie będzie taka jak na r6 przystało to ostatnią inwestycją bedzie 5litrow benzyny :mad2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wszystko jest ok,mam nowy kolektor i wymienilem już wszystkie możliwe uszczelki.Ponoć 535d jest bardziej odprezona od 530d i dlatego nie ma jakiegoś super sprężania.Poza tym kompresja jest bardzo równa.Oddam wtryski i zobaczymy.Jak kupiłem auto to silnik pracował cicho i bardzo miękko mimo usunietego egr.Wtryski sa ostatnią rzeczą,którą zrobię. Chyba,ze ktoś kto ogarnia Bmw z forum bedzie sie chciał zająć moim autem :mrgreen:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Może uda mi się pożyczyć tester szczelności silnika bo może jakiś zawór puszcza.Nabije z 7barow i będę sluchał..

Witaj kolego

Ponawiales pomiar kompresji na ciepłym silniku?

U mnie sytuacja dokładnie identyczna po 26barow na każdym z 6cyl.

Tylko że silnik jaki posiadam to 3.0d 231KM.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tak i nie.Szukam przyczyny nieladniej dieslowskiej pracy silnika,szczególnie do 2000tys obr.W serwisie mowia,ze wtryski,wtryski dałem na stół i niby wszystkie trzymaja normy i sa jednakowo zużyte.Wiec zanim wydam kilka tys na wtryski chciałem byc pewny,ze to nie wina silnika.Poza tym jak jest zimniej to silnik lekko kuleje do momentu,az sie zagrzeje,bardzo lekko faluja obroty,czasem nawet na ciepłym czuć,ze nie pracuje idealnie równo.Dziwne bo wtryski maja korekty od 0,3 do 1. Myślę,że może któryś się może przycina.Tak czy inaczej zrobie wtryski i jak kultura wciąż nie będzie taka jak na r6 przystało to ostatnią inwestycją bedzie 5litrow benzyny :mad2:
Kurcze ja mam tak samo, tylko, że objaw nie równej pracy silnika na zimnym miałem przed regeneracją wtryskiwaczy i teraz po jest tak samo, no może z mniejszym skutkiem tzn. troche się poprawiło. Turbospreżarka zregenerowana, kolektor zregenerowany, ja szukam jakiejś nieszczelności. Na ciepłym jest ideał i miękka praca, przynajmniej tak mi się wydaje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecinałem swój filtr przed regeneracją wtryskiwaczy, szukałem opiłków, nic nie znalazłem, ani skrawka, natomiast sam filtr był czarny jak Twój, co to znaczy?

Auto kupiłem nie dawno, w kraju 5 lat, a filtr wyciągnąłem jeszcze z wymiany w Niemczech, dlatego tak bardzo się tym nie przejąłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Mam cztery auta z dieslem.

W każdym filtr po 15 000km jest czarny a leję tylko premium.

Takie mamy paliwo.


Każde auto działa prawidłowo.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam cztery auta z dieslem.

W każdym filtr po 15 000km jest czarny a leję tylko premium.

Takie mamy paliwo.


Każde auto działa prawidłowo.

 

To zobacz jak wyglądała moja pompa cr,jeśli myślisz,ze filtr jest czarny od paliwa. W środku był olej silnikowy. Kupiłem najpierw pompę z auta,które miało 150tys i taki sam scenariusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.