Skocz do zawartości

[E39] 530D Gotujacy sie plyn


harnasm1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Panowie, problem mam taki ze w tych upalach temp plynu podaczas jazdy jest ok 92-96st a w korkach dzisiaj dobila do 103, podjechalem pod dom jak wlasnie miala 103 i odkrecilem korek do plynu, plyn ewidentnie sie gotowal i zaczelo go wywalac, czy jest to normalne? Zawsze jak na rozgrzanym silniku odkrecalem korek to schodzilo tylko cisnienie, ale plynu nie wywalalo. dodam ze plyn w ukladnie ma w sobie jakies 40% wody (ostatnie naprawy, nie spuszczalem wody z bloku)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak kontrolka o przegrzaniu się nie zapaliła to jest ok. Zobacz czy jak dojdzie do tych 103 stopni, to czy daniu jej buta spadnie temperatura w trakcie jazdy. Przy takich upałach nie odkręca się korka przed ostygnięciem. Rozumiem ze temperatura odczytana z ukrytego menu?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy jezdzie temp spadnie do tych 98 w miescie, na trasie schlodzi jezcze bardziej, wisko dziala, temp odczytana z ukrytego menu, zadna kontrolna sie nie zapalila a wskazowka stala w pionie. Martwi mnie jedynie ze plyn sie az zagotowal... tak jak pisalem, nie raz przy 97 odkrecalem i tylko cisnienie schodzilo...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam sobie odpowiedziałeś na pytanie. Dolej płukanki, rozgrzej silnik, zlej wszystko i zalej płynem. Temperatura którą podajesz jest temperaturą wrzenia wody, a np płyn prestone ma temp. Wrzenia 129°C. Nie wiem w jakim stanie jest pompa wody i kiedy wymieniłeś.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz mieć porządne poparzenia, to dalej odkręcaj korek przy gorącym płynie :P


A poważnie, to przy szczelnym układzie jest dużo wyższe ciśnienie, więc i temperatura wrzenia płynu jest dużo wyższa. Odkręcając korek spowodowałeś rozprężenie, więc płyn, ;lub bardziej zawarta w nim woda odparowała gwałtownie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W układzie panuje wyższe ciśnienie, które podwyższa temperaturę wrzenia. Więc jak odkręcana korek i zmniejszasz ciśnienie w układzie chłodzenia - momentalnie będzie wrzeć.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem tak w śmieciarce Mercedesa. Chłopaki ciągle dolewali wody aż w końcu po jakimś czasie silnik zaczął się grzać i czasami wywalało komunikat "uzupełnij płyn chłodzący" mimo pełnego układu. Olali temat i odpięty został czujnik. Zemściło się to zimą jak auto zjechało z rejonu bo w kabinie lodówka a silnik zagotowany. Dopiero wtedy wszystko spuścili z układu, przepłukali wrzątkiem aż się wszystko rozpuściło w nagrzewnicy i zalali układ płynem. Do dziś zero problemów nawet w upalne dni.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jak kontrolka o przegrzaniu się nie zapaliła to jest ok. Zobacz czy jak dojdzie do tych 103 stopni, to czy daniu jej buta spadnie temperatura w trakcie jazdy. Przy takich upałach nie odkręca się korka przed ostygnięciem. Rozumiem ze temperatura odczytana z ukrytego menu?

Piszesz poważnie? :shock: Przecież to kopciuch, nie ma tu grzałki..termostat ma temperaturę otwarcia 88 stopni i ma być 88-89, wszystko powyżej to anomalia. Korka nie odkręca się nigdy na rozgrzanym silniku. Przyczyny szukaj w termostacie (zobacz czy otwiera się, czyli czy przewód dolny jest gorący), może wisko nie wyrabia, elektryczny wentylator uruchamia się? Oczywiście może być niewydajna chłodnica, ale przede wszystkim zlej tę miksturę i użyj odpowiedniego płynu.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maniek21112 - sprawa wyglada tak: pojezdzilem teraz troche i co zaobserwowalem, na wlaczonej klimie dobija sobie powoli do 97 podczas normalnej jazdy po miescie, jak wylacze klime to spada do 90. Na postoju jest dokladnie tak samo, z klima sie grzeje a bez nie jest ok. Sprawdzalem weze i sa tak samo mega gorace górny jak i dolny. Poradz cos prosze.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wentylator elektryczny, podałem linki do przekaźników w drugim temacie, jak będą ok to moduł.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla potomnych : Winowajca byl wentylator klimatyzacji, nie dzialal jej pierwszy oraz drugi bieg, chlodnica klimy sie nagrzewala i oddawala cieplo do chlodnicy cieczy, jak juz chlodnica klimy sie mega nagrzala to zalaczal sie trzeci bieg wentylatora ktory dodatkowo cale to cieplo rozwiewal na silnik... Wymienione oporniki 1 i 2 biegu w wentylatorze i teraz temp silnika 90-93 w korkach. Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.