Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam Panowie, problem mam taki ze w tych upalach temp plynu podaczas jazdy jest ok 92-96st a w korkach dzisiaj dobila do 103, podjechalem pod dom jak wlasnie miala 103 i odkrecilem korek do plynu, plyn ewidentnie sie gotowal i zaczelo go wywalac, czy jest to normalne? Zawsze jak na rozgrzanym silniku odkrecalem korek to schodzilo tylko cisnienie, ale plynu nie wywalalo. dodam ze plyn w ukladnie ma w sobie jakies 40% wody (ostatnie naprawy, nie spuszczalem wody z bloku)
Opublikowano
Jak kontrolka o przegrzaniu się nie zapaliła to jest ok. Zobacz czy jak dojdzie do tych 103 stopni, to czy daniu jej buta spadnie temperatura w trakcie jazdy. Przy takich upałach nie odkręca się korka przed ostygnięciem. Rozumiem ze temperatura odczytana z ukrytego menu?
Opublikowano
Przy jezdzie temp spadnie do tych 98 w miescie, na trasie schlodzi jezcze bardziej, wisko dziala, temp odczytana z ukrytego menu, zadna kontrolna sie nie zapalila a wskazowka stala w pionie. Martwi mnie jedynie ze plyn sie az zagotowal... tak jak pisalem, nie raz przy 97 odkrecalem i tylko cisnienie schodzilo...
Opublikowano
Sam sobie odpowiedziałeś na pytanie. Dolej płukanki, rozgrzej silnik, zlej wszystko i zalej płynem. Temperatura którą podajesz jest temperaturą wrzenia wody, a np płyn prestone ma temp. Wrzenia 129°C. Nie wiem w jakim stanie jest pompa wody i kiedy wymieniłeś.
Opublikowano

Jeśli chcesz mieć porządne poparzenia, to dalej odkręcaj korek przy gorącym płynie :P


A poważnie, to przy szczelnym układzie jest dużo wyższe ciśnienie, więc i temperatura wrzenia płynu jest dużo wyższa. Odkręcając korek spowodowałeś rozprężenie, więc płyn, ;lub bardziej zawarta w nim woda odparowała gwałtownie.

Opublikowano
Pompa wody mysle ze w dobrym stanie, w zbiorniczku wyrownawczym jest prawidlowy strumien wody. Co sadzicie Panowie o temp mojego m57 w taka pogode? takie 103st mu nie straszne?
Opublikowano
Miałem tak w śmieciarce Mercedesa. Chłopaki ciągle dolewali wody aż w końcu po jakimś czasie silnik zaczął się grzać i czasami wywalało komunikat "uzupełnij płyn chłodzący" mimo pełnego układu. Olali temat i odpięty został czujnik. Zemściło się to zimą jak auto zjechało z rejonu bo w kabinie lodówka a silnik zagotowany. Dopiero wtedy wszystko spuścili z układu, przepłukali wrzątkiem aż się wszystko rozpuściło w nagrzewnicy i zalali układ płynem. Do dziś zero problemów nawet w upalne dni.
Opublikowano
Ze wszystkim sie zgadzam, zmienie plyn na nowy, spuszczajac tez pozostalosc z bloku. Martwi mnie jedynie ta temp, 103 to max co widzialem, nie za duzo?
Opublikowano
Moim zdaniem za dużo. Mam ten sam silnik i nigdy mi się tak nie gotował. Z tego co gdzieś kiedyś słyszałem to silniki BMW są wrażliwe na przegrzania i nie lubią dziadkowej jazdy
Opublikowano
Teraz wracalem z pracy, temp zew 36st, na trasie caly czas trzymala 93-94, dojechalem od korka i w minute wskoczylo na 99 i tak sie trzymala, wylaczylem klimatyzacje i w minute spadla do 94, ktos cos jakies wnioski?? Klima ma takie az znaczenie?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak kontrolka o przegrzaniu się nie zapaliła to jest ok. Zobacz czy jak dojdzie do tych 103 stopni, to czy daniu jej buta spadnie temperatura w trakcie jazdy. Przy takich upałach nie odkręca się korka przed ostygnięciem. Rozumiem ze temperatura odczytana z ukrytego menu?

Piszesz poważnie? :shock: Przecież to kopciuch, nie ma tu grzałki..termostat ma temperaturę otwarcia 88 stopni i ma być 88-89, wszystko powyżej to anomalia. Korka nie odkręca się nigdy na rozgrzanym silniku. Przyczyny szukaj w termostacie (zobacz czy otwiera się, czyli czy przewód dolny jest gorący), może wisko nie wyrabia, elektryczny wentylator uruchamia się? Oczywiście może być niewydajna chłodnica, ale przede wszystkim zlej tę miksturę i użyj odpowiedniego płynu.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Maniek21112 - sprawa wyglada tak: pojezdzilem teraz troche i co zaobserwowalem, na wlaczonej klimie dobija sobie powoli do 97 podczas normalnej jazdy po miescie, jak wylacze klime to spada do 90. Na postoju jest dokladnie tak samo, z klima sie grzeje a bez nie jest ok. Sprawdzalem weze i sa tak samo mega gorace górny jak i dolny. Poradz cos prosze.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wentylator elektryczny, podałem linki do przekaźników w drugim temacie, jak będą ok to moduł.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Dla potomnych : Winowajca byl wentylator klimatyzacji, nie dzialal jej pierwszy oraz drugi bieg, chlodnica klimy sie nagrzewala i oddawala cieplo do chlodnicy cieczy, jak juz chlodnica klimy sie mega nagrzala to zalaczal sie trzeci bieg wentylatora ktory dodatkowo cale to cieplo rozwiewal na silnik... Wymienione oporniki 1 i 2 biegu w wentylatorze i teraz temp silnika 90-93 w korkach. Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.