Skocz do zawartości

318d Zerwany łańcuch N47D20A a N47D20C - różnice???


xelion

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 214
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Niedawno kupiłem e91 318d z 2008r przed liftem. Kiedyś była omawiana na tut. forum. Poprzedni własciciel (z resztą jedyny od nowości tego samochodu) wymienił kompkletny rozrząd przy przebiegu ok. 161 tys. km. Nie był zerwany, ale pojawił się luz, co stwierdzono w serwisie. Koszt wymiany wyniósł coś ok. 4.5 tys. zł.

Nie wiem ile kosztuje silnik używany,ale w moim przypadku mam pewność , że rozrząd jest nowy i prędko się nie rozwali.

A że silnik był wyjęty, to zostało wymieniona kompletne sprzęgło z dwumasą- ale to już poza tematem...

A w jakim silniku :?i ilu konnym :?: :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znajomy miał pecha bo niedawno wymienił rozrzad bo hałasowal a tu taki zonk panewka się obróciła. Cena silnika jest praktycznie taka sama co wymiany rozrzadu.

Tylko czy jest sens wymieniać jeden wadliwy silnik na inny wadliwy z niewiadomo jakim przebiegiem?

Z tego co czytam na forach w UK to pomaga częsta wymiana oleju (co 10-15 tys km). Ja tak robię i nie mam objawów. Choć fakt ze przebieg mam jeszcze mały w obu autach.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komp sam zmienia wskazania. Mało mnie on jednak interesuje. Ja zmieniam na wiosnę i jesień. Zwykle co 10-15 tys km wychodzi. Silniki jeśli już wymieniać to tylko na nowszy niż z marca 2011 kiedy ponoć naprawili w końcu ten problem.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiadomo np kiedy komputer może radyklanie zmniejszyć dystans ?

Ponoć jest tam jakis czujnik jakości oleju.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi w jakich przypadkach zmniejsza ten dystans.

Logiczne, ze jak czujnik wykryje pogorszenie jego jakości.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tak jak kolega wyżej pisze , uzależnione jest to ogólnie mówiąc od warunków eksploatacyjnych np. ilości zimnych rozruchów co się z tym wiąże długości tras itp. W silniku nie ma chemika ,czujnika , który sprawdza zmiany składu chemicznego oleju :wink: .

Przy okazji, wiadomo Wam coś o zmianie (ulepszonej ,poprawionej konstrukcji ) napinacza w N47 ?

Edytowane przez Andrzej62
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma czegos takiego jak poprawiona konstrukcja - przynajmniej jezeli chodzi o akustyke - u mnie 2000km po wymianie efekt byl taki sam jak przed.

Tyle tylko, ze dzieki uprzejmosci dilera, ktory dosc sporo zarabia na takiej naprawie, pojezdzilem sobie F10 przez tydzen :cool2:

BMW nie gwarantuje, ze swiszczenie nie powroci. W oficjalnym pismie "stoi" jednak, ze lancuch nie zerwie sie po naprawie gwarancyjnej :norty:

Ten typ tak ma i tyle :roll: Przy ostanim przegladzie Z4 dostalem jako zastepcze E90 LCI, ktore "spiewalo" rozrzadem jeszcze glosniej :oops:

Beste Maschine der Welt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tak jak kolega wyżej pisze , uzależnione jest to ogólnie mówiąc od warunków eksploatacyjnych np. ilości zimnych rozruchów co się z tym wiąże długości tras itp. W silniku nie ma chemika ,czujnika , który sprawdza zmiany składu chemicznego oleju :wink: .

Przy okazji, wiadomo Wam coś o zmianie (ulepszonej ,poprawionej konstrukcji ) napinacza w N47 ?

 

Zadałam to pytanie odnośnie samego napinacza po przeczytaniu tego viewtopic.php?f=164&t=206326 ,co prawda to benzyniaki . Myślałem , że może w N47 w samych napinaczach też coś poprawili :nienie: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam wszystkich forumowiczów.

 

Historia zaczęła się tak, że w moim 318d z silnikiem n47d20a strzelił rozrząd i trzeba było kupić drugi silnik lub remontować stary. Na forum wyczytałem, że nie opłaca się remontować, że lepiej kupić drugi. Wyczytałem też, że dobrym rozwiązaniem będzie kupno silnika n47d20c bo jest on z modelu LCI i są większe szanse, że będzie mniej zjeżdzony. Wyczytałem także, że silniki są identyczne, różnią się tylko jedna rurką, a właściwie jej średnicją, na pewno pasuje, oni też to przerabiali, brać i się nie bać. Tak też uczyniłem. Kupiłem n47d20c i jednak zakupiony silnik różni się od mojego n47d20a. Z tego co zaobserwowałem to różnią się głowicami, układem chłodzenia recyrkulacji spalin, w starym wychodzi z bloku a w nowym wychodzi z kolektora. Czy jest ktoś kto miał identyczny problem ?

 

http://img11.allegroimg.pl/photos/oryginal/31/05/73/03/3105730380_2

 

http://img13.allegroimg.pl/photos/oryginal/31/25/76/76/3125767670_1

 

Tu macie linki to dwóch silników z końcówka C i nawet na oko widać, że one się różnią. Czy są silniki z końcówka C, które różnią się od siebie ? Czy ktoś miał taki problem, że kupił n47d20c i nie pasował ?

 

 

 

 

Pozdrawiam

Bartek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sinik, który kupiłeś to chyba N47N, który pojawił się pod koniec 2009 roku i już miał chyba 184 KM, on tez ma oznaczenie N47D20C, ale jest już duzo nowszy.

 

Generalnie powinieneś kupić silnik N47D20C, który miał 177 KM i był produkowany do 09.2009

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sinik, który kupiłeś to chyba N47N, który pojawił się pod koniec 2009 roku i już miał chyba 184 KM, on tez ma oznaczenie N47D20C, ale jest już duzo nowszy.

 

Generalnie powinieneś kupić silnik N47D20C, który miał 177 KM i był produkowany do 09.2009

 

 

Silnik który kupiłem jest z 2010 roku i ponoć pochodzi też z 318D LCI. Czyli tak jak piszesz jest inny. A orientujesz się może czy da sie go dopasowac do mojego samochodu (318D z 12.2007) Koleś od którego kupiłem silnik na resztę gratów do niego i może mi je podrzucić. Silnik kupiłem za 2700zł, a silniki jakie widzialem na allegro są za ponad 4000zł... Może opłaca się troche pokombinować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej nie będzie to proste, bo już jest soft inny i trzeba by mocno mieszać. Nie wiem czy nawet serownika silnika nie musiałbyś mieć.

Raczej łatwiej będzie jak sprzedasz ten silnik i kupisz N47d20c 177 KM

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam od siebie ,że z kolegą zakupiłem ten silnik.

 

Różnice jakie stwierdził mechanik to:

-Obudowa filtra oleju jest inna (jest założona na silniku)

-Wystająca rurka (Gdzie ona prowadzi ????)

-Kolektor stary może nie pasować. (będziemy mieli od gościa który sprzedał nam silnik)

 

Mamy u gościa u ,którego kupiliśmy silnik dużo gratów.Więc można zrobić coś ala swapa. Gość chętnie wymieni się z nami na części nieodpłatnie (nasze stare VS jego z nowszego).

 

Czy gra jest wart świeczki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musi się wypowiedzieć ktoś kto to robił, bo moim zdaniem sterownik silnika i graty i wszystko podejdzie.

 

A tak BTW to pomysł macie super, bo ten silnik N47N jest dużo dużo lepszy niż N47

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.