Skocz do zawartości

[BMW E87] Jaki akumulator wybrać ?


gawlica

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 207
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Tak trochę z innej beczki.

Jak nie używam start-stopa wcale (zakodowane w aucie na stałe, że pamięta wyłączenie systemu nawet po wyjęciu kluczyka) to nie wystarczy zwykły akumulator tak jak do aut bez start-stopa?

 

nie rozumiem dlaczego wkladac do wlasnego auta cos innego niz najepszy dostepny produkt ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak trochę z innej beczki.

Jak nie używam start-stopa wcale (zakodowane w aucie na stałe, że pamięta wyłączenie systemu nawet po wyjęciu kluczyka) to nie wystarczy zwykły akumulator tak jak do aut bez start-stopa?

 

nie rozumiem dlaczego wkladac do wlasnego auta cos innego niz najepszy dostepny produkt ?

 

Po co jeździć 10 - letnią jedynką zamiast nowym M2 :mad2:

Z tego samego powodu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam serdecznie forumowiczów,


jest to mój pierwszy post na forum. W listopadzie stałem się szczęśliwym posiadaczem BMW e87 116i. Jednak na dniach pojawiły się pierwsze problemy (choć nie takie duże).

Odnalazłem Wasze forum i postanowiłem skorzystać z Waszego doświadczenia i liczyć na dobrą radę :) Przechodząc do sedna.

Padł mi akumulator w aucie, okazało się, że był wstawiony za duży i mój maluszek nie ładował go do końca przez co się zasiarczył (akumulator VIPER chyba 90).

Otrzymałem informację iż powinienem zakupić mniejszy akumulator. Jakie polecacie akumulatory i "pojemność?" do mojego autka ?

Szukam czegoś w cenie 300-400zł :)


Pozdrawiam serdecznie i miłego weekendu!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na stronie ze specyfikacjami dot. BMW znalazłem taką tabelkę


https://prnt.sc/k3pjy5


Ja mam start/stop ale tylko przy uruchamianiu bądź wyłączaniu auta i czy wtedy pod uwagę brać to? :


https://prnt.sc/k3pmtx


W serwisie pytali czy start/stop mam ten co na światłach jest, że auto gaśnie i włącza się po naciśnięciu gazu.

Jednak ja tego nie mam.


Nawet w serwisie powiedzieli, że 90 to o wiele za dużo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie masz systemu start/stop, to o czym piszesz to przycisk uruchamiania/gaszenia silnika, weź największy z tych co podałeś jeżeli to faktycznie odpowiednia tabela. Najlepiej podaj vin na czescidobmw.pl i dobiorą prawidłowy. Pamiętaj bo sprawdzeniu jaki jest zapisany w sterowniku, jeżeli inny to trzeba wpisać odpowiedni i zarejestrować wymianę.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jak chcesz kupić taki jak miałeś w oryginale, to najprościej podłączyć do kompa i zobaczyć jaki masz przypisany. Zazwyczaj żaden mechanik podczas wymiany akumulatora tego nie zmienia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na stronie ze specyfikacjami dot. BMW znalazłem taką tabelkę


https://prnt.sc/k3pjy5


Ja mam start/stop ale tylko przy uruchamianiu bądź wyłączaniu auta i czy wtedy pod uwagę brać to? :


https://prnt.sc/k3pmtx


W serwisie pytali czy start/stop mam ten co na światłach jest, że auto gaśnie i włącza się po naciśnięciu gazu.

Jednak ja tego nie mam.


Nawet w serwisie powiedzieli, że 90 to o wiele za dużo.

Oglądałem tą tabelkę bo aktualnie też szukam do siebie i powiem, że taką podpowiedź to o kant ... rozbić. Do mojego modelu podają rozpiętość od 60 do 77Ah i od 540 do 780A. Co mam wybrać z takiej ogromnej rozpiętości? Bazuje na starym oryginalnym bo taki jeszcze u mnie siedzi tj. 70Ah i 570A a przynajmniej wybiorę bardzo zbliżony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Panowie za porady. Pytanko jeszcze jakiego producenta polecacie ?

Mogę tylko na podstawie własnego doswiadczenia. Bardzo dobrze wspominam akumulator Sznajder. Fakt było to wieki temu i w innym aucie ale to do dzisiaj pamietam bo żaden inny tyle czasu nie wytrzymał. Potem był jakiś No name ale nie polecam takich bo szybko nastapił jego zgon. Następne to Centra plus i standard chyba dwa razy. Nie było z nimi problemów ale też żywot nie był jakiś imponujący (4-5 lat norma). Teraz raczej skuszę się na Varte dynamic. Oryginał też mam Varty ale zdaję sobie sprawę, że nie będzie to samo i nie wytrzyma 11 lat jak ten co jeszcze mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja Exida nie polecam, skończył się zaraz po gwarancji. Miałem dwie Centry Futury i jeśli działa to jest ok, ale jedna padła po dwóch latach no i zaczął się problem reklamacji. Uznanie i zwrot gotówki trwało prawie 10 miesięcy. Krew mnie już zalewała. Teraz do jedynki kupiłem Bosha S5 AGM. Zobaczymy ile pojeździ.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie


niestety nie wiem co się dzieje. Zakupiłem nowy akumulator Centra Futura 54Ah.

Podłączyłem wszystko według instrukcji, cała elektryka działa cacy.

Jednak przy próbie odpalenia auta, silnik się kręci lecz auto nie odpala. Mam wrażenie jakby brakło mocy (choć kontrolki nie gasną).

Kręcenie jest takie dość typowe przy słabszym naładowaniu aku czyli "wu, wu, wu, wu", nie ma tego pierwszego kopa.

Czy to możliwe, że akumulator mógł zostać zakupiony nienaładowany lub rozładowany ?

Czy wcześniejszy akumulator mógł spowodować jakieś spięcia ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No coś mi się wydaje, że masz inny problem a wymiana akumulatora mogła być zbędna. Zapewne nie sprawdzaleś napięcia tego nowego, choć mało to prawdopodobne aby nowy akumulator był rozładowany. Odrzucam też ewentualność, że wcisneli Ci jakis stary zalegajacy na magazynie. A tak w ogóle to ile ma Amper, nie za "oszczędnie" poszedłeś? Może zwyczajnie brakuje mu mocy rozruchowej, a jak nie to ja bym poszedł w kierunku sprawdzenia rozrusznika albo przewodów. Stary akumulator w żaden sposób nie mógł zaszkodzić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam...

To ja się podepnę do pytania. Otóż po wizycie u mechanika stwierdzono, że aku do wymiany "przy próbie odpalenia spada mu poniżej 8 napięcie itd."

Jest problem z odpalaniem typowe "wu....wu...wu..." ale zawsze odpala tylko czasem kręci dłużej.

Dziś dzwoniłam do serwisu BMW (3 różne) i po podaniu Vin twierdzą, ze nie są w stanie stwierdzić jaki akumulator powinnam zakupić.

Podobno trzeba podłączyć i sprawdzić jaki jest przypisany bo obecny nie jest Ich zdaniem oryginalny firmy Rocket BAT 75 RKT (75ah).

Może Ktoś podpowiedzieć czym powinnam się kierować przy zakupie nowego? Jakie wartości? I chyba wymiary...?

Z góry dziękuje za porady i sugestie :)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja bym się kierował, tym co jest zapisane w aucie po podpięciu kompa. Najgorzej jak ktoś tam już był. To trzeba by sprawę przemyśleć. Jak masz kleme IBS i system START/STOP to AGM. Jak nie to zwykły. Kolejna sprawa pojemności. Jak masz grzane stołki i kupe prądożernej elektroniki, czyli bogate wyposażenie to większy. Jak nie to mniejszy. Większość producentów ma dobór aku do marki i silnika. Jak masz kleme IBS to na pewno trzeba go zakodować i zarejestrować.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak to nie akumulator. W moim przypadku to rozrusznik przed zakupem i założeniem nowego aku dokładnie sprawdzili mój obecny pod kątem ładowania, trzymania itd.... Czekam na wizytę u elektryka i ewentualną regenerację rozrusznika jak się da :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Temat jakoś może i był poruszony wcześniej, ale bez konkretnych informacji - także ponawiam temat:


Czy ktoś montował "zwykły" akumulator w miejsce AGM? Czy są jakieś przeciwwskazania żeby taką zamianę zastosować?


Nie chcę oszczędzać za wszelką cenę, ale jeśli można mieć 300-400zł różnicy w kieszeni bez odwalania jakiejś lipy, to czemu nie... AGM kosztuje +/- 750zł jak patrzyłem, dobrej firmy zwykły aku można kupić pewnie za +/- 350zł.


AGM jest technologią stosowaną przy systemach Start&Stop, gdzie liczba odpaleń auta jest znacznie większa. Jednak w sytuacji gdy ten system mam na stałe wyłączony i auto porusza się po drogach jak każde inne, czy jest konieczność montażu takiego akumulatora?


Będę wdzięczny za konkretne odpowiedzi :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.