Skocz do zawartości

Montaz dodatkowego wskaznika


michalrj11

Rekomendowane odpowiedzi

Siema potrzebuje pomocy kogos obcykanego w elektryce samochodowej. Chce zamontowac dodatkowy wskaznik temperatury wody w bmw e90 ktory juz kupilem. Jest to wskaznik firmy DEPO. Czy ktos jest w stanie mi powiedziec w ktore konkretnie przewody instalacji elektrycznej mam sie wpiac przewodami ze wskaznika zeby dzialal? Nadmieniam ze sam czujnik temperatury wiem gdzie wpac przy chlodnicy, chce tylko dowiedziec sie jak podpiac elektronike tego czujnika
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema potrzebuje pomocy kogos obcykanego w elektryce samochodowej. Chce zamontowac dodatkowy wskaznik temperatury wody w bmw e90 ktory juz kupilem. Jest to wskaznik firmy DEPO. Czy ktos jest w stanie mi powiedziec w ktore konkretnie przewody instalacji elektrycznej mam sie wpiac przewodami ze wskaznika zeby dzialal? Nadmieniam ze sam czujnik temperatury wiem gdzie wpac przy chlodnicy, chce tylko dowiedziec sie jak podpiac elektronike tego czujnika

 

W którym miejscu montujesz wskaźnik w kabinie? Też mam już kupiony, z tym, że VDO 52mm, temperatury oleju i nie wiem gdzie go wpakować. Na słupek nie chcę, przy wskaźnikach nie ma miejsca... :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na slupek odpada bo tam podobno kawalek kurtyny powietrznej jest. Myslalem zeby wsadzic wskaznik w popielniczke ale to troche bez sensu bo by nie byl w zasiegu wzroku. Planuje odpowiednio wyciac i wyprofilowac zeberka kretki nawiewu (tej srodkowej kolo wlacznika swiatel awaryjnych). Szukalem w internetach inspiracji gdzie to wsadzic ale wszyscy montuja w popielniczke ale to slabo wyglada. Wskaznik tez mam 52mm srednicy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym sprzedał ten wskaźnik i kupił zegary od 335i ze wskaźnikiem temperatury oleju. Jest też tutaj na forum instrukcja jak przerobić zegary bez tego wskaźnika tak aby go uzyskać.

 


Mowisz o przerobce polegajacej na tym ze temperatura wskazywana jest przez wskazowka spalania chwilowego? Do mnie to nie trafia :? Wole juz podlaczyc osobny zegar i wkomponowac go kratke

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak o tym mówię, to jest ori rozwiązanie i szczerze powiedziawszy w ogóle nie brakuje mi ekonomizera od pierwszego dnia używania tych zegarów. Zwłaszcza że można zakodować cyfrowe wskazania chwilowego spalania. No i miej na uwadze że w tym silniku który masz, wskazania temperatury wody raczej niewiele sensownego mówią, bo bardzo często skaczą.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już bardzo chcesz to podłączać, to wszystkie trzy dodatnie piny powinno wystarczyć podłączyć pod pin zasilania jakiegokolwiek modułu elektronicznego wewnątrz kabiny (ich zasilanie jest zależne od zapłonu i nie ma jako takiego sygnału mówiącego o tym że zapłon jest, tylko albo dostają zasilanie, albo nie) ewentualnie jak pobór prądu przez ten wskaźnik jest jakiś duży, to rzeczywiście bezpośrednio do akumulatora.


No i pamiętaj że N52 ma aluminiowo-magnezowy blok i głowicę i nie powinieneś w nie wkręcać nic co będzie powodowało korozję elektro-chemiczną...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcesz zamo towar czujnik temperatury płynu chłodniczego czy temperatury oleju? Jeżeli płynu chłodniczego to moim zdaniem nieprzydatne to jest. Bardziej bym się nastawił na olej. Pamiętać tez trzeba, że temperatura pracy płynu chłodniczego nie jest równoznaczna z tym, że silnik i olej jest rozgrzany. Są na Allegro czujniki z małym wyświetlaczem LCD ma to wymiary jakieś 2x5cm i kilka czujników pod taki LCD można wpiąć. Cięcie kratek i wsadzanie jakiegoś nie wiadomo całego jeszcze na środku deski rozdzielczej to szczyt agro tjuningu. Jest dużo innych lepszych rozwiązań ale na bank droższych.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcesz zamo towar czujnik temperatury płynu chłodniczego czy temperatury oleju? Jeżeli płynu chłodniczego to moim zdaniem nieprzydatne to jest. Bardziej bym się nastawił na olej. Pamiętać tez trzeba, że temperatura pracy płynu chłodniczego nie jest równoznaczna z tym, że silnik i olej jest rozgrzany. Są na Allegro czujniki z małym wyświetlaczem LCD ma to wymiary jakieś 2x5cm i kilka czujników pod taki LCD można wpiąć. Cięcie kratek i wsadzanie jakiegoś nie wiadomo całego jeszcze na środku deski rozdzielczej to szczyt agro tjuningu. Jest dużo innych lepszych rozwiązań ale na bank droższych.

 

:duh: tylko tak to skomentuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja się zgodzę z tym że temperatura temperatura cieczy w tym silniku za wiele nie powie. Widziałeś w ukrytym menu jak wyglądają jej wskazania? Wahają się bardzo dynamicznie, nawet w zakresie od 75 do 110 stopni, ponadto po tym jak woda osiągnie te 60-70 stopni, trzeba przejechać jeszcze ładnych parę kilometrów zanim olej przekroczy 70, w zimie to nawet z 10 minut jazdy. Dużo lepszy jest wskaźnik temperatury oleju. Jeżeli martwisz się o przegrzanie auta, to jest dwustopniowa sygnalizacja nawet jak nie masz jakiegokolwiek wskaźnika.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie nie zrozumielismy sie, samochod nie jest budowany do driftu ani wyscigow. Wskaznik ma mi sie przydac podczas postojow w korkach lub na trasie a taka mnie czeka w wakacje. Mam tez swiadomosc tego ze plyn rozni sie temperatura od oleju silnikowego. Zadalem pytanie odnosnie podlaczenia czujnika a najwiecej maja do powiedzenia spece teoretycy ktorzy probuja mi tlumaczyc roznice miedzy plynem chlodniczym a olejem...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te teoretyczne spece montowały czujnik temperatury oleju w niewidocznym miejscu niż bezużyteczny wielki gajger na środku od temperatury cieczy która nic zabardzo nie mówi w takim aucie :) ale OK wiesz lepiej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Właśnie wróciłem z Chorwacji i zamierzam również zamontować analogowy wskaźnik temperatury płynu chłodzącego. Mam dość samochodów z kontrolkami temperatury które zwykle informują że jest już za późno na reakcję. Ciekawe czy producent przewidział sytuację gdzie wentylator ulega uszkodzeniu, a my stoimy w trzypasmowej kolejce do kontroli dokumentów na granicy słoweńsko-chorwackiej i nie ma możliwości uciec na pobocze. Żółta kontrolka paliła się może 5s a potem już tylko czerwona. Odpalenie pełnego ogrzewania nie zdało się na wiele ale chociaż uratowało silnik przed zatarciem. Od tej chwili samochód pije olej zaworami i mam nowe wydatki. Wentylator kosztował mnie 1500 zeta. Teraz tylko uszczelniacze zaworowe i może w 1000 zeta się zmieszczę. Wskaźnik analogowy jest absolutnie potrzebny, a inżynierom w BMW należy się za jego brak wielki kop w tyłek. W Polsce jest zwykle zimno więc wentylator bardzo rzadko albo wcale się nie załącza. Jedna podróż do cieplejszego kraju i mam teraz pół-wraka.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.