Skocz do zawartości

Problem z ciśnienie wstępnym m57d30 e39 184km


tom3k1921

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Zaczęło się od tego że mechanik wymienił wkład pompy w baku bo nie przelewała paliwa. Od razu po wymianie zaczęły falować obroty. Po sprawdzeniu okazało się, że wtryski leją na przelew więc zostały zregenerowane(komplet). Nic to nie dało, wskakiwał błąd 4704 ciśnienie wtrysku wstępnego - kontrola utrzymywane cisnienie robocze, więc wymieniony został regulator ciśnienia na pompie na boscha oraz pompa progowa która została oddana na reklamację(zmieniana około rok temu) teraz jest nowa magnetimareli. Przed zmianą pompy progowej na nową samochód wolno nabijał ciśnienie wstępne(ok 20s.) i długo kręcił, czasami miał problem z odpaleniem.

Po zmianie pompy na magneti, ciśnienie nabija do 425kPA (4Bar) w około 10 sekund. Samochód nie ma już problemów z paleniem jak wcześniej, ale pompa chodzi głośno, a żeby nabić ciśnienie do 4,25 bara potrzeba około 10 sekund. Tak jakby paliwo uciekało gdzieś z powrotem do baku i nie można było wytworzyć odpowiedniego ciśnienia (Auto pali już normalnie). Zresztą słychać jak coś się przelewa "bulgocze" w zbiorniku (kiedyś nic takiego nie było słychać).

Próbowałem zaciskać zawór zwrotny ciśnienia ale nic to nie daje. Międzyczasie pojawił się też błąd 4496 kontrola ciśnienia w magistrali nieszczelność, ale nie powrócił po skasowaniu. Sprawdzałem dla porównania jak szybko nabija ciśnieni wstępne u kolegi w takim samym silniku i trwa to około 2-3 sekundy do 4,25bara.

Teraz auto normalnie pali, ale potrafi wyrzucić błąd 4704 jeśli przekroczę 4tyś obrotów i traci moc.

Czy ktoś miał podobny przypadek? Czy może być problem z zaworem tzw. podgrzewajacym, który jest za zaworem zwrotnym? myślę jeszcze nad wymianą regulatora ciśnienia na listwie CR. Na razie odpinałem wtyczkę i wtedy samochód nie ma mocy. Zastanawiam się jeszcze czy wszystko jest w porządku w zbiorniku?

Jeśli ktoś ma jakiś pomysł to proszę o radę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten zaworek regenerowałem, zresztą po zaciśnięciu węży za nim ciśnienie też słabo rosło.(jak już urośnie to trzyma) Dzisiaj po pracy byłem podłączyć komputer i o dziwo teraz pompa pompuje 4,25 bara w 2 sekundy. Czyli naprawiło się samo....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten ewenement kosztuje 400zł... Widziałem gdzieś w internecie opis naprawy, podłożenie podkładki pod sprężynkę.. też się tym zajmę bo po zaciśnięciu wężyka za zaworkiem - kierunek powrotu - ciśnienie wskoczyło z 3.7 na 4.1 bara lecz to nie rozwiązało mojego problemu falowania obrotów o którym piszę w tym temacie: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=187860&p=2492266#p2492266 ... wiem na pewno, że puszcza zaworek bo ciśnienie w ciągu sekundy po zapłonie wskoczyło na 4.1 bara, jak dostane w normalnych pieniądzach taki zaworek to go rozbiorę i wstawię podkładkę, postaram się opisać co i jak lecz wole mieć drugi na zapasie, niż przez przypadek uszkodzić swój i auto całkowicie stanie :)


I według mojego myślenia - które może być mylne... skoro po zaciśnięciu nie generuje ciśnienia to progowa pompa lub filtr, te elementy są przed nim, pompa w baku z wielu wiadomości słyszałem, że działa na zasadzie przelewania paliwa w zbiorniku a progowa robi robotę z nabiciem ciśnienia do regulatora, który je reguluje i podaje na odczyt do czujnika i w rozmowie z przepływką reguluje obroty o ile mechanicznie wtrysk jest sprawny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Magneti marelli to słaby pomysł na pompę progową, albo pierburg (ti automotive) albo ori używka.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Magnetti Marelli chyba bym nie zaryzykował jako progówka. Można się zdziwić, że jako nowa ie daje wymaganego ciśnienia albo szybko zacznie słabnąć.

Co do zaworka powrotnego - zamiast kupować kawałek plastiku z 3 wężykami za 400 - 500 pln, kup regulator Epmana za 130-150pln, wyreguluj go na właściwe ciśnienie i zapomnisz o problemie.

https://www.sklep.carstuff.pl/regulator-cisnienia-paliwa-epman-black-p-25995.html


U siebie najpierw "regenerowałem" fabryczny zaworek - dołożyłem podkładkę pod sprężynkę ale dość szybko się znowu ugniotła i uznałem, że to bez sensu. Napatoczył się temat tego Epmana i zaryzykowałem kupno - nie żałuję.


Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bill Gates zatrudniał leniwych ludzi bo znajdowali najprostrze rozwiązania.. :cool2: też się pokuszę o to rozwiązanie, zamiast ori zaworka wstawić regulator i z INPĄ regulować ciśnienie zwrotne.


Czapki z głów za patent kolego :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam to jak kupiłem tego Epmana to w ustawieniu domyślnym dawała właśnie 4 bary na zegarze (w INPA było 4,25 i tak jest do dziś). Oczywiście po to ma zegar aby sobie to ustawić w okolice 4 barów żeby nie było odchyłu.

Z tym Epmanem to praktycznie nawet przy pełnym bucie ciśnienie progówki pokazuje cały czas w okolicy 4,25 - czasem mignie na chwilę w okolice 4,15-4,20. Z tego co obserwowałem na fabrycznym zaworku to teraz jest o wiele bardziej stabilnie (oczywiście trzeba brać pod uwagę, że ten fabryczny zaworek miał już parę ładnych lat więc pewnie już nie trzymał jak powinien i dla wiarygodności pomiaru powinno się podpiąć taki nowy zaworek i porównać no ale wywalać 400-500 pln za kawałek plastiku średnicy monety 2 pln to już każdy musi sobie zdecydować).

Co do patentu z Emanem to nie jest w pełni tylko moja zasługa bo to już ktoś inny (zdaje się też z tego forum) o tym wspomniał i postanowiłem, że ja również przetestuję. Nie jest to jakieś bardzo kosztowne rozwiązanie i nawet gdyby nie działało jak trzeba to można te 120-130pln jakoś tam przełknąć.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, a może ktoś rozjaśnić zasadę tego ori zaworka pierburga ? on puszcza paliwo w obydwie strony czy tylko w jedną ? oraz powinien się otwierać przy jakimś danym ciśnieniu czy jak to jest ? mój niestety pękł przy zmianie przewodów paliwowych i musiałem coś na szybko wymyśleć, wsadziłem zaworek od podciśnienia żeby zwężyć droge i zmniejszyć tam przepływ, coś tam dało :) niestety mam problemy z autem i czuję że to może być jednak przyczyną , puszcza on w obydwie strony. oryginał jakby nie patrzeć także puszczał w obydwie strony i to dmuchając powietrzem z płuc, z tym który wsadziłem jest tak samo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co kojarzę to on upuszcza paliwo od jakiegoś ciśnienia. Jest tak skonstruowany, że powinie puszczać tylko w JEDNĄ stronę na powrót do baku.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Z tego co kojarzę to on upuszcza paliwo od jakiegoś ciśnienia. Jest tak skonstruowany, że powinie puszczać tylko w JEDNĄ stronę na powrót do baku.

Pzdr.

Słyszałem wersję, że ma puszczać w obie, lecz utrzymywać jednocześnie odpowiednie ciśnienie które wypracowuje pompa progowa. Podkładka analogicznie zwiększa oporność sprężyny, żeby mniej się otwiera, tak czy owak "ponoć" nie wskazane jest dawanie zaworku 0-1 czyli puszcza albo nie, widziałem patent i też go zastosuje, stosując regulator ciśnienia paliwa, regulowany manualnie z wskaźnikiem + inpa = 4.0-4.2 bara.


Przed filtrem wstaw coś do mierzenia ciśnienia i sprawdź czy faktycznie tak jak komp pokazuje, walczyłem ostatnio z falowaniem, okazała się delikatnie uszkodzona uszczelka o-ring regulatora. Moim zdaniem jak wskazanie będzie inne niż to z inpy to czujnik ciśnienia na listwie - przy szybie podaje złe dane - silnik głupieje, nadlewa, zabiera, faluje, itp.


Ewentualnie oscyloskop na kable od regulatora ciśnienia w pompie CR i do czujnika na listwie CR i obserwowanie odchyleń w przepływie napięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słyszałem wersję, że ma puszczać w obie, lecz utrzymywać jednocześnie odpowiednie ciśnienie które wypracowuje pompa progowa.

 

Rozbierałem ten zaworek i jego budowa przedstawia się mniej więcej tak (czerwona linia to miejsce umieszczenia podkładki z dziurką aby poprawić trochę twardość sprężynki):


http://i.imgur.com/lH4cU12.png?1


Nie ma więc szans aby paliwo mogło w nim przepływać w OBIE strony.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.