Skocz do zawartości

N20 'dzwonienie' po odpaleniu silnika


wilk166

Rekomendowane odpowiedzi

To moj pierwszy post, witam wszystkich.


Posiadam F10 z sinikiem N20, 125 tys przebiegu.

Po odpaleniu zimnego silnika przez ok pol minuty slychac dzwonienie ktore stopniowo zanika. Dzwiek jakby polozyc kawalek druty na drzacej metalowej powierzchni, ewentualnie poluzowana objema tlumika ;) metaliczne dzwonienie, brzeczenie.

Serwis okreslil to jako normalny objaw, bez sprawdzenia chocby podwozia.. Co wiecej to samo wystepuje w polrocznej (!) x1 znajomego. Diagnoza ta sama - wszystko ok, jest to wygrzewanie katalizatora.

Czy spotkaliscie sie z podobnym objawem czy po prostu serwis odwala fuszerke? Nie powiem, jest to denerwujace bo nie po to czlowiek kupuje samochod zeby mu cos w garazu dzwonilo ;) Diagnostyka jest o tyle trudna ze problem po chwili znika.

Dzieki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udalo mi sie nagrac to dzis rano przy zimnym silniku, bo jednak objaw wydaje sie troche inny niz na linkach podanych przez @mpier.

https://clyp.it/c4liifui

Czy sadzicie nadal, ze to wastegate?


Dzieki za dotychczasowa pomomc!

 


Mam to samo i strasznie mnie to denerwuje. Turbina mi już strasznie jęczy i niedługo będę ją wymieniał na nową. Mam nadzieję, że to rozwiąże problem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

To na 100 % waste gate. Ja walczę z tym od lutego. Teraz wymieniłem rozrząd i pompę olejowa bo była na wykończeniu. Przy okazji chciałem ten zawór waste gate wymienić ale powiedzieli mi że to nic nie da. Nawet jakbym całe turbo wymienił na nowe to będzie to samo. Cytuję "to jest luz roboczy" taka odpowiedź dostałem od BMW. A według mnie to jest po prostu wada fabryczna.

Nie chce mi się wierzyć żeby ktokolwiek kupił nowe auto z salonu z taką przypadłością.... pewnie to się wyrabia i luzuje z czasem (wada konstrukcyjna).

Ten denerwujący problem dotyczy wielu posiadaczy silnika n20

Ale może komuś udało się rozwiązać ten problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...

Znam ten problem, wszędzie mówią że to normalne...bo to cztery cylindry itp.

Mam 528i z silnikiem N20, kupiłem auto które miało przejechane 41 tyś i od samego początku mnie to denerwowało. Przy 170 tyś. rozleciał się rozrząd, pompa i napęd pompy. Po wymianie tego wszystkiego na nowe i zmianie oleju na 5w50 auto znacznie, ale to znacznie ucichło. Choć jak na BMW i to w benzynie jest to dość dziwne... Nadal po odpaleniu jest klekot, lecz już nie jak odpalany czołg czy traktor :) Też szukam na to odpowiedzi....ale na razie jest OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 5 miesięcy temu...
  • 7 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.