Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

To moj pierwszy post, witam wszystkich.


Posiadam F10 z sinikiem N20, 125 tys przebiegu.

Po odpaleniu zimnego silnika przez ok pol minuty slychac dzwonienie ktore stopniowo zanika. Dzwiek jakby polozyc kawalek druty na drzacej metalowej powierzchni, ewentualnie poluzowana objema tlumika ;) metaliczne dzwonienie, brzeczenie.

Serwis okreslil to jako normalny objaw, bez sprawdzenia chocby podwozia.. Co wiecej to samo wystepuje w polrocznej (!) x1 znajomego. Diagnoza ta sama - wszystko ok, jest to wygrzewanie katalizatora.

Czy spotkaliscie sie z podobnym objawem czy po prostu serwis odwala fuszerke? Nie powiem, jest to denerwujace bo nie po to czlowiek kupuje samochod zeby mu cos w garazu dzwonilo ;) Diagnostyka jest o tyle trudna ze problem po chwili znika.

Dzieki!

Opublikowano
Cześć, sprawdź łańcuch rozrządu w N20 szybko się rozciąga. Sam akurat w swoim wymieniam a mam przebieg 70 tyś.
Opublikowano
Udalo mi sie nagrac to dzis rano przy zimnym silniku, bo jednak objaw wydaje sie troche inny niz na linkach podanych przez @mpier.

https://clyp.it/c4liifui

Czy sadzicie nadal, ze to wastegate?


Dzieki za dotychczasowa pomomc!

 


Mam to samo i strasznie mnie to denerwuje. Turbina mi już strasznie jęczy i niedługo będę ją wymieniał na nową. Mam nadzieję, że to rozwiąże problem

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

To na 100 % waste gate. Ja walczę z tym od lutego. Teraz wymieniłem rozrząd i pompę olejowa bo była na wykończeniu. Przy okazji chciałem ten zawór waste gate wymienić ale powiedzieli mi że to nic nie da. Nawet jakbym całe turbo wymienił na nowe to będzie to samo. Cytuję "to jest luz roboczy" taka odpowiedź dostałem od BMW. A według mnie to jest po prostu wada fabryczna.

Nie chce mi się wierzyć żeby ktokolwiek kupił nowe auto z salonu z taką przypadłością.... pewnie to się wyrabia i luzuje z czasem (wada konstrukcyjna).

Ten denerwujący problem dotyczy wielu posiadaczy silnika n20

Ale może komuś udało się rozwiązać ten problem?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
to zapewne wastegate

 

na filmie widać, że wymiana waste gate przyniosła efekt w postaci braku chrobotania, więc może warto zapłacić ok 500 zł i cieszyć się ciszą.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Znam ten problem, wszędzie mówią że to normalne...bo to cztery cylindry itp.

Mam 528i z silnikiem N20, kupiłem auto które miało przejechane 41 tyś i od samego początku mnie to denerwowało. Przy 170 tyś. rozleciał się rozrząd, pompa i napęd pompy. Po wymianie tego wszystkiego na nowe i zmianie oleju na 5w50 auto znacznie, ale to znacznie ucichło. Choć jak na BMW i to w benzynie jest to dość dziwne... Nadal po odpaleniu jest klekot, lecz już nie jak odpalany czołg czy traktor :) Też szukam na to odpowiedzi....ale na razie jest OK.

  • 1 miesiąc temu...
  • 5 miesięcy temu...
  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano
Witam, udało się rozwiązać problem z "dzwonienie"? Naprawa u fachowca od turbin rozwiązała problem?. Będę wdzięczny za pomoc
Opublikowano
Oczywiscie mozna to naprawic ale... jesli mozecie z tym zyc nie ma takiej potrzeby. Zapewne po naprawie problem stosunkowo szybko wroci. Moje turbo tez dzwoni, ale w zamknietym samochodzie tego nie slysze wiec zostawiam jak jest :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.