Skocz do zawartości

olej i......M40 kolejny raz ;)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie.

 

Mam zamiar zrobić drastyczne przejście z oleju mineralnego Castrol GTX 3 klasy 15W-40 ( karta katalogowa : Castrol 15W-40 ) na olej syntetyczny Castrol GTX Magnatec klasy 5W-40 ( karta katalogowa : Castrol 5W-40 )

 

Zwróćcie uwagę na właściwości fizyko-chemiczne, oleje są bardzo podobne z tym że syntetyk ma delikatnie mniejszą gęstość ale większy wskaźnik lepkości ( czyli lepiej ), temperatura płynięcia zdecydowanie "wyższa" czyli powinien się lepiej w zimie sprawować oraz mniejszą liczbę zasadową czyli mniej czyści silnik........generalnie same zalety w stosunku do minerała no i sprawa najważniejsza....minerał nie powinien być lany do M40.......

 

Sam nie wiem co mam zrobić bo niektórzy straszą że silnik mi się rozszczelni, inni piszą że można taki manewr zrobić.

Mój silnik ma przejechane raptem 133 tyś, niestety cały czas na oleju mineralnym, nic nie stuka, raz na jakiś czas, bardzo rzadko zdarzy się że coś zaklepie przy odpaleniu silnika ale nie trwa to dłużej niż sekundę .... co mi radzicie bo mam delikatny mętlik w głowie...

 

Większośc postów tutaj na ten temat przeczytałem ale przyznam się że zamiast mieć mniej wątpliwości mam ich coraz więcej :cry2:

Opublikowano
to może na początek wlej półsyntetyk castrola ja u siebie tak zrobiłem i już śmigam drógą wymianę i nic nie bierze ani nie ma wycieków :mrgreen:
to właśnie te chwile,kiedy wszystko jest dokładnie takie,jak pragniesz,a jedyne co czujesz to czysta przyjemność.To właśnie daje Ci BMW.
Opublikowano

Pierwsze moje pytanko to skad ten przebieg?? I na ile procent jestes go pewny?? Czy jestes pierwszym wlascicielem tego auta??

 

Druga sprawa to moim zdaniem przejscie od razu z oleju mineralnego na syntetyk jest zbyt niebezpieczne dla silnika.

Opublikowano
Pierwsze moje pytanko to skad ten przebieg?? I na ile procent jestes go pewny?? Czy jestes pierwszym wlascicielem tego auta??

Jestem drugim właścicielem, przywiozłem auto sześć lat temu, miało o ile dobrze pamietam 86 tyś na liczniku, licznik miał oryginalne plomby, złącze dla wtyczki kodującej nie naruszone, nadal ma oryginalny wydech z data produkcji '91 i sprawny katalizator :wink: dlatego sądzę że przebieg jest oryginalny ;) ale 100% pewności nie mam :mrgreen:

Dodam tylko że silnik nie bierze oleju od wymiany do wymiany.

 

Druga sprawa to moim zdaniem przejscie od razu z oleju mineralnego na syntetyk jest zbyt niebezpieczne dla silnika.

 

Możliwe, nie znam się na tym, dlatego pytam Was bo może ktoś sie bawił w "kamikadze" :mrgreen:

 

Z drugiej strony technologia produkcji napewno się zmieniła, mniemam że na lepsze :wink:

Zacząłem się zastanawiać na tą zmianą czytając te karty katalogowe olejów.

Powiem wam jeszcze jako ciekawostkę że mój kuzyn leje pół na pół olej mineralny i pełny syntetyk do silnika i silnik ma w doskonałej kondycji, większość pewnie stuknęła by się w głowę że nie wolno takich rzeczy robić bo zrobi się "glut" z takiej mieszanki itp...sam byłem mocno zaskoczony takim działaniem ale auto przejechało ponad 100 tys i jest wszystko ok :jawdrop:

Opublikowano

ja u mnie zrobilem zmiane na polsyntetyk po wymianie rozrzadu.po 4 tysiacach olej byl czarny bo wyplukalo brud.wczesniej przed zmiana sciagnalem pokrywe zaworow i wyczyscilem co sie dalo z "narostow" po minerale.wszytsko jest ok.

 

kolega z forum zrobiul przejscie z mineralu na syntetyk.przy wymianie zastosowal plukanke do silnika zeby przeplukac z narostow i nagaru.jezdzi i tez jest dobrze.

Opublikowano

To w takim razie gratuluje autka. Z takim przebiegiem (zwlaszcza ze sa duze szanse na oryginal) zadko mozna znalezc samochod w tym wieku.

 

Jezeli chodzi o mieszanie oleju to wcale nie jest powiedzialne ze zrobi sie glut, jednak te oleje maja inne wlasciwosci i szczerze mowiac 99,9% forumowiczow raczej nie zdecydowalaby sie na taki manewr.

Opublikowano
JEśli ma naprawdę taki przegieeg, to kto tam wlał mineral ??? - przecież to kara boska zrobić coś takiego silnikowi z takim przebiegiem... Ja bym wlał półsyntetyk na początek - ma duuużo lepsze właćiwości niż mineral i mniejsze zagrożenie rozszczelnieniem silnika niż przy syntetyku.
http://www.skredyt.pl/projekty/bmw.jpg
Opublikowano
JEśli ma naprawdę taki przegieeg, to kto tam wlał mineral ??? - przecież to kara boska zrobić coś takiego silnikowi z takim przebiegiem... Ja bym wlał półsyntetyk na początek - ma duuużo lepsze właćiwości niż mineral i mniejsze zagrożenie rozszczelnieniem silnika niż przy syntetyku.

 

Kiedys tez nie mialem zielonego pojecia o samochodach a juz o M40 to wogle. Zaraz po kupnie autka pojechalem wymienic olej. Facet poweidzal ze jak nie wiem co bylo wlane to wleje mineralny - stad np mogl sie wzias mineralny

Opublikowano
Witam a ja w swoim m40 zrobiłem akcję "kamikaze". Wiem na 100% że był zalany mineral przez jakies półtora roku wcześniej nie miałem pojęcia co w silniku było. Najpierw zdjełem pokrywę zaworów, żeby zobaczyć jak mocno silnik jest "zaszlamiony". Okazało się że nie jest zle, wywaliłem minerała zalałem valvoline 10w-40 maxlife. Jak narazie grubo ponad 2 tyś km i cisza. Silnik suchy zero wycieków, chodzi ładnie, równo, zapala jakby lżej. Pojezdze jeszcze ze 2 tyś i zmienie olej na syntetyka jeśli dalej będzie tak jak teraz a jak pojawią się jakieś wycieki czy ubytki oleju, to zaleje semisynt. Oby dalej było tak jak jest. Na liczniku już prawie 270 tyś Pzdro. :)
Nera mnie szarpie, jakby mnie ktoś bemką przejechał :)
Opublikowano
JEśli ma naprawdę taki przegieeg, to kto tam wlał mineral ??? - przecież to kara boska zrobić coś takiego silnikowi z takim przebiegiem... Ja bym wlał półsyntetyk na początek - ma duuużo lepsze właćiwości niż mineral i mniejsze zagrożenie rozszczelnieniem silnika niż przy syntetyku.

 

Przyjmuje wersję optymistyczną że przebieg jest oryginalny, zresztą jak widać ja też jakiejś wielkiej ilości kilometrów nie robię bo średnio wychodzi jakies 8 tys na rok. Inna sprawa że 95% tego przebiegu to miasto ca napewno na dobre silnikowi nie wychodzi :wink:

 

Może na początku lat 90 produkowane wówczas oleje syntetyczne się poprostu nie nadawały do tego silnika. Jakieś dwa lata temu sprawdzałem na stronie Castrola jaki powinien pracowac olej w tym silniku i jak wół stało że 15W-40, teraz są podane 0W-40 ewentualnie 10W-60 :mad2: , oba to pełne syntetyki, czyżby dostali informację z BMW że minerał jednak nie bardzo nadaje sie do tego silnika :?:

 

Kolejna sprawa to taka że jak kupiłem auto to na 100% było zalane Aralem 15W-40, niestety nie zauważyłem karteczki z typem oleju bo jakoś tak dziwnie była pod przewodami podwieszona.....w każdym bądź razie zalałem silnik Lotosem 0W-40, po ok 6 tyś silnik zaczął wyjątkowo głośno pracować, wycieków żadnych nie zauważyłem ale w lecie podczas jazdy w korku aż było czuć zapach bardzo mocno rozgrzanego oleju......może ten syfiasty Lotos nie trzymał parametrów lepkościowych :?:

Po tych przygodach przeszedłem spowrotem na minerał Castrola 15W-40 i zastanawiam się czy dobrze zrobiłem, może wtedy po lotosie trzeba było zalać dobrym syntetykiem :?: niewiem :duh:

Dylemat pozostaje bo po tak naprawdę szkoda silnika na tym mineralu a i koszty ew. naprawy są nie małe a nawet bardzo duże :|

Opublikowano
Ja po przejeżdżeniu 2 tyś na półsyntetyku-zmieniam na syntetyk - to są właściwe oleje do bmw
BMW = Będziesz Musiał Wyprzedzać :-)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.