Skocz do zawartości

F31 - wspomaganie kierownicy/stabilizacja toru jazdy


mypumas

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

od jakichś 2ch miesięcy(po zmianie z E90, którym teraz jeździ moja połówka) przesiadłem się na F31 - samochód używany 125 tys przebiegu(kupiony u dealera).

Kilka razy gdy go wcześniej zapalałem pojawiał mi się rzekomy problem z wspomaganiem kierywnicy (wyswietlał się błąd). Pomagało wówczas wyłączenie i włączenie samochodu po kilku minutach jazdy.

Dziś natomiast, nie tylko błąd się pojawia, ale również, kierownica chodzi mega ciężko, a dodatkowo pojawił się błąd stabilizacji toru jazdy.

Zakładam, że może to być coś z wiązką elektryczną? Gdzie ew. sprawdzić, czy wszystko styka jak należy - dodam, że jestem w holandii wprzez ok 1 miesiąc i nie mam dostępu do narzędzi kluczy itp(co może znacząco utrudnić temat).


Mam jeszcze gwarancję europlus, ale zanim zacznę wchodzić w koszta(różnie bywa z tymi gwarancjami) to może to jakaś błacha sprawa i poprostu trzeba przeczyścić jakieś połączenia?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedna z czestych przypadlosci w starszych F30/F31 jest korozja srub trzymajacych silnik wspomagania (jest elektryczno-hydrauliczne).

Chodzi oten silnik elektryczny. Widzialem juz kilka przypadkow, gdy koroduja sruby trzymajace ten silnik i wtedy sa klopoty ze wspomaganiem.

Z tym, ze takie rzeczy, to na podnosniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Śruby się utleniają bo są ze stopu aluminium i się urywają/pękają. Problem jest taki, ze urwana śruba zostaje w maglownicy. Ja u siebie będę chciał wymienić na stalowe, tak tez robią w Aso Bmw. Póki co nic się u mnie nie urwało wiec nie powinno być problemu z odkręcaniem.
Krzysztof
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
  • Zasłużeni forumowicze

Mi te sruby wszystkie skorodowaly (BMW F20 116i, 2012), 2 sztuki odpadly duzo wczesniej i ostatnia sruba (trzecia) poddala sie kilka dni temu, znalazlem ja pod samochodem.


Szczescie w nieszczesciu ze auto stalo na parkingu pod blokiem bo 2 tyg temu robilem trase 1300 km i bym sie wsciekl okrutnie gdybym musial organizowac sobie taka pomoc gdzies posrodku Europy.


Efekt - silnik wspomagania odlaczyl sie od przekladni, wspomaganie padlo, przy probie krecenia kierownica - metaliczny jazgot slyszany z kilku metrow.


dbb03bdc730d0b29.jpg


fec4520695ec709e.jpg


BMW zrobilo na to akcje serwisowa - wymieniaja przekladnie od reki w ASO (podobna akcja byla w Fordzie i w Tesli).

Gdyby nie akcja serwisowa albo gwarancja - koszt samej przekladni 9k, robocizna 3k czyli sporo jak za wpadke konstrukcyjna BMW - sruba za 5 groszy w hurcie


Goraco polecam uzytkownikom serii F z lat 2011-2014? zrobic przeglad przekladni kierowniczej - nic fajnego pozniej byc uziemionym daleko od domu w trasie - szczegolnie ze symptomow przed usterka nie ma zadnych, ot pstryk i samochod nadaje sie tylko na lawete.


Calosc dokladnie opisana tez tutaj:

https://f30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1469927&page=2

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tak jak kolega kris1973 zauwazyl sruby nie wypadaja calkowicie, skorodowana, ulamana czesc zostaje wewnatrz przekladni i pewnie dokonuje (albo moze dokonac pozniej) spustoszenia. Nawet jezeli zdarza sie to w 5 czy 10% przypadkow to BMW nie moze ryzykowac bo ma to realny wplyw na bezpieczenstwo nie mowiac o komforcie (wzywanie lawety z MOPu na srodku autostrady na pewno nie jest komfortowe), nie mowiac jezeli zdarzylo by sie to dwukrotnie po ponownym wkreceniu silnika do przekladni.


To ze w pierwszej chwili po awarii czlowiek kreci kierownica w lewo i w prawo w rytm metalicznego zgrzytu przekladni na pewno tez nie pomaga :roll:


Co do miejsca na nowe sruby to nie do konca prawda - sa nagwintowane gotowe otwory w ktore mozna wkrecic nowe sruby tak jak na zdjeciu ponizej:


attachment.php?attachmentid=1900883&stc=1&d=1537193505


Dla mojego VINu w etce naliczylem 13 roznych wersji przekladni kierowniczych, uaktualniane srednio co pol roku przez poddostawce (ZF), niezly kwas pokazujacy jak bardzo jest to niedopracowana technologia :/


No i na koniec mysl - BMW oszczedza kazdy grosz gdzie moze (patrz np akcja serwisowa rozrzadu w N47 i wymiana jedynie napinaczy) - gdyby mogli jedynie zainstalowac ponownie silnik do przekladni to na 100% by to robili zamiast wymieniac dziesiatki tysiecy maglownic na nowe. No chyba ze za kazda nowa wymieniona przekladnie w ASO dostaja odszkodowanie od ZF, ale to juz tylko moje gdybanie..

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Zadzwon do jakiegokolwiek ASO, podaj numer VIN i spytaj czy jest akcja przywolawcza na przekladnie dla Twojego samochodu.

Jezeli jest to umow sie na konkretny termin, oni sprawdza sruby mocujace silnik od przekladni kierowniczej - jezeli sruby beda skorodowane - wymienia bez pytania cala przekladnie i masz problem z glowy.

Jezeli sruby nie beda skorodowane - bedziesz mial pewnosc ze problem Ciebie nie dotyczy.


Wychodzi na to ze akcja obejmuje serie 1,2,3,4 z lat co najmniej 2011-2014.

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
U mnie do wymiany tylko śruby, sprawdzili w Aso. Zamówili sruby i jakiś spray pomagający w wykręceniu i czekam na info z Aso o terminie wymiany. Pytałem to koleś stwierdził, ze na kilkanaście aut wymienili jedna przekładnię.
Krzysztof
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

W Twoim przypadku przekladnia pracuje dopiero 4 lata (u mnie to juz bylo 6) i pewnie w Norwegii jest bardziej "wymagajacy" klimat (wiecej wilgoci i duzo wiecej soli na drogach).

Najwazniejsze ze nie lekcewaza problemu i prewencyjnie wymieniaja te sruby nawet jezeli nie widac korozji - bedziesz mial klopot z glowy!

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
Podczas rezerwacji terminu na wymianę oleju silnikowego dowiedziałem się że na moje F31 jest akcja serwisowa wspomagania kierownicy polegająca na wymianie śrub lub w razie konieczności całej przekładni. Ustaliłem osobiście że w mojej przekładni są wszystkie śruby i zastanawiałem się czy oddać samochód do ASO bo skoro przejechało już 180000 i nie odpadła żadna śruba to może lepiej nie ruszać tej przekładni. Zdecydowałem się jednak na wymianę tych śrub i już po tygodniu zacząłem żałować bo po wymianie śrub pojawiły się wycieki oleju hydraulicznego z przekładni. Teraz czeka mnie kolejna wizyta w ASO mimo że samochód nie sprawiał mi wcześniej żadnych problemów.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jaki olej z przekładni ? Tam masz elektryczne wspomaganie a nie hydrauliczne. Wymieniają śruby mocujące silnik elektryczny do przekładni. Czyszczą całość i smarują jakimś woskiem. Potem silnik wyglada jakby był mokry, zaklejony. Byłem przy wymianie w Aso. Może o tym piszesz ?
Krzysztof
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.