Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

od jakichś 2ch miesięcy(po zmianie z E90, którym teraz jeździ moja połówka) przesiadłem się na F31 - samochód używany 125 tys przebiegu(kupiony u dealera).

Kilka razy gdy go wcześniej zapalałem pojawiał mi się rzekomy problem z wspomaganiem kierywnicy (wyswietlał się błąd). Pomagało wówczas wyłączenie i włączenie samochodu po kilku minutach jazdy.

Dziś natomiast, nie tylko błąd się pojawia, ale również, kierownica chodzi mega ciężko, a dodatkowo pojawił się błąd stabilizacji toru jazdy.

Zakładam, że może to być coś z wiązką elektryczną? Gdzie ew. sprawdzić, czy wszystko styka jak należy - dodam, że jestem w holandii wprzez ok 1 miesiąc i nie mam dostępu do narzędzi kluczy itp(co może znacząco utrudnić temat).


Mam jeszcze gwarancję europlus, ale zanim zacznę wchodzić w koszta(różnie bywa z tymi gwarancjami) to może to jakaś błacha sprawa i poprostu trzeba przeczyścić jakieś połączenia?

Pozdrawiam

Opublikowano

Jedna z czestych przypadlosci w starszych F30/F31 jest korozja srub trzymajacych silnik wspomagania (jest elektryczno-hydrauliczne).

Chodzi oten silnik elektryczny. Widzialem juz kilka przypadkow, gdy koroduja sruby trzymajace ten silnik i wtedy sa klopoty ze wspomaganiem.

Z tym, ze takie rzeczy, to na podnosniku.

Opublikowano
Dzięki bardzo, 9000 zł zbiło mnie z nóg, jestem umówiony z lokalnym BMW na dziś(mam też gwarancję europlusa), ale wątpię, że pokryją taki koszt w całości.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Śruby się utleniają bo są ze stopu aluminium i się urywają/pękają. Problem jest taki, ze urwana śruba zostaje w maglownicy. Ja u siebie będę chciał wymienić na stalowe, tak tez robią w Aso Bmw. Póki co nic się u mnie nie urwało wiec nie powinno być problemu z odkręcaniem.
Krzysztof
  • 6 miesięcy temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mi te sruby wszystkie skorodowaly (BMW F20 116i, 2012), 2 sztuki odpadly duzo wczesniej i ostatnia sruba (trzecia) poddala sie kilka dni temu, znalazlem ja pod samochodem.


Szczescie w nieszczesciu ze auto stalo na parkingu pod blokiem bo 2 tyg temu robilem trase 1300 km i bym sie wsciekl okrutnie gdybym musial organizowac sobie taka pomoc gdzies posrodku Europy.


Efekt - silnik wspomagania odlaczyl sie od przekladni, wspomaganie padlo, przy probie krecenia kierownica - metaliczny jazgot slyszany z kilku metrow.


dbb03bdc730d0b29.jpg


fec4520695ec709e.jpg


BMW zrobilo na to akcje serwisowa - wymieniaja przekladnie od reki w ASO (podobna akcja byla w Fordzie i w Tesli).

Gdyby nie akcja serwisowa albo gwarancja - koszt samej przekladni 9k, robocizna 3k czyli sporo jak za wpadke konstrukcyjna BMW - sruba za 5 groszy w hurcie


Goraco polecam uzytkownikom serii F z lat 2011-2014? zrobic przeglad przekladni kierowniczej - nic fajnego pozniej byc uziemionym daleko od domu w trasie - szczegolnie ze symptomow przed usterka nie ma zadnych, ot pstryk i samochod nadaje sie tylko na lawete.


Calosc dokladnie opisana tez tutaj:

https://f30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1469927&page=2

.

Opublikowano

Moze jedno wyjasnienie, niestety nie rozumiem...

Chcesz powiedziec, ze jesli te 3 sruby wypadna i silnik odkreci sie od przekladni, to trzeba wtedy wymieniac przekladnie?

Wkrecenie samego silnika nie pomoze?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jutro tez jadę do Aso na sprawdzenie. Moja F34 łapie się na akcje. Przykręcić się nie da bo śruby się krusza i ich cześć zostaje w przekładni wiec nowych nie wkręcisz bo nie masz gdzie.
Krzysztof
Opublikowano

Tak wlasnie myslalem, ze koncowki srub zostaja w gwincie. Jedyne co, to wykrecac to narzedziami.

A przy okazji - i dla potomnosci - jest jakis spis VINow objetych ta akcja?

Mozna sobie gdzies sprawdzic?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak jak kolega kris1973 zauwazyl sruby nie wypadaja calkowicie, skorodowana, ulamana czesc zostaje wewnatrz przekladni i pewnie dokonuje (albo moze dokonac pozniej) spustoszenia. Nawet jezeli zdarza sie to w 5 czy 10% przypadkow to BMW nie moze ryzykowac bo ma to realny wplyw na bezpieczenstwo nie mowiac o komforcie (wzywanie lawety z MOPu na srodku autostrady na pewno nie jest komfortowe), nie mowiac jezeli zdarzylo by sie to dwukrotnie po ponownym wkreceniu silnika do przekladni.


To ze w pierwszej chwili po awarii czlowiek kreci kierownica w lewo i w prawo w rytm metalicznego zgrzytu przekladni na pewno tez nie pomaga :roll:


Co do miejsca na nowe sruby to nie do konca prawda - sa nagwintowane gotowe otwory w ktore mozna wkrecic nowe sruby tak jak na zdjeciu ponizej:


attachment.php?attachmentid=1900883&stc=1&d=1537193505


Dla mojego VINu w etce naliczylem 13 roznych wersji przekladni kierowniczych, uaktualniane srednio co pol roku przez poddostawce (ZF), niezly kwas pokazujacy jak bardzo jest to niedopracowana technologia :/


No i na koniec mysl - BMW oszczedza kazdy grosz gdzie moze (patrz np akcja serwisowa rozrzadu w N47 i wymiana jedynie napinaczy) - gdyby mogli jedynie zainstalowac ponownie silnik do przekladni to na 100% by to robili zamiast wymieniac dziesiatki tysiecy maglownic na nowe. No chyba ze za kazda nowa wymieniona przekladnie w ASO dostaja odszkodowanie od ZF, ale to juz tylko moje gdybanie..

.

Opublikowano

Ok.

A jak mozna sprawdzic, czy konkretne auto jest na stosownej liscie?

Tylko jak juz sie cos rypnie, czy mozna tez wyprzedzajaco?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zadzwon do jakiegokolwiek ASO, podaj numer VIN i spytaj czy jest akcja przywolawcza na przekladnie dla Twojego samochodu.

Jezeli jest to umow sie na konkretny termin, oni sprawdza sruby mocujace silnik od przekladni kierowniczej - jezeli sruby beda skorodowane - wymienia bez pytania cala przekladnie i masz problem z glowy.

Jezeli sruby nie beda skorodowane - bedziesz mial pewnosc ze problem Ciebie nie dotyczy.


Wychodzi na to ze akcja obejmuje serie 1,2,3,4 z lat co najmniej 2011-2014.

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
U mnie do wymiany tylko śruby, sprawdzili w Aso. Zamówili sruby i jakiś spray pomagający w wykręceniu i czekam na info z Aso o terminie wymiany. Pytałem to koleś stwierdził, ze na kilkanaście aut wymienili jedna przekładnię.
Krzysztof
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W Twoim przypadku przekladnia pracuje dopiero 4 lata (u mnie to juz bylo 6) i pewnie w Norwegii jest bardziej "wymagajacy" klimat (wiecej wilgoci i duzo wiecej soli na drogach).

Najwazniejsze ze nie lekcewaza problemu i prewencyjnie wymieniaja te sruby nawet jezeli nie widac korozji - bedziesz mial klopot z glowy!

.

  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano
Podczas rezerwacji terminu na wymianę oleju silnikowego dowiedziałem się że na moje F31 jest akcja serwisowa wspomagania kierownicy polegająca na wymianie śrub lub w razie konieczności całej przekładni. Ustaliłem osobiście że w mojej przekładni są wszystkie śruby i zastanawiałem się czy oddać samochód do ASO bo skoro przejechało już 180000 i nie odpadła żadna śruba to może lepiej nie ruszać tej przekładni. Zdecydowałem się jednak na wymianę tych śrub i już po tygodniu zacząłem żałować bo po wymianie śrub pojawiły się wycieki oleju hydraulicznego z przekładni. Teraz czeka mnie kolejna wizyta w ASO mimo że samochód nie sprawiał mi wcześniej żadnych problemów.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jaki olej z przekładni ? Tam masz elektryczne wspomaganie a nie hydrauliczne. Wymieniają śruby mocujące silnik elektryczny do przekładni. Czyszczą całość i smarują jakimś woskiem. Potem silnik wyglada jakby był mokry, zaklejony. Byłem przy wymianie w Aso. Może o tym piszesz ?
Krzysztof

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.