Skocz do zawartości

TDS - problemy z odpalaniem, stan rozrządu


Danielus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam zacne grono. Mam samochodzik z wyżej wymienionym silniczkiem i już naprawde nie wiem czy mam się cieszyć czy nie. Uprzedzam że przeczytałęm praktycznie wszystkie posty na temat TDS-ów, ale i tak nie mam jednoznacznej odpowiedzi na moje problemy i jestem troche skołowany. Otóż po kolei:

 

Problem z odpalaniem na ciepło(trwa z regóły ze 2-3sec) i nigdy nie pali na dotyk. Wydaje się oczywiste że pompa, więc pojechałem do jednego pompiarza, który pomógł już TDS-om moich znajomych(w Nadarzynie) i on stwierdził że jest problem z początkiem wtrysku czy jakoś tak, że są odchyły do 6,5 stopnia, że dawkowanie pompy jest ok i żebym najpierw zrobił rozrząd bo pompa może być ok. W sumie wydało mi się to logiczne, więc umówiłem się z Panami z Mag-Pol BIS z Piaseczna na sprawdzenie i ewentualną wymiane. Panowie po osłuchaniu, przejażdżce stwierdzili że rozrząd jest ok bo jest cichy. I to jakoś do mnie nie trafiło. Poza tym mam wrażenie że silnik od jakiegoś czasu głośniej pracuje a najgłośniejszy jest przy 3tys obratów. Dodam jeszcze że samochód raczej nie dymi troche puszcza jak każdy diesel, jeździ też nieźle. Przebieg silnika to 184tys, ale nie wiem ile w tym prawdy(95 rok z Francji, ale tapicerka w bardzo dobrym stanie)

 

Co byście mi doradzili?

Jak można jeszcze stwierdzić stan rozrządu bez rozbierania?

Czy ewentualnie ktoś by się chciał ustawić ze mną w Warszawie lub okolicach to bym mógł porównać jak chodzą silniczki(chodzi mi o kulture pracy a nie o wyścigi)

 

Z góry dziękuje za pomoc i mam nadzieje że znajdzie się ktoś chętny aby wspomóc nowicjusza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla 100% pewności stan łańcuchów możesz sprawdzić:

Demontując pokrywę zaworową, zestawieniu rozrządu na kołek blokujący na kole zamachowym i sprawdzeniu odchyłki równoległości wałka rozrządu do płaszczyzny głowicy.

Jeżeli będą spore odchyłki do tyłu to łańcuchy zmieniaj, bo napewno są wyciągnięte.

Możesz także odkręcić korek wlewu oleju - na zgaszonym oczywiście i spróbować poddźwignąć łańcuch na kole zębatym i jeśle będzie się dało to również można myśleć o wymianie.

Wyciągnięte łańcuchy sprawiaja że tłoczkek napinacza wysuwa się bardziej przez co nie trzyma już odpowiedniego cisnienia oleju i łańcuch robi się luźny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc dziś rano tak zrobiłem i faktycznie łańcuch daje się podnieść troche do góry(pomysł mi przyszedł do głowy bo zajmuje sie na codzień rowerami i to jest jeden ze sposobów na ocene łańcucha i korby). Ale myślisz że to może być przyczyna moich problemów? I czy np luźny łańcuch może powodować głośną prace silnika, ale nie być bezpośrednim źródłem hałasu? Bo silnik z przodu jest cichy i samgo rozrządu nie słychać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyciągnięty już łańcuch powoduje że cały rozrząd się przestawia - o minimalne odchyłki, lecz dla diesla bardzo istotne. Opóźniony jest bowiem kąt wtrysku, a także cofnięty wałek rozrządu, gdzie w dieslu odległość zaworu od tłoka jest bardzo mała i nie mozna pozwolić sobie na duże cofnięcie lub przyspieszenie wałka.

Oczywiście, można te rzeczy skorygować przyśpieszając kąt wtrysku i ustalając położenie wałka, ale nie wiemy w jakim stanie jest łańcuch i trudno okreslić kiedy dojdzie do zerwania, natomiest z dużą korektą kąta wtrysku będziemy mieli poprawę w odpalaniu, lecz grechoczącą pracę już na odpalonym silniku. Czyli jak nie g.... to s...... :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...oj tak...przesunięcie zapłonu to wielce prawodpodobny wynik, że rozrząd jest do wymiany...a jak do wymiany to niekoniecznie musi hałasować, ale napewno będzie gorzej odpalał (lepiej na zimno...gorzej na ciepło)...może gasnąć przy niewielkim obciążeniu (kręceniem kierownicą na postoju, klimatyzacja itp)... może mieć zmienną moc (muli się a przy odpuszczeniu gazu i ponownym wciśnięciu wraca do normy)...

...ja osobiście miałem taki problem...po wymianie rozrządu chodzi jak zegarek!

...jeśli chcesz mogę Ci zademonstrować jak powinien pracować silnik z nowym rozrządem...

pozdrawiam

Daniel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

A ja bym mial pytanie do "robertbmw" (i nie tylko) bo wiem, ze robisz wymiane lancucha bez odkrecania glowicy. Czy moglbys podac jakies cenne porady co do tej czynnosci? Na co zwrocic uwage? Chodzi mi o e34 525tds. Lepiej uniknac "madry polak po szkodzie" dlatego pytam. Sory, ze w tym temacie ale mysle, ze sprzyda sie to i innym uzytkownikom.

Pozdrawiam

 

PS.: Wlasnie sprawdzalem luz przez wlew oleju, przylozylem suwmiarke i skok mam maxymalnie 1mm. Napinalem dosc solidnym srubokretem. To raczej naginanie niz podnoszenie lancucha. Co wy na to? Przebieg w.g moich informacji 198.000 znajac zycie 298.000 :)

A lancuch chcialem zmieniac bo przygasa przy skrecaniu i wlaczonej klimie. Na zimno wszystko OK. Pali dobrze na cieplo i na zimno chociaz na zimno po pierwszym tyknieciu ma 0,5 sek. przerwy (jakby powietrze w ukladzie, taka dziura ze tak powiem) poczym zapala, w sumie ok 2sek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuje za wszystkie podpowiedzi i czytając je coraz bardziej się przekonuje do wymiany. Już miałem tak zrobić wcześniej, ale po wizycje w Piasecznie zostałem zbity z tropu.

 

Hej Daniel chętnie oblukam jak chodzi twój silniczek po wymianie rozrządu. Napisze jeszcze gdzie to robiłeś i ile cię szarpneło. Jak masz troszke czasu to napisz mi na pirive gdzie i kiedy byśmy pogli się styknąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja bym mial pytanie do "robertbmw" (i nie tylko) bo wiem, ze robisz wymiane lancucha bez odkrecania glowicy. Czy moglbys podac jakies cenne porady co do tej czynnosci? Na co zwrocic uwage? Chodzi mi o e34 525tds. Lepiej uniknac "madry polak po szkodzie" dlatego pytam. Sory, ze w tym temacie ale mysle, ze sprzyda sie to i innym uzytkownikom.

 

Tak. Robię wymianę łańcucha bez demontażu głowicy i nawet w ostatnim czasie zmieniałem w tds E39 a w ubiegły weekend w 318tds E36. Gdybym wiedział, że spotka mnie na już opowieść jak to zrobić to porobiłbym fotki.

Na chwilę obecną mogę jedynie powiedzieć że przygotuję się do tego artykułu, gdyż temat może być często poruszany, a porad nie ma. Jest parę rzeczy na które należy zwrócić uwagę.

 

Dzięki za zapytanie. Wytrzymaj. Coś pomyślę w ten weekend.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Może przy okazji opisz tez jak domowym sposobem ustawić wałek rozrządu - z tym tez moze byc problem i z tego co widze to nasi mechanicy nie wiedza jak sie do tego zabrac. Mi ustawili zle :? i miusze to jakos ustawic - najlepiej samemu.

 

Krzysiek.

BMW E84 2.8iX

BMW E31 840Ci M60B40

BMW Klub Polska

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może przy okazji opisz tez jak domowym sposobem ustawić wałek rozrządu - z tym tez moze byc problem i z tego co widze to nasi mechanicy nie wiedza jak sie do tego zabrac. Mi ustawili zle :? i miusze to jakos ustawic - najlepiej samemu.

 

Krzysiek.

 

Jak bedziesz cos grzebal we wlasnym zakresie daj znac, pomoge Ci :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Może przy okazji opisz tez jak domowym sposobem ustawić wałek rozrządu - z tym tez moze byc problem i z tego co widze to nasi mechanicy nie wiedza jak sie do tego zabrac. Mi ustawili zle :? i miusze to jakos ustawic - najlepiej samemu.

 

Krzysiek.

 

Jak bedziesz cos grzebal we wlasnym zakresie daj znac, pomoge Ci :D

 

Hi pol - co tam slychowac - robiles cos z autkiem powaznego.

 

Krzysiek.

BMW E84 2.8iX

BMW E31 840Ci M60B40

BMW Klub Polska

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Js musze ustawic walek, moze wymienic rozrzad - czekam na roberta moze cos poradzi jak to zrobic samemu - ostatnio cos nie wierze mechanikom.

 

Pozdro - Krzysiek.

 

P.S. Dalej pracujesz w "parku" :?:

BMW E84 2.8iX

BMW E31 840Ci M60B40

BMW Klub Polska

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Js musze ustawic walek, moze wymienic rozrzad - czekam na roberta moze cos poradzi jak to zrobic samemu - ostatnio cos nie wierze mechanikom.

 

Pozdro - Krzysiek.

 

P.S. Dalej pracujesz w "parku" :?:

 

Ja nie wierze juz nawet sobie, hehe. Jak robert pokaze nam jak to zrobic

to wymienimy. Tak, w parku siedze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.